Iran til Hamas: I kan rende og hoppe
Fra : John

Dato : 10-01-09 18:24

Irans støtte til Hamas synes at være mest store ord:

"At the outset of Israel's offensive against Hamas, Dec. 27, Tehran called
on volunteers to fight in Gaza. Two weeks later, they are being sent home":
http://www.debka.com/headline.php?hid=5840

Både Iran (shia) og Hamas (sunni) ønsker at udslette Israel, men Iran vil
åbenbart alligevel ikke spilde sit krudt på Hamas, en 'lost case'.

Viel Geschrei, aber wenig Wolle..

John

Fra : DADK

Dato : 10-01-09 18:32

John wrote:
> Irans støtte til Hamas synes at være mest store ord:

Korrekt. Det er mere Hizbollah man støtter. Den der med at Gaza-striben nu
er en slags forlægning af Iran, som Israels ambassadør sagde på TV2-News i
går, er naturligvis løgn og latin.

Noget "vesterlændinge" aldrig tænker på, er skismaet mellem shia og
sunni-muslimer. Muslimer er ikke blot muslimer, og de to fraktioner hader
hinanden.

At Iran skulle støtte Hamas, svarer til, i mangel af bedre, at DKP skulle
give CEPOS penge.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 20:45

DADK wrote:

> [...]
> hader hinanden.
>
> At Iran skulle støtte Hamas, svarer til, i mangel af bedre, at DKP

Nej, det gør det ikke, - de har den fælles interesse, at de begge vil fjerne
Israel, - og det er da også stort set alle kommentatorer som har nævnt at
Iran støtter Hamas, - OG Hizbollah og Hamas er også slyngvenner lige for
tiden.

Sunni-araberne er naturligvis bange for at tabe ledelsen af MØ til
Iran-Irak, - det er en anden sag.

De to fraktioner hader hinanden, men HAR dog haft møder om at skrinlægge
stridighederne og at at holde op med sortmalingen af hinanden under
"gudstjenesten", - det er dog især minoriten shiaerne, som plejer at
forbande nogle af de tidligste sunnier.

Fra : DADK

Dato : 10-01-09 21:10

Knud Larsen wrote:

> [...]
> fjerne Israel, - og det er da også stort set alle kommentatorer som
> har nævnt at Iran støtter Hamas, - OG Hizbollah og Hamas er også

Korrekt. Jeg ville bare teste vores ven John.

> Sunni-araberne er naturligvis bange for at tabe ledelsen af MØ til
> Iran-Irak, - det er en anden sag.

Det er derfor Hamas faktisk er paria blandt palæstinensere, der jo er
sunnier. Forstå det hvem der kan. Dengang Hamas vandt valget gik PA's
tilhængere gennem gaderne med slagord som "Shia, Shia" - den største
fornærmelse, selvom Hamas faktisk er sunni. Så meget for Steen Thomsen og
andres forestillinger om at alle i Gaza er Hamas. De er alle sunnier.

> De to fraktioner hader hinanden,

Korrekt, men jeg tror at du har større integritet end mig - kan du ikke
sige, én gang for alle, at Hamas ikke er shia?

Hizbollah er for en part shia, men det er noget andet.

> [...]
> hinanden under "gudstjenesten", - det er dog især minoriten shiaerne,
> som plejer at forbande nogle af de tidligste sunnier.

Korrekt, og du skal ikke underkende shiaernes magt, som jo har centropol i
Teheran.

Fra : Steen Thomsen

Dato : 10-01-09 22:06

On Sat, 10 Jan 2009 21:10:08 +0100, DADK wrote:

> [...]
> fornærmelse, selvom Hamas faktisk er sunni. Så meget for Steen Thomsen og
> andres forestillinger om at alle i Gaza er Hamas. De er alle sunnier.

Hvor har du dog fået den vanvittige ide, at jeg skulle mene det, fra. ?

Hamas har MAGTEN i Gaza.

Fra : DADK

Dato : 10-01-09 22:09

Steen Thomsen wrote:

> Hvor har du dog fået den vanvittige ide, at jeg skulle mene det, fra.
> ?
>
> Hamas har MAGTEN i Gaza.

Og Hamas er lovlig valgt, ved et parlamentsvalg.

Fra : Steen Thomsen

Dato : 10-01-09 22:30

On Sat, 10 Jan 2009 22:08:52 +0100, DADK wrote:

> Og Hamas er lovlig valgt, ved et parlamentsvalg.

Har jeg da påstået andet. ?

Du ser det ikke som et problem at de, et stykke tid efter valget,
jagede/myrdede deres modstandere Fatah ?

Fra : DADK

Dato : 10-01-09 22:41

Steen Thomsen wrote:

> Har jeg da påstået andet. ?
>
> Du ser det ikke som et problem at de, et stykke tid efter valget,
> jagede/myrdede deres modstandere Fatah ?

Du er åbenbart fritaget for hukommelse. Hvis der er nogen i denne gruppe der
har taget afstand til Hamas, så er det undertegnede.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 23:13

DADK wrote:

> Korrekt, men jeg tror at du har større integritet end mig - kan du
> ikke sige, én gang for alle, at Hamas ikke er shia?

De er så sunni som man kan være

> Hizbollah er for en part shia, men det er noget andet.

> Korrekt, og du skal ikke underkende shiaernes magt, som jo har
> centropol i Teheran.

Mange mener at DE kommer til at sætte dagsordenen om ikke ret mange år, -
jeg er netop ved at læse en bog om emnet - men da jeg har fem - seks - syv
bøger i gang samtidig, så er jeg ikke kommet så langt i den: "The Shia
Revival", men den ser virkelig lovende ud, og når de andre er indhaleret SÅ
.. . .

Der er selvfølgelig også artiker om emnet på Nettet.

Fra : DADK

Dato : 11-01-09 00:53

Knud Larsen wrote:

> De er så sunni som man kan være

Virkelig? Den israelske ambassadør hævder ellers, at Hamas er en forlægning
af Iran, og de derfor må gøre alt.

> [...]
> andre er indhaleret SÅ . . .
>
> Der er selvfølgelig også artiker om emnet på Nettet.

Man kunne starte med koranen. Det er nøjagtig som med computere og
programmering. Dem som ved mindst om det, er dem der skræpper mest op. Jeg
har læst koranen fra A - Z. Jeg kan ikke huske det hele, men jeg har også
læst den gamle Bibel A-Z, endda lavet et familietræ over alle dem - den
avlede med den, der avlede med den, der fødte den osv osv - jeg blev træt at
det, og lavede mit eget stamtræ, og der er jeg nok kommet til kort ift dig,
men jeg er med på basics. Kender du nogen andre der har læst koranen? Jeg
gjorde det da jeg tog religionsvidenskab som sidefag. Jeg har læst det gamle
testamente 100% og næsten allt i det nye. Jeg har læst Bhagavad Gita, jeg
har læst Zhyuan Zse, Lao Tse, Kon fut se, jeg har læst om Buddah, studeret
hans lære, han er min favorit, læst Herman Hesses "Siddaharta", læst alle de
gamle kinesiske skrifter, de blev åbenbaret til mig, her taler vi også om
gåden ift I Ching, og set ift moderne "astrologi" ser virkeligheden faktisk
helt anderledes ud.

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-09 10:05

DADK wrote:

> Virkelig? Den israelske ambassadør hævder ellers, at Hamas er en
> forlægning af Iran, og de derfor må gøre alt.

Der får/fik jo støtte fra Iran, som også ønsker jøderne udryddet, det er jo
ikke nogen hemmelighed, - men måske har iranerne nu droppe det meste af
støtten. Men ellers kører den jo efter den sædvanlige "min fjendes fjende er
min ven" - som også Vesten var dum nok til at bruge i 1980erne mht
mujahedinerne i Afghanistan.

> [...]
> åbenbaret til mig, her taler vi også om gåden ift I Ching, og set ift
> moderne "astrologi" ser virkeligheden faktisk helt anderledes ud.

Læs Williams koran-blog på bohemianrhapsody, den er helt unik, og man
bliver - igen - lamslået over hvor dum bogen er. Hans sidste kapitel er den
med "hulen" - totalt vås og uden hoved og hale, som det meste i bogen, - og
så i samme kapitel kommer den med "Moses og hans ledsager" - også det rene
og skære vrøvl, tilsidst tilsat noget psykopati.
læs også hvorfor William har valgt at kommentere fra karsken bælg og UDEN at
have læst noget som helst i forvejen om bogen, han vil videregive sit
umiddelbare første indtryk, - og det gør han utrolig godt.

Af dem du nævner har jeg IKKE læst Zhyan Zse, men de andre har jeg da vist
nedsvælget, - plus Bahai's mandens "bog", og Mormons bog, og
Amadiyya-muslimernes tekster, - dog ikke dem alle, han skrev vist 100 bøger.
Lidt om Christian Science, og naturligvis meget om zen-buddhismen, og noget
om judaismen. Der er sikkert flere, men de er løbet ud af sødsuppen oveni.

Jeg blev jo registreret buddhist i San Francisco i 1968, af høflighed over
for tre smukke japanske kvinder

Fra : DADK

Dato : 13-01-09 01:00

Knud Larsen wrote:

> [...]
> fjendes fjende er min ven" - som også Vesten var dum nok til at bruge
> i 1980erne mht mujahedinerne i Afghanistan.

Nej de har ej. men man må heller ikke støtte partier der ønsker islam
udryddet?

> [...]
> er løbet ud af sødsuppen oveni.
> Jeg blev jo registreret buddhist i San Francisco i 1968, af høflighed

LOL. Det er rart med blot én der har humor, som samtidig kan foreslå. Jeg
vil ikke kunne sige, at jeg deler fascinationen af den blog du omtaler. Ja
mht Amadiyya-det er korrekt.

Er det denne http://chandni.wordpress.com/

?? Enhver der kan omtale en film som "trainspotting" som ting der skal
refereres til, har tabt i mine øjne.Kan du ikke være mere præcis - det er
ærgerligt at gætte, når det ikke er formålet.

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 18:58

DADK wrote:

> [...]
> Jeg vil ikke kunne sige, at jeg deler fascinationen af den blog du
> omtaler. Ja mht Amadiyya-det er korrekt.

Nej, det er denne:

http://bohemianrhapsody.dk/

Og kig dig omkring, der er mange tråde.

> ?? Enhver der kan omtale en film som "trainspotting" som ting der skal
> refereres til, har tabt i mine øjne.Kan du ikke være mere præcis -
> det er ærgerligt at gætte, når det ikke er formålet.

Var det fra "dit" link? kender det ikke.

Fra : DADK

Dato : 14-01-09 21:17

Knud Larsen wrote:

> Nej, det er denne:
>
> http://bohemianrhapsody.dk/

Det virker godt gennemført - præcis som jeg selv godt kunne tænke mig at
drive en "blog". Jeg bliver blot for lang i spyttet, og mener alting skal
underbygges eller besidde en pointe, så det tager typisk mindst en uge før
jeg får taget mig sammen, og selv hvis jeg gør - bliver det i 9 ud af 10
tilfælde aldrig til et indlæg.

Det er er en god blog, som jeg lige kan bedømme det, seriøs. God SEO.
Velskrevet. Det er én der ved noget om forskellige ting, helt åbenbart. Er
naturligvis ikke enig i de fleste pointer, de virker nemlig lidt hurtige
eller letkøbte, altså kun baseret på et par udpluk, men det ville også være
meget forlangt. OK.

> Og kig dig omkring, der er mange tråde.

Yes. Jeg har allerede indgriflet den i mit system, jeg har sådan en
startside i alle browsere med ca 90 links, der er mine projekter, aviserne,
værktøjer, opslag, blogs osv - har taget den med der. Det er faktisk noget
af det bedste jeg har set længe, på dansk. Ikke særlig fyldigt eller noget,
men der er jo en debat, og det hiver fat i aktuelle spørgsmål.

> Var det fra "dit" link? kender det ikke.

Jeg tror vi er gået totalt forbi hinanden her.

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-09 00:20

DADK wrote:

> [...]
> er faktisk noget af det bedste jeg har set længe, på dansk. Ikke
> særlig fyldigt eller noget, men der er jo en debat, og det hiver fat

Glæder mig at du kan lide bloggen.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-01-09 19:09

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Både Iran (shia) og Hamas (sunni) ønsker at udslette Israel, men Iran vil
> åbenbart alligevel ikke spilde sit krudt på Hamas, en 'lost case'.

Irans Hamas vassal bliver ladt i stikken fordi Iran er ramt af
olieprisfaldet og nu koncentrerer kræfterne om indre opposition og om at
aflede opmærksomheden fra deres atomprogram.

Nogle mener at året 2009 vil være sidste lejlighed til at standse Irans
atomprogram og at iranerne ikke vil have "deres" raketter hos Hizbollah
ødelagt før de er blevet armeret med a-bomber.

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 10-01-09 22:28

> [...]
> atomprogram og at iranerne ikke vil have "deres" raketter hos Hizbollah
> ødelagt før de er blevet armeret med a-bomber.

Som Kim Larsen her i gruppen udtrykker det, så har det ikke noget med os at
gøre. Selv når det readiaktive støv lægger sig, så vil nogle aldrig fatte
hvad der egentlig skete....