Yellowstone
Fra : Poul E Hansen

Dato : 10-01-09 15:18

USA har som bekendt en Mega-vulkan som kan gå i udbrud, når som helst.
Der er nu registreret usædvanlige jordskælv i området.
http://politiken.dk/videnskab/article627129.ece

Fra : Sten Schou

Dato : 11-01-09 00:24

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i meddelelsen
USA har som bekendt en Mega-vulkan som kan gå i udbrud, når som helst.
Der er nu registreret usædvanlige jordskælv i området.
http://politiken.dk/videnskab/article627129.ece

U-ha-da-da u-ha-da-da-da-da....først overlevede vi syreregnen i 80'erne,
dernæst hullet i ozonlaget i 90'erne....med de temperaturer der er rundt
omkring i Europa for tiden, ser det ud til, at vi også overlever den globale
opvarmning, men hvad sker så?...så dukker denne vulkan op...det er fand'me
ikke nemt det her.

Hilsen Sten

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-01-09 00:54

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> omkring i Europa for tiden, ser det ud til, at vi også overlever den
> globale opvarmning, men hvad sker så?...så dukker denne vulkan op...det er

Du kan læse mere her hvis du tør:
http://www.armageddononline.org/

Mvh
Martin

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-01-09 00:54

Sten Schou wrote:
> [...]
> overlever den globale opvarmning, men hvad sker så?...så dukker denne
> vulkan op...det er fand'me ikke nemt det her.

Tørt formuleret!

Anders Peter Johnsen

Fra : Steen Thomsen

Dato : 11-01-09 10:02

On Sun, 11 Jan 2009 00:24:21 +0100, Sten Schou wrote:

> [...]
> opvarmning, men hvad sker så?...så dukker denne vulkan op...det er fand'me

Mon ikke det næste bliver faren for at Jorden bliver ramt af en stor komet
eller meteor ?

Fra : Jan Kronsell

Dato : 11-01-09 10:38

Steen Thomsen wrote:

> Mon ikke det næste bliver faren for at Jorden bliver ramt af en stor
> komet eller meteor ?

Eller en supernova inden for kort afstand fra jorden. Måske 100 til 200
lysår. Den kan allerede være "eksploderet" for 199 år siden, og vi opdager
det først, når vi alle er døde

Jan

Fra : Harald Mossige

Dato : 12-01-09 00:54

Jan Kronsell skreiv:

> Eller en supernova inden for kort afstand fra jorden. Måske 100 til 200
> lysår. Den kan allerede være "eksploderet" for 199 år siden, og vi opdager
> det først, når vi alle er døde

Altså, bare dem som har fått evig liv

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-01-09 11:18

"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i meddelelsen
> Jan Kronsell skreiv:

> Altså, bare dem som har fått evig liv

Og det er gudskelov de færreste der får det

Mvh
Martin

Fra : Vidal

Dato : 11-01-09 12:03

Steen Thomsen skrev:

> Mon ikke det næste bliver faren for at Jorden bliver ramt af en stor komet
> eller meteor ?

Måske bliver Yellowstone ramt af en meteor/komet.

Så har vi det bedste fra begge forudsigelser.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Steen Thomsen

Dato : 11-01-09 12:13

On Sun, 11 Jan 2009 12:03:21 +0100, Vidal wrote:

> Måske bliver Yellowstone ramt af en meteor/komet.
>
> Så har vi det bedste fra begge forudsigelser.

Og kometen/meteoren laver et hul i ozonlaget når den rammer og nedslaget
laver en sky af syreregn, der forårsager global opvarmning.

SÅ er vi vist dækket ind :)

Fra : Mr-Larsen.

Dato : 11-01-09 12:14

Følgende er skrevet af Steen Thomsen:

> Og kometen/meteoren laver et hul i ozonlaget når den rammer og nedslaget
> laver en sky af syreregn, der forårsager global opvarmning.
>
> SÅ er vi vist dækket ind :)

og DF får skylden.

--
Christian R Larsen skrev:
"Jeg synes ikke, det er muligt at misforstå det, men jeg mangler så i
modsætning til dig også viljen til at forstå, had der står."
http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/0084301d3033d4e3?hl=da

Fra : Steen Thomsen

Dato : 11-01-09 12:49

On Sun, 11 Jan 2009 12:14:22 +0100, Mr-Larsen. wrote:

> Følgende er skrevet af Steen Thomsen:

> og DF får skylden.

Det havde jeg lige glemt

Fra : Vidal

Dato : 11-01-09 12:58

Steen Thomsen skrev:

> Og kometen/meteoren laver et hul i ozonlaget når den rammer og nedslaget
> laver en sky af syreregn, der forårsager global opvarmning.
>
> SÅ er vi vist dækket ind :)

Nah - den vulkanske aske vil nok også volde en del
problemer, når den forurener al åben vand.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 11-01-09 13:05

Vidal skrev:

> Nah - den vulkanske aske vil nok også volde en del
> problemer, når den forurener al åben vand.

Egentlig burde man tage de oplagte bibelreferencer med,
jeg skal jo ikke fornægte mig selv.

Den tredje engel blæste i sin basun, og en stor stjerne, der brændte som
en fakkel, faldt ned fra himlen og faldt på en tredjedel af floderne og
kildevældene. v11 Den stjernes navn er Malurt. Og en tredjedel af
vandet blev til malurt, så mange mennesker døde af vandet, fordi det
blev bittert.

Og jordens konger, der bedrev utugt med hende (USA) og levede i
vellevned, skal græde og jamre over hende, når de ser røgen fra hendes
brand, v10 og de skal stå langt borte af rædsel over hendes pine og sige:
Ve, ve, du store by,
Babylon, du mægtige by!
Dommen er kommet over dig på en eneste time.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 12-01-09 00:43

On Sun, 11 Jan 2009 12:12:42 +0100, Steen Thomsen
<alucard44@hotmail.com> wrote:

>Og kometen/meteoren laver et hul i ozonlaget når den rammer og nedslaget
>laver en sky af syreregn, der forårsager global opvarmning.
>
>SÅ er vi vist dækket ind :)

ikke helt

det store brag fra meteornedslaget får alle køer i hele verden til at
slå nogle gevaldige prutter samtidig - og dette enorme metanudslip vil
forøge virkingen af alle de andre ting

dommedag er nær

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : @

Dato : 12-01-09 00:20

On Sun, 11 Jan 2009 10:01:37 +0100, Steen Thomsen
<alucard44@hotmail.com> wrote:

>Mon ikke det næste bliver faren for at Jorden bliver ramt af en stor komet
>eller meteor ?

det religiøse vanvid dukker op i mange skikkelser,

da vi ikke længere af magthaverne kan skræmmes som på Moses's tid med
trusler om evig fortabelse hvis vi ikke overholder gudens bud -

ja så må magthaverne naturligvis have en erstatning for guden -

noget er de jo nødt til at have -
ellers kunne der jo ske det "frygtelige" at alt for mange fandt ud af
at magthavere er ganske overflødige

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : kjaer

Dato : 11-01-09 16:28

Sten Schou wrote:
> [...]
> overlever den globale opvarmning, men hvad sker så?...så dukker denne
> vulkan op...det er fand'me ikke nemt det her.

Og på fredag kommer svigermor!

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-01-09 16:38

kjaer skrev:

> Og på fredag kommer svigermor!

Så står verden ikke længere!

--
Herluf :·)

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 10-01-09 18:24

On 11 Jan., 00:24, "Sten Schou" <d...@dotdot.com> wrote:
> [...]
>
> U-ha-da-da u-ha-da-da-da-da....først overlevede vi syreregnen i 80'erne,
> dernæst hullet i ozonlaget i 90'erne....

Du kan jo spørge dig selv om grunden til at vi idag er mindre
påvirkede af syreregn og ozonhuller.
Faktsik vil jeg gerne have at du skriver dit svar på det i et indlæg
her i gruppen.

> med de temperaturer der er rundt
> omkring i Europa for tiden, ser det ud til, at vi også overlever den globale
> opvarmning,

Jeg vil gerne have dit svar på om du mener, at du fra udelukkende de
øjeblikkeligt målte temperaturer i Europa kan udtale dig om global
opvarming?

> men hvad sker så?...så dukker denne vulkan op...det er fand'me
> ikke nemt det her.

Den er ikke dukket op. Den har været der meget længe.
Naturen rummer i det hele taget masser af potentielle
naturkatastrofer, hvor spørgsmålet ikke er om vi vil blive ramt af dem
men hvornår.
Yellowstone vil helt sikkert gå i udbrug igen på et tidspunkt. Store
jordskælv i tæt bebyggede områder vil helt sikkert ske. Jorden vil
helt sikkert komme på kollisionskurs med en meteorit i km størrelse.
Vi kan vælge at lukke øjnene for disse kendsgerninger, eller vi kan
vælge at studere disse fænomener og udtænke måder bedst at klare
skaderne.

J.O.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-01-09 03:07

<jenspolsen@hotmail.com> skrev
> [...]
Vi kan vælge at lukke øjnene for disse kendsgerninger, eller vi kan
vælge at studere disse fænomener og udtænke måder bedst at klare

Ja, vi har lært en masse.

Vi genopfører og renoverer huse der gang på gang er udsat for
oversvømmelser, helt ned til flodbredderne.

I jordskælvsområder er der en særlig forkærlighed for meget høje cementhuse
i ringe kvalitet.

I tornadoområder byges der mest bræddeskure. Og luftledninger der blæser ned
er også et hit.

Og i Danmark betaler vi skat.....

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-01-09 07:58

<jenspolsen@hotmail.com> wrote in message

> Jeg vil gerne have dit svar på om du mener, at du fra udelukkende de
> øjeblikkeligt målte temperaturer i Europa kan udtale dig om global
> opvarming?

Det er ikke en europæisk begivenhed. 2008 har globalt set været det koldeste
år siden år 2000. TV2 havde et indslag i går aftes i nyhederne, men man kan
finde samme historie (Ole Humlum som primær kilde) i andre medier.

> Den er ikke dukket op. Den har været der meget længe.

Ja, læs f.eks. Bill Bryson "En kort historie om næsten alt". Den beskriver
det ret indgående.

Fra : Sten Schou

Dato : 11-01-09 10:17

<jenspolsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

Du kan jo spørge dig selv om grunden til at vi idag er mindre
påvirkede af syreregn og ozonhuller.
Faktsik vil jeg gerne have at du skriver dit svar på det i et indlæg
her i gruppen.

Du sidder åbenbart med de vises sten, så giv du svaret.....afgifter????

Jeg vil gerne have dit svar på om du mener, at du fra udelukkende de
øjeblikkeligt målte temperaturer i Europa kan udtale dig om global
opvarming?

Rolig nu...jeg har ikke taget dine drømme fra dig, jeg skrev blot: "Det ser
ud til"...men læg forøvrigt mærke til, hvor lidt den såkaldte globale
opvarmning omtales i perioder med koldt vejr.....

[...]

Jeg sidder skam også herhjemme og synger "Vi voksne kan også være bange"
dagen lang......jeg formoder du er bosiddende i en større by, evt.
København, right?

Hilsen Sten

Fra : N/A

Dato : 12-01-09 15:49

Fra : Petse

Dato : 11-01-09 12:17

Den Sun, 11 Jan 2009 12:12:42 +0100 skrev Steen Thomsen:

a5d91333b7d0@a29g2000pra.googlegroups.com...

> Og kometen/meteoren laver et hul i ozonlaget når den rammer og nedslaget
> laver en sky af syreregn, der forårsager global opvarmning.
>
> SÅ er vi vist dækket ind :)

Så må vi hellere få sat de grønne afgifter op, så det ikke sker

Fra : @

Dato : 12-01-09 00:44

On Sun, 11 Jan 2009 11:17:26 +0000 (UTC), Petse
<pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

>a5d91333b7d0@a29g2000pra.googlegroups.com...

>Så må vi hellere få sat de grønne afgifter op, så det ikke sker

eller helt forbyde tobaksrygning og vingummibamser

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 11-01-09 12:34

Poul E Hansen wrote:
> USA har som bekendt en Mega-vulkan som kan gå i udbrud, når som helst.
> Der er nu registreret usædvanlige jordskælv i området.
> http://politiken.dk/videnskab/article627129.ece

Hej Poul

Der er mere information om supervulkaner, også nogengange benævnt
megacaldera:

http://en.wikipedia.org/wiki/Supervolcano
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Supervolcanoes

På svensk:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Supervulkan

hilsen

Glenn

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 11-01-09 05:17

On 11 Jan., 10:16, "Sten Schou" <d...@dotdot.com> wrote:
> [...]
> her i gruppen.
>
> Du sidder åbenbart med de vises sten, så giv du svaret.....afgifter????

Jamen svaret er ret enkelt. Det er fordi undersøgelser vist problemet,
der blev gjort på politisk opmærksom på problemet og derefter handlet..
Problemerne forsvandt ikke af sig selv. Det kan du tænke over næste
gang du køber en gipsplade i byggemarkedet, da den er fremstillet af
det der ellers ville være blevet til sur regn over de svenske skove.

> [...]
> ud til"...men læg forøvrigt mærke til, hvor lidt den såkaldte globale
> opvarmning omtales i perioder med koldt vejr.....

Det er fordi det er trenden der er interessant. Fluktuationerne er
uniteressante i den sammenhæng. De kan højest give håb til de der ser
det som et politisk mål at fortrænge virkeligheden.

> [...]
>
> Jeg sidder skam også herhjemme og synger "Vi voksne kan også være bange"
> dagen lang......jeg formoder du er bosiddende i en større by, evt.

At blot sidde at synge virker som en lidet konstruktiv handling. Det
virker som om du nærmest opfatter det som nobelt at igonrere
kvantificerbare rissici.

J.O.

Fra : Sten Schou

Dato : 11-01-09 22:53

[...]

Jeg ved godt, at de bruges produktet til at blande i gipsen i de gipsplader
vi køber.

Det er fordi det er trenden der er interessant. Fluktuationerne er
uniteressante i den sammenhæng. De kan højest give håb til de der ser
det som et politisk mål at fortrænge virkeligheden.

Ja, og når fluktuationerne går den anden vej, så kan de ikke bruges til
noget, derfor er det vel også mere eller mindre tiet uhjel, at russiske
forskere har forudsagt, at en ny lille istis vil indtræde omkring 2050.
problemet er blot, at i FN's klimaberegninger er der ikke noget der hedder
en lille istid, derfor er den vi havde tilbage i 1600-1700 tallet pillet
helt ud af FN's klimapanels modeller, da deres metoder, ifald denne skulle
med, ikke kunne bruges.

At blot sidde at synge virker som en lidet konstruktiv handling. Det
virker som om du nærmest opfatter det som nobelt at igonrere
kvantificerbare rissici.

Ok, der er masser af mennesker der farer hysterisk rundt og kræver handling,
f.eks. de klimafanatikere der går rundt og punkterer 4-hjulstrækkere i
København.
Så vil jeg hellere sidde herhjemme og synge.
Forøvrigt er min bil IKKE en 4-hjulstrækker, det er en 110HK diesel MED
partikelfilter.

Hilsen Sten

Fra : N_B_DK

Dato : 11-01-09 23:21

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> wrote in message
> <jenspolsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>
>da den er fremstillet af
> det der ellers ville være blevet til sur regn over de svenske skove.

Det må du lige forklare ? gips er basisk, og syre regn er sjovt nok
surt, hvordan bliver en syre til noget basisk ?

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : N/A

Dato : 12-01-09 15:49

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-01-09 15:46

[...]

I nat vises et par timer om Yellowstone på BBC Prime ...

--
Per

Fra : @

Dato : 11-01-09 23:48

On Sat, 10 Jan 2009 14:17:46 -0800 (PST), Poul E Hansen <ook@ofir.dk>
wrote:

>USA har som bekendt en Mega-vulkan som kan gå i udbrud, når som helst.
>Der er nu registreret usædvanlige jordskælv i området.
>http://politiken.dk/videnskab/article627129.ece

menneskeheden har før overlevet store vulkanudbrud, og jeg tvivler på
at vulkanen i Yellowstone kan slå Tambora og Krakatau

http://www.ponty.dk/krakatau.htm

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 11-01-09 16:34

On 11 Jan., 22:53, "Sten Schou" <d...@dotdot.com> wrote:
> [...]
> Så vil jeg hellere sidde herhjemme og synge.
> Forøvrigt er min bil IKKE en 4-hjulstrækker, det er en 110HK diesel MED

Dine skriverier giver mig det indtryk, at din holdningen mere kommer
af, at mennesker du er politisk uenige med er bekymret for
klimaudviklingen (og så må du jo hellere være ubekymret).
Du skal være så velkommen. Jeg afbryder samtalen, det jeg ikke tror
den kan blive konstruktiv.

J.O.

Fra : Sten Schou

Dato : 12-01-09 02:24

[...]

Jeg tror på global opvarmning, men jeg tror ikke på menneskeskabt.

Hilsen Sten

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 12-01-09 08:15

> [...]

> af, at mennesker du er politisk uenige med er bekymret for
> klimaudviklingen (og så må du jo hellere være ubekymret).

Det er lidt samme tendens man ser blandt venstreorienterede klimafanatikere:
Teorien om drivhuseffekten er et middel til at ramme den kapitalistiske
højrefløj, nu hvor det ikke lykkedes med kommunismen.

Uanset hvilke videnskabelige beviser og antydninger om, at drivhuseffekten
er marginal i forhold til andre klimaeffekter (naturlige ændringer), så vil
venstrefløjen holde fast i den nuværende taktik. Bare for at ramme fjenden.

Hele denne klimadebat er 90% politik og højest 10% videnskab.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-01-09 08:27

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote in message

> Hele denne klimadebat er 90% politik og højest 10% videnskab.

98/2% er mit gæt.

Fra : Asger Joergensen

Dato : 12-01-09 08:49

Hi N

N_B_DK wrote:

> "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote in message

> 98/2% er mit gæt.

er det ikke nemmere at skrive 49%

Venlig hilsen
Asger

Fra : N_B_DK

Dato : 12-01-09 09:00

"Asger Joergensen" <Junk@Asger-P.dk> wrote in message

> er det ikke nemmere at skrive 49%

Hvis jeg mente 49 %, så jo.

Fra : Asger Joergensen

Dato : 12-01-09 09:02

Hi Uffe

Uffe Kousgaard wrote:

> [...]
> venstrefløjen holde fast i den nuværende taktik. Bare for at ramme fjenden.
>
> Hele denne klimadebat er 90% politik og højest 10% videnskab.

Jeg er ening med dig i at klimadebatten er helt hysterisk.

Men er det motiv du stikker de venstreorienterede i skoene ikke lidt
konspiratorisk ?
Jeg tror bare at de føler sig meget rigtige hvergang de udtaler
de for tiden "så rigtige" holdninger.

Venlig hilsen
Asger

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 12-01-09 10:42

> Men er det motiv du stikker de venstreorienterede i skoene ikke lidt
> konspiratorisk ?

Måske, men undervurder ikke ønsket om at være opposition til modstanderen.

Fra : N/A

Dato : 12-01-09 15:49

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 11-01-09 16:42

On 11 Jan., 23:20, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> "Sten Schou" <d...@dotdot.com> wrote in message

> Det må du lige forklare ? gips er basisk, og syre regn er sjovt nok
> surt, hvordan bliver en syre til noget basisk ?

Tør røgrensning med brændt kalk: 2CaO + 2SO2 + O2 —> 2CaSO4
Våd røgrensning med læsket kalk: 2Ca(OH)2 + 2SO2 + O2 —> 2CaSO4 +
2H2O

CaSO4 er gips!

J.O.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 11-01-09 17:39

On 11 Jan., 23:48, "@" <1...@invalid.net> wrote:

> menneskeheden har før overlevet store vulkanudbrud, og jeg tvivler på
> at vulkanen i Yellowstone kan slå Tambora og Krakatau
>
> http://www.ponty.dk/krakatau.htm

Det gør den nok hvis det bliver et af de store udbrud, der er kommer
med 700.000 års mellemrum.
Se http://en.wikipedia.org/wiki/Yellowstone_Caldera
Den leverer dog også mindre udbrud.

"Non-explosive eruptions of lava and less violent explosive eruptions
have occurred in and near the Yellowstone caldera since the last
supereruption. The most recent lava flow occurred about 70,000 years
ago while the largest violent eruption excavated the West Thumb of
Lake Yellowstone around 150,000 years ago. Smaller steam explosions
occur as well; an explosion 13,800 years ago left a 5 kilometer
diameter crater at Mary Bay on the edge of Yellowstone Lake (located
in the center of the caldera).[7][8] Currently, volcanic activity is
exhibited only via numerous geothermal vents scattered throughout the
region, including the famous Old Faithful Geyser. "

-- altså et af de 'små' udbrud, der skaber et krater med 5 km-
diameter. Kratere formet af de større eksplosionsudbrud er mange gange
større. Hundredvis af kubikkilometer materiale er udslynget.
Man får et indtryk af størrelserne her:
http://volcano.oregonstate.edu/vwdocs/volc_images/north_america/yellowstone..html

Ved det store Tamboraudbrud, kun et par millioner ton.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 12-01-09 03:34

On 12 Jan., 08:14, "Uffe Kousgaard" <o...@no.no> wrote:

> [...]
> venstrefløjen holde fast i den nuværende taktik. Bare for at ramme fjenden.
>
> Hele denne klimadebat er 90% politik og højest 10% videnskab.

QED. Dine synspunkter var affødt af din modstand mod andres politiske
ståsted og ikke af observationer. Du bedes således tage din diskussion
et andet sted hen end dk.videnskab.

J.O.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 12-01-09 11:55

> QED. Dine synspunkter var affødt af din modstand mod andres politiske
> ståsted og ikke af observationer.

Aldeles ikke. Jeg følger tæt med i den videnskabelige udvikling indenfor
området. Derigennem er jeg nået til mine konklusioner.

> Du bedes således tage din diskussion et andet sted hen end dk.videnskab.

Denne tråd kører i både dk.politik og dk.videnskab. Du er velkommen til at
springe fra, hvis du ikke bryder dig om emnet, men jeg har altså ikke
startet x-postningen.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 12-01-09 04:38

On 12 Jan., 08:14, "Uffe Kousgaard" <o...@no.no> wrote:

> Hele denne klimadebat er 90% politik og højest 10% videnskab.

Eller: den er en blandning af viden, uvidenhed og ideologi. Nogle har
fremsat ønsket om "En CO2-fri fremtid. De ved natuligvis ikke hvad de
taler om, da verden er helt afhængig af CO2.

Fra : Martin Andersen

Dato : 12-01-09 15:49

Poul E Hansen wrote:

> Eller: den er en blandning af viden, uvidenhed og ideologi. Nogle har
> fremsat ønsket om "En CO2-fri fremtid. De ved natuligvis ikke hvad de
> taler om, da verden er helt afhængig af CO2.

Eller også er det så underforstået at de selvfølgelig taler om en netto
udledning således at der over tid akkumuleres mere kuldioxid end hidtil
i atmosfæren, at de ikke regner med at nogen ville være så fjollede at
fordreje det.

Fra : N/A

Dato : 13-01-09 00:11

Fra : N/A

Dato : 11-01-09 10:03

Fra : Hauge

Dato : 11-01-09 10:03

alexbo wrote:
> Så er der måske alligevel grund til bekymring.

Hvorfor? Ændrer det noget som helst, udover at folk bliver syge i hovedet af
bekymring?
Der er i forvejen så mange ting som vi åbenbart skal bekymre os om, og de
fleste af dem kan vi alligevel intet gøre noget ved..

Mvh Hauge

Fra : Harald Mossige

Dato : 12-01-09 01:01

Hauge skreiv:

> [...]

> og de
> fleste af dem kan vi alligevel intet gøre noget ved..

Yoy'v got the point

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-01-09 13:40

alexbo skrev:

> "640.000 år siden sidste udbrud
> Yellowstone har tre gange været ramt af massive udbrud. Første gang for 2,1
> million år siden og anden gang for 1,3 millioner år siden."
>
> Det vil sige at udbruddet for 640.000 år siden ikke var massivt.

Sjovt, som en ellers korrekt skrevet tekst kan forlede til
fejllæsning. Jeg havde i første omgang samme tanke, da jeg
læste teksten. Bemærk, at der kun nævnes to massive udbrud i
dit citat, mon ikke det tredje massive udbrud var det for
640.000 år siden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : alexbo

Dato : 11-01-09 14:08

"Kim Ludvigsen" skrev

> Jeg havde i første omgang samme tanke, da jeg læste teksten. Bemærk, at
> der kun nævnes to massive udbrud i dit citat, mon ikke det tredje massive
> udbrud var det for 640.000 år siden.

Jo, jeg skrev mit indlæg 8.16 og slettede det 5 min. efter da jeg opdagede
min misforståelse.
Egentlig finder jeg artiklen ligegyldig, en artikel der bare skal fylde en
tom plads i avisen, den kunne også have handlet om hajangreb eller
solformørkelser.
Der er lidt til begge sider i selve artiklen, og Poul som har linket til den
mener ikke noget selv,
og da jeg så også ramte ved siden af, slettede jeg mit indlæg i stedet for
at rette det.

Så hvis nogen læser svarene til et indlæg de ikke kan se, så er det
forklaringen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Poul E Hansen

Dato : 11-01-09 09:57

On 11 Jan., 08:16, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> million år siden og anden gang for 1,3 millioner år siden."
>
> Det vil sige at udbruddet for 640.000 år siden ikke var massivt.

Hvordan konkluderer du det?

> [...]
> aske, at det var nok til at blokere for solen over hele USA i en længere
> periode, hvilket betød, at flere dyrearter uddøde."
>
> Og det var ikke engang massivt.
>
> "Et nyt udbrud vil kunne dække USA i en kvælende luft af aske."
>
> Og hvis udbruddet er massivt, et dobbelt lag af kvælende aske.
>
> " Forskere holder derfor skarpt øje med Yellowstone og de seneste ændringer
> i jorden, men tror dog ikke at et nyt
> udbrud er på vej."
>
> Nåh, det er betryggende, men jeg ville nu have gættet på at et nyt udbrud

Ja men kun på vej ...Menllem de sidste tre udbrud var der ca. 700.000
år +/- flere tusind år.
Det kommende udbrud kommer måske også først om tusind år. Men lad os
se hvad forskerene siger, og hvad der sker med området den kommende
tid.

Fra : N/A

Dato : 12-01-09 15:49

Fra : Poul E Hansen

Dato : 12-01-09 08:02

On 12 Jan., 15:48, Martin Andersen <d...@ikke.nu> wrote:

> [...]
> udledning således at der over tid akkumuleres mere kuldioxid end hidtil
> i atmosfæren, at de ikke regner med at nogen ville være så fjollede at

Eller også tager du fejl ...
Hvis de skulle mene noget fornuftigt med det, kunne det være 'CO"-
neutral".
Men så burde de have brugt dette ord.

Fra : Martin Andersen

Dato : 13-01-09 00:11

Poul E Hansen wrote:

> Eller også tager du fejl ...
> Hvis de skulle mene noget fornuftigt med det, kunne det være 'CO"-
> neutral".
> Men så burde de have brugt dette ord.

Ja, for dine politiske modstandere mener selvfølgelig at vi alle skal
holde vejret fremover. Det er den eneste logiske læsning.. Eller noget.

Farveller.

Fra : N/A

Dato : 13-01-09 13:47

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 13-01-09 04:18

On 13 Jan., 00:11, Martin Andersen <d...@ikke.nu> wrote:

> Ja, for dine politiske modstandere mener selvfølgelig at vi alle skal
> holde vejret fremover. Det er den eneste logiske læsning.. Eller noget.
>
> Farveller.- Skjul tekst i anførselstegn -

Arh ja, er det ikke dejligt når de veloplyste Dansk Folkeparti vælgere
blander sig i debatten

J.O.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 13-01-09 05:33

> Ja, for dine politiske modstandere mener selvfølgelig at vi alle skal
> holde vejret fremover. Det er den eneste logiske læsning.. Eller noget.

Vrøvl.

Fra : Martin Andersen

Dato : 13-01-09 13:47

Poul E Hansen wrote: