Jøderne, Humlehaveskolen i Voldsmosen & Ol~
Fra : Per Rønne

Dato : 09-01-09 10:09

Vi er nok mange der har lagt mærke til at skoleinspektøren på
Humlehaveskolen i Voldsmosen, Odense, Olav Rabølle Nielsen, har advaret
jøder mod at sætte deres børn i hans skole, domineret som den er af
mange muslimske, især palæstinarabiske, børn.

Sagen får imidlertid en særlig 'duft' når den kombineres med at den
pågældende inspektør samtidig er medlem af den anti-israelske [nogle
ville nok sige: anti-semitiske] »Boykot Israel«.

Han konstaterer da også blot at konflikten i Kanaan er meget nærværende
for de palæstinensiske børn; det falder ham ikke ind at forsøge at give
dem et alternativ til de arabiske satellit-kanalers dækning.

Og så ser det ud til at jøder skal afholde sig fra at indskrive deres
børn i offentlige børneinstitutioner i det tidligere Århus Amt; BUPL
Århus Amt er i hver fald med på Boykot Israels hjemmeside.

Skoleinspektøren skal i dag til møde på skolerådmandens kontor. Hun
udtaler inden mødet: »Jeg er overbevist om, at han er enig, når mødet er
færdig« - en klar fyringstrussel.

<http://jp.dk/meninger/leder/article1563704.ece>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 09-01-09 12:27

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Skoleinspektøren skal i dag til møde på skolerådmandens kontor. Hun
> udtaler inden mødet: »Jeg er overbevist om, at han er enig, når mødet er

Det undrer mig, at der ikke er rejst en sigtelse for racisme mod ovennævnte
samt Lise Egholm fra København.
Det er vel ikke kun racisme, når man ikke ønsker arabiske elever på skolen,
det samme gælder når man ikke ønsker jødiske elever?

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 09-01-09 13:28

Sten Schou <dot@dotdot.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Det undrer mig, at der ikke er rejst en sigtelse for racisme mod ovennævnte
> samt Lise Egholm fra København.

Jeg forstår ikke hvorfor du nævner Lise Egholm i samme åndedrrag som
Olav Rabølle. Lise Egholm er kendt for at ønske de muslimske
indvandrerbørn spredt, og har faktisk delvist jødiske børn gående på
skolen:

<http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/309539:Danmark--Joeder-undgaar
-skoler-med-mange-muslimer?page=2>

=
Det kan lade sig gøre at gå på Rådmandsgades Skole og samtidig være
jøde, forsikrer skoleleder Lise Egholm, der i øjeblikket har to elever,
som kommer fra delvist jødiske familier. Ifølge Lise Egholm færdes de
blandt hundredvis af muslimske børn med arabisk baggrund og for en stor
gruppes vedkommende palæstinensisk baggrund. På skolen gøres en stor
indsats for at skabe plads til religiøs og kulturel mangfoldighed.
Alligevel vil Lise Egholm ikke anbefale alle jøder at gå på skolen.

- Hvis en meget ortodoks jødisk familie henvender sig, ville jeg sige
tingene, som de er: De kan nok finde en bedre skole til deres børn end
lige præcis vores, siger Lise Egholm.

Hendes holdning er dermed ikke langt fra Olav Rabølle Nielsen, der er
skoleleder på Humlehaveskolen i Vollsmose.
=

Rabølle gør sig jo samtidig suspekt ved at være et fremtrædende medlem
af Boykot Israel-organisationen, som nogle nok vil betragte som
antisemitisk.

> Det er vel ikke kun racisme, når man ikke ønsker arabiske elever på skolen,
> det samme gælder når man ikke ønsker jødiske elever?

Næh, men Rabølle 'dækker sig jo ind under' hensynet til de jødiske børn
- et hensyn der dog hos Lise Egholm synes at være ægte.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 09-01-09 13:40

--

> [...]
>
> Næh, men Rabølle 'dækker sig jo ind under' hensynet til de jødiske børn
> - et hensyn der dog hos Lise Egholm synes at være ægte.

"Hensynet" til....Vor Herre bevares....det skulle lige være den anden vej
rundt, nemlig at man af "sikkerhedsgrunde" forbød muslimske børn, så skulle
vi bare se...DR, TV2, Politiken, EU, Uffe Elleman, Herluf Hansen...alle
ville de være oppe på de høje spanske hæle.

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 09-01-09 15:13

> [...]

> vi bare se...DR, TV2, Politiken, EU, Uffe Elleman, Herluf Hansen...alle
> ville de være oppe på de høje spanske hæle.

Det lykkedes dig lige at gøre hele artiklen til en del af signaturen -
og dermed hos de fleste »dimmed out«, og halvt ulæselig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-01-09 13:56

> [...]
> jødiske børn
> - et hensyn der dog hos Lise Egholm synes at være ægte.

Jeg kender Lise personligt og jeg ved at hun har ægte følelser
for de børn hun har med at gøre. Hun lægger ikke fingrene
imellem når hun udtaler sig om utilpassede arabiske forældre
eller andre der ikke vil følge de normer der er i det danske
samfund, men hun er på ingen måde racist. Hun har arbejdet som
almindelig lærer på en skole i Valby hvor der var mange
to-sprogede børn, hun arbejdede på det hårde Nørrebro som
viceinspektør i en af de forkætrede skoler med mange
indvandrerbørn og hun er ligeledes en dame der er "karl for
sin hat" som inspektør på Rådmandsgades skole.
Man kan sige meget om Lise, men kedelig er hun ikke, og
racist? På ingen måde.

Men jeg forstår ikke rigtig hvorfor du virker så forarget over
at man siger tingene ligeud når du ikke er forarget over den
skole i Nordjylland der forlanger at børnene skal bede
morgenbøn i skolen og hvor inspektøren mere end antyder at man
da bare kan vælge skolen fra hvis man ikke kan lide lugten i
bageriet. Det er jo akkurat det samme her.

Fra : Sten Schou

Dato : 09-01-09 14:21

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> dame der er "karl for sin hat" som inspektør på Rådmandsgades skole.
> Man kan sige meget om Lise, men kedelig er hun ikke, og racist? På ingen

Naturligvis er Lise ikke racist...det ligger hende naturligvis meget imod.
Det er jo bare jødiske børn det går ud over, og det betyder intet som
helst...hyjler vil jeg så kalde hende, fordi sådan ville Lise, som du kender
så godt, helt sikkert ikke reagere overfor muslimske børn.

> [...]
> mere end antyder at man da bare kan vælge skolen fra hvis man ikke kan
> lide lugten i bageriet. Det er jo akkurat det samme her.

Togene kører heller ikke til tiden i Køge!...bortset fra det, så er der i
ovennævnt skole ikke truet med korporligheder.

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 09-01-09 15:13

Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]

> sin hat" som inspektør på Rådmandsgades skole.
> Man kan sige meget om Lise, men kedelig er hun ikke, og

Det indtryk du her videregiver passer med det indtryk jeg har fået af
hende gennem pressen.

> Men jeg forstår ikke rigtig hvorfor du virker så forarget over
> at man siger tingene ligeud når du ikke er forarget over den
> skole i Nordjylland der forlanger at børnene skal bede
> morgenbøn i skolen

Der forlanger man nu ikke. Man forlanger ikke at børnene folder
hænderne, eller at de beder med.

Og det er de lokale, forældrevalgte skolebestyrelser der bestemmer, om
inspektøren overhovedet beder fadervor under morgensamlingen, som også
indeholder morgensang og meddelelser.

Men det er vist rigtigt at alle børnene beder med; gruppepresset fra de
andre børn kan vel også blive stærkt.

Det er i øvrigt ikke begrænset til en enkelt skole i Lemvig; den
ateistiske aktivist-forening »Humanistisk Samfund« har også en sag
kørende mod en skole i Viborg. Her er det nu en enkelt far der har
brokket sig. Sikkert et medlem af selvsamme forening.

> og hvor inspektøren mere end antyder at man da bare kan vælge skolen fra
> hvis man ikke kan lide lugten i bageriet. Det er jo akkurat det samme her.

Nej, skoleinspektøren fra Voldsmosen, Olav Rabølle, er samtidig et
fremtrædende medlem af Boykot Israel, og synes at føre sin animositet
mod israelere ud i en generel animositet mod jøder - i en sådan grad at
det påvirker hans faglige arbejde som skoleinspektør.

Det er muligt at han 'fromt' kan bedrage sig selv; os andre kan han
altså ikke bedrage.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-01-09 16:25

> Der forlanger man nu ikke. Man forlanger ikke at børnene
> folder
> hænderne, eller at de beder med.

Hold nu op, Per - man forlanger at børnene er MED og dermed
bliver de indoktrineret i religiøst bavl.

> Og det er de lokale, forældrevalgte skolebestyrelser der
> bestemmer, om
> inspektøren overhovedet beder fadervor under
> morgensamlingen, som også
> indeholder morgensang og meddelelser.

Nej, det er det fandme ikke! Den lokale skolebestyrelse har
IKKE nogen som helst ret til at vedtage noget der er i strid
med skoleloven. En skolebstyrelse kan KUN lave principper, og
disse skal naturligvis være lovmedholdelige. Det er de IKKE,
da man ikke må FORKYNDE nogen bestemt relgion i folkeskolen.
Det har man privatskolerne til. Tænk hvilket ramaskrig der
ville være hvis nogle forældre til en anden folkeskole
forlangte at eleverne skulle bede til Allah i skoletiden - og
dermed tvang ikke-religiøse børn til at være med.

> Men det er vist rigtigt at alle børnene beder med;
> gruppepresset fra de
> andre børn kan vel også blive stærkt.

Hvis mine unger havde været udsat for dette "gruppepres", så
skal du ikke være i nogen som helst tvivl om at jeg havde råbt
meget højt -så højt at det kunne høres.

> [...]
> der har
> brokket sig. Sikkert et medlem af selvsamme forening.

Og..? Som om det gør det bedre!

> [...]
> sådan grad at
> det påvirker hans faglige arbejde som skoleinspektør.

Vrøvl - det er fuldkommen det samme - hvis jødiske forældre
ikke kan lide lugten i bageriet, kan de jo bare vælge en anden
folkeskole - det er jo den holdning du giver udtryk for i
forbindelse med morgenbønnen.

> Det er muligt at han 'fromt' kan bedrage sig selv; os andre
> kan han
> altså ikke bedrage.

Jeg siger fuldkommen det samme om de jyske skoleinspektører
som du gør om de inspektører der udtaler sig om jødiske
skolebørn.

Fra : Sten Schou

Dato : 09-01-09 18:19

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

Og således fik degnen ført bevis for følgende:

Det er helt i orden at udelukke jødiske børn fra skoler hvor der er
muslimske elever, idet der er en skole i Jylland, hvor der bedes
Fadervor....elementært, min kære Watson.

Hilsen Sten

Fra : @

Dato : 09-01-09 20:05

On Fri, 9 Jan 2009 16:24:45 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

>Hold nu op, Per - man forlanger at børnene er MED og dermed
>bliver de indoktrineret i religiøst bavl.

i ca. to minutter

derimod er der stder hvor indoktrineringen sker gennem hele skoledagen
ved at børnene udsættes for religiøse reklameklude

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : DADK

Dato : 10-01-09 16:33

Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> da bare kan vælge skolen fra hvis man ikke kan lide lugten i
> bageriet. Det er jo akkurat det samme her.

Arne kan ikke forstå, at der er forskel på forældrefrustration over religiøs
indoktrinering, og så at man ikke kan lade sine børn gå i en skole pga
racisme.

Fra : Petse

Dato : 09-01-09 18:59

Den Fri, 09 Jan 2009 18:19:19 +0100 skrev Sten Schou:

> [...]
> muslimske elever, idet der er en skole i Jylland, hvor der bedes
> Fadervor....elementært, min kære Watson.

Ja, det skulle lige være muslimske børn der blev udelukket fra skoler,
hvor der er jødiske og/eller danske elever.

Fra : Petse

Dato : 09-01-09 19:02

Den Fri, 09 Jan 2009 12:27:09 +0100 skrev Sten Schou:

> [...]
> Det er vel ikke kun racisme, når man ikke ønsker arabiske elever på
> skolen, det samme gælder når man ikke ønsker jødiske elever?

Ja, hvorfor er der ingen der melder Olav Rabølle Nielsen til politiet for
racisme? Eller det er måske kun muslimer der kan melde folk for racisme?

Fra : N E i L -+- D A N E ~

Dato : 09-01-09 19:12

> [...]
> jøder mod at sætte deres børn i hans skole, domineret som den er af
> mange muslimske, især palæstinarabiske, børn.

Der kan man bare se.

Men det var da held i uheld, at ingen jødiske børn kom på skolen.

Fra : Petse

Dato : 09-01-09 20:16

Den Fri, 09 Jan 2009 19:31:37 +0100 skrev Arne H. Wilstrup:

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er da ikke utroligt, Kim - det er da forventeligt! De har aldrig
> kunnet læse indenad - endsige læse.

Og så er Wilstrup igen igang med at tilsvine sine meddebattører.

Fra : Petse

Dato : 10-01-09 12:11

Den Fri, 09 Jan 2009 22:35:20 +0100 skrev Kim Larsen:

> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Sagen er jo bare at han desværre har helt ret.

Wilstrup ? En mand som påstår at DDR var demokratisk kan ikke have ret.
Han kender ikke historiens gang.

Fra : Petse

Dato : 10-01-09 12:14

Den Fri, 09 Jan 2009 10:09:10 +0100 skrev Per Rønne:

> [...]
>
> Skoleinspektøren skal i dag til møde på skolerådmandens kontor. Hun
> udtaler inden mødet: »Jeg er overbevist om, at han er enig, når mødet er

Hvis skolen nægtede at servere hallalslagtet kød og kun servere svinekød,
så skulle du høre et ramaskrig, som kunne høres fra den ene ende af
landet til den anden ende.