voldsstatistikker
Fra : Ukendt

Dato : 06-01-09 13:07

Hvorfor skal detteher ikke regnes med, iflg CRL?

Betyder det ikke noget at få tæsk mens man er på arbejde, kun når man er på
gaden?

Noget er pga flere anmeldelser, men vel ikke hele stigningen på over 70.000
tilfælde?

Under alle omstændigheder er der alt for mange tusinde tilfælde af vold i
DK, så meget man man vel blive enige om, - hvad er der galt med folk?

(Husk vi taler IKKE om "grov vold", for dén er naturligvis steget uanset
hvordan man ser på det)

Sociolog i Det Kriminalpræventive Råd Maria Bislev roser Danske Banks måde
at håndtere vold og trusler på.

- Det er fint, at de anmelder volden. Det betyder, at flere sager bliver
efterforsket, og tallene er mere korrekte. Selvfølgelig er der en
bagatelgrænse, men en konsekvent politik gør, at det ikke er den enkelte
medarbejder, der skal tage stilling, siger Maria Bislev.

Hun forklarer, at den stigning, de ser i Danske Bank, er en del af en
generel trend i samfundet. Hvor volden i det øvrige samfund er svagt
faldende, så stiger volden markant på arbejdspladserne. Fra 1995 til 2005 er
der sket mere end en fordobling af voldstilfældene fra 48.289 til 120.600.
For aldersgruppen over 30 år er det cirka halvdelen af alle voldstilfælde,
der sker på arbejdspladsen.

RB-Børsen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 06-01-09 15:30

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message
> Hvorfor skal detteher ikke regnes med, iflg CRL?
>
> Betyder det ikke noget at få tæsk mens man er på arbejde, kun når man er
> på gaden?

Det ved jeg ikke, hvorfor det ikke skulle. Synes du ikke, det skal det,
siden du spørger?

> Noget er pga flere anmeldelser, men vel ikke hele stigningen på over
> 70.000 tilfælde?

Ifølge ofrene er anmeldelsestilbøjeligheden steget fra 36% til 45% af de
begåede forhold over de sidste 10 år (dvs. fra 1995/96 til 2005/06/07). Det
svarer til en stigning i anmeldelsestilbøjeligheden på 25%. Der er en
signifikant stigning, men der er selvfølgelig nogen usikkerhed om, hvor stor
den er, og +/-2% skal man nok regne med.

Ifølge anmeldelsesstatistikken er antallet af anmeldelser steget fra 3246 i
kvartalet i 1995/96 til 4707 i kvartalet for årene 2005/06/07. Det svarer
til en stigning i antallet af anmeldelser på 45%.

Tilbage er der altså en stigning på ca. 20%, som ikke kan forklares ved
stigende anmeldelsestilbøjelighed.

Jeg har ikke umiddelbart nogle sikre forklaringer på, hvorfor antallet af
anmeldelser er steget mere end anmeldelsestilbøjeligheden, når antallet af
ofre er uændret.

En mulighed er, at der også er sket en ændring i, hvem der har villet
deltage i offerundersøgelsen. Op imod 1/3 af dem, der udtages i stikprøven,
ønsker ikke at deltage.

Der er en lille - men ikke signifikant - stigning i antallet af ofre, der
har været udsat flere gange i selve stikprøven. Om denne stigning er reel,
kan man dog ikke svare på. Det er næppe heller muligt at afgøre præcis, hvad
den reelle stigning i anmeldelsestilbøjeligheden er. Stikprøverne er
relativt små, når man frasoterer de 98% af de udtagne, der ikke har været
udsat for vold.

> [...]
> DK, så meget man man vel blive enige om, - hvad er der galt med folk?
>
> (Husk vi taler IKKE om "grov vold", for dén er naturligvis steget uanset

Det mangler vi så bare lige, at du dokumenterer, men det "glemmer" du jo,
hver gang jeg fortæller dig, at antallet af ofre, der har fået synlige
skader, er det samme i dag som for 10 år siden. Det samme gælder andelen af
ofrene, der skal en tur om ad skadestuen.

> Sociolog i Det Kriminalpræventive Råd Maria Bislev roser Danske Banks måde
> at håndtere vold og trusler på.

Jamen hvem kan have noget imod, at folk anmelder?

Jeg har udelukkende noget imod den måde, du og andre misbruger
anmeldelsesstatistikkerne på.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-09 16:30

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> antallet af anmeldelser er steget mere end
> anmeldelsestilbøjeligheden, når antallet af ofre er uændret.

Så antallet af ofre har du bare "forudsat" er uændret.
Anmeldelsestilbøjeligheden kan jo heller ikke forklare en stigning i
arbejdsplads vold på langt over 100%.

> [...]
> synlige skader, er det samme i dag som for 10 år siden. Det samme
> gælder andelen af ofrene, der skal en tur om ad skadestuen.

Vi har siddet og gloet på tabellen op til flere gange, JEG gider ikke søge
den frem igen.

> Jamen hvem kan have noget imod, at folk anmelder?
>
> Jeg har udelukkende noget imod den måde, du og andre misbruger
> anmeldelsesstatistikkerne på.

Nu er du morsom, JEG har aldrig kørt på anmeldelsesstatistikkerne
overhovedet, jeg har KUN set dig omtale dem.

Jeg ved *heller ikke* hvem der skulle have noget imod at folk anmelder, -
andre end politiet, som jo får ekstra arbejde, papirarbejde, som ingen jo
gider have besvær med.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 07-01-09 12:14

> Så antallet af ofre har du bare "forudsat" er uændret.

Det er i hvert fald uændret i stikprøven.

> Anmeldelsestilbøjeligheden kan jo heller ikke forklare en stigning i
> arbejdsplads vold på langt over 100%.

Jo, det tror jeg netop godt, det kan. Nu udgør vold på arbejdspladsen jo en
lille andel af de 2%, og i øvrigt er der da flere, der har været ude og
sige, at vold anmeldes oftere, fordi det er blevet officiel firmapolitik at
gøre det.

> Vi har siddet og gloet på tabellen op til flere gange, JEG gider ikke søge
> den frem igen.

Hvilken tabel? Du har ALDRIG dokumenteret denne påstand, og det ved vi
begge.

> Nu er du morsom, JEG har aldrig kørt på anmeldelsesstatistikkerne
> overhovedet, jeg har KUN set dig omtale dem.

Hvad bruger du så? Tager du dine påstande om mere vold ud af den blå luft?

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-09 12:38

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> jo en lille andel af de 2%, og i øvrigt er der da flere, der har
> været ude og sige, at vold anmeldes oftere, fordi det er blevet

Så 120.000 tilfælde er kun en lille andel? jamen så ER det jo milde vinde vi
har på voldsområdet i DK.

> Hvilken tabel? Du har ALDRIG dokumenteret denne påstand, og det ved vi
> begge.

Nej, det ved vi ikke begge, både ham som først citerede statistikken og
havde et link, og jeg, kommenterede de krystalklare tal for stigningen.

> Hvad bruger du så? Tager du dine påstande om mere vold ud af den blå
> luft?

Vi har hovedsagelig talt om volds*domme* og så kom DU med anmeldelser, - som
ER steget, når det drejer sig om arbejdspladspolitik, men det forklarer jo
ikke alting.

Man skal virkelig sondre mellem skæg og snot inden for dette område. Jeg er
ikke fuldstændig besat af kriminalstatistik, så det er ikke noget jeg har
studeret i detaljer. Jeg HAR som bekendt analyseret tallene fra Britta
Kyvsgaard, også DE tal var jo slørede i forhold til overkriminaliteten i
forbindelse med 2.g indvandrere. Formodentlig havde man derudover, dengang
også blandet de *mindre kriminelle* vestlige indvandrere ind i
gennemsnittene, - og det er jo også en måde man kan banke tallene for
ikke-vestlige ned.

Der var forresten en lille sjov en i går, - fra en unge kurdisk
indvandrerpige: som giver os begge ret, dvs der er tale om kultur, OG denne
kultur gør folk socialøkonomiske fattige. Det er vel også noget selv DU må
indrømme, - islam og muslimske drenge har et særligt problem, en overdreven
stolthed (over islam) og andre ting inden for opdragelsen som er
kontraproduktive i forhold til vestlige verdslige forhold.

"men det passer altså når jeg siger at de ikke ved noget om islam. og det
siger jeg ikke for at forsvare islam, men for at I kan se hvad det rigtige
problem er: mange dansker med en anden baggrund end dansk (eller europæisk)
, bliver mishandlet psykisk og fysisk. det er fakta og det sker hele tiden.
forældrene er ligeglad med dem. der hjemme er man en klam dansker og når man
er ude så er man en dum perker. og det skaber frustration, hvilket føre til
aggressivitet, vold, kriminalitet. der er ikke noget der hedder følelser
deres hjem. det er sådan vores kultur er. hvis en pæredansker begår
kriminalitet, så vil det typisk være fordi han kommer fra et “dårligt hjem”.
det er det samme med muslimerne, de kommer alle fra et dårligt hjem, og
grunden til at der er så mange af dem, der kommer fra et dårligt hjem er,
fordi deres kultur er sådan. derfor ser man det mere blandt indvandre end
pæredanskerne."

Selvfølgelig overdriver hun, men der ER fanden til forskel på den måde
typedanskere pusler om deres børn, og så hvordan drengene i muslimske
familier bare får lov at te sig som det passer dem.

Og ja, det var igen noget om islam, - de store årgange af muslimske drenge,
som er ved at løbe af samlebåndet, bliver jo en katastrofe, som Manu Sareen
siger, HVIS ikke der sker et mirakel.
OG det er et kæmpeproblem i forhold til vold og grov vold, når man har at
gøre med voldsmænd som har NUL empati for dem de sparker ned og fortsætter
med at sparke når de ligger ned, - det ligner slet ikke
forsamlignshusslagsmål i gamle dage, - selv om du gerne ville have det til
det.

I UK melder man også om bandemedlemmer, som har absolut NUL empati for andre
end deres venner i flokken, og DE er farligere end almindelige kriminelle, -
for at sige det mildt. Og NUL empati betyder NUL empati, dem de skyder ned
eller banker ned, kunne lige så godt være et træstykke, eller et byttedyr.

Man burde sætte femdobbelte ressourcer fra politiet ind, det ville betale
sig tifold i det lange løb.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 07-01-09 14:02

> Så 120.000 tilfælde er kun en lille andel?

Ja, hvis du ser på det samlede antal anmeldelser, er det jo en lille andel.

> jamen så ER det jo milde vinde vi har på voldsområdet i DK.

De er i hvert fald ikke værre end for 10 år siden.

> Nej, det ved vi ikke begge, både ham som først citerede statistikken og
> havde et link, og jeg, kommenterede de krystalklare tal for stigningen.

Jamen så må det jo være let at genfinde det.

> Vi har hovedsagelig talt om volds*domme* og så kom DU med anmeldelser, -
> som ER steget, når det drejer sig om arbejdspladspolitik, men det
> forklarer jo ikke alting.

Hvad hjælper tallene for voldsdomme i forhold til de argumentationsmæssige
problemer, du er ude i her? Anmeldetendensen vil naturligvis også influere
på antallet af domme, hvis du skulle være i tvivl.

> Man skal virkelig sondre mellem skæg og snot inden for dette område. Jeg
> er ikke fuldstændig besat af kriminalstatistik, så det er ikke noget jeg
> har studeret i detaljer.

Det skal du nok også afholde dig fra, hvis du vil sikre dig imod at blive
revet ud af din vildfarelse.

> Jeg HAR som bekendt analyseret tallene fra Britta Kyvsgaard, også DE tal
> var jo slørede i forhold til overkriminaliteten i forbindelse med 2.g
> indvandrere.

Hvad mener du dog med det? Hun gør jo netop det, du og andre har
efterspurgt: Besvarer spørgsmålet om, HVORFOR der er overkriminalitet blandt
indvandrere. Men nu hvor svaret så til jeres store skuffelse viste sig, ikke
at være islam, var det ikke helt så velkomment som man kunne have håbet.

> Formodentlig havde man derudover, dengang også blandet de *mindre
> kriminelle* vestlige indvandrere ind i gennemsnittene,

Det eneste, der gør, at du ikke har helt uret i ovenstående er, at du
skriver "formodentlig", for det er det rene sludder, at man ikke har
behandlet forskellige indvandrergrupper særskilt.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-09 00:13

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> blandt indvandrere. Men nu hvor svaret så til jeres store skuffelse
> viste sig, ikke at være islam, var det ikke helt så velkomment som

Var svaret ikke islam? Så grunden til at muslimer i alle europæiske lande er
overrepræsenteret med en faktor fire til otte i fængslerne har ikke noget
med islam at gøre? Hvad fanden har det så med at gøre, - folk fra andre
ikke-vestlige lande har jo ikke samme kriminalitetsrate.
Så hvad har hun "besvaret"?

Det ville jo være vidunderligt, hvis islam ikke var en trussel, men desværre
kommer man jo nærmere en "harmoni" end at ændre sprogbrugen, og opfinde
noget newspeak, for realiteterne har det jo vist sig man intet kan stille op
med. Og "jihad" betyder ikke hellig krig, - et af "dine" forsøg på at ændre
virkeligheden ved forvrængning af den, - jo flere jihad-grupper der opstår
rundt omkring i verden, jo mere hævder I velmenere - som lider af
"truthophobia", at det aldrig har betydet andet end kaminpassiar og
hyggestunder.
Nu har jeg efterhånden læst snesevis af klassiske værker, og jihad betyder
*altid* hellig krig, - naturligvis, det andet er en nylig opfindelse fra
politiske korrekte muslimer og medløbere.

Al-Banna came up with a double phrase about the importance of death as a
goal of jihad -"the art of death" (fann al-mawt) and "death is art" (al-mawt
fann). This phrase became, in Mitchell's description, a famous part of
al-Banna's legacy. Stringing together his own paraphrases with al-Banna's
words, Mitchell wrote: "The Qur'an has commanded people to love death more
than life" (which, I might add, is a phrase that we have heard more than
once in terrorist statements during the last few years, for instance in the
videotape that was made by the Islamist group that attacked Madrid in 2004).
And al-Banna continued, in Mitchell's presentation: "Unless the philosophy
of the Qur'an on death replaces the love of life which has consumed Muslims,
they will reach naught. Victory can only come with the mastery of the art of
death."
Al Banna bliver rost igen og igen af Tariq Ramadan, - som efterligner hans
måde at føre mission på.
Som iøvrigt selv en muslimsk apologet som Ramadan havde på BBC og snakke om
jihad, - sagde trods alt: "Men når muezzinen fra tårnet kaldte til jihad, så
gik man altså ikke hjem og gav sig til at meditere"

Se evt Hamas her:
http://www.youtube.com/watch?v=RTu-AUE9ycs

Her er en mere lokal fra for fem minutter siden,- om de effektive midler
mod de under 15 årige:

I dag sendte politiet så civile patruljer ud på stisystemet for at sætte en
stopper for de to røvere.
Det lykkedes, da man pågreb to 14-årige drenge umiddelbart efter, at de med
en kniv havde truet en mand til at udlevere 60 kroner. Det viste sig, at de
kort forinden havde væltet en kvinde af cyklen i en fodgængertunnel for at
tage hendes penge, men hun havde ikke nogen.

I alt mistænkes drengene, der i forvejen er særdeles godt kendt af politiet,
for at have begået fem røverier siden søndag. Da de er under 15 år vil de
blive overgivet til de sociale myndigheder.

"Særdeles godt kendt" dækker som regel over at de har begået utallige
røverier, og altså ødelægger livskvaliteten for utallige mennesker. Det KAN
ikke nytte, at de skal "skånes" fra konsekvenser fordi de endnu ikke er
fyldt de magiske 15 år, - eller?

Fra : @

Dato : 08-01-09 00:25

On Thu, 8 Jan 2009 00:13:19 +0100, "Knud Larsen"
> [...]

>ikke nytte, at de skal "skånes" fra konsekvenser fordi de endnu ikke er

de er ikke fyldt 15 og så kan de slet ikke være med i CRL's
statistikker

deres forbrydelser eksiterer IKKE i CRL's verden

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-01-09 14:48

> Var svaret ikke islam? Så grunden til at muslimer i alle europæiske lande
> er overrepræsenteret med en faktor fire til otte i fængslerne

Det har aldrig nogensinde været oppe på en faktor fire, men det afholder dig
sjovt nnok ikke fra at tale tallet op fra -først det dobbelte - og nu til
en faktor otte. Du er godt nok ved at være langt ude på det punkt. Jeg skal
ikke gøre mig klog på, hvordan det er i Frankrig (det land, som reelt er
det, der ligger bag dit udsagm om "alle europæiske lande"), men i Danmark er
der jo lavet et stykke redeligt analysearbejde, som klart og utvetydigt
fastslår, at muslimer ikke er nævneværdigt mere kriminelle end andre
befolkningsgrupper med samme aldersmæssig, kønsmæssige og sociale profil.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-09 15:08

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> muslimer ikke er nævneværdigt mere kriminelle end andre
> befolkningsgrupper med samme aldersmæssig, kønsmæssige og sociale

Jeg taler om dem der sidder i fængsel, og der ER det oppe på en ottedobling,
svjh i Belgien. i Frankrig er der tale om en seks eller syvdobling, i UK
svjh en firedobling, og i DK også en firedobling dvs 5% muslimer vs næsten
20% i fængslerne.

Du vrøvler ovenfor.

Har du ikke læst årets udsendelse fra DS, der HAR man korrigeret for alder,
og muslimer ligger stadig milevidt over andre ikke-vestlige landes
indvandrere, hvoraf nogle jo endog har *lavere* kriminalitetsrater end
typedanskere. Hvordan fanden forklarer du det?

Har du helt lukket for input som du ikke kan *bære* skal være korrekt? Der
var også kommentarer i alle aviserne, men det har du vel lykkeligt glemt,
som du åbenbart glemmer alle ubehagelige kendsgerninger, som har noget med
islam at gøre.

Islam ER en faktor, det kan kun en blind høne afvise at se, - præcis hvordan
det virker er vanskelige at fastslå, men man har dog visse ideer. Der er
specille træk ved opdragelsen, og der er den allestedsnærværende
offerfølelse - som også fx Tariq Ramadan - skriver om, OG den med at
muslimer "ikke er vant til at være minoritet", de er vant til at det er dem
der bestemmer musikken.

Nu udkommer der jo en bog af denne psykolog som har arbejdet med kriminelle
muslimer, lad os se om han har nogle indsigter.

Det næste bliver vel at du hævder, at islam intet har at gøre med
forfølgelsen af kristne og jøder i de fleste muslimske lande

Du burde bruge et år på at læse op på de ting du udtaler dig om, og så kom
tilbage med noget kvalificeret modstand.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-09 17:41

Knud Larsen wrote:

> [...]
> ottedobling, svjh i Belgien. i Frankrig er der tale om en seks eller
> syvdobling, i UK svjh en firedobling, og i DK også en firedobling dvs

Jeg huskede rigtigt, fandt lige en artikel:

In Britain, 11 percent of prisoners are Muslim in contrast to about 3
percent of all inhabitants, according to the Justice Ministry. Research by
the Open Society Institute, an advocacy organization, shows that in the
Netherlands 20 percent of adult prisoners and 26 percent of all juvenile
offenders are Muslim; the country is about 5.5 percent Muslim. In Belgium,
Muslims from Morocco and Turkey make up at least 16 percent of the prison
population, compared with 2 percent of the general populace, the research
found.

Og i UK siger man der er 2,7 til 2,8 pct muslimer, så det bliver de samme
fire-dobling som i Danmark, - og cirka det samme i Holland, men altså en
otte-dobling i Belgien.

"As a matter of policy, the French government does not collect data on race,
religion or ethnicity on its citizens in any capacity, making it difficult
to obtain precise figures on the makeup of prison populations. But
demographers, sociologists and Muslim leaders have compiled generally
accepted estimates showing Muslim inmate populations nationwide averaging
between 60 and 70 percent."

Gad vide hvordan det står til i Sverige+

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-09 20:01

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

Hører lige at endnu en person har fået klippet en tommelfinger af og er
blevet slået bevidstløs, - var det to eller tre andre sidste år, -blandt
andet hende som selv skulle klippe sin finger af, og den blev spist.

Det første jeg tænker er naturligvis: "At klippe fingre af folk skete jo
hele tiden i fx 60erne, det er intet nyt i det"

Og man kan næppe kalde det grov vold, for det er kun en lille procentdel af
kroppen som bliver skadet, - bortset selvfølgelig fra hovedskaderne på
hovederne af de fingerafklippede, - men det var også helt almindligt før i
tiden?

Det går i det hele taget fremad med stormskridt, det har CRL da helt ret i

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-09 21:58

Knud Larsen wrote:

> [...]
> helt almindligt før i tiden?
>
> Det går i det hele taget fremad med stormskridt, det har CRL da helt

I Sverige har de heller ikke skik på noget:

Elever misshandlade rektor
Tre elever på Hagaskolan i Dals-Eds kommun har polisanmälts för att ha
misshandlat rektorn på skolan. Det var när rektorn skulle tillrättavisa
eleverna som de svarade med att sparka och slå honom.

”Jag tror att de kände sig trängda”
Rektorn Hans Åkerlundh säger till Sveriges Radio Väst att eleverna kan ha
känt sig trängda och att det kan förklara varför de reagerade som de gjorde.

Han säger också att skolan nu ska försöka ta fram metoder så att något
likadant inte händer igen och att samtal med elevernas föräldrar redan är i
gång.

– Jag tror på att vi jobbar tillsammans. Inte bara polis och skola utan även
tillsammans med de här eleverna och deras föräldrar, om hur skolgången ska
vara och se ut, säger Hans Åkerlundh.

Eftersom eleverna inte är straffmyndiga kan polisen inte inleda en
förundersökning. Istället har ärendet skickats vidare till de sociala
myndigheterna.

Men polisen kan hjälpa till att ta reda på vad som egentligen hände. Något
som Per-Erik Vister på Åmålspolisen ställer upp på.

– Jag skulle faktiskt uppskatta om polisen blandades in i det här fallet,
för det här är så allvarligt, säger han.

Per-Erik Vister tycker att även ungdomar som inte är straffmyndiga ska få
signalen att något sådant här inte är acceptabelt.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-09 22:02

Knud Larsen wrote:
> [...]

Det skal være trygt at færdes i Århus Vest om aftenen, og ballademagere skal
ikke have frit spil. Det mener en sammenslutning af frivillige og ansatte i
forskellige klubber og foreninger i Århus Vest. Derfor udvider de nu
natteravnsordningen, som kaldes ” Nabo til Nabo”..

-------

Hvorfor skal det være trygt, - hvad er problemet?

Fra : DADK

Dato : 08-01-09 23:27

Knud Larsen wrote:

> [...]
> Nabo”..
> -------
>
> Hvorfor skal det være trygt, - hvad er problemet?

Præcis! Hvis alt var så godt, så var der vel ingen grund til at
"problematisere" de lykkelige tider? Er natteravne kun til for at vi skal få
os til at føle os ENDNU mere trygge? Eller er det monstro fordi det ikke er
godt? Jeg kender heldigvis nogle af lederne i Albertslund, altså dem der har
noget at skulle have sagt blandt indvandrerne, men når det er de små skal
man da stadig tage hånden ind under jakken, der kl 01 om natten, så de
bliver usikre på om man har kniv eller pistol - ellers ryger de lige i
flæsket på dig. Fordi indvandrerne faktisk har gjort det til et helvede at
leve i det, der måske blive mange danskeres sidste hjem? [bagefter kan man
jo pege fingre af dem, fordi de stemmer på DF] Læste lige forleden, at i mit
gamle kvarter, Kanalens Kvarter, næsten uden for hvor jeg boede, skete der
to gaderøverier mellem jul og nytår. Det ene hvor de rev en mand af cyklen
og stjal hans penge, den anden en gammel dame. Jeg sad i
kvartlerløftsstyregruppen for 4 år siden, som beboerrepræsentant for
Albertslund Boligforening, albo, eller AB, udover jeg var i lektieklubben,
[findes ikke længere] Lejlighederne hører jeg er blevet meget dyrere end
lovet, og man får jo ikke mindre slum af at plastre noget skiffer på
ydersiden og sætte et par altaner op. ØV!

Der er brugt ca 800 mio på at gøre slummen endnu mere slum-agtig. Hvis det
før var en ghetto, er det nu en ghetto par excellence. Jeg stemte endda for,
særlig på baggrund af fine RUC-demografi-rapporter, men det kan jo være
svært at visualisere resultatet på forhånd, når det bliver SÅ anderledes. De
skulle gøre som i Franrkig - rive hele lortet ned, og genplacere alle folk.

Men de gamle lektieklub-drenge blev da vist reddet. De er ikke gået i
hundene. Serkan, Khayiaam, Gokhan, nu sidder de og driver
millionforretninger som 20-årige. Heldigt man kender dem, og de kan holde
hånden over én.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-09 23:39

DADK wrote:

> [...]
> indvandrerne faktisk har gjort det til et helvede at leve i det, der
> måske blive mange danskeres sidste hjem? [bagefter kan man jo pege

Måske kunne du invitere Christian på en nattetur, og så forlade ham på
stierne, - og når han så skriger, kan du skrige tilbage "hvad er
problemet" - nå, man må ikke være ond ved naivister, de kan ikke gøre for
det.

Så dine lektiehjælpsdrenge er blevet storkriminelle? Men de er vel ikke
havnet i statistikkerne, og er ikke blevet dømt, så de er helt uskyldige

Fra : DADK

Dato : 08-01-09 23:56

Knud Larsen wrote:

> Måske kunne du invitere Christian på en nattetur, og så forlade ham på
> stierne, -

LOL - det er der faktisk ikke mange der tør - jeg går selv omveje når jeg
ikke er i humør til problemer. Gå ned langs Damgårdsttien, ned til Bliokland
og videre gennem centret gennem Kanalens Kvarter, sådan ved en 22-23 tiden
om aftenen.

>og når han så skriger, kan du skrige tilbage "hvad er
> problemet" - nå, man må ikke være ond ved naivister, de kan ikke gøre
> for det.

Jeg synes da som det mindste vores borgmester, der nu er afgående, som bor
afsides i landsbyisyl, Finn Åberg skulle prøve. Jeg har kun set ham op til
valg, hvor han står ved stationen og deler rundstykker ud om morgenen.

> Så dine lektiehjælpsdrenge er blevet storkriminelle? Men de er vel
> ikke havnet i statistikkerne, og er ikke blevet dømt, så de er helt
> uskyldige

De er blevet "reddet" fra netop at blive "lav-kriminelle". Taler faktisk med
én af dem om at lave en hjemmeside for tiden, mend noget salg af noget
mobiltelefonsofteware der skulle være in i disse kredse, hvor man kan følge
hinanden via GPS osv. De er ikke typen der får snavs mellem fingrene, med
mindre det er fjenden eller internt. Har du set det med tatoveringer på hals
og fingre, som man ser blandt mexicanske kriminelle i amerikanske fængsler
på NAT-GEO? Det dyrker de. Jeg gloede lidt, første gang. Slanger og mystiske
tegn opad halsen. Men som Uffe Ellemann-Jensen "vistnok" sagde, if you cant
beat them, join them, eller var det omvendt. Flinke typer faktisk.

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-09 00:40

DADK wrote:

> [...]
> halsen. Men som Uffe Ellemann-Jensen "vistnok" sagde, if you cant
> beat them, join them, eller var det omvendt. Flinke typer faktisk.

Jeg troede at deres "millioner" så tidligt kun kunne være gennem
kriminalitet, - men det er da fint, hvis de klarer sig godt, jo flere jo
bedre.
Men det er da ikke smart at tatovere sig med noget som ikke kan fjernes, og
som stempler en som bandemedlem? eller hvad? Eller er der noget jeg har
misforstået.

Følge hinanden via GPS? Vil det sige at fætterflokken kan komme endnu
hurtigere end før

Hvem tør sætte sig op imod sådanne flokke, hvis de er fjendtligt sindede?
Bortset fra Christian, selvfølgelig

Fuglene flyver i flok, så snart de er mange nok - eller noget i den retning.
Så iøvrigt mange fiskehejrer ved åen i dag, og én skarv, de må være sultne,
og de HAR jo stjålet alle mine fisk, minus én, så der kan de ikke feste.

Hørte i dag at det kommer som et chok, at 2. børnene ikke forstår hvad der
står i skolebøgerne, de sidder bare og opholder sig i lokalerne når der er
naturfag, - sagde man. Nu skal der så sættes ind med special-behandling, og
det er jo fint nok, - men det *ville* jo være bedre hvis de ikke stadig i 3.
generation brugte urdu og arabisk som "mit modersmål". Men det er vel "vores
skyld", lige som det er "vores skyld" at de så ikke kan få en uddannelse,
det er jo soleklart. Jeg bemærkede forresten i går, at Herbert Pundiks søn
fra Israel IKKE talte dansk, den der med at alle danskere fortsætter med at
able dansk i flere generationer når de emigrerer, den holder jo slet ikke.
Men det glæder velmenere at sige, så det må vi jo lade dem fortsætte med

Nå, klokken er for mange, - jeg må se at ramme hængekøjen i agterkahytten,
eller noget i den retning.

Fra : Volger Garfield

Dato : 09-01-09 23:21

On Thu, 8 Jan 2009 23:56:29 +0100, "DADK" <dadk@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>og videre gennem centret gennem Kanalens Kvarter, sådan ved en 22-23 tiden

Tja - Der er vist sket meget siden jeg flyttede fra Albertslund.
Dengang var de eneste rødder jeg lige kan huske, dem jeg gik på
klassetrin med (som vist senere blev til "Chosen few" eller
"Filthy Few" eller noget) Det er et "par" år siden....

Volger

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 07:25

Volger Garfield wrote:

> [...]
> klassetrin med (som vist senere blev til "Chosen few" eller
> "Filthy Few" eller noget) Det er et "par" år siden....

Jeg havde et par venner der for 20 - 25 år siden, og tænkte aldrig på noget
"farligt" ved at gå på stierne i mørke, - tiderne har godtnok ændret sig.

Her er igen en ikke-hændelse, eller "sådan var det også i gamle
dage"-hændelse.

Mand overfaldet i sit hjem
Offentliggjort 10.01.09 kl. 07:05

En midaldrende mand blev her til aften overfaldet af fem røvere, der trængte
ind i hans hjem i Nordborg på Als.

Fra : DADK

Dato : 10-01-09 17:30

Knud Larsen wrote:

> Jeg havde et par venner der for 20 - 25 år siden, og tænkte aldrig på
> noget "farligt" ved at gå på stierne i mørke, - tiderne har godtnok
> ændret sig.

Netop. Det er blevet nærmest livsfarligt. Jeg har talt med mange kvinder der
slet og ret ikke går ned i Albertslund centrum efter mørkets frembrud - om
det er mandag eller lørdag. Det kunne man trods alt for 10 år siden. Da så
man dem blot smadre ting - nu er det personfarlig adfærd.

> [...]
>
> En midaldrende mand blev her til aften overfaldet af fem røvere, der
> trængte ind i hans hjem i Nordborg på Als.

Det tror jeg så ikke du skal klandre indvandrere for, det er typisk
østeuropæere, der takket være Schengen kan tage uhindret herop og bedrive
kriminalitet. EU halleluja.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-09 20:41

DADK wrote:

> [...]
> mørkets frembrud - om det er mandag eller lørdag. Det kunne man trods
> alt for 10 år siden. Da så man dem blot smadre ting - nu er det

Ja, desværre.

> Det tror jeg så ikke du skal klandre indvandrere for, det er typisk
> østeuropæere, der takket være Schengen kan tage uhindret herop og
> bedrive kriminalitet. EU halleluja.

Det var heller ikke indvandrere jeg tænkte på, KUN at det er en ny og meget
ubehagelig form for kriminalitet.

Statistikkerne kan IKKE bruges til at vise hvor ubehagelige de nye former
er, og heller ikke til at vise hvordan folk bliver nervøse når nogen roder
ved døren.

Jeg så lige en kommentar til statistikker om enlige, - i Weekendavisen -
journalisten mener at statistikken er helt misvisende, og at der
formodentlig er færre enlige end der var før, folk lever bare nu som gift
men adskilt, eller næstengift men adskilt, og det fanger statistikken ikke.

Kortet er IKKE landskabet, - selv om det KAN være et godt hjælpemiddelt til
at finde rundt.

Fra : DADK

Dato : 10-01-09 21:44

Knud Larsen wrote:

> Det var heller ikke indvandrere jeg tænkte på, KUN at det er en ny og
> meget ubehagelig form for kriminalitet.

Nå! Så kan vi hurtigt få korrigeret den væk. Det er jo altid sket, at folk
er blevet røvet i deres eget hjem. Indiskutabelt..

> Statistikkerne kan IKKE bruges til at vise hvor ubehagelige de nye
> former er, og heller ikke til at vise hvordan folk bliver nervøse når
> nogen roder ved døren.

Statstikkerne er ejheller særlig nøjagtige.

> [...]
> adskilt, og det fanger statistikken ikke.
> Kortet er IKKE landskabet, - selv om det KAN være et godt

Jeg tror jeg kan følge dig, din pointe. Hmm. Jeg prøver at finde et
eksempel. joh! Karakterer! Hvorfor er der færre der søger ind på studierne,
i 2007 og 2008? Er folk blevet dummere? Prøv at lav en statistik over det -
færre søger faktisk ind. Men hvorfor søger færre ind? Det har jeg en
forklaring på : Fordi ingen kan finde ud af at konvertere mellem den gamle
og nye karakterskala. Der vil gå 4-5 år, så er den ny skala "læst ind" i
systemet. Ærlig talt, jeg kan ikke oversætte mine karakterer til den nye
skala, og jeg kan ikke oversætte et gennemsnit. Hvad er 10,6 ift 13-skalaen
ift en 10-skala, eller hvad det går ud på?

Hvordan oversætter man det gamle krav om 9,6 for at læse medicin, til f.eks
7,6, og ens gennemsnit er måske 10,0, og det oversættes til 7,5?

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-09 10:15

DADK wrote:

> Nå! Så kan vi hurtigt få korrigeret den væk. Det er jo altid sket, at
> folk er blevet røvet i deres eget hjem. Indiskutabelt..

> Statstikkerne er ejheller særlig nøjagtige.

Netop ikke.

> [...]
> Hvordan oversætter man det gamle krav om 9,6 for at læse medicin, til
> f.eks 7,6, og ens gennemsnit er måske 10,0, og det oversættes til 7,5?

Meget godt eksempel på rod i statistikkerne, eller rod i virkeligheden men
ikke i teorien.

Det ER lidt ærgerligt med disse hele tiden ændrede karaktérskalaer, så kan
man ikke snakke sammen om emnet med yngre mennesker, - det er anden gang der
bliver ændret siden min skoletid, - eller måske tredje, der var vist engang
med kun fem trin?

Fra : DADK

Dato : 12-01-09 18:10

Knud Larsen wrote:

> Meget godt eksempel på rod i statistikkerne, eller rod i
> virkeligheden men ikke i teorien.

Vel også et godt eksempel på gamle mennesker, der kan blive enige om at
alting var bedre i de "gamle dage"?

> [...]
> anden gang der bliver ændret siden min skoletid, - eller måske
> tredje, der var vist engang med kun fem trin?

Jeg forstår helt ærligt ikke den nye skala, og jeg har endda en søster der
er ved at være færdig som cand.polit, der har prøvet at forklare mig det to
gange. Jeg forstår den simpelthen ikke. 12 er jo ikke 13, men 10 er heller
ikke 11. 10 er snarere 9+10+11, medens 12 skulle være bedre end 13. Jeg har
nok fået det forkert fat. Nu håber jeg at blive optaget på IT-universitetet,
og så glæder jeg mig til at få 8 i alle fag, der åbenbart nu er en hæderlig
karakter

Fra : @

Dato : 06-01-09 16:54

On Tue, 6 Jan 2009 15:30:20 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Ifølge ofrene er anmeldelsestilbøjeligheden steget fra 36% til 45% af de
>begåede forhold over de sidste 10 år

en sådan undersøgelse er meget usikker,

hvorfra ved undersøgerne at de har fået fat i samtlige voldsofre?

især da dem som ikke har anmeldt?

der kan jo sagtens være et meget stort antal som ikke anmelder nu om
stunder af frygt for nye overfald - måske ikke fra første
gerningsmand, men fra dennes utallige brødre fætre onkler osv.

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 07-01-09 09:53

"@" <123@invalid.net> wrote in message

> en sådan undersøgelse er meget usikker,
>
> hvorfra ved undersøgerne at de har fået fat i samtlige voldsofre?
>
> især da dem som ikke har anmeldt?

Hvoraf jeg så kan udlede, at du i hvert fald ikke har læst rapporten.

Man har ringet til ca. 15.000 mennesker, hvoraf man har fået kontakt til
2/3. Ud af dem har ca. 2% så fortalt, at de har været udsat for vold. Dem
har man så spurgt om en række forhold, f.eks. om de har anmeldt
forbrydelsen.

Man har altså ikke forsøgt at få kontakt til samtlige voldsofre.

> der kan jo sagtens være et meget stort antal som ikke anmelder nu om
> stunder af frygt for nye overfald - måske ikke fra første
> gerningsmand, men fra dennes utallige brødre fætre onkler osv.

Vi kan konstatere, at ud af dem, der har sagt, at de har været udsat for
vold, har en stigende andel anmeldt den forbrydelse, de har været udsat for.
Så nej, det mener jeg ikke, der er skyggen af belæg for at antage noget om.

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-09 10:39

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> for vold, har en stigende andel anmeldt den forbrydelse, de har været
> udsat for. Så nej, det mener jeg ikke, der er skyggen af belæg for at

Du har STADIG ikke noget om graden af volden, - mon ham her anmelder som
alm. vold?

9. JANUAR 2009, 7:05
OPDATERET DEN 9. JANUAR 2009, 7:32

Et tilfældigt møde i natten endte med, at en mand blev stukket ned på en
tankstation i Odense. Han blev efterladt blødende fra seks knivstik i siden,
mens de to gerningsmænd roligt gik derfra.

Fyns Politi oplyser, at manden omkring tyve minutter over tre i nat var gået
ind på en benzintank på Hjallesevej, mens hans varevogn stod i tomgang
udenfor.

Da han kom ud igen, sad der er en yngre mand på førersædet, men det lykkedes
varevognens ejer at få manden revet ud af bilen. De to havnede i slåskamp,
men pludselig kom den unge mands kammerat løbende til og uddelte de seks
knivstik. Mirakuløst ser det ud til, at manden ikke blev ramt i nogle vitale
dele.

/ritzau/

Men som du siger, det har altid været almindeligt at man bliver stukket ned
på tankstationer, eller på rastepladser?

Et eller andet hænger ikke sammen, - måske det at du kun fokuserer på de
sidste 10 år? Og altså ikke kan finde nogen indikation på at volden har
skiftet karaktér, - som politiet siger den har.

Tør du tage en tur med David i Albertslund forøvrigt, en tur på stierne, -
dér har jeg for 20 -25 år siden gået i mørke, og ikke haft den ringeste
frygt for overfald, - men i dag?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 12-01-09 11:22

> Du har STADIG ikke noget om graden af volden,

Det er det rene sludder, at jeg ikke har fremalgt noget om karakteren af den
begåede vold, og det ved vi begge.

Sandheden er, at jeg har underbygget min påstand om, at volden ikke er
blevet grovere - du har ikke underbygget din påstand om det modsatte.

>- mon ham her anmelder som alm. vold?

Det er ikke anmelderen, der afgør det spørgsmål, men derimod
politianklageren.

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-09 12:35

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
>
> Sandheden er, at jeg har underbygget min påstand om, at volden ikke er
> blevet grovere - du har ikke underbygget din påstand om det modsatte.

Det har du jo IKKE, du har KUN henvist til statistikker over "synlige tegn
på vold"

OG synlige tegn kan jo gå fra næsten dødelige knivstik, til en blodtud, -
det har du IKKE forholdt dig til.

> Det er ikke anmelderen, der afgør det spørgsmål, men derimod
> politianklageren.

Ja, og mon han "skærer anklagen til" så den er nemmere at gå til og få
hurtig dom for?