|
| Amnesty er foruroliget Fra : Jens Bruun |
Dato : 07-01-09 21:10 |
|
IDF anvender tilsyneladende D.I.M.E.-bomber. Det er præcisionsvåben, der
"kun" slår ihjel inden for en radius af op til 20 m. Konventionelle bomber
slår ihjel i en radius på op til over 100 m. Kassam-raketter slår bare
ihjel, hvor de tilfædligvis lander. Amnesty Internationational overvejer
derfor, om IDF er krigsforbrydere.
Jeg synes, vi skal smide rådne æg på alle, der har tilknytning til Amnesty
International.
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
/Peter (07-01-2009)
| Kommentar Fra : /Peter |
Dato : 07-01-09 20:28 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:8Nudnbz6We2okfjUnZ2dnUVZ8vidnZ2d@giganews.com...
> IDF anvender tilsyneladende D.I.M.E.-bomber. Det er præcisionsvåben,
> der "kun" slår ihjel inden for en radius af op til 20 m.
> Konventionelle bomber slår ihjel i en radius på op til over 100 m.
> Kassam-raketter slår bare ihjel, hvor de tilfædligvis lander. Amnesty
> Internationational overvejer derfor, om IDF er krigsforbrydere.
>
> Jeg synes, vi skal smide rådne æg på alle, der har tilknytning til
> Amnesty International.
De er fucked og har været det længe -syg organisation.
| |
Poul Nielsen (07-01-2009)
| Kommentar Fra : Poul Nielsen |
Dato : 07-01-09 21:48 |
|
"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
news:49650f1b$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:8Nudnbz6We2okfjUnZ2dnUVZ8vidnZ2d@giganews.com...
>> IDF anvender tilsyneladende D.I.M.E.-bomber. Det er præcisionsvåben, der
>> "kun" slår ihjel inden for en radius af op til 20 m. Konventionelle
>> bomber slår ihjel i en radius på op til over 100 m. Kassam-raketter slår
>> bare ihjel, hvor de tilfædligvis lander. Amnesty Internationational
>> overvejer derfor, om IDF er krigsforbrydere.
>>
>> Jeg synes, vi skal smide rådne æg på alle, der har tilknytning til
>> Amnesty International.
>
>
> De er fucked og har været det længe -syg organisation.
Ku du ikke lige uddybe det lidt mere.
| |
/Peter (07-01-2009)
| Kommentar Fra : /Peter |
Dato : 07-01-09 20:55 |
|
"Poul Nielsen" <nis@tdc.dk> skrev i en meddelelse
news:49651511$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> news:49650f1b$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:8Nudnbz6We2okfjUnZ2dnUVZ8vidnZ2d@giganews.com...
>>> IDF anvender tilsyneladende D.I.M.E.-bomber. Det er præcisionsvåben,
>>> der "kun" slår ihjel inden for en radius af op til 20 m.
>>> Konventionelle bomber slår ihjel i en radius på op til over 100 m.
>>> Kassam-raketter slår bare ihjel, hvor de tilfædligvis lander.
>>> Amnesty Internationational overvejer derfor, om IDF er
>>> krigsforbrydere.
>>>
>>> Jeg synes, vi skal smide rådne æg på alle, der har tilknytning til
>>> Amnesty International.
>>
>>
>> De er fucked og har været det længe -syg organisation.
> Ku du ikke lige uddybe det lidt mere.
De fokuserer de forkerte steder.
| |
Poul Nielsen (07-01-2009)
| Kommentar Fra : Poul Nielsen |
Dato : 07-01-09 21:56 |
|
"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
news:496515a5$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Poul Nielsen" <nis@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> news:49651511$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
>> news:49650f1b$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:8Nudnbz6We2okfjUnZ2dnUVZ8vidnZ2d@giganews.com...
>>>> IDF anvender tilsyneladende D.I.M.E.-bomber. Det er præcisionsvåben,
>>>> der "kun" slår ihjel inden for en radius af op til 20 m. Konventionelle
>>>> bomber slår ihjel i en radius på op til over 100 m. Kassam-raketter
>>>> slår bare ihjel, hvor de tilfædligvis lander. Amnesty
>>>> Internationational overvejer derfor, om IDF er krigsforbrydere.
>>>>
>>>> Jeg synes, vi skal smide rådne æg på alle, der har tilknytning til
>>>> Amnesty International.
>>>
>>>
>>> De er fucked og har været det længe -syg organisation.
>> Ku du ikke lige uddybe det lidt mere.
>
>
> De fokuserer de forkerte steder.
Og?
| |
/Peter (07-01-2009)
| Kommentar Fra : /Peter |
Dato : 07-01-09 21:06 |
|
"Poul Nielsen" <nis@tdc.dk> skrev i en meddelelse
news:496516fd$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> news:496515a5$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "Poul Nielsen" <nis@tdc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:49651511$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
>>> news:49650f1b$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:8Nudnbz6We2okfjUnZ2dnUVZ8vidnZ2d@giganews.com...
>>>>> IDF anvender tilsyneladende D.I.M.E.-bomber. Det er
>>>>> præcisionsvåben, der "kun" slår ihjel inden for en radius af op
>>>>> til 20 m. Konventionelle bomber slår ihjel i en radius på op til
>>>>> over 100 m. Kassam-raketter slår bare ihjel, hvor de tilfædligvis
>>>>> lander. Amnesty Internationational overvejer derfor, om IDF er
>>>>> krigsforbrydere.
>>>>>
>>>>> Jeg synes, vi skal smide rådne æg på alle, der har tilknytning til
>>>>> Amnesty International.
>>>>
>>>>
>>>> De er fucked og har været det længe -syg organisation.
>>> Ku du ikke lige uddybe det lidt mere.
>>
>>
>> De fokuserer de forkerte steder.
>
> Og?
Og hvad, er du fatsvag?
Hvis f.eks. et brandvæsen pøser vand de forkterte steder er det vel ikke
meget bevendt !
| |
/Peter (07-01-2009)
| Kommentar Fra : /Peter |
Dato : 07-01-09 20:34 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:8Nudnbz6We2okfjUnZ2dnUVZ8vidnZ2d@giganews.com...
> IDF anvender tilsyneladende D.I.M.E.-bomber. Det er præcisionsvåben,
> der "kun" slår ihjel inden for en radius af op til 20 m.
> Konventionelle bomber slår ihjel i en radius på op til over 100 m.
> Kassam-raketter slår bare ihjel, hvor de tilfædligvis lander. Amnesty
> Internationational overvejer derfor, om IDF er krigsforbrydere.
>
> Jeg synes, vi skal smide rådne æg på alle, der har tilknytning til
> Amnesty International.
DR1 er foruroliget over det faktisk er en bombe der slår folk ihjel !!!
| |
Per Rønne (07-01-2009)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 07-01-09 21:47 |
|
Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> IDF anvender tilsyneladende D.I.M.E.-bomber. Det er præcisionsvåben, der
> "kun" slår ihjel inden for en radius af op til 20 m. Konventionelle bomber
> slår ihjel i en radius på op til over 100 m. Kassam-raketter slår bare
> ihjel, hvor de tilfædligvis lander. Amnesty Internationational overvejer
> derfor, om IDF er krigsforbrydere.
I samme udsendelse syntes Røde Kors ikke at være bekymret, og den danske
ingeniør fra hæren var slet ikke bekymret.
DIME-bomberne slog da vist i øvrigt kun ihjel inden for 8 meter, og
sårede inden for 16 meter.
> Jeg synes, vi skal smide rådne æg på alle, der har tilknytning til Amnesty
> International.
Tjae, Lars Normann Jørgensen var pressekretær for Moderate Studenter da
jeg var uddannelsessekretær. Samtidig var David Rehling og Peter Duetoft
vores konsistoriemedlemmer.
Studenterrådet anså dengang MS for ekstremt højreorienteret ...
medlemsskaren strakte sig fra SF over Det Radikale Venstre til Venstre.
Peter Duetoft var nærmest socialdemokrat, og endte da også hos Erhard
Jacobsen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
@ (07-01-2009)
| Kommentar Fra : @ |
Dato : 07-01-09 22:09 |
|
On Wed, 7 Jan 2009 21:47:09 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:
>Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
>
>> IDF anvender tilsyneladende D.I.M.E.-bomber. Det er præcisionsvåben, der
>> "kun" slår ihjel inden for en radius af op til 20 m. Konventionelle bomber
>> slår ihjel i en radius på op til over 100 m. Kassam-raketter slår bare
>> ihjel, hvor de tilfædligvis lander. Amnesty Internationational overvejer
>> derfor, om IDF er krigsforbrydere.
>
>I samme udsendelse syntes Røde Kors ikke at være bekymret, og den danske
>ingeniør fra hæren var slet ikke bekymret.
>
>DIME-bomberne slog da vist i øvrigt kun ihjel inden for 8 meter, og
>sårede inden for 16 meter.
men
undersøgelser synes at tyde på at tungsten "skudt" ind i levende væv
er en stærkt medvirkende årsag til caser
--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/
| |
Per Rønne (07-01-2009)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 07-01-09 22:23 |
|
@ <123@invalid.net> wrote:
> On Wed, 7 Jan 2009 21:47:09 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> wrote:
>
> >Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> >
> >> IDF anvender tilsyneladende D.I.M.E.-bomber. Det er præcisionsvåben, der
> >> "kun" slår ihjel inden for en radius af op til 20 m. Konventionelle bomber
> >> slår ihjel i en radius på op til over 100 m. Kassam-raketter slår bare
> >> ihjel, hvor de tilfædligvis lander. Amnesty Internationational overvejer
> >> derfor, om IDF er krigsforbrydere.
> >
> >I samme udsendelse syntes Røde Kors ikke at være bekymret, og den danske
> >ingeniør fra hæren var slet ikke bekymret.
> >
> >DIME-bomberne slog da vist i øvrigt kun ihjel inden for 8 meter, og
> >sårede inden for 16 meter.
>
>
> men
> undersøgelser synes at tyde på at tungsten "skudt" ind i levende væv
> er en stærkt medvirkende årsag til caser
Caser?
Under alle omstændigheder er der tale om et mere præcist våben, som
dermed skulle give færre civile tab.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Ukendt (11-01-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-01-09 03:45 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1it71x7.1bjgcf9ndtckjN%per@RQNNE.invalid...
> Under alle omstændigheder er der tale om et mere præcist våben, som
> dermed skulle give færre civile tab.
DIME bomber behøves principielt ikke at være præcisionsvåben; men bliver
aktuelle pga.
muligheden, idet der jo ikke altid er grund til at dræbe inden for en radius
på 100 meter,
hvis man kan ramme med 1 meters præcision.
Skånsomhedem over for utilsigtede mål kommer ikke af præcisionen alene; men
også af det stærkt nedsatte
fareområde (jeg har set 4 m anført som dræbende radius) - eksempelvis kan en
2000 punds
MK 84 bombe med JDAM styring med stor præcision lave et krater med en
diameter og dybde
på op til hhv. 15 og 11 meter, samt udsende dræbende sprængstykker 366
meter.
Metalpartiklerne fra en DIME detonation kommer ikke ret langt, idet små
partikler har forholdsvis
stor luftmodstand og derfor bremses hurtigt.
| |
/Peter (07-01-2009)
| Kommentar Fra : /Peter |
Dato : 07-01-09 21:58 |
|
"@" <123@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:7c6am453bgomh8kc4ng8d812hbgjtrvf4s@4ax.com...
> On Wed, 7 Jan 2009 21:47:09 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> wrote:
>
>>Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
>>
>>> IDF anvender tilsyneladende D.I.M.E.-bomber. Det er præcisionsvåben,
>>> der
>>> "kun" slår ihjel inden for en radius af op til 20 m. Konventionelle
>>> bomber
>>> slår ihjel i en radius på op til over 100 m. Kassam-raketter slår
>>> bare
>>> ihjel, hvor de tilfædligvis lander. Amnesty Internationational
>>> overvejer
>>> derfor, om IDF er krigsforbrydere.
>>
>>I samme udsendelse syntes Røde Kors ikke at være bekymret, og den
>>danske
>>ingeniør fra hæren var slet ikke bekymret.
>>
>>DIME-bomberne slog da vist i øvrigt kun ihjel inden for 8 meter, og
>>sårede inden for 16 meter.
>
>
> men
> undersøgelser synes at tyde på at tungsten "skudt" ind i levende væv
> er en stærkt medvirkende årsag til caser
Om folk dør af cancer eler at læsioner vel ligegyldigt
- bomber er produceret for at dræbe på den eller anden måde.
| |
N_B_DK (08-01-2009)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 08-01-09 01:45 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message
news:8Nudnbz6We2okfjUnZ2dnUVZ8vidnZ2d@giganews.com
> Amnesty
> Internationational overvejer derfor, om IDF er krigsforbrydere.
Så vil de vel hellere have der kastes en hel masse klynge bomber, ideen
er ikke helt idiotisk egenligt....
--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.
Læs her hvorfor du ikke skal vælge tele2
http://www.comon.dk/news/vores.graense.gaar.ved.porno_37272.html
| |
Egon Stich (08-01-2009)
| Kommentar Fra : Egon Stich |
Dato : 08-01-09 14:43 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:8Nudnbz6We2okfjUnZ2dnUVZ8vidnZ2d@giganews.com...
> IDF anvender tilsyneladende D.I.M.E.-bomber. Det er præcisionsvåben, der
> "kun" slår ihjel inden for en radius af op til 20 m. Konventionelle bomber
> slår ihjel i en radius på op til over 100 m. Kassam-raketter slår bare
> ihjel, hvor de tilfædligvis lander. Amnesty Internationational overvejer
> derfor, om IDF er krigsforbrydere.
>
> Jeg synes, vi skal smide rådne æg på alle, der har tilknytning til Amnesty
> International.
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.
Fuld tilslutning herfra.
Der var engang----
For lææænge siden, hvor AI var et foretagende jeg kunne have sympati for.
Og tiltro til.
Men den tid er forbi.
Velmenere har overtaget biksen.
Egon
| |
Kim Larsen (08-01-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 08-01-09 17:16 |
|
"Egon Stich" <ukendt@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:49660d0c$1$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:8Nudnbz6We2okfjUnZ2dnUVZ8vidnZ2d@giganews.com...
>> IDF anvender tilsyneladende D.I.M.E.-bomber. Det er præcisionsvåben,
>> der "kun" slår ihjel inden for en radius af op til 20 m.
>> Konventionelle bomber slår ihjel i en radius på op til over 100 m.
>> Kassam-raketter slår bare ihjel, hvor de tilfædligvis lander.
>> Amnesty Internationational overvejer derfor, om IDF er
>> krigsforbrydere. Jeg synes, vi skal smide rådne æg på alle, der har
>> tilknytning til
>> Amnesty International.
>>
>> --
>> -Jens B.
>>
>> D.e.f.f.e.s.
>
>
> Fuld tilslutning herfra.
>
> Der var engang----
> For lææænge siden, hvor AI var et foretagende jeg kunne have sympati
> for. Og tiltro til.
>
> Men den tid er forbi.
Så kunne noget tyde på at de er på rette vej.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
P.N. (08-01-2009)
| Kommentar Fra : P.N. |
Dato : 08-01-09 17:31 |
|
"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:gk58ro$ptg$1@news.datemas.de...
> "Egon Stich" <ukendt@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:49660d0c$1$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:8Nudnbz6We2okfjUnZ2dnUVZ8vidnZ2d@giganews.com...
>>> -Jens B.
>>
>> Fuld tilslutning herfra.
>>
>> Der var engang----
>> For lææænge siden, hvor AI var et foretagende jeg kunne have sympati
>> for. Og tiltro til.
>>
>> Men den tid er forbi.
>
> Så kunne noget tyde på at de er på rette vej.
>
> --
Rofl *LOL**
| |
@ (08-01-2009)
| Kommentar Fra : @ |
Dato : 08-01-09 18:32 |
|
On Thu, 8 Jan 2009 17:30:54 +0100, "P.N." <pn@tdc.dk> wrote:
>
>"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:gk58ro$ptg$1@news.datemas.de...
>> "Egon Stich" <ukendt@mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:49660d0c$1$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:8Nudnbz6We2okfjUnZ2dnUVZ8vidnZ2d@giganews.com...
>>>> -Jens B.
>>>
>>> Fuld tilslutning herfra.
>>>
>>> Der var engang----
>>> For lææænge siden, hvor AI var et foretagende jeg kunne have sympati
>>> for. Og tiltro til.
>>>
>>> Men den tid er forbi.
>>
>> Så kunne noget tyde på at de er på rette vej.
>>
>> --
>Rofl *LOL**
>
nej
AI er sgu da til at græde over
--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/
| |
Kim Larsen (08-01-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 08-01-09 22:00 |
|
"@" <123@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:14ecm4h1dvqbrjqejs47jtsfecd952j79p@4ax.com
> On Thu, 8 Jan 2009 17:30:54 +0100, "P.N." <pn@tdc.dk> wrote:
>
>>
>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:gk58ro$ptg$1@news.datemas.de...
>>> "Egon Stich" <ukendt@mail.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:49660d0c$1$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>>>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:8Nudnbz6We2okfjUnZ2dnUVZ8vidnZ2d@giganews.com...
>>>>> -Jens B.
>>>>
>>>> Fuld tilslutning herfra.
>>>>
>>>> Der var engang----
>>>> For lææænge siden, hvor AI var et foretagende jeg kunne have
>>>> sympati for. Og tiltro til.
>>>>
>>>> Men den tid er forbi.
>>>
>>> Så kunne noget tyde på at de er på rette vej.
>>>
>>> --
>> Rofl *LOL**
>
> nej
>
> AI er sgu da til at græde over
Nej, *du* er til at græde over (af grin).
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Egon Stich (09-01-2009)
| Kommentar Fra : Egon Stich |
Dato : 09-01-09 15:50 |
|
"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:gk58ro$ptg$1@news.datemas.de...
> "Egon Stich" <ukendt@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:49660d0c$1$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:8Nudnbz6We2okfjUnZ2dnUVZ8vidnZ2d@giganews.com...
>>> IDF anvender tilsyneladende D.I.M.E.-bomber. Det er præcisionsvåben,
>>> der "kun" slår ihjel inden for en radius af op til 20 m.
>>> Konventionelle bomber slår ihjel i en radius på op til over 100 m.
>>> Kassam-raketter slår bare ihjel, hvor de tilfædligvis lander.
>>> Amnesty Internationational overvejer derfor, om IDF er
>>> krigsforbrydere. Jeg synes, vi skal smide rådne æg på alle, der har
>>> tilknytning til
>>> Amnesty International.
>>>
>>> --
>>> -Jens B.
>>>
>>> D.e.f.f.e.s.
>>
>>
>> Fuld tilslutning herfra.
>>
>> Der var engang----
>> For lææænge siden, hvor AI var et foretagende jeg kunne have sympati
>> for. Og tiltro til.
>>
>> Men den tid er forbi.
>
> Så kunne noget tyde på at de er på rette vej.
>
Ja det undrer mig jo ikke, at du kan mene det.
Ganske som du mener, at dine salonsocialististiske holdninger er "vejen
frem".
Hvad de absolut ikke er.
Du er ganske enkelt, som så mange andre idiotiske velmenere nyttige idioter
for højrefløjen.
Gad vide, hvor mange borgerlige stemmer du har genereret ved dine
tåbeligheder?
Egon
| |
Poul E Hansen (09-01-2009)
| Kommentar Fra : Poul E Hansen |
Dato : 09-01-09 16:02 |
|
On 7 Jan., 22:22, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> @ <1...@invalid.net> wrote:
> > On Wed, 7 Jan 2009 21:47:09 +0100, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> > wrote:
>
> > >Jens Bruun <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
>
> > >> IDF anvender tilsyneladende D.I.M.E.-bomber. Det er præcisionsvåben, der
> > >> "kun" slår ihjel inden for en radius af op til 20 m. Konventionelle bomber
> > >> slår ihjel i en radius på op til over 100 m. Kassam-raketter slår bare
> > >> ihjel, hvor de tilfædligvis lander. Amnesty Internationational overvejer
> > >> derfor, om IDF er krigsforbrydere.
>
> > >I samme udsendelse syntes Røde Kors ikke at være bekymret, og den danske
> > >ingeniør fra hæren var slet ikke bekymret.
>
> > >DIME-bomberne slog da vist i øvrigt kun ihjel inden for 8 meter, og
> > >sårede inden for 16 meter.
>
> > men
> > undersøgelser synes at tyde på at tungsten "skudt" ind i levende væv
> > er en stærkt medvirkende årsag til caser
>
> Caser?
>
> Under alle omstændigheder er der tale om et mere præcist våben, som
> dermed skulle give færre civile tab.
Jeg har set mange ubehagelige billeder af, formoder jeg ofrer for
almindelige bomber, men heldigvis har forbavsende få hanlet om andet
en hvad der ligner hudoverskrabninger fuld af blod. Måske Har også
hørt om en mand, i Danmark forøvrigt, som fyldte sit hus med gas, for
at begå selvmord via indåndig ag gassen. Før det kom så langt
eksploderede gassen og huset. Han selv kom ikke noget særligt til.
Hvis han havde stået udenfor kunne han være blevet såret af flyvende
husstumper. Ikke nær så farligt, som at være inde for den sårende
radius af en D:I:M:E: bombe som skyder med ødelæggende metalstykker,
som fx kan rive ben af. Det nytter ikke noget de kun har effekt i 16
m? s radius fra nedslagspunktet, hvis man ikke kan ramme helt præcist,
og kan man det? Eller hvis der er folk få meter fra dem man vil dræbe.
Klyngebomber er også uacceptable.
| |
Per Rønne (10-01-2009)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 10-01-09 06:54 |
|
Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:
> On 7 Jan., 22:22, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> > @ <1...@invalid.net> wrote:
> > > On Wed, 7 Jan 2009 21:47:09 +0100, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> > > wrote:
> >
> > > >Jens Bruun <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> >
> > > >> IDF anvender tilsyneladende D.I.M.E.-bomber. Det er
> > > >> præcisionsvåben, der "kun" slår ihjel inden for en radius af op til
> > > >> 20 m. Konventionelle bomber slår ihjel i en radius på op til over
> > > >> 100 m. Kassam-raketter slår bare ihjel, hvor de tilfædligvis
> > > >> lander. Amnesty Internationational overvejer derfor, om IDF er
> > > >> krigsforbrydere.
> >
> > > >I samme udsendelse syntes Røde Kors ikke at være bekymret, og den danske
> > > >ingeniør fra hæren var slet ikke bekymret.
> >
> > > >DIME-bomberne slog da vist i øvrigt kun ihjel inden for 8 meter, og
> > > >sårede inden for 16 meter.
> >
> > > men
> > > undersøgelser synes at tyde på at tungsten "skudt" ind i levende væv
> > > er en stærkt medvirkende årsag til caser
> >
> > Caser?
> >
> > Under alle omstændigheder er der tale om et mere præcist våben, som
> > dermed skulle give færre civile tab.
>
> Jeg har set mange ubehagelige billeder af, formoder jeg ofrer for
> almindelige bomber, men heldigvis har forbavsende få hanlet om andet
> en hvad der ligner hudoverskrabninger fuld af blod. Måske Har også
> hørt om en mand, i Danmark forøvrigt, som fyldte sit hus med gas, for
> at begå selvmord via indåndig ag gassen. Før det kom så langt
> eksploderede gassen og huset. Han selv kom ikke noget særligt til.
> Hvis han havde stået udenfor kunne han være blevet såret af flyvende
> husstumper. Ikke nær så farligt, som at være inde for den sårende
> radius af en D:I:M:E: bombe som skyder med ødelæggende metalstykker,
> som fx kan rive ben af. Det nytter ikke noget de kun har effekt i 16
> m? s radius fra nedslagspunktet, hvis man ikke kan ramme helt præcist,
> og kan man det? Eller hvis der er folk få meter fra dem man vil dræbe.
> Klyngebomber er også uacceptable.
Jeg er ikke militær ekspert; blev endda kasseret på sessionen [stærkt
nærsynet]. Men den militære ekspert der blev interviewet i fjernsynet
var tilsyneladende ikke i tvivl: langt færre civile ville blive ramt med
de nye DIME-bomber.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
@ (10-01-2009)
| Kommentar Fra : @ |
Dato : 10-01-09 16:08 |
|
On Sat, 10 Jan 2009 06:53:44 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:
>Jeg er ikke militær ekspert; blev endda kasseret på sessionen [stærkt
>nærsynet]. Men den militære ekspert der blev interviewet i fjernsynet
>var tilsyneladende ikke i tvivl: langt færre civile ville blive ramt med
>de nye DIME-bomber.
men stadigvæk
tungsten "skudt" ind i levende væv synes at medføre en meget stor
risiko for at udvikle cancer
men til præcissionsbombninger må D.I.M.E.- våben siges at være ideelle
--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/
| |
Poul E Hansen (10-01-2009)
| Kommentar Fra : Poul E Hansen |
Dato : 10-01-09 01:59 |
|
On 10 Jan., 06:53, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:
>
>
>
> > On 7 Jan., 22:22, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> > > @ <1...@invalid.net> wrote:
> > > > On Wed, 7 Jan 2009 21:47:09 +0100, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> > > > wrote:
>
> > > > >Jens Bruun <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
>
> > > > >> IDF anvender tilsyneladende D.I.M.E.-bomber. Det er
> > > > >> præcisionsvåben, der "kun" slår ihjel inden for en radius af op til
> > > > >> 20 m. Konventionelle bomber slår ihjel i en radius på op til over
> > > > >> 100 m. Kassam-raketter slår bare ihjel, hvor de tilfædligvis
> > > > >> lander. Amnesty Internationational overvejer derfor, om IDF er
> > > > >> krigsforbrydere.
>
> > > > >I samme udsendelse syntes Røde Kors ikke at være bekymret, og den danske
> > > > >ingeniør fra hæren var slet ikke bekymret.
>
> > > > >DIME-bomberne slog da vist i øvrigt kun ihjel inden for 8 meter, og
> > > > >sårede inden for 16 meter.
>
> > > > men
> > > > undersøgelser synes at tyde på at tungsten "skudt" ind i levende væv
> > > > er en stærkt medvirkende årsag til caser
>
> > > Caser?
>
> > > Under alle omstændigheder er der tale om et mere præcist våben, som
> > > dermed skulle give færre civile tab.
>
> > Jeg har set mange ubehagelige billeder af, formoder jeg ofrer for
> > almindelige bomber, men heldigvis har forbavsende få hanlet om andet
> > en hvad der ligner hudoverskrabninger fuld af blod. Måske Har også
> > hørt om en mand, i Danmark forøvrigt, som fyldte sit hus med gas, for
> > at begå selvmord via indåndig ag gassen. Før det kom så langt
> > eksploderede gassen og huset. Han selv kom ikke noget særligt til.
> > Hvis han havde stået udenfor kunne han være blevet såret af flyvende
> > husstumper. Ikke nær så farligt, som at være inde for den sårende
> > radius af en D:I:M:E: bombe som skyder med ødelæggende metalstykker,
> > som fx kan rive ben af. Det nytter ikke noget de kun har effekt i 16
> > m? s radius fra nedslagspunktet, hvis man ikke kan ramme helt præcist,
> > og kan man det? Eller hvis der er folk få meter fra dem man vil dræbe.
> > Klyngebomber er også uacceptable.
>
> Jeg er ikke militær ekspert; blev endda kasseret på sessionen [stærkt
> nærsynet]. Men den militære ekspert der blev interviewet i fjernsynet
> var tilsyneladende ikke i tvivl: langt færre civile ville blive ramt med
> de nye DIME-bomber.
Heller ikke jeg - spørgsmålet er ikke mindst hvordan de sårer. Og hvor
mange - jeg mener, store almindelige bomber
dræber flere (i tæt-befolkninger) men det er ikke bedre at få sprængt
legemsdele af eller inficeret kroppen af fremmedelementer Ikke hermed
sagt store bomber ALTID er bedst - for slet ikke at sige acceptable.
| |
Per Rønne (10-01-2009)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 10-01-09 19:22 |
|
Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:
> > Jeg er ikke militær ekspert; blev endda kasseret på sessionen [stærkt
> > nærsynet]. Men den militære ekspert der blev interviewet i fjernsynet
> > var tilsyneladende ikke i tvivl: langt færre civile ville blive ramt med
> > de nye DIME-bomber.
>
> Heller ikke jeg - spørgsmålet er ikke mindst hvordan de sårer. Og hvor
> mange - jeg mener, store almindelige bomber
> dræber flere (i tæt-befolkninger) men det er ikke bedre at få sprængt
> legemsdele af eller inficeret kroppen af fremmedelementer Ikke hermed
> sagt store bomber ALTID er bedst - for slet ikke at sige acceptable.
Rækkevidden for bomben skulle være 16 meter, 8 meter dødeligt.
Den tilsvarende rækkevidde for traditionelle bomber skal være langt
større, så dem der ville blive kvæstet [»få inficeret kroppen af
fremmedlegemer«] ved en DIME-bombe, ville ved en traditionel bombe
bliver dræbt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Poul E Hansen (10-01-2009)
| Kommentar Fra : Poul E Hansen |
Dato : 10-01-09 14:57 |
|
On 10 Jan., 19:21, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:
>
> > > Jeg er ikke militær ekspert; blev endda kasseret på sessionen [stærkt
> > > nærsynet]. Men den militære ekspert der blev interviewet i fjernsynet
> > > var tilsyneladende ikke i tvivl: langt færre civile ville blive ramt med
> > > de nye DIME-bomber.
>
> > Heller ikke jeg - spørgsmålet er ikke mindst hvordan de sårer. Og hvor
> > mange - jeg mener, store almindelige bomber
> > dræber flere (i tæt-befolkninger) men det er ikke bedre at få sprængt
> > legemsdele af eller inficeret kroppen af fremmedelementer Ikke hermed
> > sagt store bomber ALTID er bedst - for slet ikke at sige acceptable.
>
> Rækkevidden for bomben skulle være 16 meter, 8 meter dødeligt.
>
> Den tilsvarende rækkevidde for traditionelle bomber skal være langt
> større, så dem der ville blive kvæstet [»få inficeret kroppen af
> fremmedlegemer«] ved en DIME-bombe, ville ved en traditionel bombe
> bliver dræbt.
Man bør ikke kalkulere med at nogen desværre bliver såret af sådan en
bombe.
| |
Per Rønne (21-01-2009)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 21-01-09 21:16 |
|
Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:
> On 10 Jan., 19:21, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> > Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:
> >
> > > > Jeg er ikke militær ekspert; blev endda kasseret på sessionen [stærkt
> > > > nærsynet]. Men den militære ekspert der blev interviewet i fjernsynet
> > > > var tilsyneladende ikke i tvivl: langt færre civile ville blive ramt med
> > > > de nye DIME-bomber.
> >
> > > Heller ikke jeg - spørgsmålet er ikke mindst hvordan de sårer. Og hvor
> > > mange - jeg mener, store almindelige bomber
> > > dræber flere (i tæt-befolkninger) men det er ikke bedre at få sprængt
> > > legemsdele af eller inficeret kroppen af fremmedelementer Ikke hermed
> > > sagt store bomber ALTID er bedst - for slet ikke at sige acceptable.
> >
> > Rækkevidden for bomben skulle være 16 meter, 8 meter dødeligt.
> >
> > Den tilsvarende rækkevidde for traditionelle bomber skal være langt
> > større, så dem der ville blive kvæstet [»få inficeret kroppen af
> > fremmedlegemer«] ved en DIME-bombe, ville ved en traditionel bombe
> > bliver dræbt.
>
> Man bør ikke kalkulere med at nogen desværre bliver såret af sådan en
> bombe.
Så hellere at de bliver dræbt?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Poul E Hansen (21-01-2009)
| Kommentar Fra : Poul E Hansen |
Dato : 21-01-09 14:06 |
|
On 21 Jan., 21:15, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:
>
>
>
> > On 10 Jan., 19:21, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> > > Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:
>
> > > > > Jeg er ikke militær ekspert; blev endda kasseret på sessionen [stærkt
> > > > > nærsynet]. Men den militære ekspert der blev interviewet i fjernsynet
> > > > > var tilsyneladende ikke i tvivl: langt færre civile ville blive ramt med
> > > > > de nye DIME-bomber.
>
> > > > Heller ikke jeg - spørgsmålet er ikke mindst hvordan de sårer.. Og hvor
> > > > mange - jeg mener, store almindelige bomber
> > > > dræber flere (i tæt-befolkninger) men det er ikke bedre at få sprængt
> > > > legemsdele af eller inficeret kroppen af fremmedelementer Ikke hermed
> > > > sagt store bomber ALTID er bedst - for slet ikke at sige acceptable..
>
> > > Rækkevidden for bomben skulle være 16 meter, 8 meter dødeligt.
>
> > > Den tilsvarende rækkevidde for traditionelle bomber skal være langt
> > > større, så dem der ville blive kvæstet [»få inficeret kroppen af
> > > fremmedlegemer«] ved en DIME-bombe, ville ved en traditionel bombe
> > > bliver dræbt.
>
> > Man bør ikke kalkulere med at nogen desværre bliver såret af sådan en
> > bombe.
>
> Så hellere at de bliver dræbt?
Ja, egentlig, eller alternativt at man ikke bruger bomber når man
risikerer at ramme andet end man ønsker eller at ramme skævt.
| |
Per Rønne (21-01-2009)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 21-01-09 22:20 |
|
Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:
> On 21 Jan., 21:15, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> > Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:
> >
> >
> >
> > > On 10 Jan., 19:21, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> > > > Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:
> >
> > > > > Heller ikke jeg - spørgsmålet er ikke mindst hvordan de sårer. Og hvor
> > > > > mange - jeg mener, store almindelige bomber
> > > > > dræber flere (i tæt-befolkninger) men det er ikke bedre at få sprængt
> > > > > legemsdele af eller inficeret kroppen af fremmedelementer Ikke hermed
> > > > > sagt store bomber ALTID er bedst - for slet ikke at sige acceptable.
> >
> > > > Rækkevidden for bomben skulle være 16 meter, 8 meter dødeligt.
> >
> > > > Den tilsvarende rækkevidde for traditionelle bomber skal være langt
> > > > større, så dem der ville blive kvæstet [»få inficeret kroppen af
> > > > fremmedlegemer«] ved en DIME-bombe, ville ved en traditionel bombe
> > > > bliver dræbt.
> >
> > > Man bør ikke kalkulere med at nogen desværre bliver såret af sådan en
> > > bombe.
> >
> > Så hellere at de bliver dræbt?
>
> Ja, egentlig, eller alternativt at man ikke bruger bomber når man
> risikerer at ramme andet end man ønsker eller at ramme skævt.
Hvilket er det samme som at begå selvmord. Det ville jo blot betyde at
fjenden ville holde sig endnu mere i centrum af menneskehobe, samt at
man mere sikkert kunne sende ekstre raketter afsted.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Poul E Hansen (21-01-2009)
| Kommentar Fra : Poul E Hansen |
Dato : 21-01-09 14:27 |
|
On 21 Jan., 22:20, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:
>
>
>
> > On 21 Jan., 21:15, p...@RQNNE.invalid (Per R nne) wrote:
> > > Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:
>
> > > > On 10 Jan., 19:21, p...@RQNNE.invalid (Per R nne) wrote:
> > > > > Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:
>
> > > > > > Heller ikke jeg - sp rgsm let er ikke mindst hvordan de s rer. Og hvor
> > > > > > mange - jeg mener, store almindelige bomber
> > > > > > dr ber flere (i t t-befolkninger) men det er ikke bedre at f spr ngt
> > > > > > legemsdele af eller inficeret kroppen af fremmedelementer Ikke hermed
> > > > > > sagt store bomber ALTID er bedst - for slet ikke at sige acceptable.
>
> > > > > R kkevidden for bomben skulle v re 16 meter, 8 meter d deligt.
>
> > > > > Den tilsvarende r kkevidde for traditionelle bomber skal v re langt
> > > > > st rre, s dem der ville blive kv stet [ f inficeret kroppen af
> > > > > fremmedlegemer ] ved en DIME-bombe, ville ved en traditionel bombe
> > > > > bliver dr bt.
>
> > > > Man b r ikke kalkulere med at nogen desv rre bliver s ret af s dan en
> > > > bombe.
>
> > > S hellere at de bliver dr bt?
>
> > Ja, egentlig, eller alternativt at man ikke bruger bomber n r man
> > risikerer at ramme andet end man nsker eller at ramme sk vt.
>
> Hvilket er det samme som at beg selvmord. Det ville jo blot betyde at
> fjenden ville holde sig endnu mere i centrum af menneskehobe, samt at
> man mere sikkert kunne sende ekstre raketter afsted.
Hvis de står og laver raketter i nærheden af andre -- så er der måske
end risiko ved at 'uskyldige' opholder sig i nærheden af dem. Men hvs
en terrorist går på gaden og bombes, vil jeg tro at dem der går i
nærheden af ham sagtens kan være uskyldige.
Løsningen er måske hær ind + udemokratisk styre med forbud mod
islamisk propaganda evt. moskeer i det hele taget.
| |
Per Rønne (22-01-2009)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 22-01-09 07:46 |
|
Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:
> On 21 Jan., 22:20, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> > Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:
> > > Ja, egentlig, eller alternativt at man ikke bruger bomber n r man
> > > risikerer at ramme andet end man nsker eller at ramme sk vt.
> >
> > Hvilket er det samme som at beg selvmord. Det ville jo blot betyde at
> > fjenden ville holde sig endnu mere i centrum af menneskehobe, samt at
> > man mere sikkert kunne sende ekstre raketter afsted.
>
> Hvis de står og laver raketter i nærheden af andre -- så er der måske
> end risiko ved at 'uskyldige' opholder sig i nærheden af dem. Men hvs
> en terrorist går på gaden og bombes, vil jeg tro at dem der går i
> nærheden af ham sagtens kan være uskyldige.
> Løsningen er måske hær ind + udemokratisk styre med forbud mod
> islamisk propaganda evt. moskeer i det hele taget.
Vi taler om Gaza.
Hamas får smuglet raketterne ind under grænsen til Ægypten. Her får de
hjælp af beduinerne, der tager sig godt betalt.
Raketterne leveres fra Iran.
De affyres så fra Gazastriben, fra nogle tunneller med affyringstårne
placeret på togvogne, som ligger i de mest befolkningstætte områder.
Når Israel bomber området hvorfra der er bombet, er affyringstårnet
altså forlængst væk, og Hamas kan glæde sig over billeder af mange
civile ofre. Raketterne skydes i et antal på 200 om dagen afsted mod
civile israelere, men har kun en ringe træfsikkerhed.
Men holdningen hos mange er altså at israelerne blot skal bøje hovedet,
og ikke reagere tilbage ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Poul E Hansen (22-01-2009)
| Kommentar Fra : Poul E Hansen |
Dato : 22-01-09 03:05 |
|
On 22 Jan., 07:45, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:
>
> > On 21 Jan., 22:20, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> > > Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:
> > > > Ja, egentlig, eller alternativt at man ikke bruger bomber n r man
> > > > risikerer at ramme andet end man nsker eller at ramme sk vt.
>
> > > Hvilket er det samme som at beg selvmord. Det ville jo blot betyde at
> > > fjenden ville holde sig endnu mere i centrum af menneskehobe, samt at
> > > man mere sikkert kunne sende ekstre raketter afsted.
>
> > Hvis de står og laver raketter i nærheden af andre -- så er der måske
> > end risiko ved at 'uskyldige' opholder sig i nærheden af dem. Men hvs
> > en terrorist går på gaden og bombes, vil jeg tro at dem der går i
> > nærheden af ham sagtens kan være uskyldige.
> > Løsningen er måske hær ind + udemokratisk styre med forbud mod
> > islamisk propaganda evt. moskeer i det hele taget.
>
> Vi taler om Gaza.
>
> Hamas får smuglet raketterne ind under grænsen til Ægypten. Her får de
> hjælp af beduinerne, der tager sig godt betalt.
>
> Raketterne leveres fra Iran.
>
> De affyres så fra Gazastriben, fra nogle tunneller med affyringstårne
> placeret på togvogne, som ligger i de mest befolkningstætte områder..
>
> Når Israel bomber området hvorfra der er bombet, er affyringstårnet
> altså forlængst væk, og Hamas kan glæde sig over billeder af mange
> civile ofre. Raketterne skydes i et antal på 200 om dagen afsted mod
> civile israelere, men har kun en ringe træfsikkerhed.
>
> Men holdningen hos mange er altså at israelerne blot skal bøje hovedet,
> og ikke reagere tilbage ...
Ikke her - håber de takler det så godt de kan.
| |
|
|