Tortur bør privatiseres. Guantanamo, AbuGh~
Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-09 11:06

Tortur bør privatiseres. Guantanamo, AbuGhaib, Gestapo og overtro
I Abu Ghraib fængslet satte man sig i respekt med humor og vid, idet
muslimske fanger skulle afklædes, stables i bunke, onanere mens en
dameofficer så det og blev truet med hunde og el-stød
De aktive skulle gøre fangerne bløde til rigtigt forhør med topofficerer, og
måske den kreative facon hjalp til optrevling af og forståelse af
selvmordsbomber-netværk.
Os udenforstående har ikke forstand på hvad krig kræver og det er helt
latterligt når Radikale vil indføre dansk freds-retspleje på Guantanamo.
Hvis to firmaer afprøver hver sin facon, kan man få føling med, hvad
hurtigst vinder krige og det er i skatteydernes interesse.
"Stanford Prison Test" er om at forsøgspersoner skal give strømstød og skal
vise, at vi alle er som kz-kommandanter, men de viser intet, når vi ikke har
båndoptagelse af hvordan forsøgspersonerne blev iinstrueret om
smertefølsomhed og regler for dem, der fik stød.
Jeg ville gladelig give stød, hvis jeg fik overbevisende forklaring af, at
de - som jeg - havde valgt jobbet med åbne øjne. Det man ikke dør af bliver
man stærkere af. Grænsen er hvad giver irreversible skader. Det fri markeds
udbud og efterspørgsel bør derefter stå sin prøve
Gestapo skar ikke tommelfinger af nogen forhørt, som i filmen "Den engelske
patient"
I Danmark brugte de ikke tommeskruer, men kun slag i enden, så man ikke
kunne sidde ned i en uge. Og man bluffede og truede a la waterboarding og
her bør alt video-overvåges, så proceduren sjældent har høj døds-%. Men krig
er krig, og terror kræver modtræk.