TV journalister forlanger:Proportionel kri~
Fra : Lyrik

Dato : 04-01-09 16:28

Medierne har fået et nyt synspunkt, nemlig "proportionel krig"

Det må være affødt af boksningens vægtklasser, hvor en fluevægter mødes af
en anden fluevægter og en sværvægter af en anden sværvægter.

De argumemnterer med hellig retfærd lysende ud af deres øjne:" Når Hamas
skyder med små raketter ind over Israels land, så er det usportsligt at
Israel skyder tilbage med store raketter ind over Hamas-country!"

Lad os føre argumentationen lidt tilbage:"Når Hitler angriber med 4,5
million mand mod USSR, så er det usportsligt at russerne angriber tyskerne
med 20 millioner mand!?"

Eller:"Når det tyske Luftwaffe var tilintetgjort, så var det usportsligt at
kaste bomber fra fly imod tyske byer!?"

For nu har journalisterne besluttet sig for at al krig skal være
"proportionel!" ellers "gæls det ikke" og kan give rynkede bryn til
"opkomlingen" der vil kæmpe med alle midler!!

Så med mindre israelerne render skrigene rundt i tørklæder og fyrer
kalashnikovrifler op i luften ligesom Hamas, så er de usportslige!

Krig går ud på at vinde over fjenden! Og sørge for at han ikke kan revancere
sig. Praler han med at han gemmer sig i civilbefolkningen, og blandt
børnehavebørn, så skal han regne med at han tager børnehavebørnene og de
civile med sig til de evige jagtmarker!

MvH
Jens

Fra : Jens G

Dato : 04-01-09 16:53

On Sun, 4 Jan 2009 16:27:30 +0100, "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
>med 20 millioner mand!?"
>
>Eller:"Når det tyske Luftwaffe var tilintetgjort, så var det usportsligt at

Set på den måde, gjorde de allierede mange uretfærdige ting mod
tyskerne i den sidste fase af WW2.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-01-09 18:39

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> Set på den måde, gjorde de allierede mange uretfærdige ting mod
> tyskerne i den sidste fase af WW2.

En fllowup forfatter til Machiavelli er den tyske generaal Clausewitz, der
efter at have kæmpet mod Napoleon skrev om krigens natur, aat man skal slå
moeddstanderen ned så ikke han rejser sig igen
Gid Israel omsider gør det mod Gaza-psykopatenre (=muslimerne) så ikke derr
skal spildes flere resourcer på inkonsekvens og rituel krigsleg hvor begge
parter har et game kørende Undskyld slåfejl, - brillerne er væk.

Fra : DADK

Dato : 04-01-09 17:02

Lyrik wrote:
> [...]
> Lad os føre argumentationen lidt tilbage:"Når Hitler angriber med 4,5
> million mand mod USSR, så er det usportsligt at russerne angriber

Eller når England blev terrorbombet, så var det terrorbombning at hævne sig
på f.eks Dresden. Eller selvom USA stod til at vinde, kastede de atombomber
osv osv. Begge dele er sjovt nok noget, der er heftigt diskuteret op igennem
historien - altså blandt vinderne, og der findes argumenter for og imod.
Dine meget overfladiske sorthvide-betragtninger holder altså ikke for en
nærmere analyse.

Israel burde være de gode, der findes ikke én nuværende som tidligere
udenrigsminister i Danmark, der ikke kritiserer Israels fremfærd, - Per Stig
Møller gør det, Uffe Ellemann-Jensen gør det, Niels Helveg Petersen og
Mogens Lykketoft gør det. Det handler ikke om at være for eller imod Israel,
eller argumentere for "proportional krig", men slet og ret om, at det er
dårligt for Israel selv, det de gør.

Samtidig står det vel åbenbart, at Israel uanset hvad de gør ikke kan undgå
at ramme civile. Gaza er et slags fængsel, fuldkommen lukket af for
omverdenen - flugt er umulig, selv hvis Israel gør alt for at undgå at ramme
civile, vil de ikke kunne undgå det, for palæstinenserne har ingen steder at
flygte hen.

> Eller:"Når det tyske Luftwaffe var tilintetgjort, så var det
> usportsligt at kaste bomber fra fly imod tyske byer!?"

Ja, det var det netop. Det var set ud fra en militærstrategisk betragtning
aldeles nytteløst. Her findes en fin parallel til Israel-Gaza krigen. Ingen
betvivler Israels ret til at bekæmpe terror, men når man bruger præcis de
samme metoder, er det jo vanskeligt at se forskel. Om man terrorbomber
Dresden eller andre byer med brandbomber, svarer nøjagtig til at terrorbombe
London og forstæder med V2.raketter, og hvis man allerede har vundet, er det
jo en krigsforbrydelse. Hvem forestiller sig at Israel kan tabe?

Israel kan tabe ansigt, tabe "freden", en fred de ikke har gjort meget for
at initiere. Som Per Stig Møller sagde i dag på TV2 News : Man (Israel) har
ikke vist, at fredssporet er bedre end krigssporet. Palæstinenserne får
nøjagtig ingenting ud af at lade sig spærre inde, og holde fred. Men de får
en hel masse ud af at sende nogle raketter ind over grænsen.

Hamas var på samme måde nul og ngenting for 10 år siden - Israel har endda
støttet Hamas, imod PLO. Men da man byggede sikkerhedsbarrieren, og
separerede bønder fra f.eks deres families 250 år gamle olivenlunde, og i
stedet udvidede bosættelserne, så sendte man palæstinenserne i armene på
Hamas, der i visse grænsebyer gik fra 1-2% tilslutning, til 90% tilslutning,
og tilsidst vandt valget.

> [...]
>
> Så med mindre israelerne render skrigene rundt i tørklæder og fyrer
> kalashnikovrifler op i luften ligesom Hamas, så er de usportslige!

Hvis verden var så enkel, ville alle problemer være nemme at løse. Du må
komme med et alternativ, når nu Israel er baseret på palæstinensernes jord,
og de igennem annektionskrig og nye grænsedragninger udvider territoriet med
bosættelser, hver gang på bekostning af palæstinenserne - hvor skal
palæstinenserne så tage hen? Det er en temmelig dårlig ide, at sende dem
alle sammen til Danmark eller det øvrige Europa, ved vi, og de øvrige
arabiske lande har også fået nok. Når nu Israel ikke er indstillet på en
palæstinensisk stat, hvad skal der så ske med dem? Så længe man som nu på 5
generation holder dem indespærret i et slags fængsel, vil du fra nu og i al
fremtid lejlighedsvis opleve "fangeoprør".

> [...]
> og blandt børnehavebørn, så skal han regne med at han tager
> børnehavebørnene og de civile med sig til de evige jagtmarker!

Ja, sådan er mytologien jo, blandt notoriske palæstinenserhadere. Alle
palæstinesere er terrorister, en god palæstinenser er en død palæstinenser,
og enhver dokumentation på det modsatte er enten løgn og propanganda, eller
rødgardistisk naivisme.

Det må som sagt være dejlig nemt, at besidde et så forenklet og "klart"
verdensbillede.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-09 17:15

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Israel, eller argumentere for "proportional krig", men slet og ret om, at
> det er dårligt for Israel selv, det de gør.

Vås - Det har at gøre med Feta, og hensyn til en flok utilpassede
indvandrere som egentlig skulle hjemsendes straks.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 04-01-09 18:55

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> "DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Vås - Det har at gøre med Feta, og hensyn til en flok utilpassede
> indvandrere som egentlig skulle hjemsendes straks.

Israel skal hånhæve høje mure mellem Islam og civilisationen

Høns og ræve adskilles af trådnet, ikke ?

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-01-09 11:07

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Israel skal hånhæve høje mure mellem Islam og civilisationen
>
> Høns og ræve adskilles af trådnet, ikke ?

Forklar hvordan du vil standse Kassam-folkets nederdrægtigheder.
P-piller i sky over området og vent 60 år?

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 04-01-09 18:52

> [...]
> propanganda, eller rødgardistisk naivisme.
>
> Det må som sagt være dejlig nemt, at besidde et så forenklet og "klart"

Mit verdensbillede er at Briter havde ratificeret Haagt og Geneve
krigekonventioner om gentlemankrig og tyskerne havde overholdt i både WW1+2
og når USA&UK havde fået germanerne ned så sparkede de i ansigtet og under
bæltestedet

De var Machiavelliske trods løfter

Dresden handlede om at der skulle gå lang tid før tyskerne kunne rejse sig
igen og udkonkujrere dårlige britiske industriprodukter, fx Moris Minor
biller

Wagner måtte ikke overgå musicals - tysk kultur skulle tilsværtes som uden
humor osv
Sprache der Dichter und Denker skulle hånes som kommandosprog kun og ikke
Goethes og Schillers
Da Adenauer fik wirtshaftswunderet igeng ærgrede Churchjill sig at han ikke
lod Stazlin afllive alle tyske officerer og at bomberne havde været for få

Fra : mr

Dato : 05-01-09 12:00

> [...]
> krigekonventioner om gentlemankrig og tyskerne havde overholdt i både
> WW1+2 og når USA&UK havde fået germanerne ned så sparkede de i ansigtet og

altså alle dokumenter om tysk krigsforbrydelse er løgn? Der har ike været en
krig for konventionerne har været overholdt, heller ikke tyskerne, det siger
sig selv.

> De var Machiavelliske trods løfter

Hvad regner du med?

> Dresden handlede om at der skulle gå lang tid før tyskerne kunne rejse sig
> igen og udkonkujrere dårlige britiske industriprodukter, fx Moris Minor
> biller

tyskerne kunne kun lave biler i Dresden?

> Wagner måtte ikke overgå musicals - tysk kultur skulle tilsværtes som
> uden humor osv

altså tyskerne hånede ikke engelsk og amerikansk kultur? Du forstår ikke at
det kun er en del af krigen og kulturkamp?

> [...]
> Da Adenauer fik wirtshaftswunderet igeng ærgrede Churchjill sig at han
> ikke lod Stazlin afllive alle tyske officerer og at bomberne havde været
dokumentation?
witrschaftswunder blev sat i gang af USA, og hjulpet godt på vej af kul- og
stålunionen.

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-01-09 18:04

Lyrik skrev den 04-01-2009 16:27:
> Lad os føre argumentationen lidt tilbage:"Når Hitler angriber med 4,5
> million mand mod USSR, så er det usportsligt at russerne angriber
> tyskerne med 20 millioner mand!?"
> .

Godwins law allerede i første indlæg i det debatoplæg.

flot.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Lyrik

Dato : 04-01-09 19:24

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Godwins law allerede i første indlæg i det debatoplæg.
>

> flot.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du må gerne onanere foran spejlet nu!,-)

Fra : @

Dato : 05-01-09 01:47

har du ikke hørt det,

Godwin er erklæret ulovlig

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-01-09 08:32

@ skrev den 05-01-2009 01:46:

> har du ikke hørt det,
>
> Godwin er erklæret ulovlig

Så tager vi da bare den her istedet:

http://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : @

Dato : 05-01-09 13:40

On Mon, 05 Jan 2009 08:32:05 +0100, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Så tager vi da bare den her istedet:
>
>http://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum

og det samme vås er stadigvæk vås

at nogle lider af berøringsangst må de jo få gjort noget ved

hvis man ikke kan bringe nazisme eller Hitler ind i en debat, hvad
bliver det næste?

hvorfor lige Hitler?

noget siger mig at der må være socialister på spil med dette nonsens

det kan umuligt være værre at bringe Hitler på banen end andre
diktatorer som har stået for større og værre grusomheder gennem meget
længere tid

jeg er sikker på at du hurtigt kan lave en liste

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-09 10:18

> Så tager vi da bare den her istedet:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum

Er det også ulovligt at sige "Det er djævelsk" ?

Idag er synonymet "Det er nazisttisk"

Sproget udvikler sig og Godwin er vås uden jura, lov, fornuft, god smag
eller andet positivt

Men trættende gentagelser er ganske rigtigt.......trættende

Fra : Bo Warming

Dato : 04-01-09 19:14

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Godwins law allerede i første indlæg i det debatoplæg.
>

> flot.

Nazi-mytologi har erstattet guderi&tro om djævle og helvede,

Fra : N E i L -+- D A N E ~

Dato : 04-01-09 18:24

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
> Medierne har fået et nyt synspunkt, nemlig "proportionel krig"

Ja, det må vi kræve.

Fx: http://politiken.dk/udland/article622805.ece

Her kunne vi jo sende nogen af de herboende muslimer hjem
for at hævne, når danske soldater dør.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-01-09 18:05

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> blandt børnehavebørn, så skal han regne med at han tager børnehavebørnene
> og de civile med sig til de evige jagtmarker!

Enig
Rituel krig forekommer på stikllehavsøer og New Guienea og efter at
sstammerne har smidt kæppe mod hinanden, går de hjem og æder godt og ynker
deres blå mærker
Ridderturneingt og sport er det samme
Og Geneve og Haag konventioner om krig er til grin og Japan har aldrig
ujnderskrevet dem, for krig skal overstås hurtigt ogt være hård, ikke
proportionel MAN TRÆKKER IKKE EN TAND LANGSOMT UD

Konventionerne blev da heller ikke overholdt ved Nyrnbergdomstgolen hvor man
straffede med tilbagevirkende kraft og opfandt ny sære §er om "forbrydelser
mod menneskeheden"

Muhamedanerledere hævder at der ER konventioner om proportionel krig - skid
på alle konventioner
Vore landsforræddere i godhedsindustrien har underskrevet dem og de bør
fyres
Hoillænderen Johan Huizingas bog "Homo Ludens" fra 1934 er standareddværket
om den legende "rituellle krig" hvor ceremonier er tidsfordriv og
konkurrencesportens basis - og gentelemen regler om at skåne kvinddr og børn
er normal i denne fritidssyssel
Var Chimpanser blevet til Mennesker hvis ikke de krigedes med bagholdsangreb
med KLO OG TAND OG STENKAST til døden os skiller ?

Fra : Joakim

Dato : 05-01-09 07:42

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
> Medierne har fået et nyt synspunkt, nemlig "proportionel krig"

Som er en eufemisme for at ikke tilstrækkeligt mange israelere er blevet
dræbt.

Fra : Lyrik

Dato : 05-01-09 19:02

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
>
> Som er en eufemisme for at ikke tilstrækkeligt mange israelere er blevet
> dræbt.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Israel må befri sig for fjenderne: Den ulykkessalige tanke om endnu en
islamisk stat må opgives! For at have en bæredygtig stat må man have
indtægter som kan brødføde en befolkning. Man må også have demokratiske
institutioner. Det har filistrene ikke.
Filistrenes hovedindtægt er bistandshjælp fra EU, Israel! og andre hovedløse
velmenere.

Da de ikke kan klare sig selv, kan de under ingen omstændigheder være en
stat.
Man må tømme områderne for dem!
Det skal foregå af villighedens vej. når man ikke har noget at spise og
drikke, så må man forsvinde. Sørg for at de gør det!

Ban en vej til Sydlibanon og læg al nødhjælpen der! Så kommer de når de
bliver sultne nok. Så er det Libanons problem istedet for Israels.
Shiamuslimer hører hjemme i Iran og i det sydlige Iraq. Ikke i Israel by no
means! Det må ikke ske!

MvH
Jens

Fra : ASKF

Dato : 06-01-09 09:58

Lyrik ytrede sig i <gjthve$1p5k$1@newsbin.cybercity.dk> med dette:

> [...]
>bliver sultne nok. Så er det Libanons problem istedet for Israels.
>Shiamuslimer hører hjemme i Iran og i det sydlige Iraq. Ikke i Israel by no

Siden hvornår har Israel kunnet klare sig selv uden den økonomisk støtte
fra USA, som de blandt andet benytter til at stjæle jord og vand fra
Vestbreden, så befolkningen der ikke er i stand til brødføde sig selv?
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-09 10:24

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
>
> Som er en eufemisme for at ikke tilstrækkeligt mange israelere er blevet
> dræbt.

Jeg nåede heldigvis ikke at vædde om at NUL israelske soldater vil blive
dræbt

Hamas-avisen Politiken skriver idag et een dræbtes i kampene

Passer det? Mon ikke friendly fire? Eller han faldt ned af en sttige?

Raketterne fik ram på 4 civile jøder

Siden våbenhvilen blev brudt (af Hamas) er 514 muslimer dræbt
2250 såret (og 34 jøder)
og 1200 muslimer har valgt at flytte i lejr og kaldes flygtninge men det
kaldte alle sig vist også tidligere