Københavnerne er de mest usunde...
Fra : MrLarsen

Dato : 05-01-09 07:07

<citat>
Københavnerne går oftere til lægen, og medicinforbruget er højere - og
så dør københavnerne bare tidligere.

Det er ikke opmuntrende information, hvis man tager et kig på den nye
opgørelse fra AE-rådet (Tidligere Arbejderbevægelsens Erhvervsråd).

Værst står til i Bispebjerg nordvest for København. Her er levealderen
nede på niveau med et Balkan-land og er ikke øget siden Anden
Verdenskrig.

I Bispebjerg bliver en gennemsnitsmand kun 69 år, hvor borgerne i
Hellerup, Gentofte og Lyngby-Taarbæk bliver fem år ældre.

- Disse tal understreger, at den personlige sundhedstilstand har en
klar sammenhæng med ens uddannelse og indkomst. Jo mere uddannet man
er, jo mindre syg er man, siger direktør i AE-rådet, Lars Andersen til
Berlingske Tidende.
</citat>

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2009/01/04/102351.htm

Det har vi fra Jylland da altid vidst, de københavnere er noget skravl.

--
Arne H. Wilstrup skrev følgende:
"I modsætning til Danmark og dets politi, var DDR en mønsterstat."
http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/6e7424efc8b1ad7d?hl=da

Fra : MrLarsen

Dato : 05-01-09 07:11

Hov, glemte en

--
Christian R Larsen skrev:
"Jeg synes ikke, det er muligt at misforstå det, men jeg mangler så i
modsætning til dig også viljen til at forstå, had der står."
http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/0084301d3033d4e3?hl=da

Fra : N_B_DK

Dato : 05-01-09 11:18

"MrLarsen" <still@no.invalido> wrote in message
> <citat>
> Københavnerne går oftere til lægen, og medicinforbruget er højere - og
> så dør københavnerne bare tidligere.

Den meget højere koncentration af udstødnings partikler spiller med
garanti ingen rolle, det er nok mere havluften der stryger ind over byen
der gør dem syge.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : MrLarsen

Dato : 05-01-09 11:48

N_B_DK frembragte:

> Den meget højere koncentration af udstødnings partikler spiller med garanti
> ingen rolle, det er nok mere havluften der stryger ind over byen der gør dem
> syge.

Uden tvivl, men det var nu også mest ment som en joke, du ved se om jeg
kunne stikke lidt ild i tønden

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-09 11:00

"MrLarsen" <still@no.invalido> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> Det har vi fra Jylland da altid vidst, de københavnere er noget skravl.

I århundreder har København kun kunne opretholde sit folketal ved at tage
mod provinsboer der ikke kunne få arbejde i hjemmekommujnen

Intet tyder på at levealder forlænges af at man spilder sig liv med at tage
en uddannelse

Havde man jord eller kendte nogen der havde det, så fik man selvtillid og
levede derfor et par år mere end ellers

Kan man arbeje, blvier man arbejder
Kan man ikke arbejde, bliver man lærer
Kan man ikke undervise bliver man forsker - og har man venner i systemet får
man let en forskerstilling

Sygeligheden blandt byboer har intet at gøre med at de bor tæt eller ikke
vasker sig
Social arv er alt - og bl.a. en forudsætning for de venskaber der sikrer
selvitillid om styrker innun forsvaret

Har en kvinde nogensinde blevet forkølet, hvis hun oplevede sig som
velkkædt, spørger Nietzsche, drilsk - tysk humor er verdens bedste

Godhed er mangel på styrke til at være ond, siger sasmme digterfilosof