Jøder evakueret i København
Fra : Joakim

Dato : 09-01-09 19:38

Kampklædte betjente afbrød gudstjeneste i den jødiske synagoge i København
for at eskortere menigheden på sikker afstand af palæstinensiske
demonstranter.

En lille jødisk menighed på ca. 15 personer spærrede øjnene op, da de
pludselig ved 17-tiden fik afbrudt deres gudstjeneste i den jødiske synagoge
i Krystalgade i København.

En gruppe kampklædte betjente kom ind i synagogen og bekendtgjorde, at
politiet ikke kunne garantere for jødernes sikkerhed, hvis de ikke sørgede
for at komme væk fra området hurtigst muligt. Politiet frygtede angiveligt
for jødernes sikkerhed, når deltagerne fra en stor palæstinensisk
demonstration på Rådhuspladsen ville komme forbi synagogen.

http://jp.dk/indland/article1565037.ece

Hvad har danske jøder med konflikten i MØ at gøre???

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-01-09 19:52

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> http://jp.dk/indland/article1565037.ece
>
> Hvad har danske jøder med konflikten i MØ at gøre???

Det er MEGET bekymrende med disse stadig hyppigere knæfald for totalitære
kræfter.
Jeg mener ikke muhammedanisme hører til i civilisationen.
Det skal udryddes ligesom nazisme og kommunisme.

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 09-01-09 19:56

> [...]
> kræfter.
> Jeg mener ikke muhammedanisme hører til i civilisationen.
> Det skal udryddes ligesom nazisme og kommunisme.

Det er meget interessant at man hver gang flytter dem der har loven på sin
side. Denne gang var jøder til gudstjeneste, sidste gang var det grønlændere
der ønskede at synge nationalsangen, også de blev afbrudt i dette og igen
hjalp politiet terroristerne. Det man skulle have gjort var naturligvis at
give terroristerne 30 sekunder til at forlade stedet, hvis de ikke havde
gjort det skulle de indfanges og sættes i varetægtsfængsel i 5-6-7-8 uger,
så tænkte de sig nok om næste gang. Ellers kan de jo få samme tur igen.

Fra : DADK

Dato : 10-01-09 16:25

Kim2000 wrote:

> Det er meget interessant at man hver gang flytter dem der har loven
> på sin side.

Prøv lige at læs den artikel Joakim selv linker til.

Det samme kan i øvrigt llæses i alle andre medier, inkl tekst-TV osv.

Hvilke terrorister?

Fra : John

Dato : 09-01-09 20:35

> Jeg mener ikke muhammedanisme hører til i civilisationen.
> Det skal udryddes ligesom nazisme og kommunisme.

Jeps, og så har vi valget med at ta' opgøret nu, eller gi' dem en lang snor
(som Hitler fik).

En anden mulighed er at 'isolere problemet', (som med Sovjetunionen).

John

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 09-01-09 21:23

> [...]
> kræfter.
> Jeg mener ikke muhammedanisme hører til i civilisationen.
> Det skal udryddes ligesom nazisme og kommunisme.

Den muhamedaner gruppering der er under dannelse skal indfanges og
transporteres til Afghanistan de har intet at gøre i Danmark.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-01-09 21:34

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

> Den muhamedaner gruppering der er under dannelse skal indfanges og
> transporteres til Afghanistan de har intet at gøre i Danmark.

Jøder er uinteressantte. Alle elever der mobber VOLDELIGT skal have en
advarsel og næste gang dett sker så overføres de til særlig antivoldsskole
i fx Roskilde og må bruge timer på transport dagligt

Fra : Petse

Dato : 09-01-09 20:21

Den Fri, 09 Jan 2009 19:38:10 +0100 skrev Joakim:

> [...]
> synagogen.
>
> http://jp.dk/indland/article1565037.ece
>
> Hvad har danske jøder med konflikten i MØ at gøre???

Og vi venter spændt på, hvordan modstandere af Israel her i gruppen vil
forsvare dette.

Fra : @

Dato : 09-01-09 20:24

On Fri, 9 Jan 2009 19:38:10 +0100, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>http://jp.dk/indland/article1565037.ece
>
>Hvad har danske jøder med konflikten i MØ at gøre???

og hvorfor er dansk politi ikke i stand til at beskytte fredelige
borgere mod overfald fra en voldelig pøbel?

enten må sådanne pøbeldannelkser standses i opløbet eller også må
politiet have tilført de midler og det personale der skal til for at
beskytte borgerne,

alternativet vil være at borgerne i nødværge selv træffer
foranstaltninger til egen beskytelse

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kert Rats

Dato : 09-01-09 21:42

> [...]
<SNIP>

> alternativet vil være at borgerne i nødværge selv træffer
> foranstaltninger til egen beskytelse

Der kan vi snart komme hen, desværre.

Venligst

Kert Rats

Fra : Barney Gumble

Dato : 10-01-09 01:17

Joakim skrev:
> [...]
>
> http://jp.dk/indland/article1565037.ece
>
> Hvad har danske jøder med konflikten i MØ at gøre???

Man kan kun gisne om hvilket ramaskrig der ville komme fra velmenerne,
hvis det var en moske der måtte rømmes pga. demonstrationer mod
muslimers terrorisering verden over.

BG

Fra : Bo Warming

Dato : 10-01-09 03:17

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Arabere hader hele verden.

Når Gaza-arabere ber om at blive spanket af deres naboer og herboende
arabere usagligt gør danske jøder til syndebuk
så ser vi hvordan de vil skade danskere når de bliver stærke nok - så vil vi
blive syndebuk for alt

Fra : DADK

Dato : 10-01-09 16:23

Joakim wrote:
> [...]
> frygtede angiveligt for jødernes sikkerhed, når deltagerne fra en
> stor palæstinensisk demonstration på Rådhuspladsen ville komme forbi

Hvor meget jeg end sympatiserer med dit indlæg, vil jeg da lige korrigere og
nævne det du har glemt at skrive :

""Jeg kan med hundrede procents sikkerhed sige, at vi ikke haft betjente i
synagogen eller har forsøgt at evakuere folk. Vi har alene - i et meget kort
tidsrum - afspærret Krystalgade for at sikre, at der ikke opstod ballade,"
siger John Hansen."

Og mht den store demonstration der angiveligt var på vej imod Synagogen :

"Gruppen på 10-20 unge valgte dog selv at gå en anden vej. Fire af gruppens
medlemmer blev senere anholdt på Vesterbrogade for mindre lovovertrædelser."

Altså 10-20 stykker, der IKKE gjorde det, man frygtede, og politiet
evakuerede IKKE synagogen, og der var IKKE "kampklædte" politibetjente inde
i synagogen.

> Hvad har danske jøder med konflikten i MØ at gøre???

Intet som helst, men dit eget indlæg er jo et glimrende eksempel på
offerretorikken, der florerer blandt de israelske talsmænd - man glemmer så
at sige nogle "nuancer". I går så man den israelske ambassadør lyve groft på
TV2 News - han påstod i ramme alvor, at Hamas placerede kvinder og børn på
samtlige hustage i Gaza. Men de er jo ikke hverken værre eller bedre end
Hamas, skal det for en ordens skyld siges - det er åbenbart en slags trend
eller kulturel dyd dernede.

Fra : Joakim

Dato : 11-01-09 14:17

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Altså 10-20 stykker, der IKKE gjorde det, man frygtede, og politiet
> evakuerede IKKE synagogen, og der var IKKE "kampklædte" politibetjente

OK. Nej, de var ikke inde i selve synagogen, men de var udenfor, og jo de
opfordrede folk til at forlade synagogen af hensyn til deres egen sikkerhed.

> Intet som helst, men dit eget indlæg er jo et glimrende eksempel på
> offerretorikken, der florerer blandt de israelske talsmænd - man glemmer
> så at sige nogle "nuancer".

I det konkrete tilfælde er der snarere tale om en kommunikationsbrist ml.
talsmand og pressen.

Ok, hvis du synes...

Fra : DADK

Dato : 12-01-09 07:45

Joakim wrote:

> OK. Nej, de var ikke inde i selve synagogen, men de var udenfor, og
> jo de opfordrede folk til at forlade synagogen af hensyn til deres
> egen sikkerhed.

Og det var så ubegrundet, viste det sig. Alt i alt stemmer din overskrift og
dit ekstrakt af artiklen jo ikke i overensstemmelse med virkeligheden. Og
det er det jeg ikke forstår, ejheller ifb med rapporterne fra Mellemøsten og
Israel. Det er jo slemt nok i forvejen, man behøver ikke at overdrive eller
gøre tingene værre end de er. Når man hører israelske talsmænd beskrive
situationen får man indtryk af en befolkning der lever i mørke
beskyttelsesrum, bævende af rædsel for en uophørlig raketregn. Men
virkeligheden er jo, at man få kilometer fra fronten lever et mageligt
cafe-liv, surfer på stranden og ikke hverken økonomisk, arbejdsmæssigt,
sikkerhedsmæssigt eller forsyningsmæssigt oplever noget som helst til krigen
eller Hamas' raketter. Og det er altså IKKE baseret på Ulla Terkelsens
beretninger alene, men også BBC, DR1 osv.

Hvorfor ikke blot sige det, som det er? Enhver kan da være enig i, at Israel
bør gøre noget ved Hamas raketter, men det virker som om man må tale Hamas
angreb op, for at retfærdiggøre invasionen af Gaza, og de mange dræbte
palæstinesere. Ligesom du her taler en situation op, gør den værre end den
var - som om israelere eller jøder er jaget vildt i de københavnske gader.
Vi VED godt, at arabere og palæstinensere ikke bryder sig om jøder, også i
Danmark - der er ingen grund til at opfinde historier.

For enhver kan regne ud, at det jo kun vil ramme Israel i nakken. Se blot
opfattelsen af troværdigheden af billeder og rapporter inde fra Gaza. I 2007
fabrikerede palæstinenserne masser af falske historier om bomber og civile
tab - der VAR civile tab - men når den samme kvinde i løbet af én måned står
skrigende foran 3 forskellige bombede huse, daler tilliden til rapporterne
markant. Det samme vil jo ske for Israel - og er allerede sket, det er jo
ikke troligt at man igen og igen kan ramme civile mål, helt klart
ikke-legetime mål i militær regi, og så hver evig eneste gang komme med en
udokumenteret påstand om palæstinenserne lader sig bombe med vilje, og i
øvrigt hver gang henvise til det Hamas raketangreb der NÆSTEN kostede nogle
civile israelske liv. Det går simpelthen ikke i længden.

> I det konkrete tilfælde er der snarere tale om en kommunikationsbrist
> ml. talsmand og pressen.

Ja, dem er der mange af, tilsyneladende.

> I går så man den israelske ambassadør lyve
>>

> Ok, hvis du synes...

Det er en mærkelig defensiv attitude, du også benytter andre steder. Jeg
ville da tro, at Israels troværdighed lå dig temmelig meget på sinde - det
burde da gerne være sådan, at Israel var de gode, og Hamas de onde, også udi
sanddruhed, informationer til pressen osv. Det ER jo komplet løgn, at Hamas
placerer kvinder og børn på tagene i Gaza, f.eks oven på mediehuse,
hospitaler, boligblokke osv, blot for at få israelerne til at se dårlige ud.
Der findes ikke én eneste rapport eller billede der bekræfter det - end ikke
blandt IDF's billedmateriale - hvis det var sandt havde vi da med
statsgaranti fået det at se. Så derfor kan jeg roligt konkludere, at Israels
Ambassadør ganske enkelt lyver, eller - som jeg er inde på - overdriver helt
unødvendigt groft.

Fra : Joakim

Dato : 12-01-09 19:09

> Og det var så ubegrundet, viste det sig. Alt i alt stemmer din overskrift
> og dit ekstrakt af artiklen jo ikke i overensstemmelse med virkeligheden.

(1) Artiklens udlægning var en anden, da jeg henviste til den. JP ændrede
artiklen efter at politiet afviste den oprindelige udlægning.

> Og det er det jeg ikke forstår, ejheller ifb med rapporterne fra
> Mellemøsten og Israel.

I forhold til artiklen beklager talsmanden, hvis han ikke har udtalt sig
præcist nok. Hvad mere forlanger du?

Det er jo slemt nok i forvejen, man behøver ikke at
> overdrive eller gøre tingene værre end de er.

(2) Artiklens udlægning var en anden, da jeg henviste til den. JP ændrede
> [...]

> krigen eller Hamas' raketter. Og det er altså IKKE baseret på Ulla
> Terkelsens beretninger alene, men også BBC, DR1 osv.

Ja, og hvad så? Det sydlige Israel, som grænser op til Gaza-striben, er
stort set mennesketomt og har været det længe. Folk har forlængst søgt
væk fra de daglige raketter samt mortergranater og nu er Hamas så begyndt
at sende raketter længere ind i landet. At folk lever en forholdsvis normal
tilværelse i Tel-Aviv er i denne sammenhæng underordnet.

> [...]
> Israel bør gøre noget ved Hamas raketter, men det virker som om man må
> tale Hamas angreb op, for at retfærdiggøre invasionen af Gaza, og de mange

Naturligvis fører Israels regering en PR-kampagne for at imødegå den
internationale kritik. Men Israel behøver ikke at retfærdiggøre sin ret til
at forsvare sig selv, sin eksistens, eller sine borgere. Husk på at krigen
er påtvunget Israel, det er ikke den anden vej rundt. Og de mange dræbte
palæstinensere, heriblandt civile, skyldes at Hamas gemmer sig bag
befolkningen, selvom Israel forsøger at minimere de civile tab.

Ligesom du her taler en situation op, gør den værre end den
> var - som om israelere eller jøder er jaget vildt i de københavnske gader.

(3) Du tillægger mig uretmæssigt dunkle motiver. Artiklens udlægning
> [...]

> Vi VED godt, at arabere og palæstinensere ikke bryder sig om jøder, også i
> Danmark - der er ingen grund til at opfinde historier.

(4) Artiklens udlægning var en anden, da jeg henviste til den. JP ændrede
artiklen efter at politiet afviste den oprindelige udlægning.

Her er nogle kommentarer fra Uriasposten, der viser at artiklen
efterfølgende blev ændret, så du ikke er i tvivl om mine motiver:

Så skete det:

demonstranter." http://jp.dk/indland/article1565037.ece

Kommentar af Niels P. - fredag 9. januar 2009 @ 19:55

#7 Besynderligt. Linket i 7 fører nu til en helt anden version af
historien.

Kommentar af Niels P. - fredag 9. januar 2009 @ 21:00

# 14; Jeg noterede mig også det med linket til artiklen - det
forekommer mildest talt underligt.

Kommentar af Prins Danmark - fredag 9. januar 2009 @ 21:21

http://www.uriasposten.net/?p=6462#comments

> [...]
> vilje, og i øvrigt hver gang henvise til det Hamas raketangreb der NÆSTEN
> kostede nogle civile israelske liv. Det går simpelthen ikke i længden.

Det vil kun tiden vise. Alle mål som Israel har bombet, har været igennem en
juridisk vurdering, inden de blev udført. Hermed ikke sagt, at der ikke er
sket fejl.

> [...]
> end ikke blandt IDF's billedmateriale - hvis det var sandt havde vi da med

Jeg har set autentiske israelske optagelser af følgende:

- Hamas som affyrer mortergranater fra en FN-Skole (2007)
- Raketter på ladet af en bil som køres i en garage i en beboelsesejendom
- En civilklædt hamas-terrorist som affyrer mortergranater, hvorefter han
blander sig med en menneskemængde i nærheden.
- Bombningen af en moske, som tydeligvis afslører efterfølgende kraftige
eksplosioner (=våbenlager)
- En skole som er fyldt med lurerminer

Så derfor kan jeg roligt konkludere, at
> Israels Ambassadør ganske enkelt lyver, eller - som jeg er inde på -
> overdriver helt unødvendigt groft.

Det kan jeg ikke tage stilling til. Jeg har ikke hørt ambassadøren. Men det
ville ikke forbavse mig, hvis ambassadøren ikke er den skarpeste kniv i
skuffen, de bliver normalt sendt til andre lande end Danmark.

Fra : DADK

Dato : 12-01-09 20:09

Joakim wrote:
> "DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> (1) Artiklens udlægning var en anden, da jeg henviste til den. JP
> ændrede artiklen efter at politiet afviste den oprindelige udlægning.

Det er jo noget af en påstand. Hvordan kan jeg efterprøve denne påstand? Nej
vel, du er virkelig smart. Det virker snarere til det klassiske mønster :
Det er de andres skyld. Vi fritager lige her Israel for deres fejl, fordi
jeg har citeret en artikel der senere blev ændret. Lidt ligesom hvis jeg har
været stiv og skrevet en masse crap på usenet, så sagde jeg : "Det var den
psykotiske fulde David der gjorde det". Viola, alt er glemt, der er ingen
ofre.

Min pointe er ellers ikke blevet spoleret. Nu skal jeg blot tro på at JP har
ændret i deres artikler. Hvor ofte gør de det? Jeg følger JP, Berlingske,
Politiken osv stort set i døgndrift, jeg har aldrig set det før - altså at
artikler er blevet ændret så radikalt, at hele artiklens præmisse er vendt
på hovedet, uden det står direkte, at det er sket. Jeg har set artikler
blive ændret, og så står der "senest ændret xx-xx-xx", og jeg har set
dementier...Men lige i det her tilfælde, så har de ændret artiklens
præmisser totalt, uden at gøre opmærksom på det?

> I forhold til artiklen beklager talsmanden, hvis han ikke har udtalt
> sig præcist nok. Hvad mere forlanger du?

Intet. Det eneste jeg er interesseret i er Israels omdømme og troværdigheden
af IDF.

> Det er jo slemt nok i forvejen, man behøver ikke at
>
> (2) Artiklens udlægning var en anden, da jeg henviste til den. JP
> ændrede artiklen efter at politiet afviste den oprindelige udlægning.

Det er helt umuligt, set ud fra en psykologisk indgangsvinkel, at du
"valgte" ikke at læse det, du siger siden er kommet til?

> [...]
> begyndt at sende raketter længere ind i landet. At folk lever en
> forholdsvis normal tilværelse i Tel-Aviv er i denne sammenhæng

Jeg har læst at rækkevidden for de importerede raketter, dem fra Iran, er
max 40 km, medens de "hjemmelavede" raketters rækkevidde er max 20 km. Det
skulle være voldsomt begrænset hvilken skade begge raketter kan gøre, og
dermed hvilken trussel de udgør.

Det gør det naturligvis ikke i orden, det skal stoppes øjeblikkeligt, Israel
har en ret og en obligation til at gøre noget ved det, men der er dælendulme
forskel på hvid fosfor i beboelsområder, MIRV-bomber i beboelsesområder,
MIDE-bomber i beboelsesområder osv osv, og så noget du kan kalde
2xChrysantium+shrapnel, der rækker 10-20 km, hvis du er "heldig".

> Naturligvis fører Israels regering en PR-kampagne for at imødegå den
> internationale kritik. Men Israel behøver ikke at retfærdiggøre sin
> ret til at forsvare sig selv, sin eksistens, eller sine borgere.

Korrekt. 100% enig. Men Israel bør opføre sig som en moderne stat, en stat
der er værdig til at - nu er jeg plat - deltage i melodi grand prix! Israel
kunne få SÅ meget sympati, hjælp, vi kunne smide Israel-fjendtlige arabere
ud fra Danmark osv, men Israel vælger en metode, hvor de kun kan tabe!! (??)
Det virker totalt tåbeligt, det man har gjort, i mine øjne. Jeg ville gerne
tage jobbet som IDF-talsmand, dvs koordinationen. Jeg tror jeg kunne vende
det fuldkommen om, men det virker som om både IDF og den israelske regering
vælger de allerdårligste og allermest "prototypiske" ift jødehadske
traditioner, indgangsvinkler, som man overhovedet kan vælge. F.eks er det en
total fejl at bruge en slimet, halvskaldet ung mand på ca 40, der taler
perfekt amerikansk, til at tale Israels sag overfor europæerne. Der skal man
da bruge en ældre "koncentrationslejr"-type, der taler gebrokkent engelsk.
Det vil give genlyd, sympati - en historie f.eks om at nu kom den og den fra
koncentrationslejren, var vokset op i Dresden, og nu gentog historien sig
for hans tipoldebørn - eller whatever - rigtigheden af det er jo ikke
vigtig. Eller en erkendelse af at mindst 35% stammer fra det tidligere øst,
"min onkel gik på de russiske stepper, han kæmpede imod kommunismen - nu
kæmper han imod islamismen" osv, der er myriader af muligheder. Det vil give
langt mere sympati, udover hele Europa.. Utroligt - jøderne opfandt reklame,
og de dummer sig alligevel igen og igen på samme område.

> [...]
> de mange dræbte palæstinensere, heriblandt civile, skyldes at Hamas
> gemmer sig bag befolkningen, selvom Israel forsøger at minimere de

Det er en diskussion jeg ikke gider. Hvem skabte Hamas, f.eks? Vi taler
ikke på lige vilkår, så min erfaring fortæller mig, at det ville være
nytteløst.

> [...]
> var en anden, da jeg henviste til den. JP ændrede artiklen efter at
> politiet afviste den oprindelige udlægning.

Ligesom alt andet åbenbart er forkert. Den bekræftede jo i første omgang min
pointe, at du nu siger det du siger, bekræfter jo blot ²

(...)

Godt svaret.

Fra : N/A

Dato : 11-01-09 08:47

Fra : Joakim

Dato : 11-01-09 08:47

"Per Fers" <per@fers.dk> skrev i meddelelsen
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in

> Ganske simpelt, de er bare jøder. Det har vi desværre oplevet en gang
> før, dengang havde han overskæg - nu har de fuldskæg.

Nemlig

> Det er Hamas' ønske at udslætte Israel/jøderne fra landkortet. Det har de
> ikke fra den blå luft, men fra en 1400 år gammel bog de kalder "Guds
> Ord".

Præcis

> Det er selvsagt ikke alle muslimer der ønsker denne udvikling, men dem
> der er toneangivne og larmer mest, er tilstækkelig intimiderende overfor
> resten af flokken. Det har vi desværre også set det før.

Enig

> Venstre fløjen er selvfølgelig hoppet med på vognen, for det er da en god
> lejlighed til at få Israel og USA ned med nakken - og så har de vist
> heller aldrig kunne lide jøderne.

God pointe

> Hvad der er endnu værre er, at sågar visse højre/liberale ikke har
> opdaget dette og spiller med på violinen i en misforstået politisk
> korrekthed.

Bullseye

> Kombinationen af socialistiske magthavere inkognito og velmenere i
> Europa, er i dag hvad efterhånden flere betragter som EUSSR.

Ja, desværre

> Det ser sandeligt grumt ud for Europas - ja sågar hele vestens -
> fremtid...

Helt sikkert

Glimrende indlæg...

Fra : Kim Larsen

Dato : 11-01-09 13:12

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Per Fers" <per@fers.dk> skrev i meddelelsen

> Nemlig

> Præcis

> Enig

> God pointe

> Bullseye

> Ja, desværre

> Helt sikkert
>
> Glimrende indlæg...

Nøøøøøøøøøøøj, hvor var det dybt. Hold da op hvor kommer man dog til at
elske Israel på baggrund af sådan et bullshit-indlæg.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger

Fra : Joakim

Dato : 11-01-09 13:33

Hej

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nøøøøøøøøøøøj, hvor var det dybt. Hold da op hvor kommer man dog til at
> elske Israel på baggrund af sådan et bullshit-indlæg.

Jeg gør mig ingen forestillinger om at kunne ændre din verdensopfattelse. Og
ærlig talt. Intet kunne interessere mig mindre. Så klø du bare på.

Fra : Kert Rats

Dato : 11-01-09 21:44

> [...]
> Og
> ærlig talt. Intet kunne interessere mig mindre. Så klø du bare på.

Ja, lad endelig KL klø på, sammen med AHW. Faktisk er denne gruppe blevet
mere underholdende end dk.snak.vittigheder, synes jeg. Helt ærligt ment.

Venligst

Kert Rats

Fra : N/A

Dato : 12-01-09 07:54

Fra : DADK

Dato : 12-01-09 07:54

Per Fers wrote:

> "Venstre fløjen er selvfølgelig hoppet med på vognen, for det er da en
> god lejlighed til at få Israel og USA ned med nakken - og så har de
> vist heller aldrig kunne lide jøderne."

Der er sikkert nogle der har det sådan, men det er jo en voldsomt fordrejet
generalisering. Yndlingsfigenbladet når man ikke rigtig har andre
argumenter.

Man så samme retorik op til Irakkrigen, f.eks - alle der var imod krigen var
kun imod, fordi de hadede USA og elskede Saddam Hussein, tilhængere af
terror og i øvrigt var nogle rødskrigere fra blå stue.

Hvis jeg var israeler ville jeg være bekymret for landets fremtidige
troværdighed og omdømme, og ikke mindst at man jo uanset hvor meget ildkraft
man sætter ind, naturligvis aldrig vil kunne vinde en assymetrisk krig på
denne måde. Man kan muligvis nedkæmpe Hamas så de er mindre militært kapable
i en kortere periode, men man isolerer samtidig Israel, man giver næring til
nye terrorbevægelser, giver ekstra retorisk ammunition til islamiske
bevægelser og det skader højst sandsynligt også turismen og samhandlen med
omverdenen, udover selvsagt at dele af det israelske politiske liv
radikaliseres yderligere, f.eks bosætterbevægelsen.

Krigen i Gaza er et gigantisk selvmål, og skader Israel lige så meget som
bomberne skader Gaza's infrastruktur. I stedet for at ødelægge terrorens
infrastruktur - tunneler, lagre osv - har man valgt en demonstrativ
kollektiv afstraffelse, der ødelægger al mulig andet også - og den krig kan
Israel jo aldrig vinde.