Norsk Gaza-læge og The Twin Towers
Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-09 20:09

Jeg hørte netop i tv, DR2s Udland, at den norske læge i Gaza, som
størstedelen af tiden synes at blive interviewet af det internationale
pressekorps i Gaza, har en »fortid«.

Efter angrebet på tvillingetårnene i New York hyldede han Al Qaeda.

Derudover er der slet ingen internationale journalister i Gazastriben,
idet israelerne holder dem på afstand; andet ville da også have været
for farligt.

Kort sagt: Han er Hamas' mand, og deltager i Hamas' propagandafilm.

Som det i udsendelsen blev nævnt af en dansk kaptajn fra
Forsvarsakademiet, så kom Hizbollah på et tidspunkt lidt skævt afsted
med /deres/ propaganda. Den samme kvinde optrådte i tre forskellige
film, fra tre forskellige byer, hvor hun kunne fortælle at hendes hus
lige var blevet bombet, i netop den by man nu stod i ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-01-09 20:26

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> hendes hus
> lige var blevet bombet, i netop den by man nu stod i ...

I en krig er sandheden altid det første offer. Jeg kan da også
finde eksempler på israelske løgne: fx hævder Israel at den
pågældende skole som de bombede indeholdt raketter der blev
sendt mod Israel. Men FN siger at det ikke var tilfældet og at
de billeder der blev vist fra Israels side var fra 2007 og var
ikke noget bevis.
Desuden er det fuldkommen uhørt at bombe en skole med børn
uanset hvad man ellers foretager sig. Det er simpelthen en
krigsforbrydelse at bombe civile mål. Bombninger af biler med
tydeligt Røde Kors symboler er også ulovligt og der er intet
der kan retfærdiggøre direkte drab på civile uanset hvad man
ellers mener om Hamas.

At bombe børn er en skændig handling som bør fordømmes - også
af dig, Per, uanset hvor meget Israel-elsker du er.

Israel forsvarer sig med at Hamas gemmer sig blandt civile.
For det første ved vi ikke om det er korrekt, for det andet er
det kun lykkedes Hamas EN gang at ramme en Israelsk by. De
fleste raketter når ikke så langt og for det tredje er det
fuldkommen ligegyldigt om Hamas gemmer sig blandt civile eller
ej. Man bomber simpelthen ikke civile mål - det gælder begge
sider af lejren. Og den enes handlinger kan aldrig
retfærdiggøre den andens. Israel kan IKKE retfærdiggøre deres
drab på uskyldige civile med at de huser Hamasfolk.

Der er også beretninger om - fra Israels optagelser - at man
ser en gruppe mennesker læsse raketter på en lastvogn, men
ejeren af den pågældende vogn siger at det er noget sludder:
det var ikke raketter men beholdere med atm. luft og ilt til
brug ved svejsning.

At Israel ikke tillader journalister at komme ind under
påskuddet af at det er for farligt, er en afværgemanøvre. JA,
gud er det farligt - akkurat som det er farligt for
civilbefolkningen at bo der. Men Israels motiv er et andet: de
vil ikke have vidner til deres krigsforbrydelser.

At en norsk læge udtaler sig fra Gaza og nu defameres på grund
af nogle tidligere udtalelser, kan man jo bare imødegå ved at
tillade at andre journalister kommer ind i landet sådan som
Israels højesteret har afsagt kendelse om at de skal. Men det
blæser Israel højt og flot på.
Det handler ikke om Hamas, men om valgkamp. Regeringen er
trængt og derfor har de brug for en mærkesag for at vinde
valget.

Simon Peres var så arrogant at han udtalte på et pressemøde at
det var ikke sådan at børn i Israel blev dræbt - og det
skyldtes at israelerne passede på deres børn, og det gjorde
palæstinenserne ikke. Ærlig talt - hvor arrogant kan man
tillade sig at være.

At Israel kan begå fejl i bombardementerne, kunne man til nød
forstå, men at man forsvarer mord på børn og lige ud siger at
man direkte bombede skolen selvom man vidste at der var børn i
den, alene for at få ram på påståede Hamasfolk, er en hån mod
verdenssamfundet, og det burde være klart for ethvert
retfærdigt tænkende menneske at man nu må gribe ind og sætte
Israel på plads.
Der bør indføres skrappe sanktioner over for Israel, evt. ved
indsættelse af militære styrker fra verdenssamfundet der kan
holde Israel i skak, indefryse Israelske værdier i udlandet,
herunder USA, standse våbenoverførsler fra andre lande etc. Og
naturligvis skal Hamas også standses. Men det er Israel der
som stat krænker det palæstinensiske selvstyre samtidig med at
man gennem årene har udvist foragt for verdenssamfundets
beslutninger om at Israel skal trække sig tilbage fra de
besatte områder.

Mord på børn kan ikke forsvares - uanset intentionerne.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 07-01-09 21:28

Arne H. Wilstrup skrev:

> [...]
> For det første ved vi ikke om det er korrekt, for det andet er
> det kun lykkedes Hamas EN gang at ramme en Israelsk by.

Det er faktuelt forkert. Israelske byer er ramt adskillige gange af
Hamas' missiler.

> [...]
> retfærdiggøre den andens. Israel kan IKKE retfærdiggøre deres
> drab på uskyldige civile med at de huser Hamasfolk.

I så fald vindes krigen af den der kan samle flest civile sammen og
bruge dem som skjold. Det holder jo bare ikke. Hovedansvaret må ligge
hos Hamas, der helt overlagt sender missiler direkte mod civile mål og
samtidig skjuler sig blandt civile men de skyder mod israelerne selvom
de ved hvad reaktionen bliver.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 07-01-09 21:41

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> [...]
> der helt overlagt sender missiler direkte mod civile mål og samtidig
> skjuler sig blandt civile men de skyder mod israelerne selvom de ved hvad

Okay så i din optik helliger målet midlet, det er ok at skyde på børn hvis
der er en Hamas aktivist bagved. Du lever op til dit navn "Frankenstein"

Fra : Jens G

Dato : 07-01-09 22:01

On Wed, 7 Jan 2009 21:40:40 +0100, "Poul Nielsen" <nis@tdc.dk> wrote:

>"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

>Okay så i din optik helliger målet midlet, det er ok at skyde på børn hvis
>der er en Hamas aktivist bagved. Du lever op til dit navn "Frankenstein"

Bare sådan hypotetisk, synes du det er OK for Hamas manden at stille
dig bag børnene og skyde?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Jens G

Dato : 07-01-09 22:05

On Wed, 07 Jan 2009 22:00:47 +0100, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

>Bare sådan hypotetisk, synes du det er OK for Hamas manden at stille
>dig bag børnene og skyde?

"dig" skulle være "sig":
Bare sådan hypotetisk, synes du det er OK for Hamas manden at stille
sig bag børnene og skyde?

Fra : Poul Nielsen

Dato : 07-01-09 22:10

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Bare sådan hypotetisk, synes du det er OK for Hamas manden at stille
> dig bag børnene og skyde?

Jamen jeg er 100% overbevist om at den historie dækker over at Israelere
mener at de har ret til at skyde Arabiske børn ned. Jeg så på CNN en
Israelsk ex pilot fortælle at de fleste Israelere er hjernevaskede
fanatikere der hader alle Arabere som pesten (Ikke ulig skribenterne i denne
NG). Han fortalte at han var bange for at alt det had ville føre til
massemord der vil medfører at Israel ville tabe krigen i omverdenens øjne
fordi du kan ikke kaste tons af sprængstof ned i hovedet på gaza uden at
tusinder vil blive dræbt eller såret og verden vil se det og føle afsky imod
Israel.

Fra : Volger Garfield

Dato : 08-01-09 20:45

On Wed, 7 Jan 2009 22:09:41 +0100, "Poul Nielsen" <nis@tdc.dk> wrote:

>Jamen jeg er 100% overbevist om at den historie dækker over at Israelere

[snip en masse udenomssnak]

Og svaret på det simple ja/nej spørgsmål var???

Volger

Fra : @

Dato : 07-01-09 22:11

wrote:

>Bare sådan hypotetisk, synes du det er OK for Hamas manden at stille
>dig bag børnene og skyde?

HE HE

men hvorfor ikke bare skyde ham?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : @

Dato : 07-01-09 22:07

> [...]

>"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

>Okay så i din optik helliger målet midlet, det er ok at skyde på børn hvis

selvfølgelig

det er i fuld overensstemmelse med krigens love

den der begår fejlen er den der forsøger at bruge civile som en eller
anden form for skjold

men der ser du jo ikke noget problem i

så længe du blot i al dit løgnagtige jødehad kan lukke tåbeligheder ud

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 07-01-09 22:07

Poul Nielsen skrev:

> Okay så i din optik helliger målet midlet, det er ok at skyde på børn hvis
> der er en Hamas aktivist bagved.

Nejda, man skal bare stille sig op og sluge missiler, mortergranater og
riffelskud fra de der gemmer sig bag de civile. Det siger sig selv.

Fra : Kim2000

Dato : 07-01-09 22:30

"Poul Nielsen" <nis@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Okay så i din optik helliger målet midlet, det er ok at skyde på børn hvis
> der er en Hamas aktivist bagved. Du lever op til dit navn "Frankenstein"

Du fatter det bare ikke. Hamas optræner børnene til at angribe soldaterne og
være bombeskjold, helt fra barnsben oplæres børnene i at angribe og dræbe
israelske soldater/borgere, når et barn bliver dræbt løber Hamas jublerne
til folk som dig, der øjeblikkeligt fordømmer Israel.

Fra : Kim2000

Dato : 07-01-09 21:35

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> de bombede indeholdt raketter der blev sendt mod Israel. Men FN siger at
> det ikke var tilfældet og at de billeder der blev vist fra Israels side

Så eller anden tosse der forsvarede terrorangrebet mod Twin Towers tror du
altså på. Fakta er at man har brugt ambulancer, skoler, hospitaler og andet
civilt til at gennem våben og til at affyre våben fra. Det er faktuelt. Ikke
at du fatter det, men du har på den anden side jo valgt din side, nøjagtig
som der var danskere der gik nazisternes ærne under krigen, så er der gamle
afdankede overlærere der går muslimernes i den krig som uretfærdigt blev
startet mod vesten.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 07-01-09 21:47

> [...]
> krigen, så er der gamle afdankede overlærere der går muslimernes i den
> krig som uretfærdigt blev startet mod vesten.
Så du er het vildt forarget over at Arne Wilstrup som skolelærer tager
børnenes parti og beklager deres mord begået af hjernevaskede religiøse
fanatikere, der på live TV før de drager i felten udtaler til kameraerne
"Gud er med os". Arne har haft ret hele tiden, hvor har jeg dog været blind.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-01-09 22:01

> [...]
> religiøse fanatikere, der på live TV før de drager i felten udtaler
> til kameraerne "Gud er med os". Arne har haft ret hele tiden, hvor

Så nu er du ikke længere nazist, men stalinist, "Poul Nielsen", "Peter",
"PN", "Mohammad Islam", "Ole Larsen", "Christian Jensen", "Jens Winther",
"Pastor", "Per Nielsen", "Master of faul smell and odeur", "Ærlige Bent",
"Jens", "Poul Nilson", "Abdul Hassan", "Jakob Andersen", "Peter Nielsen",
"Hermann von Krauftsmeier", "Bent", "Flemming Lynge", "Jessup Johnson",
"Lynge radi o og tv", "berg", "Huge Hugos 32cm", "Jens Bruun", "Aaron Berg",
"Marianne Larsen", "Marianne Andersen", "pip160", "Hans Bentsen", "Christian
Aioe", "John Carson", "The Democrat", "Bruno Jørgensen", "Lars Jensen",
"Jens Erik Lortebruun", "Johnny Andersen", "Mr.Larsen", "Frank Leegaard",
"Volger Garfield", "Eivind Kruise", "Ejvind Kruse", "nud", "Bo M. Mogensen",
"Peter Madsen", "Peter Larsen", "Klaus Jørgensen" osv.?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 07-01-09 22:19

> "Poul Nielsen" <nis@tdc.dk> skrev i en meddelelse
>

> Så nu er du ikke længere nazist, men stalinist, "Poul Nielsen",

Få dig dog et liv Jens.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-01-09 22:32

"Poul Nielsen" <nis@tdc.dk> skrev i meddelelsen

> Få dig dog et liv Jens.

Jeg tror at han hentyder til den Poul Nielsen der udgiver sig
for at være terapeut og som åbenbart har samme navn som dig og
som udtrykker et ubændigt had mod fremmede - for du kan da
umuligt være den samme som P.N. - I så fald er det en
mirakuløs forvandling der må være sket med dig.

Og stalinist er blot noget jeg bliver kaldt af Jens lorte-brun
fordi han ikke har argumenter - så kan man da altid forsøge at
genere modparten med et par tilsvininger.

Nej, jeg er ikke stalinist og har aldrig været det, men det
ved jeg godt er forgæves at forsøge at forklare Jens
Lorte-brun, som jeg bevidst kalder ham p.g.a. hans personlige
udfald mod mig. Men måske skulle jeg blot ignorere ham - som
en af mine muslimske elever sagde:
Svaret til en tåbe bør være tavshed - for man kan aldrig
overbevise en tåbe.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-09 23:13

Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
> umuligt være den samme som P.N. - I så fald er det en
> mirakuløs forvandling der må være sket med dig.

Denne Poul Nielsen siger i hvert fald at han har liniefag i historie, og
at han altså er historielærer. Jeg har ikke anden grund til tvivl end
denne gamle - Poul Nielsen.

Jeg har ikke selv det samme problem, da mit fulde navn synes at være
lige så unikt som mit CPR-nummer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-01-09 08:21

> [...]
> historie, og
> at han altså er historielærer. Jeg har ikke anden grund til

Det skulle glæde mig om denne Poul Nielsen ikke er identisk
med den gamle Poul Nielsen, for han var da ikke til at holde
ud.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-01-09 22:09

> [...]
> før de drager i felten udtaler til kameraerne "Gud er med
> os". Arne har haft ret hele tiden, hvor har jeg dog været

Præcis - at hævde at jeg går Hamas' æriende akkurat som nogle
danskere gik nazisternes æriende, er langt ude. Jeg kunne med
fuld ret sige at de danskere der gik nazisternes æriende
faktisk tilhørte "ærværdige" aviser som fx JyllandsPosten og
Konservativ ungdom -og dem er jeg bestemt ikke tilhængere af.

Jeg tager ikke Hamas' parti - det med selvmordsbombardementer
finder jeg afskyeligt. Jeg synes at dem der opfordrer de unge
til at begå selvmord i Allahs navn, hellere selv skulle
forsøge sig - det har hele tiden undret mig at dem der mener
at de unge mennesker gør en ære i at myrde andre uskyldige via
selvmordsbombninger ikke kunne drømme om selv at yde
tilsvarende indsats. De unge er jo lette at manipulere med.
Man vinder ingenting med individuelle bombekastninger udover
at man bliver ildeset i verdenssamfundet. Jeg støtter det
ikke. Jeg forstår godt hvorfor de mener at de skal gøre det:
fortvivlelsens forsvar, men det er uproduktivt og fuldkommen
meningsløst.

På den anden side bifalder jeg heller ikke Israels "øje for
øje... "politik. Det med "gengældelse" er forældet og fører
ikke til andet end optrapning af konflikterne.
Det minder om gamle dages blodfejder: "du slog min fætter
ihjel, nu skal din families børn lide for det samme" - et mord
genopvækker jo ej de døde.

Derfor er jeg heller ikke tilhænger af dødsstraf - det fører
ikke til at den myrdede bliver levende igen.

Men hvis vi forlanger at Hamas skal standse bombardementerne,
så skal Israel for det første standse de overdrevne
blodsudgydelser, for det andet trække sig tilbage bag de
besatte områder.
De palæstinensere der fortsætter med at mene at Israel skal
udslettes er ikke bedre end de jøder der mener at de har ret
til alle de besatte områder fordi det er Gud der har givet dem
landet. Hvis guden er så mægtig som de hævder, så forstår jeg
ikke hvorfor denne ikke allerede har grebet ind og givet dem
området.

Med andre ord: igen af de to gruppers skabhalse har noget at
lade den anden høre når det gælder urimelige forlangender, men
det er Israel der står med ansvaret eftersom det er en suveræn
og anerkendt stat der har et ansvar for ikke at udøve
statsterror som det ser ud til at de gør i øjeblikket.

At kalde palæstinenserne for terrorister er ikke mere
fremmende for en løsning på konflikten end at forlange Israels
udslettelse. Israel blev dannet på baggrund af
verdenssamfundets indgreb uden at tage hensyn til
palæstinenserne - det var en stor fejl og det er forståeligt
at de reagerede. Men nu bliver man nødt til at se lidt mere
pragmatisk på de ting og forsøge på at forstå at der IKKE er
en militær løsning, men kun en politisk løsning.
Den idelige gengældelsespolitik - den hører jo aldrig op hvis
den ene part hele tiden vil hævne den uret der er blevet
begået mod dem fra den anden parts side. Og det er Israel der
sidder med nøglen til den problématik. Og den nøgle har de
forvaltet skidt! :(

Fra : Poul Nielsen

Dato : 07-01-09 22:18

> [...]
> parts side. Og det er Israel der sidder med nøglen til den problématik. Og

Tak for et godt indlæg, som en sund modvægt til al det dræbende had der
dagligt udgydes på denne ideologiernes losseplads.

Fra : @

Dato : 07-01-09 20:34

On Wed, 7 Jan 2009 20:09:01 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>film, fra tre forskellige byer, hvor hun kunne fortælle at hendes hus
>lige var blevet bombet, i netop den by man nu stod i ...

det værste er at mange stadigvæk hopper på arabernes palliwood

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bo Warming

Dato : 08-01-09 02:30

Jeg hørte netop i tv, DR2s Udland, at den norske læge i Gaza, som
størstedelen af tiden synes at blive interviewet af det internationale
pressekorps i Gaza, har en »fortid«.

BW: Der har optrådt to forskellige norske, arrogante ungt-midaldrende læger
og
det de siger er jo forudsigeliigt og kedsommeligt

So what. Interessantt er pålidelige kilder og Israels (troværdige)
udtalelser