Generer og udfyld en form via Servlet med ~
Fra : Alex B. P.

Dato : 27-07-01 09:05

Hej NG!

Jeg har nu kodet nogle Servletter, som genererer en HTML-side med en FORM og
nogle felter, som udfyldes med data fra en database. Problemet er at jeg
gerne ville sætte de forskellige felters VALUE's med værdier fra databasen,
via session.setAttribute el lign. metode på HttpServletResponse-objektet
istedet for at sende en pre-udfyldt form hvor værdier er sat på forhånd. Men
det virker ikke ....???

Derved er formen nemlig tom, når man trykker "Slet" form, istedet for at
indeholde de værdier som Servletten har genereret.

Dette skaber nemlig også problemer når man vil rette i værdierne og sende
dem til en ny Servlet, der så skal gemme ændringer i DB'en.

Har nogle et bud ??

eller endnu bedre nogle links / kode-eksempler ???

Mvh

Alex B. Pedersen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 27-07-01 10:03

> [...]
værdierne og sende
> dem til en ny Servlet, der så skal gemme ændringer i DB'en.

Lav det med JSP istedet. Så for du også nemmere adskilt html fra
kode (hvilket er en meget god ting)

I JSP er det meget nemt at løse dit problem. Og en JSP bliver jo
oversat til en servlet.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069