MS Windows
briani 27239
Hvordan er det lige man får maskinen til a~
Fra : pm

Dato : 07-01-09 20:09

Har en bærbar med Vista home....kan ikke opdatere servicepack 3, melder
ukendt fejl og jeg vil
nu geninstallere styresystemet.
Men uanset cd ilagt med bootable disk.... går pc uhindret videre.
Hvor er det lige man TVINGER den til at boote ???

pm

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 07-01-09 20:34

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men uanset cd ilagt med bootable disk.... går pc uhindret videre.
> Hvor er det lige man TVINGER den til at boote ???

På en nyere bærbar er der sikkert en funktion til at bestemme
boot-rækkefølgen uden om bios - tit F12.
Ellers må du ind over bios og ændre boot-rækkefølgen.
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Lone

Dato : 07-01-09 20:35

> [...]
> Men uanset cd ilagt med bootable disk.... går pc uhindret videre.
> Hvor er det lige man TVINGER den til at boote ???

Står den til at boote fra disk.?..ellers skal du i BIOS og sætte
cd/dvd-drevet til 'first boot device'.

Ved ikke hvordan det er på din bærbare ift. at komme ind i
BIOS setup - måske virker det at holde delete-tasten nede
under opstart. Ellers må du kunne finde svar på det på
produktets hjemmeside.

--
vh Lone

Fra : pm

Dato : 07-01-09 20:37

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> --
> vh Lone
>Tak for begge svar....vil afpprøve snarest
pm

Fra : Per

Dato : 07-01-09 23:27

pm wrote:
> Har en bærbar med Vista home....kan ikke opdatere servicepack 3,

Servicepack 3 ?

Jeg har samme winver og har kun servicepack 1 - den viser heller ikke noget
under windows update.

Jeg har ikke engang hørt at servicepack 2 er ude til Vista.

Er det mig der har overset noget ?

mvh. Per

Fra : Ole C

Dato : 07-01-09 23:44

Per skrev blandt andet:

> Jeg har ikke engang hørt at servicepack 2 er ude til Vista.

Der findes også kun en beta-version af Servicepack 2.

> Er det mig der har overset noget ?

Nej

--
vh