Kan Israel regne?
Fra : Jesper

Dato : 10-01-09 22:34

Højtstående israelske militærkilder oplyser at israelske styrker har
slået mindst 550 militante ihjel.

Da der er blevet dræbt 850 palestinensere i Gaza og 270 af disse er
børn, så kan der max være dræbt 30 kvinder og andre ikke militante
voksne palestinensere.

Hvor sandsynligt lyder egentligt det?

--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Peter

Dato : 10-01-09 22:45

Jesper wrote:

> [...]
>
> Da der er blevet dræbt 850 palestinensere i Gaza og 270 af disse er
> børn, så kan der max være dræbt 30 kvinder og andre ikke militante

Tja - hvad er det der er krigens første offer?

Fra : vvv

Dato : 10-01-09 22:53

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen
..

> Da der er blevet dræbt 850 palestinensere i Gaza og 270 af disse er
> børn, så kan der max være dræbt 30 kvinder og andre ikke militante
> voksne palestinensere.
Kan kvinder ikke være militante?

> Hvor sandsynligt lyder egentligt det?
Stærkt usandsynligt, ligesom alle de andre løgne Israel spreder, den gamle
talemåde med at sandheden er krigens første offer, holder stadig.

vv

Fra : John

Dato : 11-01-09 00:25

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> Kan kvinder ikke være militante?

> Stærkt usandsynligt, ligesom alle de andre løgne Israel spreder

Men se så blot disse livsbekræftende billeder:
http://images.google.com/images?q=hamas+female

Skal vi li'e snuppe børnene osse:
http://images.google.com/images?q=hamas+children

Ovenstående billeder kan vi jo så ha' i venlig erindring, når Hamas næste
gang jamrer over dræbte kvinder og børn!

Og vvv, du er virkelig ynkelig!

John

Fra : /Peter

Dato : 11-01-09 08:19

> [...]
>
> Ovenstående billeder kan vi jo så ha' i venlig erindring, når Hamas
> næste gang jamrer over dræbte kvinder og børn!

Ynkelige -udryd hele lortet...

Fra : vvv

Dato : 11-01-09 11:53

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> Og vvv, du er virkelig ynkelig!

Hold da op du er skarp i pennen i dag!
Er det alle der ikke enige med dig der får den flotte betegnelse, eller er
det kun mig der har den særlige ære?

vv

Fra : Sten Schou

Dato : 11-01-09 00:38

> [...]
>
> Da der er blevet dræbt 850 palestinensere i Gaza og 270 af disse er
> børn, så kan der max være dræbt 30 kvinder og andre ikke militante

Har det nogen som helst betydning?...det hele er jo alligevel Allahs vilje,
og der kan hverken du eller Poul Nielsen gøre fra eller til.

Hilsen Sten

Fra : Joakim

Dato : 11-01-09 10:10

> [...]
>
> Da der er blevet dræbt 850 palestinensere i Gaza og 270 af disse er
> børn, så kan der max være dræbt 30 kvinder og andre ikke militante

Når du fremlægger det på den måde, så lyder det ikke særlig sandsynligt.

Men hvorfor mener du, at det er hævet over enhver tvivl, at 270 børn er
dræbt?

Fra : Lyrik

Dato : 11-01-09 11:10

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> Når du fremlægger det på den måde, så lyder det ikke særlig sandsynligt.
>
> Men hvorfor mener du, at det er hævet over enhver tvivl, at 270 børn er
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Fordi han prøver at gøre Satan til en lysets engel!

MvH
Jens

Fra : Joakim

Dato : 11-01-09 12:40

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> Fordi han prøver at gøre Satan til en lysets engel!

Det ville være rart , hvis du kunne udelade det kristne element i dine
skriverier - bare en enkelt gang.

Fra : ASKF

Dato : 11-01-09 23:14

Joakim ytrede sig i <4969daa6$0$90275$14726298@news.sunsite.dk> med
dette:

>"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

>Det ville være rart , hvis du kunne udelade det kristne element i dine
>skriverier - bare en enkelt gang.

Satans udstødelse er beskrevet i det Gamle Testamente, så historien er
skam en del af jødedommen, Islam og kristendommen.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Lyrik

Dato : 12-01-09 10:05

> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> Det ville være rart , hvis du kunne udelade det kristne element i dine
> skriverier - bare en enkelt gang.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det er ikke første gang jeg må lære en "jøde" sine rødder at kende!))
"Anna" kom til mig og sagde:"Min mor og far er jøder, men de vil ikke lære
mig om jødedommen! Jeg vil gerne vide hvad det er!"

Nu traf det sig sådan at jeg kunne fortælle hende det. Hun fik den viden jeg
havde og kontakt til askmoses.com.
Som tak fik jeg en fin kniplingsdug!!

Så altså Joakim! Satan optræder allerede som slangen i Paradiset for Adam
og Eva i 1. Mosebog! Så han er grundlæggende noget der hører Israels fortid
til.
Også i Jobs bog i de jødiske skrifter dukker han op. Måske er Job en araber?
En beduin?

I Ny testamente optræder han som verdens herre før Jesus udfordrer hans
regime. Han er den personificerede ondskab.Han er løgnen og dens fader
jævnfør sit bedrag overfor Gud og mennesker.

Man er nødt til at kende sine rødder for at finde ud af hvor man er
indplaceret i verdenshistorien. Bare spørg Nathan Sharansky!

MvH
Jens

Fra : DADK

Dato : 12-01-09 18:28

Lyrik wrote:

> Det er ikke første gang jeg må lære en "jøde" sine rødder at
> kende!)) "Anna" kom til mig og sagde:"Min mor og far er jøder, men
> de vil ikke lære mig om jødedommen! Jeg vil gerne vide hvad det er!"

Jesus...altså som udråbstegn

> [...]
>
> Så altså Joakim! Satan optræder allerede som slangen i Paradiset for
> Adam og Eva i 1. Mosebog! Så han er grundlæggende noget der hører

Hvad har Det Gamle Testamente i den kristne tradition med jødernes religion
og toraen at gøre?

> [...]
> hans regime. Han er den personificerede ondskab.Han er løgnen og dens
> fader jævnfør sit bedrag overfor Gud og mennesker.

Hvad har det Nye Testamente med jøder at gøre?

> Man er nødt til at kende sine rødder for at finde ud af hvor man er
> indplaceret i verdenshistorien. Bare spørg Nathan Sharansky!

Du kan da ikke fortælle jøderne hvad deres rødder er, når du ikke engang har
styr på de skriftstedmæssige forskelle.

Fra : Lyrik

Dato : 12-01-09 18:54

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Jesus...altså som udråbstegn
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja det troede du!))
Næh! Min fine ven jeg lærte hende om JØDEDOM! Ikke noget med Jesus og
kristendom! Jeg kan se verden fra andre sider end min egen!

MvH
Jens

Fra : DADK

Dato : 12-01-09 19:16

Lyrik wrote:
> [...]
> Næh! Min fine ven jeg lærte hende om JØDEDOM! Ikke noget med Jesus og
> kristendom! Jeg kan se verden fra andre sider end min egen!

Det tror jeg da også, Lyrik, men du forveksler vel ikke i ramme alvor Det
Gamle Testamente med jødernes tro eller tradition?

Fra : Lyrik

Dato : 12-01-09 20:29

> Det tror jeg da også, Lyrik, men du forveksler vel ikke i ramme alvor Det
> Gamle Testamente med jødernes tro eller tradition?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det var ikke Talmud og Misna det drejede sig om, det var Moses, Guds Folk og
det Forjættede land.

MvH
Jens

Fra : DADK

Dato : 12-01-09 20:39

Lyrik wrote:
> "DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Det var ikke Talmud og Misna det drejede sig om, det var Moses, Guds
> Folk og det Forjættede land.

Vil du ikke give mig ret i, at det er malplaceret at henvise til 1. mosebog
over for en jøde?

Fra : Lyrik

Dato : 12-01-09 21:06

> Vil du ikke give mig ret i, at det er malplaceret at henvise til 1.
> mosebog over for en jøde?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jøderne deler skriften anderledes op, men det vi kalder 1.Mosebog er en del
af Toraen. Den hører med til de hebraiske skrifter der blev nedskrevet da de
havde lært at skrive i området omkring Sinai bjerg hvor man finder det
protohebraiske alfabet.
Nu må vi henlægge videre teologi til en anden gruppe.

mvH
Jens

Fra : DADK

Dato : 12-01-09 23:08

Lyrik wrote:
> "DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jøderne deler skriften anderledes op, men det vi kalder 1.Mosebog er
> en del af Toraen.

Det er ikke korrekt. 1 mosebog, f.eks, som du henviser til, er meget
forskellig.

>Den hører med til de hebraiske skrifter der blev
> nedskrevet da de havde lært at skrive i området omkring Sinai bjerg
> hvor man finder det protohebraiske alfabet.

Der findes ikke noget der hedder det "protohebraiske" alfabet. Ift danskere
er der noget der hedder oldgræsk og aramæisk, hvis du skal have chance for
at tyde de gamle skrifter, hebraisk er kommet til senere - det er jo først
efter 1800-tallet det har givet mening . Du tænker sikkert på jiddisch, som
det moderne israelske sprog er en afart af, og det er jo en opsummering af
sprog som askenazi-jøderne indvandret til Israel havde opbygget, som er en
symbiose mellem tysk, slaviske sprog og netop det man kunne kalde
"hebraisk".

Fra : ASKF

Dato : 14-01-09 18:57

DADK ytrede sig i <496bbf24$0$90275$14726298@news.sunsite.dk> med dette:

> [...]
>sprog som askenazi-jøderne indvandret til Israel havde opbygget, som er en
>symbiose mellem tysk, slaviske sprog og netop det man kunne kalde

Hebraisk er skam et meget gammelt sprog, med flere undergrupperinger.
Den moderne form som tales i Israel i dag, er dog først opstået i
1800-tallet, hvor sproget er baseret på de gamle skrifter men udtalen på
det noget yngre sefariske hebraisk.

Hebraisk er i øvrigt en undergruppe til det kanaaniske sprog og den
eneste undergruppe som stadig eksisterer. Fønesisk var en anden gruppe
og det er herfra det jødiske alfabet stammer.

Når Lyrik nævner det "protohebrariske" alfabet tænker jeg på det der på
engelsk kaldes "paleo-hebrew" alfabet, fordi jeg ikke kender en dansk
oversættelse af udtrykket.
<http://en.wikipedia.org/wiki/Paleo-Hebrew_alphabet>

Fra : DADK

Dato : 14-01-09 21:29

ASKF wrote:

> [...]
> Den moderne form som tales i Israel i dag, er dog først opstået i
> 1800-tallet, hvor sproget er baseret på de gamle skrifter men udtalen

Ja, men mon Lyrik så ikke tænker på oldhæberaisk?

> Hebraisk er i øvrigt en undergruppe til det kanaaniske sprog og den
> eneste undergruppe som stadig eksisterer. Fønesisk var en anden gruppe
> og det er herfra det jødiske alfabet stammer.

Der findes vistnok andre afarter, men at det er et tudsegammelt sprog man i
eksil vedligeholdt, hvorved det forvanskedes og blev til det moderne
jiddisch er du vel ikke uenig i? Men så vidt jeg kan forstå - er ikke
eksegetisk ekspert - er betegnelsen "protohæbraisk" direkte håbløs.

Det hæbraiske alfabet?

Fra : Joakim

Dato : 13-01-09 16:30

> [...]

> mig om jødedommen! Jeg vil gerne vide hvad det er!"
>
> Nu traf det sig sådan at jeg kunne fortælle hende det. Hun fik den viden

Anna burde måske have læst nedenstående artikel inden hun spurgte dig til
råds. Der er tale om stærke sager, så er du advaret.

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1231774430937&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

Fra : Lyrik

Dato : 13-01-09 17:32

> [...]

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Alle folkeslag har i deres midte nogen som har gjort andre fortræd.
Israelere som danskere. Da Israel rykkede ind i kanaans land udrydede de
landets beboere det bedste de kunne. ""Ellers bliver de brodde i jeres
sider", sagde Gud.
Og det havde han så evigt ret i! Men det kan vi ikke lovligt gøre noget ved
idag.

Den moderne forfølgelse er udsprunget af flere grunde. Jøder har været nødt
til at bo som enklaver i alle verdens folk fordi de ikke havde deres eget
land.
Vi ved hvordan det er at høre til de fremmede. Endvidere var de nødt til at
bevare deres identitet hvorfor de blev endnu mere fremmedartede som enklave.
Bevarede de ikke identiteten ville de blive udslettet som folk.

En anden ting var deres fjendskab imod den nydannede kristendom. Det kan du
læse om i verdenshistorien. Nogle af dem gjorde deres bedste for at udrydde
de kristne igennem deres indflydelse i romerriget.
De kristne reagerede med overgreb imod jøderne da de fik magten.
Jøder formenedes adgang til at være håndværkere og blev presset ind i
udlånsforretningen. Deres sparsomlighed og forretningstalent gjorde dem til
skydeskive igen.
Hvem ser ikke skævt til dem han skylder penge?
Og så var de Guds Folk!!!
Det var ingen andre folk! Misundelse anyone???!!!))

Selv nu hvor de kristne også anser sig for Guds folk formaner deres apostel
Paulus dem:"Jøderne er roden og i er grenene-I siger der blev brækket grene
af så I kunne blive indpodet!-Men husk på at det er roden der bærer
grenene!!

Ja jøderne er den rod der bærer det træ vi er grene på. De er de førstefødte
som har arvet et dobbelt mål af arv-og vi er efternølerne! Mistede vi vores
rod så visnede vi og døde! Så det vil vi på trods historiens skærmysler
sørge for ikke sker! Det må ikke ske, ellers er vi visne grene der samles
sammen og brændes!

Så regerer ondskabens filistre en verden vi ikke vil ønske at leve i!

MvH
Jens

Fra : Joakim

Dato : 14-01-09 17:38

> [...]
> historiens skærmysler sørge for ikke sker! Det må ikke ske, ellers er vi
> visne grene der samles sammen og brændes!

Ja, så må vi håbe på at du får ret. Du er tydeligvis stærk i troen, det må
være en rar fornemmelse.

Fra : Lyrik

Dato : 14-01-09 21:30

> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, så må vi håbe på at du får ret. Du er tydeligvis stærk i troen, det må
> være en rar fornemmelse.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det kommer du selv til at erfare når "befrieren kommer fra Zion og fjerner
ugudelighed fra Jakob"

MvH
Jens

Fra : DADK

Dato : 14-01-09 22:00

Lyrik wrote:
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det kommer du selv til at erfare når "befrieren kommer fra Zion og
> fjerner ugudelighed fra Jakob"

Ah, du tror på den store bortrykkelse?