MS Windows
briani 27239
Kør som administrator på Vista
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-01-09 09:05

På f.eks. følgende link er der beskrevet, hvordan man kan køre CMD
som administrator, og at man vil blive spurgt om tilladelse for at
fortsætte, men jeg bliver ikke spurgt om tilladelse, når jeg kører
noget som administrator. Er det mon fordi, at jeg har slået AUC fra?

Jeg kunne selvfølgelig bare selv teste, men hvis en eller anden nu
vidste det i forvejen... :)

http://www.fiberbredbaand.dk/portal/page/portal/Energimidt/Resource/docs/produktblade_privat/fixhastigprblvista.pdf

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ole C

Dato : 07-01-09 10:21

Thomas G. Madsen skrev blandt andet:

> [...]
> noget som administrator. Er det mon fordi, at jeg har slået AUC fra?
>
> Jeg kunne selvfølgelig bare selv teste, men hvis en eller anden nu

Jeg bliver heller ikke spurgt - og har også slået UAC fra.
(AUC lader jeg blive hvor det er )

--
vh
Ole C

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-01-09 10:41

Ole C skrev:

> Jeg bliver heller ikke spurgt - og har også slået UAC fra.

Ok. Så har det nok alligevel noget med UAC (som det så rigtigt hedder)
at gøre. Spørgsmålet er så bare, om man får problemer med at køre nogle
programmer, som absolut skal køres som administrator, for når der ikke
bliver spurgt om tilladelse, bliver det vel heller ikke kørt som
administrator, medmindre ens konto har administratorrettigheder i
forvejen selvfølgelig. Det kan jeg faktisk ikke huske, om min konto har,
og jeg har ikke mulighed for at tjekke det lige nu, men det har den vel
som standard akkurat som på WinXP(?).

> (AUC lader jeg blive hvor det er )

Det gør jeg indtil videre også, for jeg fik meget hurtigt spat af alle
de balladebokse.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 07-01-09 11:15

On Wed, 07 Jan 2009 10:40:54 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>som standard akkurat som på WinXP(?).

>Det gør jeg indtil videre også, for jeg fik meget hurtigt spat af alle

Hej. Sikkert et dumt spørgsmål. Men hvad står UAC for..?

Fra : Ole C

Dato : 07-01-09 12:35

> [...]

> har, og jeg har ikke mulighed for at tjekke det lige nu, men det har
> den vel som standard akkurat som på WinXP(?).

Ikke helt magen til.
Vista har desuden det man kalder "Superadministrator":
http://www.freesystem.dk/modules/smartsection/item.php?itemid=268
- men om det har nogen betydning i det aktuelle tilfælde, ved jeg ikke

> Det gør jeg indtil videre også, for jeg fik meget hurtigt spat af alle
> de balladebokse.

Og de bliver også så kede af det i Aalborg - selvom de nu kalder det AAU....

--
vh
Ole C

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-01-09 11:50

<http://en.wikipedia.org/wiki/User_Account_Control> :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-01-09 13:05

Ole C skrev:

> Vista har desuden det man kalder "Superadministrator":

Nå ja. Det har jeg da vist forresten læst om tidligere her i gruppen.

Forvirringen er komplet :D

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 07-01-09 20:01

"Thomas G. Madsen" <> skrev i meddelelsen
> [...]
> noget som administrator. Er det mon fordi, at jeg har slået AUC fra?
>
> Jeg kunne selvfølgelig bare selv teste, men hvis en eller anden nu

Har testet med en Vista Home Premium med UAC slået til.
Der kommer en balade box.

mvh
Henning

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-01-09 08:07

Henning Præstegaard skrev:

> Har testet med en Vista Home Premium med UAC slået til.
> Der kommer en balade box.

Okay. Så er det garanteret det UAC-halløj.

Tak for testen :)

--
Hilsen
Madsen