Rum-fup og math-opreklamering og brændsels~
Fra : Bo Warming

Dato : 09-01-09 04:20

Rum-fup og math-opreklamering og brændselsmangel
I ViasatHistory TV-program ses redningen af Apollo 13 i 1970 , der kaldes
historiens største redningsaktion,
Der sker udfald af elektricitet
To af tre ilttanke skades, så de pludselig tømmes før tid
Med hånden, med blyant på papir, udfører en leder i Houston nogle
udregninger af ny kurs..
De improviserer et eller andet praktisk redningsarrangement i raketten med
brug af pappet fra bagsiden af en manual.
Der gives instruks om, at der skal bruges en meter gaffa-tape , "lidt over
en armslængde"
Kuldioxid stiger til_ nær_ det niveau, der gør bevidstløs. Alt ordner sig i
*sidste* øjeblik! Og pludselig lander tre faldskærme de to astronauter i
havet og alle triumferer
Det minder om reklamen for SAS, hvor Uffe Elleman imponerer alle asiater ved
at se sammenbidt og ironisk-nedladende ud.

VED NOGEN HVAD EGENTLIG SKETE i rummet i 1970 ?
Det lyder for godt til at være sandt.
Nærmest iscenesat .

Jeg tror ikke, at månefærden, som lykkedes to år før, er fup og optaget i en
lade.
Kun at den har været værdiløs for menneskeheden og at Marsfærd ligeså. Nul
liv derude..
Raketter til satelitter til TV-kommunikation, overvågning og GPS er derimod
gavnlige, så Wernher von Braun har ikke levet forgæves.

Jeg har i over ti år efterspurgt gavn af avanceret matematik på internettet
igen-igen og har fået svar i hundredvis men ingen der rummede et sagligt
bud.
For at Curie-viden blev til Hahn-viden og dermed akraft, skulle man jo blot
kunne lægge sammen og trække fra op til antallet af neutroner og protoner i
tungeste isotops kerne, i starten 238.

Men da mennesket flyttede sammen i storbyer havde vi omsider brug for de
fire regningsarter så meget, at indernes langsomme decimaltal overgik den
hurtigere kinesiske kugleramme vedr rentes rente - når der behøvedes over
fire betydende cifre.

Selvom Columbus og Vasco da Gama var trial-and-error- helhjertede har
avanceret math nok gavnet navigation i senere tider.

Til kodebrydning under WW2 var matematikerens abstraktionsevne gavnlig - men
Leibnitz binære 0-1 system fik kun betydning som en efterrationalisering
vedr computerudvikling.

Kvantekoder ser ikke ud til at lykkes, men når man vil spare cement og ikke
bygge en dæmning alt for tyk i bund og top, er calculus nok vigtig.

Naturvidenskab fx alkymi har altid skaffet sig bevilginger ved at love mere
end hvad kunne holdes i den ansøgende forskers levetid,

Er det kun til det formål, at vi har behøvet matricer og
differental-ligninger?

En poetisk bog om "Primtallets ensomhed" er netop udkommet, men har
forskning om disse "forladte" tal, der ikke er linket sammen som
multiplikationsprodukterne, ELLERS GAVNET SKATTEYDERNE ? nej vel ?

Einstein var klog nok til aldrig at tage nogen som helst ære
for akraft, kvantemekanik og GPS, men havde han udvidet sin VERDEN VIL
BEDRAGES betroelse til Georg Brandes med at fraskrive sig al ære for
praktisk fysik, astronomi eller kemi fremskridt, så havde han nok brudt en
gentelmansagreement som han i 1932 indgik med sin arbejdsgiver Princeton
Universitetet.
For så kunne han være grebet i lodret løgn, hvilket dog ikke er så farligt
når man bæres af mediemonopol.

Han havde også situationsfornemmelse nok til at tie stille, når andre løj at
han var på flugt fra nazijødeforfølgelser, og at nazier var helt uden magt,
da han i året før 1933-rigsdagsbrand&kup fik USA-jobbet.

Når opfinderne af brintbomben fotograferes foran en tavle med mange
integrationstegn så er det vist falsk reklame, IKKE ?

At der er indført snobberi så meget ikke kan sælges uden at være bundet op
med bånd og roser og math, er ikke bevis på at industrialiseringen har noget
at takke efter-oldtids matematikken for.

Måske blot arbejdsløsheden havde været mindre, hvis vi brugte romertal og
ikke Fjernøstens NUL ?

Når russerne og ukrainerne ikke kan få den i strid lukkede gas-hane åbnet og
folk dør af kulde, hvilken hjælp kan universiteternes
matematisk-naturvidenskabelige fakulteter så yde? Ingen, desværre.
Sidst sådant skete var da den intuitive Rasputin styrede zaren i
Sct.Petersborg og selvmords-raten tredobledes pga selvmord pga kulde og
Lenins revolution derfor kunne lykkes.

Godt at elektronisk PET-overvågning hindrer EU i at kunne tillade en
revolution denne vinter.
Selvom finanskrise OG kulde OG helligkrig-unoder er et nyt og uhyggeligt
sammenfald af katastrofer
Jeg ville ønske, at kommunen ikke havde tvunget mig til at forlade oliefyr
og gå over til fjernvarme.

Fra : mr

Dato : 09-01-09 10:26

> [...]
> ved at se sammenbidt og ironisk-nedladende ud.
>
> VED NOGEN HVAD EGENTLIG SKETE i rummet i 1970 ?

irriterer det dig at det er de dumme amerikanere der gjorde det og ikke
kineserne?
Hvis det var iscenesat var det naturligvis sluppet ud, før eller senere.

> [...]
> Raketter til satelitter til TV-kommunikation, overvågning og GPS er
> derimod gavnlige, så Wernher von Braun har ikke levet forgæves.

månerejserne var heller ikke forgæves. Rumrejser behøvede månerejser for at
blive retfærdiggjort. Mener du også det er nytteløst når Kina arbejder med
rejser til månen?

> [...]
> blot kunne lægge sammen og trække fra op til antallet af neutroner og
> protoner i tungeste isotops kerne, i starten 238.

Ret tydeligt at du ikke tilfældigvis er matematiker. Matematik bruges
overalt.

> [...]
> hurtigere kinesiske kugleramme vedr rentes rente - når der behøvedes over

Hvorfor bruger kineserne stadig kuglerammer, er detilbagestående?

> [...]
>
> Kvantekoder ser ikke ud til at lykkes, men når man vil spare cement og
> ikke bygge en dæmning alt for tyk i bund og top, er calculus nok vigtig.

men ikke avanceret matematik?

> [...]
> forskning om disse "forladte" tal, der ikke er linket sammen som
> multiplikationsprodukterne, ELLERS GAVNET SKATTEYDERNE ? nej vel ?

gavner du skatteyderne?

> [...]
> at han var på flugt fra nazijødeforfølgelser, og at nazier var helt uden
> magt, da han i året før 1933-rigsdagsbrand&kup fik USA-jobbet.

han var klog nok til at se hvor det bar hen.

> [...]
> og folk dør af kulde, hvilken hjælp kan universiteternes
> matematisk-naturvidenskabelige fakulteter så yde? Ingen, desværre.
Og derfor skal matematik altså forbydes. Er det det bedste argument du kan
finde på?

> Sidst sådant skete var da den intuitive Rasputin styrede zaren i
> Sct.Petersborg og selvmords-raten tredobledes pga selvmord pga kulde og
> Lenins revolution derfor kunne lykkes.

Og det var vel klogt af Lenin og stalin at slå nogle millioner i hjel?

> Godt at elektronisk PET-overvågning hindrer EU i at kunne tillade en
> revolution denne vinter.
Altså: Hvis ikke der er frost i Fr. og Ty, så havde vi altså fået revolution
i EU? Ksn du ikke lige komme med dokumentation.

> [...]
> sammenfald af katastrofer
> Jeg ville ønske, at kommunen ikke havde tvunget mig til at forlade oliefyr

fjernvarme er billigere end olie. Eller?

Fra : Bo Warming

Dato : 09-01-09 13:28

"mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> overalt.

> Hvorfor bruger kineserne stadig kuglerammer, er detilbagestående?

Svært at sige
Matematik om primtal har aldrig gavnet

> [...]
> revolution i EU? Ksn du ikke lige komme med dokumentation.

> fjernvarme er billigere end olie. Eller?

ret ens pris p.t. men CENTRALISERING er faretruende ved fjernvarme
Oliefyret kunne jegt stillle om til brænde, om nødvendigt

Fra : mr

Dato : 10-01-09 07:26

> Svært at sige
> Matematik om primtal har aldrig gavnet

> ret ens pris p.t. men CENTRALISERING er faretruende ved fjernvarme
> Oliefyret kunne jegt stillle om til brænde, om nødvendigt

du svarer ikke på det jeg spørger om, igen

Fra : Bo Warming

Dato : 10-01-09 09:10

> du svarer ikke på det jeg spørger om, igen

Da dansk diktatur tvang mig til at gå over til fjernvarme var det cirka
samme pris

Idag hvor de har monopol og fået smadret selkvhjulpenhed har de gjort
fjernvarme dyrere end oliefyr

Der er ingen fordele ved statens tvangslkøsning

Moskva har ikke haft socialistisk styre så mange år som København - vi har
værre planøkonomi her.

Fra : mr

Dato : 11-01-09 18:45

> Svært at sige
> Matematik om primtal har aldrig gavnet

> ret ens pris p.t. men CENTRALISERING er faretruende ved fjernvarme
> Oliefyret kunne jegt stillle om til brænde, om nødvendigt

og su svarer kun på lidt, maen du kan vel ikke holde rede i dit roderi?
Træ afgiver 2x CO" som oile. Der skal altså pkantes to træer hver gang du
fælder et til brænde.
Mener du at du gamle fjols magter at fyre med brænde?
Du som endelig skal ha hjemmehjælp?
Svar på alt, eller bliv mødt med foragt, klynke Bo.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-09 04:10

> og su svarer kun på lidt, maen du kan vel ikke holde rede i dit roderi?
> Træ afgiver 2x CO" som oile. Der skal altså pkantes to træer hver gang du
> fælder et til brænde.

Jeg tror ikke at CO2 er skadellig

Jeg har som spejder og i min fars villa fyret med brænde og ville ønske at
jeg i en krisesituaiton havde oliefyr, hvis salamanderkedel let kunne
omstilles til brænde

Fra : mr

Dato : 12-01-09 20:36

> [...]
>
> Jeg har som spejder og i min fars villa fyret med brænde og ville ønske at
> jeg i en krisesituaiton havde oliefyr, hvis salamanderkedel let kunne

salamanderkedel bruger 30% mere olie end bilig østeuropæisk kedel.
Har du råd til det?

Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-09 21:45

"mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> salamanderkedel bruger 30% mere olie end bilig østeuropæisk kedel.
> Har du råd til det?

Den var der da jeg flyttede ind.
At tjene ny kedel ind var næppe sket i min levetid.
Diktaturet fjernede den da de tvang mig til fjernvarme