»Et islamiseret Europa«
Fra : Per Rønne

Dato : 09-01-09 10:25

I dagens JP kan man på:

<http://jp.dk/meninger/kronik/article1563726.ece>

læse en kronik der nok er værd at læse, om fredsudsigterne i
Mellemøsten. Den går imod den traditionelle lærdom, og ser at
mulighederne for en 'kold fred' er gode, da flere og flere sunniarabere
ser deres primære sikkerhedsproblem i Iran - og de husker naturligvis på
at Hamas som Hizbollah er støttet af denne traditionelle, regionale
stormagt.

Iran er indo-europæisk, ikke arabisk, og Iran er shiitisk, ikke
sunni-islamisk.

Og så er det man falder over følgende perle om os her i Europa:

=
Rusland vil ikke længere finde sig i at være marginaliseret og har
tiltaget sig en vis rolle i Mellemøsten igen, men den er ubetydelig, og
Rusland hæmmes alvorligt af islamiske problemer på hjemmefronten.

Tidligere ville Europa have fået tildelt en betydelig rolle, men nu er
det ikke så meget Europas rolle i Mellemøsten som Mellemøstens rolle i
Europa, der betyder noget.

En fremtrædende syrisk intellektuel bemærkede for nylig, at det
vigtigste spørgsmål med hensyn til Europas fremtid er, om det bliver et
islamiseret Europa eller en europæiseret islam?
=

Ja, her er demografien jo afgørende. Europæerne, især de katolske af
typen, har en for lav fertilitet, og naive politikere tror at
problemerne kan løses ved masse-import af mellemøstlige muslimer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 09-01-09 10:45

> [...]
> typen, har en for lav fertilitet, og naive politikere tror at
> problemerne kan løses ved masse-import af mellemøstlige muslimer.

Hamas er nu ikke helt uimodtagelig for europæisk påvirkning.

http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/tv/article1107469.ece
--
hilzen
hanzen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-01-09 13:49

hanzen wrote:

> Hamas er nu ikke helt uimodtagelig for europæisk påvirkning.
>

> http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/tv/article1107469.ece

Det minder mig om den historie, der vist var for et stykke tid siden i
medierne om at man ved statistisk at gennemgå google-søgninger fra den
arabiske Verden kunne fastslå at noget af det mest søgte materiale på nettet
i Mellemøsten spøjst nok var "IDF babes", altså hjemmesider med billeder af
de ofte påfaldende smukke kvindelige IDF-soldater...

(Se f.eks.
http://plancksconstant.org/blog1/2006/08/why_israelis_will_wi.html , som
li'som illustrerer en pointe eller to...)

;-D

Anders Peter Johnsen

Fra : Joakim

Dato : 09-01-09 14:19

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://plancksconstant.org/blog1/2006/08/why_israelis_will_wi.html , som
> li'som illustrerer en pointe eller to...)

Haha....den er nu meget sjov. Men ikke særlig troværdig. De smukkeste
kvinder finder man såmænd i Libanon. Desuden ved vi jo godt, at skønhed
kommer indefra, så pointen er i bedste fald meningsløs.

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-09 11:43

"Per Rønne" wrote:
> [...]

> typen, har en for lav fertilitet, og naive politikere tror at
> problemerne kan løses ved masse-import af mellemøstlige muslimer.

Folk bør lige have slutningen med, - netop det der KUNNE blive "slutningen":

Men velmenere, eksemplificeret i indlægger CRL, mener jo, at man er total
idiot, hvis man beskæftiger sig med islam og hvordan det vil komme til at gå
når antallet af muslimer er fordoblet - firdoblet og tidoblet. De lever i
lykkelig uvidenhed om hvad der er ved at ske:
(islam KOMMER til at skabe vores fremtid, hvadenten vi kan lide det eller
ej, - og jeg kan IKKE lide det)

En fremtrædende syrisk intellektuel bemærkede for nylig, at det vigtigste
spørgsmål med hensyn til Europas fremtid er, om det bliver et islamiseret
Europa eller en europæiseret islam?

Det kan godt være, at der ikke bliver fred. I så tilfælde havner regionen
efter al sandsynlighed i kaos og gensidig ødelæggelse, måske med deltagelse
af et islamiseret Europa. Dermed vil det være overladt Asien og Amerika at
deles eller strides om verdens fremtid.

Forfatteren har i et langt forskerliv været en førende kapacitet på islam og
er forfatter til en stribe bøger om emnet, bl.a. "Hvad gik galt?"

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-09 11:54

Knud Larsen wrote:

> Forfatteren har i et langt forskerliv været en førende kapacitet på
> islam og er forfatter til en stribe bøger om emnet, bl.a. "Hvad gik
> galt?"

A propos dette afsnit, - så bliver det sikkert titlen på en bog af gamle
halallede Radikale om 20 år, - med undertitlen "Vi troede jo ikke, vi vidste
jo ikke" - som fru Arnold sagde da hun opdagede at der var tusinder af
anti-demokratiske muslimer i Danmark. (hun sagde dog "jeg troede jo ikke
)

(Hvis man overhovedet må udgive sådanne bøger om 20 år, - dvs islamkritiske
bøger)

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-01-09 12:22

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Forfatteren har i et langt forskerliv været en førende kapacitet på islam
> og er forfatter til en stribe bøger om emnet, bl.a. "Hvad gik galt?"

Jeg hørte lige Bo Tao Michaelis, en forfatter-typevelmener, sige i lettere
karikeret form:

"Nu hvor vi har taget en halv mio uintegrerbare folk ind fra Mellemøsten og
Afrika, må folk da kunne fatte at vi ikke længere lever i en Morten Korch
idyl - vi lever i en senmoderne globaliseret verden."

Denne fædrelandsbashing "by proxy" (eller er det simpelthen afart af
Münchausen by proxy ?) med 3.-verdensfolk er blevet rødfascismens nye våben
mod civilisationen.
Og desværre får de nemt skrupelløse kortsigts-kræmmere som allierede.

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 10-01-09 16:40

Knud Larsen wrote:

> [...]
> vigtigste spørgsmål med hensyn til Europas fremtid er, om det bliver
> et islamiseret Europa eller en europæiseret islam?

Det er derfor det er så væsentligt et tema, og derfor i øvrigt at jeg - som
skrevet mange gange tidligere - er sikker på, at det blot er et spørgsmål om
tid, før visse afarter af islam samt f.eks bæring af religiøse symboler
bliver forbudt, generelt i Europa, vel at mærke.

Derfor slår jeg koldt vand i blodet. Det er kun et spørgsmål om tid. Nu står
Europa, EU, stadig i et dødvande, med et ben i hver lejr mellem tilbageskuen
til en fortid hvor millioner af jøder blev udryddet, men santidig kan se
henimod en fremtid hvor hele EU-projektet og velfærdsstaterne vakler under
presset fra især muslimske lande. Men langsomt svinger pendulet henimod, at
man mere har lyst til at bevare sine værdier, end man har lyst til at gå i
graven for en sindsforvirret grad af blindhed overfor de problemer, som en
ligestilling mellem islamisk fundamentalisme og de mennesker der bekender
sig til den, og så f.eks bøsser, kan medføre.

> [...]
>
> Forfatteren har i et langt forskerliv været en førende kapacitet på
> islam og er forfatter til en stribe bøger om emnet, bl.a. "Hvad gik

Ja, han er rigtig god. Bernard Lewis er dog (eller var) også iblandt den
neokonservative kerne, det anede jeg ikke, men det gør ikke hans bøger
mindre værd - har selv et par stykker. Det er læsning man bliver klogere af.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 18:30

DADK wrote:

> [...]
> som en ligestilling mellem islamisk fundamentalisme og de mennesker
> der bekender sig til den, og så f.eks bøsser, kan medføre.

Vi underlagde os helt terrorister i 1980erne, og mange taler for at vi skal
gå sagte og ikke bruge vores ytringsfrihed for meget osv osv
jeg tror ikke vi har rygrad til at modstå et fremtidigt langt stærkere islam
i Europa, - vi har ikke viljen, og vi vil formodentlig vige og vige, for at
undgå konflikter.

Men lad os nu se, - når man i fx Holland overfalder en mand i sit hjem med
16 indstormende betjente, fordi har har lavet nogle sjove tegninger i flere
år, Så er fanden jo løs, - og så i det ellers altid mere tolerante Holland.
Og EU er jo igang med flere tiltag som skal "beskytte" de stakkels muslimer
mod "taleforbrydelser".
Og vi indrører halal-slagtet kød i alle kommunale institutioner i København?
I stedet for at tilbyde muslimer eller ikke-muslimer vegetarisk mad, og så
tilbyde kødspisere at få bøffer og flæskesteg når dét er på menuen.
Symbolsk vil det vise muslimer, at de bare skal kræve, så giver "vi" os og
integrerer os inden for islams religiøse skikke.

Fra : DADK

Dato : 10-01-09 18:44

Knud Larsen wrote:

> [...]
> jeg tror ikke vi har rygrad til at modstå et fremtidigt langt
> stærkere islam i Europa, - vi har ikke viljen, og vi vil formodentlig

Herregud, Knud. Se på realiteterne. Hvad er Muhammedtegningerne f.eks udtryk
for? Der er en tendens - men store paradigmeskift sker ikke over 2 dage.

> [...]
> mere tolerante Holland. Og EU er jo igang med flere tiltag som skal
> "beskytte" de stakkels muslimer mod "taleforbrydelser".

Jeg har en tyrkertro på, at udkommet i hele den debat og diskussion bliver i
langt større favør ift din vinkling af sagen, end det du kan se nu.

> [...]
> når dét er på menuen. Symbolsk vil det vise muslimer, at de bare skal
> kræve, så giver "vi" os og integrerer os inden for islams religiøse

Korrekt. Det er denne misforståede tolerance, hvor man stadig står med et
ben i den "første lejr" jeg taler om. Men der er et skift i gang. Se blot
Danmark, Holland og Østrig.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 20:35

DADK wrote:

> [...]
> med et ben i den "første lejr" jeg taler om. Men der er et skift i
> gang. Se blot Danmark, Holland og Østrig.

Jeg håber du har ret!

Fra : DADK

Dato : 10-01-09 20:56

Knud Larsen wrote:

> Jeg håber du har ret!

Den "gamle" Knud Larsen havde her pastet et 4kb langt indlæg, gerne på
engelsk, fra enten en blog eller fra en avis-artikel, der beviste hvor
forfærdelig en trussel islam er.

Jeg *har* ret! Ikke fordi jeg vil have ret, men fordi det er sådan tingene
vil foregå.

Helt naturligt vil den danske politik, f.eks, og europæiske lovgivning rette
sig imod hvad der er godt for den selv.

Det er jo derfor Metock-dommen kan skabe så stor påstyr, f.eks. Hvis ikke
det var et issue for den eueropæiske almenhed, var det jo aldrig ophøjet til
problem. Nu prøver man så, i de forskellige EU-lande, om man ikke kan undgå
skadevirkningerne med diverse former for intern lovgivning (Italien) eller
ekstern lovgivning (Danmark)

Men en dag vil man opgive det, EU bliver ophøjet til overnational entitet,
og det indre marked være væk, forstået på den måde, at det vil være
implementeret og vi vil ikke tænke over det. Ligesom Schengen, eller Euro.
Men der vil være de samme problematikker, problemer med indvandrere fra
muslimske lande - i England, Frankrig, Tyskland, Danmark..og så vil man
finde en fælles approach

Man vil spørge sig selv, som jeg har spurgt dig : Hvad vil man helst have?
Fri indvandring eller islam? Hvad vil man helst have? Velfærdsstat eller
familiesammenføringskrav?? Hvad vil man helst have? Bacon og fadervor eller
halalkød og bøn 5 gange om dagen?