|
| Bedemænd er skadelig godhedsindustri Fra : Bo Warming |
Dato : 04-01-09 15:47 |
|
Bedemænd er skadelig godhedsindustri
Overdreven renlighed og moral blandes ofte sammen og bestyrker hinanden
bl.a. hos kristne gemytter
Nogle år før min mor døde fortalte jeg hende, at det er fuldt lovligt ikke
at bruge bedemand, og hun sagde, at hvis hun døde i hjemmet måtte jeg godt
smide hende i et par affaldssække og køre liget på cykelanhænger til
krematorium.
I dag skamroser Politiken bedemændenes nænsomme måde at klippe afdødes tøj i
stykker, så det kan lægges på liget igen, så pårørende kan tage afsked med
et tilsyneladende nylig dødt lig.
Bedemænd lever højt på tro på, at man besmittes, hvis man rører ved et lig -
men selv epidemi-lig er oftest ufarlige at røre ved, hvis man ikke rører
fugtige stedet og derefter egen krops fugtige steder.
Politiken REKLAMERER for professionelle ritual-specialister, så de gør det
VÆRDIGT at bedemænd er involveret. Polittikens KUNST-sektion er om at gøre
æstetik til religion
For mig er en værdig død at kaste sig mod en muslim-voldsmand, og da den
chance næppe opstår så at skabe respekt for aktiv dødshjælp, hvor staten
ikke er formynderisk.
------------------------------------
| |
mr (05-01-2009)
| Kommentar Fra : mr |
Dato : 05-01-09 11:51 |
|
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
news:LP6dnWYxfuzLUf3UnZ2dnUVZ8vSdnZ2d@giganews.com...
> Bedemænd er skadelig godhedsindustri
> Overdreven renlighed og moral blandes ofte sammen og bestyrker hinanden
> bl.a. hos kristne gemytter
men mest hos muslimer, som har dyrket renlighed længe før de kristne.
>
> Nogle år før min mor døde fortalte jeg hende, at det er fuldt lovligt ikke
> at bruge bedemand, og hun sagde, at hvis hun døde i hjemmet måtte jeg
> godt smide hende i et par affaldssække og køre liget på cykelanhænger til
> krematorium.
> I dag skamroser Politiken bedemændenes nænsomme måde at klippe afdødes tøj
> i stykker, så det kan lægges på liget igen, så pårørende kan tage afsked
> med et tilsyneladende nylig dødt lig.
>
Godt håndværk hedder det. Hvad er der nu galt med det?
>
> Bedemænd lever højt på tro på, at man besmittes, hvis man rører ved et
> lig - men selv epidemi-lig er oftest ufarlige at røre ved, hvis man ikke
> rører fugtige stedet og derefter egen krops fugtige steder.
>
Har du hørt om virus der smitter gennem små vanddråber i luften?
>
> Politiken REKLAMERER for professionelle ritual-specialister, så de gør det
> VÆRDIGT at bedemænd er involveret. Polittikens KUNST-sektion er om at gøre
> æstetik til religion
> For mig er en værdig død at kaste sig mod en muslim-voldsmand, og da den
> chance næppe opstår så at skabe respekt for aktiv dødshjælp, hvor staten
> ikke er formynderisk.
>
> ------------------------------------
bedemændene er altså med i en ond statssammensværgelse?
BEdemændene dækker et behov. På nøjagtig samme måde som Bilka sælger
flæskesteg og kartofler.
Hvad med hjemmehjælperne - er det med i samme sammensværgelse når de tvinger
gamle fjolser som til til at få hjemmehjælp. Du kan sagtens klare dig selv,
kan du ikke?
Jeg har respekt for dit dødsønkse, jeg håber det lykkes dig en gang. Ellers
har du jo ikke ret mange meritter at prale med
| |
Bo Warming (05-01-2009)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 05-01-09 12:47 |
|
"mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4961e62b$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
> news:LP6dnWYxfuzLUf3UnZ2dnUVZ8vSdnZ2d@giganews.com...
>> Bedemænd er skadelig godhedsindustri
>> Overdreven renlighed og moral blandes ofte sammen og bestyrker hinanden
>> bl.a. hos kristne gemytter
> men mest hos muslimer, som har dyrket renlighed længe før de kristne.
>>
>> Nogle år før min mor døde fortalte jeg hende, at det er fuldt lovligt
>> ikke at bruge bedemand, og hun sagde, at hvis hun døde i hjemmet måtte
>> jeg godt smide hende i et par affaldssække og køre liget på cykelanhænger
>> til krematorium.
>> I dag skamroser Politiken bedemændenes nænsomme måde at klippe afdødes
>> tøj i stykker, så det kan lægges på liget igen, så pårørende kan tage
>> afsked med et tilsyneladende nylig dødt lig.
>>
> Godt håndværk hedder det. Hvad er der nu galt med det?
Du må for mig smide millioner af sparepenge i religiøse ritualer og se din
arv forsvinde til fupmagerre.
Jeg advarer og oplyser videnskabeligt men du har din frihed til at være din
egen ulykkes smed
>>
>> Bedemænd lever højt på tro på, at man besmittes, hvis man rører ved et
>> lig - men selv epidemi-lig er oftest ufarlige at røre ved, hvis man ikke
>> rører fugtige stedet og derefter egen krops fugtige steder.
>>
> Har du hørt om virus der smitter gennem små vanddråber i luften?
Ingen dansker er blevet syg af at røre lig
Måske heller ikke i pest og kolera epidemierne og i middelalderen
Har du dokumentation på sådan smittespredning?
>> Politiken REKLAMERER for professionelle ritual-specialister, så de gør
>> det VÆRDIGT at bedemænd er involveret. Polittikens KUNST-sektion er om at
>> gøre æstetik til religion
>> For mig er en værdig død at kaste sig mod en muslim-voldsmand, og da den
>> chance næppe opstår så at skabe respekt for aktiv dødshjælp, hvor staten
>> ikke er formynderisk.
>>
>> ------------------------------------
> bedemændene er altså med i en ond statssammensværgelse?
> BEdemændene dækker et behov. På nøjagtig samme måde som Bilka sælger
> flæskesteg og kartofler.
Jeg har ikke tid at fodre grise og dyrke kartofler , men jeg kan let fragte
en død forælder fra hjem til krematorie i min rygsæk ellerr et
taxa-bagagerum
Der er intet godt håjndværk som kun bedemænd kan
Der er lov mod usømmelig omgang med lig men læg en sort afrfadlssæk om din
døde forælders hoved og du kan ikke sttraffes
| |
mr (05-01-2009)
| Kommentar Fra : mr |
Dato : 05-01-09 21:10 |
|
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
news:D_mdnd-Y6snrxv_UnZ2dnUVZ8gydnZ2d@giganews.com...
> "mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen
> news:4961e62b$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
>> news:LP6dnWYxfuzLUf3UnZ2dnUVZ8vSdnZ2d@giganews.com...
>>> Bedemænd er skadelig godhedsindustri
>>> Overdreven renlighed og moral blandes ofte sammen og bestyrker hinanden
>>> bl.a. hos kristne gemytter
>> men mest hos muslimer, som har dyrket renlighed længe før de kristne.
>>>
>>> Nogle år før min mor døde fortalte jeg hende, at det er fuldt lovligt
>>> ikke at bruge bedemand, og hun sagde, at hvis hun døde i hjemmet måtte
>>> jeg godt smide hende i et par affaldssække og køre liget på
>>> cykelanhænger til krematorium.
>>> I dag skamroser Politiken bedemændenes nænsomme måde at klippe afdødes
>>> tøj i stykker, så det kan lægges på liget igen, så pårørende kan tage
>>> afsked med et tilsyneladende nylig dødt lig.
>>>
>> Godt håndværk hedder det. Hvad er der nu galt med det?
>
> Du må for mig smide millioner af sparepenge i religiøse ritualer og se din
> arv forsvinde til fupmagerre.
> Jeg advarer og oplyser videnskabeligt men du har din frihed til at være
> din egen ulykkes smed
>
hvad med om du lod folk ha deres tro for sig selv? At ingen gider gi dig et
eftermæle, skal vel ikke gå ud over alle andre?
>>>
>>> Bedemænd lever højt på tro på, at man besmittes, hvis man rører ved et
>>> lig - men selv epidemi-lig er oftest ufarlige at røre ved, hvis man ikke
>>> rører fugtige stedet og derefter egen krops fugtige steder.
>>>
>> Har du hørt om virus der smitter gennem små vanddråber i luften?
>
> Ingen dansker er blevet syg af at røre lig
> Måske heller ikke i pest og kolera epidemierne og i middelalderen
> Har du dokumentation på sådan smittespredning?
>
kan du dokumentere at ingen smite sker fra levende til levende?
Hvis det kan ske der, sker det også fra død til levende naturligvis. Både
hos dyr og mennesker. Hvorfor graver man M&K døde dyr med? Kunne de ikke
bare brændes?
>
>>> Politiken REKLAMERER for professionelle ritual-specialister, så de gør
>>> det VÆRDIGT at bedemænd er involveret. Polittikens KUNST-sektion er om
>>> at gøre æstetik til religion
>>> For mig er en værdig død at kaste sig mod en muslim-voldsmand, og da den
>>> chance næppe opstår så at skabe respekt for aktiv dødshjælp, hvor staten
>>> ikke er formynderisk.
>>>
>>> ------------------------------------
>> bedemændene er altså med i en ond statssammensværgelse?
>> BEdemændene dækker et behov. På nøjagtig samme måde som Bilka sælger
>> flæskesteg og kartofler.
>
> Jeg har ikke tid at fodre grise og dyrke kartofler , men jeg kan let
> fragte en død forælder fra hjem til krematorie i min rygsæk ellerr et
> taxa-bagagerum
> Der er intet godt håjndværk som kun bedemænd kan
>
du kan heller intet alle andre ikke kan, faktisk har du endni ikke vist
verden din store begavelse. Jeg vil garatere at du ikke kan løfte din døde
moder i en rygsæk, med mindre du parterer hende først. Men det var måske
planen?
Der er intet godt håndværk som kun en tømrer kan, men ikke alle gør det lige
godt. Det kan du vel forstå?
Nogle vælger håndværler efter den kunstneriske kvalitet.
>
> Der er lov mod usømmelig omgang med lig men læg en sort afrfadlssæk om din
> døde forælders hoved og du kan ikke sttraffes
ok, en sæk over hovedet og så ned i rygsækken, er det det du mener?
| |
|
|