ZYB-opsætning?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-01-09 20:41

Skal man sige et eller andet magisk trylleord, for at få lov at
synkronisere hos zyb?

Nej, seriøst, jeg har nu i et par dage prøvet at finde ud af hvad jeg gør
galt, men jeg kan ikke lige gennemskue det. Jeg har en Nokia 6300 og et
tdc abonnement. Jeg har hentet div. opsætninger fra tdc og zyb, men har
ikke kunne få det til at fungere. Desværre er det ikke muligt at se
detaljer eller redigere i de downloadede konfigurationer - men det burde
vel også bare spille, når det hele er sat op automatisk?

Beskeden er: Dataoverførslen er ikke mulig.

Jeg har følgende konfigurationer som jeg har hentet:
TDC MMS
TDC www 3G+GPRS
TDC WAP 3G+GPRS
ZYB

Det foretrukne adgangspunkt er TDC www 3G+GPRS. Jeg kan hente og sende
mail og se web-sider.

Så har jeg også prøvet at sætte det hele op manuelt, men det virker
stadig ikke. SÃ¥ vidt jeg kan se er alt opsat som beskrevet hos hhv. tdc
og zyb. Jeg har også prøvet både med manuelt indtastet adgangspunkt og
med "brug standard-adgangspunkt". Samme besked hver gang -
dataoverførslen er ikke mulig.

Nogen der har et bud på hvad der er galt?

--
Thomas Jensen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-01-09 17:37

Den Thu, 08 Jan 2009 19:40:37 +0000 skrev Thomas Jensen:

[Snip]

> Nogen der har et bud på hvad der er galt?

Nej?

Er det korrekt at mit foretrukne adgangspunkt skal være "TDC www 3G+GPRS"?

Jeg har haft fat i support hos zyb, og de sendte mig dette:

-Go to Menu, then Settings
- Go to Configuration
- Select Personal configuration settings
- Press Options, then select Add new
- Select Synchronisation
- Account name: ZYB
- Server address: http://sync.zyb.com/
- Username: your ZYB username
- Password: your ZYB password
- Select Contacts database
- Database address: contacts
- Go back, select Calendar database
- Database address: calendar
- Leave Notes database empty
- Use preferred access pt: YES (please make sure you have a working
internet connection, if you are in doubt, please contact your telephone
company)
- Select Default configuration settings and choose your new ZYB profile
as defaultf
- Select Server Synchronisation and press Yes when asked to synchronise
with the ZYB sync server

- og det virker ikke. Jeg kan som sagt godt hente og sende mail og læse
websider, så... hvor er det lige det går galt?

--
Thomas Jensen

Fra : Rasmus O.

Dato : 09-01-09 19:01

> [...]
>

> - og det virker ikke. Jeg kan som sagt godt hente og sende mail og læse
> websider, så... hvor er det lige det går galt?

Hej Thomas,
Prøv at udelukke først "kalender" og synk igen.
Derefter kan du istedet prøve at synke "kontaktpersoner"
jeg har oplevet "et eller andet går galt" når alt synkes på en gang!?

Held & lykke!
Rasmus O.

Fra : BorreBoy

Dato : 10-01-09 10:50

"Thomas Jensen" <tj@fabel.dk> skrev i meddelelsen
> Den Thu, 08 Jan 2009 19:40:37 +0000 skrev Thomas Jensen:
>
> [Snip]

> Nej?
>
> Er det korrekt at mit foretrukne adgangspunkt skal være "TDC www 3G+GPRS"?

Prøv evt. at slette alle de gprs opsætninger du har, og hent så én ny. Måske
Zyb ikke kan finde ud af at bruge den rigtige. Blot et gæt.