Skandale! Folk har skåret kød ud derhjemme~
Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 14:44

http://politiken.dk/indland/article626993.ece

Ulovligt slagteri afsløret i udhus

"Det var på baggrund af et tip, at Fødevarestyrelsens rejsehold fredag
eftermiddag rykkede ud til adressen, hvor et skur bag garagen ved et
parcelhus var indrettet som en lille slagterbutik med opskæringsbord og
andre maskiner."

"Der var en båndsav, stålbord, kødhakkemaskine og pølsestopper, oplyser en
af efterforskerne i rejseholdet, Søren Rotzow. "

"»Der var en prisliste, så det har været organiseret«, siger Søren Rotzow."

"Fra stedet blev der solgt blandt andet hjemmelavet medisterpølse og hakket
kød"

For katten da. Hvad skal verden ikke ende med, når mafialignende personager,
formaster sig til at skære kød ud på deres private bopæl? Isæt når stedet
endda er indrettet til formålet med de nødvendige remedier for at holde
hygiejnen i orden, som f.eks. et stålbord? Tænk at folk på landet vil
tillade sig den slags uhyrligheder.

Endnu et eksempel på et forbandet stikkersvin der har haft ondt i røven over
et eller andet.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Kim2000

Dato : 10-01-09 14:48

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:ZI6dnf78ov25O_XUnZ2dnUVZ_qvinZ2d@giganews.com...
> [...]
> vil tillade sig den slags uhyrligheder.
>
> Endnu et eksempel på et forbandet stikkersvin der har haft ondt i røven

Og til trods for at omgivelserne måske ikke har været i top, og i hvert fald
ikke underlagt myndighedernes kontrol, så er ingen faldet død om i området
af madforgiftning.

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 10-01-09 14:54

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> Og til trods for at omgivelserne måske ikke har været i top, og i hvert
> fald ikke underlagt myndighedernes kontrol, så er ingen faldet død om i

Gad vide hvad priserne var?

--
Pnic

http://freenetproject.org/

Den Store AbeGrise Katastrofe!
http://groups.google.dk/group/dk.test/msg/94c2f72b78fc4ae7?dmode=source

Fra : Ralph

Dato : 10-01-09 17:26

"Peter Nicolaysen" <pnic@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Gad vide hvad priserne var?

Garanteret uden moms.

--
Ralph

Fra : @

Dato : 10-01-09 18:31

On Sat, 10 Jan 2009 17:25:53 +0100, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

>"Peter Nicolaysen" <pnic@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>Garanteret uden moms.

MOMS'en har aldrig rigtig slået an her på egnen

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 15:00

> [...]
>
> Og til trods for at omgivelserne måske ikke har været i top, og i hvert
> fald ikke underlagt myndighedernes kontrol, så er ingen faldet død om i

Næ ... og jeg tør vædde på at hygiejnen var bedre end i gamle dage da folk
slagtede på landet - og heller ikke blev syge af det.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-01-09 23:18

skrev i en meddelelse

> Næ ... og jeg tør vædde på at hygiejnen var bedre end i gamle dage da
> folk slagtede på landet - og heller ikke blev syge af det.

Netop. De døde helt naturlig af alderdom som 30-50-årige.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-09 19:44

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Netop. De døde helt naturlig af alderdom som 30-50-årige.

Hvaba? Jeg kommer fra landet, og jeg kendte ingen der døde i den alder,
medmindre de blev kørt ned eller lignende.

/Kim

Fra : Jens G

Dato : 12-01-09 19:54

On Mon, 12 Jan 2009 19:44:16 +0100, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
the bindestreg coffeeshop punktum dk> wrote:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen

>Hvaba? Jeg kommer fra landet, og jeg kendte ingen der døde i den alder,
>medmindre de blev kørt ned eller lignende.

Det kommer vel an på hvor langt man går tilbage.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : @

Dato : 12-01-09 22:26

> [...]

>Hvaba? Jeg kommer fra landet, og jeg kendte ingen der døde i den alder,
>medmindre de blev kørt ned eller lignende.

vel at mærke

kørt ned af en spirituspåvirket københavnsk turist

folk har hjemmeslagtet i århundreder uden problemer, det bliver man
ikke mere infektionsramt af end af det kød som i supermarkedet helt
lovligt starter om mandagen som kamsteg - der ikke bliver solgt

onsdag er samme kamsteg skåret ud til koteletter - som heller ikke
bliver solgt

torsdag bliver det kød der startede med at være kam steg om mandagen
slåret i tern og forsøges solgt som "skinketern" det lykkes heller
ikke

intet under at supermarkedet har færdigstegt medister på tilbud både
fredag og lørdag

sådan en behandling af råvarer har jeg aldrig været vidne til i nogen
landhusholdning hvor man hjemmeslater

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : @

Dato : 10-01-09 17:03

On Sat, 10 Jan 2009 14:48:24 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>ikke underlagt myndighedernes kontrol, så er ingen faldet død om i området

folk som har levet hele deres liv på landet omgivet af fjerkræ og
husdyr bliver ikke syge af f.eks. salmonella, vi har indbygget
modstandskraft

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ralph

Dato : 10-01-09 17:36

> folk som har levet hele deres liv på landet omgivet af fjerkræ og
> husdyr bliver ikke syge af f.eks. salmonella, vi har indbygget
> modstandskraft

Der er vi jo - sådan set - enige, men der er jo mange der IKKE er vokset op
på landet, og som er fuldstændigt hysterisk sterile

(prøv at høre nogle af udsendelserne med De Sorte Spejdere hvor Peter Lund
Madsen er med (14.1.08, 12.10.07) HAN er da helt afsporet - normalt synes
jeg dog han siger meget fornuftigt, men bakterier, DEM har han det fame ikke
godt med)

, til orientering polerer vores statsminister sine vindruer inden han spiser
dem.

Konklussionen må jo så være at vi alligevel ikke er enige (pyyyh), men pga.
overdreven bakteriehysteri er vi NØDT til at sikre at der er ordentlig
hygiejne på alle "madfabrikker".

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 17:40

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Konklussionen må jo så være at vi alligevel ikke er enige (pyyyh), men
> pga. overdreven bakteriehysteri er vi NØDT til at sikre at der er
> ordentlig hygiejne på alle "madfabrikker".

De hysteriske kan bare lade være med at handle i et hjemmeslagteri - det er
vel den nemmeste løsning. Jeg tror snarere det er "ondt i røven" og
misundelse der har været motivet til anmeldelsen. Den slags anmeldelser
burde, efter min mening, ikke kunne ske anonymt.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Kim2000

Dato : 10-01-09 17:45

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:OOednQq5AurWUvXUnZ2dnUVZ_orinZ2d@giganews.com...
> [...]
> misundelse der har været motivet til anmeldelsen. Den slags anmeldelser
> burde, efter min mening, ikke kunne ske anonymt.

Faktisk er det jo lidt underligt, at du anonymt kan anmelde folk for at
skattefusk, og det tager de sig af. Men man kan ikke anonymt anmelde
børnemishandling og forvente at kommunen gider se på det.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 17:49

> [...]
> skattefusk, og det tager de sig af. Men man kan ikke anonymt anmelde
> børnemishandling og forvente at kommunen gider se på det.

Børnemishandling koster penge. Skatteinddragelse GIVER penge.

Men ellers har du ret, det ER ret underligt.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : @

Dato : 10-01-09 18:35

On Sat, 10 Jan 2009 17:35:56 +0100, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

>"@" <123@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Der er vi jo - sådan set - enige, men der er jo mange der IKKE er vokset op
>på landet,

det må jo så være deres egen fejl,

byer med over ca. 1000 indbyggere er galmandsværk

>Konklussionen må jo så være at vi alligevel ikke er enige (pyyyh), men pga.
>overdreven bakteriehysteri er vi NØDT til at sikre at der er ordentlig
>hygiejne på alle "madfabrikker".

den bedste diciplin er og bliver selvdiciplin

at overlade kontrol til andre er at fraskrive sig eget ansvar

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : @

Dato : 10-01-09 17:01

On Sat, 10 Jan 2009 14:43:58 +0100, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
> [...]

>tillade sig den slags uhyrligheder.
>
>Endnu et eksempel på et forbandet stikkersvin der har haft ondt i røven over

GISP

vil det sige at når vi slagter kyllinger, ænder, gæs og kalkuner ude
hos Harry kan vi risikere at nogen som ikke gider hjælpe til kommer og
blander sig?

vi slagter naturligvis kun til privat brug

dvs. vi sælger ikke til det offentlige

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Peter

Dato : 10-01-09 17:21

Kim Frederiksen wrote:

> Endnu et eksempel på et forbandet stikkersvin der har haft ondt i
> røven over et eller andet.

Jeg tror problemet/misundelsen bunder i manglende betaling af skat.

Ligesom med biler på fremmede plader (naboen tænker "hvorfor skal jeg
betale de høje afgifter når han ikke gør");

Eller når naboerne hører polske håndværker flere dage i træk (naboen
tænker "hvorfor skal jeg betale de høje danske priser med MOMS osv når
han betaler polske håndværker til 100kroner i timen");

Eller når kiosken sælger cola langt under COOPs priser, fordi de ikke
betaler told/MOMS (så tænker COOP "det kan ikke være rigtigt når vi
betaler alle de udgifter til staten");

Ondt i røven er det - fordi skat i alle sine former er for højt i dette
land.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 17:26

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> betaler alle de udgifter til staten");
>
> Ondt i røven er det - fordi skat i alle sine former er for højt i dette

Jeg tror du har helt ret.

/Kim

Fra : Bertel Brander

Dato : 10-01-09 20:07

Kim Frederiksen skrev:
> [...]
> folk på landet vil tillade sig den slags uhyrligheder.
>
> Endnu et eksempel på et forbandet stikkersvin der har haft ondt i røven

Man må naturligvis ikke arbejde med kød og sælge det til andre
uden at det foregår under kontrollerede forhold, det er ganske
enkelt et spørgsmål om sundhed. Og det uanset om forholdene
er ok og om der ikke er nogen der dør af det. Problemet er at
uden kontrol kan man ikke vide om man dør af det. Så jeg er glad
for at der er nogen der har sørget for at få det stoppet.

Fra : N_B_DK

Dato : 11-01-09 05:55

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Man må naturligvis ikke arbejde med kød og sælge det til andre
> uden at det foregår under kontrollerede forhold, det er ganske
> enkelt et spørgsmål om sundhed.

Gu er det ej, så ville folk der er opvokset på en gådt være døde nu.

> [...]
> uden kontrol kan man ikke vide om man dør af det. Så jeg er glad
> for at der er nogen der har sørget for at få det stoppet.

Det skyldes folk der har ondt i røven, og ikke en skid andet.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Volger Garfield

Dato : 11-01-09 20:29

On Sat, 10 Jan 2009 20:06:30 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Man må naturligvis ikke arbejde med kød og sælge det til andre
>uden at det foregår under kontrollerede forhold, det er ganske
>enkelt et spørgsmål om sundhed. Og det uanset om forholdene

Det kan sagtens være både sundhedsmæssigt forsvarligt og under
kontrollerede forhold, selvom det sker "på et køkkenbord".

Når man tænker på de smileys der bliver givet rundt omkring, kan man
iøvrigt få den tanke, at det kan være hip som hap...

Volger

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-01-09 20:16

> [...]

>endda er indrettet til formålet med de nødvendige remedier for at holde
>hygiejnen i orden, som f.eks. et stålbord? Tænk at folk på landet vil

Du blander tingene sammen....

Der er absolut ingen der involverer sig, så længe du roder med
fødevarer til eget brug. Men arbejder du med fødevarer i
erhvervsmæssig sammenhæng, så er der altså visse lovmæssige krav der
skal opfyldes...

<mlr>

Fra : Lars

Dato : 11-01-09 12:44

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> fødevarer til eget brug. Men arbejder du med fødevarer i
> erhvervsmæssig sammenhæng, så er der altså visse lovmæssige krav der

Sådan ser jeg det også.

/Lars