MS Windows
briani 27239
"Aktiv systemproces" tager processorkrafte~
Fra : Mads Pedersen

Dato : 11-01-09 22:39

Hej NG

Min bærbare er lige pludseligt blevet vanvittigt langsom, både under boot og
når jeg har logget på (XP). I systemovervågningen kan jeg se, at "aktiv
systemproces" tager en masse processorkraft, nogen gange selvom jeg ikke har
nogen som helst programmer kørende. Jeg har scannet for virus med Norton,
defragmenteret, kørt scandisk (tog også en krig (endnu mere end det
plejer...)) og afinstalleret programmet Undelete Plus, som er det eneste jeg
har installeret umiddelbart forud for, at computeren blev så langsom.

Jeg har tidligere haft problemer med en proces, der hed noget i retning af
ccSvchst, som stammede fra Norton, men det er ikke den der pt. laver
ballade.

Er der nogen, der har en ide om, hvad problemet er og hvordan det evt. kan
afhjælpes?

--
Mvh Mads

---

Fjern sletdette fra mailadressen ved besvarelse

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-01-09 22:57

Mads Pedersen skrev:

> [...]
> systemproces" tager en masse processorkraft, nogen gange selvom jeg ikke har

Det er ikke så sært. "Aktiv systemproces" er den
processorkraft, du har til rådighed, så det er altså ikke
den, der gør computeren langsom. Microsoft har fejloversat
navnet, så det er temmelig misvisende.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Mads Pedersen

Dato : 12-01-09 21:20

> [...]
> til rådighed, så det er altså ikke den, der gør computeren langsom.
> Microsoft har fejloversat navnet, så det er temmelig misvisende.

Aaah, på _den_ snedige facon. Se, det forklarer jo en del
Det løser så desværre ikke mit problem, som som sagt er, at computeren
pludselig er blevet _sindssygt_ langsom. Jeg kan ikke i joblisten rigtigt få
et overblik over hvad det er for nogle processer der især er synderne, da
det er skiftende processer, så jeg ville høre, om der er en måde, man over
tid kan lave en logfil over hvor meget processorkraft de forskellige
processer lægger beslag på.
Er der evt. andre måder at finde synderen på?

Mvh Mads