MS Windows
briani 27239
Hvor finder jeg program til Vista
Fra : Nils Boesgaard

Dato : 07-01-09 12:46

Som bekendt er vista-styreprogram meget omfattende med alt det tilbehør som
er klistret fast til styreprogrammet. Dette belaster computerens CPU og Ram.
Jeg har hørt, at der findes et program som kan "klæde styreprogrammet af" så
maskinen starter hurtig op og ikke belaster CPU og Ram så meget.
Jeg vil blive meget glad hvis der er en der kan henvise til program til do.
samt hvor jeg downloader dette.
Nils

Fra : John

Dato : 07-01-09 12:57

"Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så maskinen starter hurtig op og ikke belaster CPU og Ram så meget.
> Jeg vil blive meget glad hvis der er en der kan henvise til program til

Der findes flere af slagsen, her er nogle stykker:

Mz Vista Force
http://majorgeeks.com/Mz_Vista_Force_d5717.html

TweakVI
http://majorgeeks.com/TweakVI_Basic_Edition_d5262.html

PC Decrapifier
http://www.majorgeeks.com/download5223.html

Kører ikke selv Vista, så har ingen erfaring med ovenstående.

John

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 07-01-09 13:36

Tak for svarerne
Jeg prøver om de virker.

Fra : John

Dato : 07-01-09 14:28

"Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svarerne

Velbekomme!

> Jeg prøver om de virker.

Glæder mig til at høre resultatet :)

Her er lidt mere at kigge på:
http://www.tweakvista.com/

John

Fra : Steen

Dato : 07-01-09 14:14

Nils Boesgaard <ejby-elektronik@mail.dk> wrote:

> [...]
> maskinen starter hurtig op og ikke belaster CPU og Ram så meget.
> Jeg vil blive meget glad hvis der er en der kan henvise til program til do.

Der er også den mulighed at benytte en usb-stick som ekstra RAM.
Hvor stor virkning der reelt er, ved jeg ikke noget om

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-09 15:58

"Steen" <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote in message

> Der er også den mulighed at benytte en usb-stick som ekstra RAM.
> Hvor stor virkning der reelt er, ved jeg ikke noget om

Virkningen er meget ringe og nogle gange medfører det dårligere performance.
Det er dokumenteret mange steder.

mvh
///M

Fra : KR

Dato : 07-01-09 16:04

> Virkningen er meget ringe og nogle gange medfører det dårligere
> performance. Det er dokumenteret mange steder.
>
> mvh
> ///M

Sikkert fordi mange mennesker bruger for dårlige
USB-stik................(for langsomme).

Dette her........eller andre med samme specifikationer er beregnet til Vista
ReadyBoost

http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2121774&lokation=

Kristian

Fra : Lyrik

Dato : 07-01-09 16:20

"Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Ram så meget.
> Jeg vil blive meget glad hvis der er en der kan henvise til program til
Du behøver ikke downloade noget i første ende.:
Kontrolpanel-system-Avancerede systemindstillinger-fanebladet avanceret-tryk
knappen "Indstillinger" under "Ydeevne".

Sæt prik i "Juster til bedste ydelse" og tryk OK.

MvH
Jens