/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
THansen ulovlig i Tyskland?
Fra : hojvaelde@gmail.com


Dato : 06-01-09 14:32

Hej

En af konens venners kærester var en tur i Tyskland. 50 km fra grænsen
blev han stoppet af Das Polizie.
De fortalte ham at de anvendte fælge ikke var godkendte i Tyskland.
Han måtte kontakte Falck og fik dem til at køre bilen til grænsen.
Hvor han måtte køre den videre.

Benny

 
 
Gunnar007 (06-01-2009)
Kommentar
Fra : Gunnar007


Dato : 06-01-09 22:57

A'hva ??
Så vidt jeg husker, er godkendt/lovligt udstyr i danmark også
godkendt/lovligt til kørsel i andre eu-lande, eller er det bare mig?
Men det kan jo mig der husker forkert

Hilsen G


<hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:5f0655ba-21c9-4373-97a1-c620ad709a9b@g39g2000pri.googlegroups.com...
Hej

En af konens venners kærester var en tur i Tyskland. 50 km fra grænsen
blev han stoppet af Das Polizie.
De fortalte ham at de anvendte fælge ikke var godkendte i Tyskland.
Han måtte kontakte Falck og fik dem til at køre bilen til grænsen.
Hvor han måtte køre den videre.

Benny


Kai Harrekilde-Peter~ (06-01-2009)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 06-01-09 23:07

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> writes:

> A'hva ??
> Så vidt jeg husker, er godkendt/lovligt udstyr i danmark også
> godkendt/lovligt til kørsel i andre eu-lande, eller er det bare mig?
> Men det kan jo mig der husker forkert

Ikke nødvendigvis. Tyskerne kræver f.eks at dæk til motorcykler skal
være godkendt til den enkelte model - i Danmark skal de blot være af
korrekt type (diagonal/radial), kunne håndtere last og hastighed.

Det betyder at du f.eks kan bytte dit bagdæk fra en 180/55 dimension
til en 190/50 (eller omvendt) uden problemer i DK, men at Das Polizei
bliver tossede.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp(at)harrekilde(dot)dk>

Ivar (06-01-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 06-01-09 23:11

Kai Harrekilde-Petersen skrev:

> Det betyder at du f.eks kan bytte dit bagdæk fra en 180/55 dimension
> til en 190/50 (eller omvendt) uden problemer i DK, men at Das Polizei
> bliver tossede.

At de bliver tossede, er deres eget problem, du må godt køre på
det, hvis det er lovligt i Danmark.


Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:
http://LexInfo.dk/MesNews/



Ivar (06-01-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 06-01-09 23:08

Gunnar007 skrev:

> Så vidt jeg husker, er godkendt/lovligt udstyr i danmark også
> godkendt/lovligt til kørsel i andre eu-lande, eller er det bare mig?
> Men det kan jo mig der husker forkert

Det er rigtigt nok, bortset fra at det ikke har noget med EU at gøre.
Det er en international aftale.


Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af
at citere indlæg fra Googles Groups korrekt.



Ivar (06-01-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 06-01-09 23:04

hojvaelde@gmail.com skrev:

> En af konens venners kærester var en tur i Tyskland. 50 km fra grænsen
> blev han stoppet af Das Polizie.
> De fortalte ham at de anvendte fælge ikke var godkendte i Tyskland.
> Han måtte kontakte Falck og fik dem til at køre bilen til grænsen.
> Hvor han måtte køre den videre.

Om de er godkendte i Tyskland eller ej, er ligegyldigt også når
man kører i Tyskland. Når bilen kommer fra Danmark skal den være
lovlig i følge Danske regler, hvis den er det, er den også lovlig at
køre med i Tyskland. Det er underligt at det tyske politi ikke
har fundet ud af det.
Der ar for nogle år siden, hvor biler blev stoppet med regummirerede
dæk, som ikke var godkendt i Tyskland. De fik ikke lov til at køre
videre. Det endte med nogle sager, hvor tysk politi måtte betale
for de udgifter føreren havde haft.



Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:
http://LexInfo.dk/MesNews/



Klaus G. (06-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 06-01-09 23:11

> Om de er godkendte i Tyskland eller ej, er ligegyldigt også når
> man kører i Tyskland. Når bilen kommer fra Danmark skal den være
> lovlig i følge Danske regler, hvis den er det, er den også lovlig at
> køre med i Tyskland. Det er underligt at det tyske politi ikke
> har fundet ud af det.
> Der ar for nogle år siden, hvor biler blev stoppet med regummirerede
> dæk, som ikke var godkendt i Tyskland. De fik ikke lov til at køre
> videre. Det endte med nogle sager, hvor tysk politi måtte betale
> for de udgifter føreren havde haft.
Ligende sag var fortalt af Dansk Camping Union, som havde et medlem der var
blevet stoppet i Tyskland. I følge tyske regler måtte hans bil ikke køre med
den CV han havde spændt efter. Det var vist vægten den var galt med. I DK
var vogntoget fuld lovligt og godkendt. Sagen endte dog med at danskeren
havde ret til at køre i tyskland, når bilen var godkendt i DK. Men det må
fandme være ærgeligt at få ødelagt 2-3ugers ferie pga. nogle dumme tyskere!
:/


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery



alexbo (06-01-2009)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 06-01-09 23:09


<hojvaelde@gmail.com> skrev

>De fortalte ham at de anvendte fælge ikke var godkendte i Tyskland.

Er de det herhjemme?
Hvilken bil og hvilken fælg?

mvh
Alex Christensen



Tom (07-01-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 07-01-09 00:34


<hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:5f0655ba-21c9-4373-97a1-c620ad709a9b@g39g2000pri.googlegroups.com...
Hej

En af konens venners kærester var en tur i Tyskland. 50 km fra grænsen
blev han stoppet af Das Polizie.
De fortalte ham at de anvendte fælge ikke var godkendte i Tyskland.
Han måtte kontakte Falck og fik dem til at køre bilen til grænsen.
Hvor han måtte køre den videre.

Benny
-------------------------------------------------------------------------------
Sansynligvis er de bare dumme i nakken, biler som er lovlige i danmark
er pr. automatik også lovlige i tyskland, sådan ER det bare.
Men han kan jo passende sende regningen fra Falck til betjentenes chef, som
så kan belære dem lidt om regler for udenlandske biler.

De kan ikke vurdere om de er ulovlige med mindre de rager ud over
skærmkanterne
og det er jo ikke et lovkrav at man SKAL medbring TuV attest på sine fælge.


--
Tom



Per Henneberg Kriste~ (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 09-01-09 20:56


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen
news:4963ea67$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>

> De kan ikke vurdere om de er ulovlige med mindre de rager ud over
> skærmkanterne
> og det er jo ikke et lovkrav at man SKAL medbring TuV attest på sine
> fælge.

Tyskerne skal vel? De har mig bekendt en ordentlig bunke papirer at vise
frem, når de bliver standset?

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Fly Christensen (10-01-2009)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 10-01-09 12:01

On Fri, 9 Jan 2009 20:56:19 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>
>"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen
>news:4963ea67$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>
>> De kan ikke vurdere om de er ulovlige med mindre de rager ud over
>> skærmkanterne
>> og det er jo ikke et lovkrav at man SKAL medbring TuV attest på sine
>> fælge.
>
>Tyskerne skal vel? De har mig bekendt en ordentlig bunke papirer at vise
>frem, når de bliver standset?

Ikke hvis de står i papirerne. Så er det nok med Farhzeugschein. Men de
ikke står i papirerne, så skal du have alle Teilgutachten med.

Fly

Christian Denfjerde (06-01-2009)
Kommentar
Fra : Christian Denfjerde


Dato : 06-01-09 16:42

On 6 Jan., 23:10, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:
> Kai Harrekilde-Petersen skrev:
>
> > Det betyder at du f.eks kan bytte dit bagdæk fra en 180/55 dimension
> > til en 190/50 (eller omvendt) uden problemer i DK, men at Das Polizei
> > bliver tossede.
>
> At de bliver tossede, er deres eget problem, du må godt køre på
> det, hvis det er lovligt i Danmark.
>
> Ivar Magnusson
>
> --
> Bruger du  Outlook Express?
> Se her, hvad den gratis MesNews kan:http://LexInfo.dk/MesNews/

Hvis det var virkeligheden så kunne danskere også køre på Norske
vinterveje med sommerdæk eller med udækket forlygteglas til
højrekørsel i UK - alene fordi det er lovligt i Danmark.

Sådan hænger det ikke sammen.
Man skal følge lovgivningen i det land man kører i.

CHR IV

Ivar (07-01-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 07-01-09 17:28

Christian Denfjerde skrev:

> Hvis det var virkeligheden så kunne danskere også køre på Norske
> vinterveje med sommerdæk eller med udækket forlygteglas til
> højrekørsel i UK - alene fordi det er lovligt i Danmark.

Du blander tingene sammen. Hvis køretøjet er lovligt i Danmark
er også lovligt i Norge og England, men det fritager ikke
billisten fra at skulle overholde reglerne for kørsel. Hvis
man i Norge skal have udstyr med til kørsel i sne, fritager det
ikke den danske bilist fra at have snekæder i bagagerummet.
På samme måde med afdækning af lygter i England.

Det er en konsekvens af: Wienerkonventionen om vejtrafik af
8. november 1968
http://en.wikipedia.org/wiki/Vienna_Convention_on_Road_Traffic



Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/



Henning (07-01-2009)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 07-01-09 17:48


>Hvis det var virkeligheden så kunne danskere også køre på Norske
>vinterveje med sommerdæk eller med udækket forlygteglas til

Norge er ikke medlem af EU...


Søren (07-01-2009)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 07-01-09 08:51

Er man sikker på at de fælge kan godkendes til den pågældende bil her i
Danmark?

-Søren

hojvaelde@gmail.com skrev:
> Hej
>
> En af konens venners kærester var en tur i Tyskland. 50 km fra grænsen
> blev han stoppet af Das Polizie.
> De fortalte ham at de anvendte fælge ikke var godkendte i Tyskland.
> Han måtte kontakte Falck og fik dem til at køre bilen til grænsen.
> Hvor han måtte køre den videre.
>
> Benny

"J.C.Kløve" (07-01-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 07-01-09 09:14

Søren skrev:
> Er man sikker på at de fælge kan godkendes til den pågældende bil her i
> Danmark?
>
> -Søren
>

Tillad mig at svare under som det er kotume

> hojvaelde@gmail.com skrev:
>> Hej
>>
>> En af konens venners kærester var en tur i Tyskland. 50 km fra grænsen
>> blev han stoppet af Das Polizie.
>> De fortalte ham at de anvendte fælge ikke var godkendte i Tyskland.
>> Han måtte kontakte Falck og fik dem til at køre bilen til grænsen.
>> Hvor han måtte køre den videre.
>>

Et meget essentielt spørgsmål -
når jeg ser hvad der køres rundt med af dæk og fælge, kan det undre mig
al den stund at mange brede lavprofil dæk og smarte fælge ikke kan leve
op til "lastkravet" til min stationcar, og alligevel ses monteret på
store MVP'er og det der er større. Jeg kunne have en grum mistanke om at
en del skider på om dækkene,(last indeks) og fælge (brede og
indtrykningsdybde) er i orden bare det ser brian-smart ud og med lidt
god vilje kan klampes på bilen? - blot en tanke...

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

N/A (08-01-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 08-01-09 20:06



Fly Christensen (08-01-2009)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 08-01-09 20:06

On Thu, 08 Jan 2009 10:09:32 +0100, Søren <spammers@die.young> wrote:

>Det er ok - du svarer lige hvor du vil - ligesom jeg.

Nej. Du overholder ikke netiketten:

http://usenet.dk/?side=netikette&m=C:

Citater og hvordan man svarer på indlæg

Når du svarer på et indlæg, er det vigtigt at slette de linjer du ikke
direkte kommenterer. Desuden er det god skik at skrive svarene efter
spørgsmålene.


http://usenet.dk/?side=citatteknik:

Hvorfor svare nedenunder?

Det kan siges meget kort:

Det er en muldvarp på motorcykel!
Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

Søren (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 09-01-09 13:50

Det er heldigvis noget jeg selv bestemmer.

... og skal vi så ikke lade den ligge?


Fly Christensen skrev:
> On Thu, 08 Jan 2009 10:09:32 +0100, Søren <spammers@die.young> wrote:
>
>> Det er ok - du svarer lige hvor du vil - ligesom jeg.
>
> Nej. Du overholder ikke netiketten:
>
> http://usenet.dk/?side=netikette&m=C:
>
> Citater og hvordan man svarer på indlæg
>
> Når du svarer på et indlæg, er det vigtigt at slette de linjer du ikke
> direkte kommenterer. Desuden er det god skik at skrive svarene efter
> spørgsmålene.
>
>
> http://usenet.dk/?side=citatteknik:
>
> Hvorfor svare nedenunder?
>
> Det kan siges meget kort:
>
> Det er en muldvarp på motorcykel!
> Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

Leonard (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 09-01-09 15:09

> Fly Christensen skrev:
> >On Thu, 08 Jan 2009 10:09:32 +0100, Søren <spammers@die.young> wrote:
> >
> > > Det er ok - du svarer lige hvor du vil - ligesom jeg.
> >
> > Nej. Du overholder ikke netiketten:

Søren wrote:

> Det er heldigvis noget jeg selv bestemmer.

Du kan ikke selv bestemme at du overholder netiketten, det er ikke en
du har skrevet og dermed kan du ikke bare lave den om.
Men du bestemmer selv hvor du svarer, det er bare ret uhensigtsmæssigt
at svare som du gør, så du risikerer at andre ikke gider at svare dig.
Men det bestemmer du selv.

> .. og skal vi så ikke lade den ligge?

Næh, det skulle vi så ikke.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Søren (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 09-01-09 15:25

At folk ikke gider svare mig - kan jeg - og i særdelhed også du - være
ganske ligeglad med.

Alt det pjat med at lege netbetjent er spild af din og andres tid. Jeg
svarer lige precis hvor det passer mig, og så kan I ellers beklage jer
alt det i vil, og henvise til nok så mange regelsæt. Det rager mig langsomt.

... og skal vi så ikke lade den ligge? .. før der er flere netbetjente
med løftede pegefingre der hyler op og spilder andres tid med indlæg der
alligevel ikke bider på mig.



Leonard skrev:
>> Fly Christensen skrev:
>>> On Thu, 08 Jan 2009 10:09:32 +0100, Søren <spammers@die.young> wrote:
>>>
>>>> Det er ok - du svarer lige hvor du vil - ligesom jeg.
>>> Nej. Du overholder ikke netiketten:
>
> Søren wrote:
>
>> Det er heldigvis noget jeg selv bestemmer.
>
> Du kan ikke selv bestemme at du overholder netiketten, det er ikke en
> du har skrevet og dermed kan du ikke bare lave den om.
> Men du bestemmer selv hvor du svarer, det er bare ret uhensigtsmæssigt
> at svare som du gør, så du risikerer at andre ikke gider at svare dig.
> Men det bestemmer du selv.
>
>> .. og skal vi så ikke lade den ligge?
>
> Næh, det skulle vi så ikke.
>

Klaus D. Mikkelsen (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-01-09 15:25

Søren skriver:
>
> Alt det pjat med at lege netbetjent er spild af din og andres tid. Jeg
> svarer lige precis hvor det passer mig, og så kan I ellers beklage jer
> alt det i vil, og henvise til nok så mange regelsæt. Det rager mig langsomt.

Ja, for du er klogere og ved bedre!



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jesper Hedegaard (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 09-01-09 15:53


"Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse
news:49675e56$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> At folk ikke gider svare mig - kan jeg - og i særdelhed også du - være
> ganske ligeglad med.
>
> Alt det pjat med at lege netbetjent er spild af din og andres tid. Jeg
> svarer lige precis hvor det passer mig, og så kan I ellers beklage jer alt
> det i vil, og henvise til nok så mange regelsæt. Det rager mig langsomt.
>
> .. og skal vi så ikke lade den ligge? .. før der er flere netbetjente med
> løftede pegefingre der hyler op og spilder andres tid med indlæg der
> alligevel ikke bider på mig.
>
>
>
> Leonard skrev:
>>> Fly Christensen skrev:
>>>> On Thu, 08 Jan 2009 10:09:32 +0100, Søren <spammers@die.young> wrote:
>>>>
>>>>> Det er ok - du svarer lige hvor du vil - ligesom jeg.
>>>> Nej. Du overholder ikke netiketten:
>>
>> Søren wrote:
>>
>>> Det er heldigvis noget jeg selv bestemmer.
>>
>> Du kan ikke selv bestemme at du overholder netiketten, det er ikke en
>> du har skrevet og dermed kan du ikke bare lave den om.
>> Men du bestemmer selv hvor du svarer, det er bare ret uhensigtsmæssigt
>> at svare som du gør, så du risikerer at andre ikke gider at svare dig.
>> Men det bestemmer du selv.
>>
>>> .. og skal vi så ikke lade den ligge?
>>
>> Næh, det skulle vi så ikke.
>>

Hva var det for en lyd, jeg hørte....var det et "Plonk"


--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Claus Frørup (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 09-01-09 19:26

Isang tao pinangalanan, Søren nagsulat:

>At folk ikke gider svare mig - kan jeg - og i særdelhed også du - være
>ganske ligeglad med.
klip
Hvis du er ligeglad med at få svar.....
Hvorfor deltager du så i gruppen?
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Ivar (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 09-01-09 19:43

Søren skrev:

> .. og skal vi så ikke lade den ligge? .. før der er flere netbetjente med
> løftede pegefingre der hyler op og spilder andres tid med indlæg der
> alligevel ikke bider på mig.

Så har du et problem. Du skal svare under, det du svarer på.

12,4% top-post, det er for meget: http://news.frostbyte.dk/author/2554


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/



Per Henneberg Kriste~ (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 09-01-09 20:58


"Søren" <spammers@die.young> skrev i meddelelsen
news:49675e56$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> At folk ikke gider svare mig - kan jeg - og i særdelhed også du - være
> ganske ligeglad med.
>
> Alt det pjat med at lege netbetjent er spild af din og andres tid.

Det er dig der er spild af tid.

Og resten af dit gylle gider jeg ikke hverken at læse eller kommentere - det
er hvad du får ud af det.

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Niels P Sønderskov (07-01-2009)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 07-01-09 09:27

On Wed, 07 Jan 2009 09:13:57 +0100, J.C.Kløve wrote:

> Søren skrev:
>> Er man sikker på at de fælge kan godkendes til den pågældende bil her i
>> Danmark?

> Et meget essentielt spørgsmål -
> når jeg ser hvad der køres rundt med af dæk og fælge, kan det undre mig
> al den stund at mange brede lavprofil dæk og smarte fælge ikke kan leve
> op til "lastkravet" til min stationcar, og alligevel ses monteret på
> store MVP'er og det der er større. Jeg kunne have en grum mistanke om at
> en del skider på om dækkene,(last indeks) og fælge (brede og
> indtrykningsdybde) er i orden bare det ser brian-smart ud og med lidt
> god vilje kan klampes på bilen? - blot en tanke...

Ja, mon ikke bare det er politireformen eller -dumheden?

Der kører vist store mængder af billige skrammelfælge her i DK uantastet.

--
Niels

Mikael (07-01-2009)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 07-01-09 15:08

On 7 Jan., 09:13, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:

> Et meget essentielt spørgsmål -
> når jeg ser hvad der køres rundt med af dæk og fælge, kan det undre mig
> al den stund at mange brede lavprofil dæk og smarte fælge ikke kan leve
> op til "lastkravet" til min stationcar, og alligevel ses monteret på
> store MVP'er og det der er større. Jeg kunne have en grum mistanke om at
> en del skider på om dækkene,(last indeks) og fælge (brede og
> indtrykningsdybde) er i orden bare det ser brian-smart ud og med lidt
> god vilje kan klampes på bilen? - blot en tanke...

Præcis min tanke...
Mikael

Christian Denfjerde (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Christian Denfjerde


Dato : 09-01-09 04:11

On 7 Jan., 17:28, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:
> Christian Denfjerde skrev:
>
> > Hvis det var virkeligheden så kunne danskere også køre på Norske
> > vinterveje med sommerdæk eller med udækket forlygteglas til
> > højrekørsel i UK   -   alene fordi det er lovligt i Danmark.
>
> Du blander tingene sammen. Hvis køretøjet er lovligt i Danmark
> er også lovligt i Norge og England, men det fritager ikke
> billisten fra at skulle overholde reglerne for kørsel. Hvis
> man i Norge skal have udstyr med til kørsel i sne, fritager det
> ikke den danske bilist fra at have snekæder i bagagerummet.
> På samme måde med afdækning af lygter i England.
>
> Det er en konsekvens af: Wienerkonventionen om vejtrafik af
> 8. november 1968http://en.wikipedia.org/wiki/Vienna_Convention_on_Road_Traffic
>
> Ivar Magnusson
>
> --
> Træt af Outlook Express?
> Prøv MesNews:http://LexInfo.dk/MesNews/

Hvad er det lige i mit indlæg som du mener skal korrigeres og som du
alligevel vælger ikke at korrigere?

Hvad er det jeg blander sammen?

Jeg siger præcis det samme som du, blot uden at referere til Wiener
konventionen.

CHR IV

Ivar (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 09-01-09 19:34

Christian Denfjerde skrev:

> Hvad er det lige i mit indlæg som du mener skal korrigeres og som du
> alligevel vælger ikke at korrigere?

Det skal korriges, der hvor du skriver "Hvis det var virkeligheden",
for det er virkeligheden.


> Hvad er det jeg blander sammen?

Regler til bilen og regler til kørslen.


> Jeg siger præcis det samme som du, blot uden at referere til Wiener
> konventionen.

Nå, så gør du det ikke særligt klart.



Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af
at citere indlæg fra Googles Groups korrekt.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste