Flertal af danskere holder med Israel
Fra : Petse

Dato : 04-01-09 13:52

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1104988.ece

Så længe palæstineserne har Hamas og Fatah, så skal de ikke regne med
støtte fra danskerne. 61 procent støtter, at Israel er gået ind i Gaza.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 04-01-09 13:55

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1104988.ece
>
> Så længe palæstineserne har Hamas og Fatah, så skal de ikke regne med
> støtte fra danskerne. 61 procent støtter, at Israel er gået ind i Gaza.

Dvs. at hele 39 er imod! Det er sgu da rystende.

/Kim

Fra : jakobn

Dato : 04-01-09 05:59

On 4 Jan., 13:55, "Kim Frederiksen" <k...@the-coffeeshop.dk> wrote:

> Dvs. at hele 39 er imod! Det er sgu da rystende.
>
> /Kim

Sgu mere rystende at ca. 12 procent støtter ophævelsen af den
israelske stat, jvf afstemningerne på eb.dk !

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 04-01-09 14:06

"jakobn" <jakobnygren@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Sgu mere rystende at ca. 12 procent støtter ophævelsen af den
>israelske stat, jvf afstemningerne på eb.dk !

De skulle ganske enkelt udvises pr. omgående. Alene på det grundlag.

/Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-01-09 14:16

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> De skulle ganske enkelt udvises pr. omgående. Alene på det grundlag.

Og hvem skulle så være tilbage til at trolle på dk.politik? Nædu, dem kan vi
ikke undvære.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : DADK

Dato : 04-01-09 14:38

Jens Bruun wrote:
> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvem skulle så være tilbage til at trolle på dk.politik? Nædu, dem
> kan vi ikke undvære.

De 61% der sætter direkte lighedstegn imellem Israels ret til at eksistere,
og så deres ret til at kopiere Hamas raket-terror er nu også et muntert
indslag.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 04-01-09 15:22

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> De 61% der sætter direkte lighedstegn imellem Israels ret til at
> eksistere, og så deres ret til at kopiere Hamas raket-terror er nu også et
> muntert indslag.

Hvad havde du ellers forestillet dig Israel skulle gøre? Sige at de ikke
måtte skyde med raketter?

/Kim

Fra : DADK

Dato : 04-01-09 15:49

Kim Frederiksen wrote:
> "DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad havde du ellers forestillet dig Israel skulle gøre? Sige at de
> ikke måtte skyde med raketter?

Gå efter terroristerne, naturligvis. Det synes jeg ville være fornuftigt og
fair. Israel er da 100% på det rene med hvem der udover terror hvornår,
hvordan våbnene smugles ind osv - det er jo derfor man "pludselig" kan bombe
40 tunneler, eksempelvis. Nu får man bare en masse dårlige reklame, og
fordømmelse i stedet - plus at man får endnu flere forbitrede
palæstinensere, der gerne vil være terrorist. Men bevares - efter dårlige
meningsmållinger er der sikkert fremgang til typer som Barak. Også dette kan
sammenlignes direkte med palæstinensernes taktik. Hamas er en lovlig valgt
regering, uanset om man bryder sig om den eller ej, der "lever" af deres
uven Israel, og som hvis man er ved at blive upopulær, f.eks ikke magter
indenrigspolitiske opgaver, kan gå efter en ydre fjende, sanktionere terror
og viola er man på banen igen.

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-09 18:23

> Gå efter terroristerne, naturligvis. Det synes jeg ville være fornuftigt
> og fair. Israel er da 100% på det rene med hvem der udover terror hvornår,
> hvordan våbnene smugles ind osv

Aha. Hvordan havde du forestillet dig man skulle kæmpe mod
ikke-uniformerede, (og dermed ikke beskyttet af nogen konventioner),
terrorister der gemmer sig blandt en sympatiserende civilbefolkning?

/Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-01-09 18:35

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk>
skrev i en meddelelse

> Aha. Hvordan havde du forestillet dig man skulle kæmpe mod
> ikke-uniformerede, (og dermed ikke beskyttet af nogen konventioner),
> terrorister der gemmer sig blandt en sympatiserende civilbefolkning?

Måske med Qassam-raketter og selvmordsangreb?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-01-09 18:38

Kim Frederiksen skrev den 04-01-2009 18:23:
> [...]
> ikke-uniformerede, (og dermed ikke beskyttet af nogen konventioner),
> terrorister der gemmer sig blandt en sympatiserende civilbefolkning?

så fordi man ikke-bærer uniform og skyder med et våben, så er man ikke
beskyttet af lovgivning?

hhmmmmmmm, stakkels jægere her til lands.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Elliot

Dato : 05-01-09 00:49

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> så fordi man ikke-bærer uniform og skyder med et våben, så er man ikke
> beskyttet af lovgivning?

Check lige op Genevekonventionen. Ingen uniform = ingen rettigheder - tough
shit.

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-09 06:31

"Elliot" <elliot@aone.com> skrev i meddelelsen

> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Check lige op Genevekonventionen. Ingen uniform = ingen rettigheder -
> tough shit.

Det er Haag Landkrigkonvention men DEN BØR ALLE SKIDE PÅ
Den er ikke lov og giver ikke straf når den brydes

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-01-09 21:39

> Det er Haag Landkrigkonvention men DEN BØR ALLE SKIDE PÅ
> Den er ikke lov og giver ikke straf når den brydes

Joda. Det giver så sandelig straf i DK, når den brydes.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : DADK

Dato : 04-01-09 21:20

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
> ikke-uniformerede, (og dermed ikke beskyttet af nogen konventioner),
> terrorister der gemmer sig blandt en sympatiserende civilbefolkning?

Jeg havde forestillet mig at man undgik at få ikke-uniformerede terrorister.

Fra : Elliot

Dato : 05-01-09 00:51

> [...]
> ikke-uniformerede, (og dermed ikke beskyttet af nogen konventioner),
> terrorister der gemmer sig blandt en sympatiserende civilbefolkning?

Ja, desværre kæmper den Israelske soldat der står foran en barnevogn mod
terroristen der gemmer sig bag en barnevogn.

Fra : DADK

Dato : 05-01-09 01:19

Elliot wrote:
> [...]
>
> Ja, desværre kæmper den Israelske soldat der står foran en barnevogn
> mod terroristen der gemmer sig bag en barnevogn.

udover det er pjat : Hvordan vil du mene en dansk soldat så skal opføre sig
i en sådan situation?

Fra : Elliot

Dato : 05-01-09 01:36

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> udover det er pjat : Hvordan vil du mene en dansk soldat så skal opføre
> sig i en sådan situation?

Hvorfor mener du det er pjat? Det er et præcist billede på hvordan
"Palistinenserne" kæmper mod israelerne, gemmer sig som de feje hunde de i
virkeligheden er bag deres egne uskyldige mens israeleren gør hvad han kan
for at beskytte sine egne svage og uskyldige.

Fra : DADK

Dato : 05-01-09 01:56

Elliot wrote:
> [...]
> de i virkeligheden er bag deres egne uskyldige mens israeleren gør
> hvad han kan for at beskytte sine egne svage og uskyldige.

Du kunne altså ikke svare?

Fra : Elliot

Dato : 05-01-09 11:07

> Du kunne altså ikke svare?

Jo da.
Ifølge Genevekonventionen har terroristen (ved at gemme sig bag
civilpersoner) gjort den palistinensiske barnevogn til et legitimt mål og
samtidigt sig selv til krigsforbryder. At det er en særdeles modbydelig
situation at stå i for den danske soldat er noget ganske andet.

Fra : DADK

Dato : 10-01-09 20:05

Elliot wrote:

> Jo da.
> Ifølge Genevekonventionen har terroristen (ved at gemme sig bag
> civilpersoner)

Hvem gemmer sig bag civilpersoner? Vi mangler jo stadig et eksempel på, at
Hamas har gemt sig bag civile. Det som nærer den almene forestilling er jo,
at alle palistænsere er Hamas, og dermed kan man med et trylleslag gøre ofre
til skurke, eller retfærdige mål. Giv et eksempel på at at Hamas har brugt
kvinder og børn som civile skjold? Myten findes - den er blot aldrig bevist
endsige efterprøvet.

Fra : ASKF

Dato : 06-01-09 10:12

jakobn ytrede sig i
<cb1b0411-5dd7-409a-a085-10167a542950@g1g2000pra.googlegroups.com> med
dette:

>Sgu mere rystende at ca. 12 procent støtter ophævelsen af den
>israelske stat, jvf afstemningerne på eb.dk !

Nej da, at gøre hele området til et FN protektorat er da oplagt.

Hverken jøder eller muslimer skal have noget at sige.

Nordkorea har jo en meget stor hær de alligevel ikke bruger til andet
end parader, så den kunne passende blive brugt som politistyrke til at
holde orden i området.

EU har et massivt beaukrati som kan tage sig af at administrere området,
vi vil alligevel ikke savne det.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Ole Mogensen

Dato : 05-01-09 19:54

Petse wrote:
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1104988.ece
>
> Så længe palæstineserne har Hamas og Fatah, så skal de ikke regne med
> støtte fra danskerne. 61 procent støtter, at Israel er gået ind i Gaza.

Naturligvis holder de fleste danskere med Israel, det er en del af
vores historie, de fleste af vores forældre/bedsteforældre har oplevet
og fortalt historier om hvordan et andet samfund, hvor troen på verdens
overherredømme *også* blev til politik, prøvede at udrydde folk som
havde en anden tro / overbevisning.

Israel har i mange mange år levet med at at grupper som Hamas ville
udrydde, ikke kun landet, men hele jødedommen.

De har fundet sig i at der er skudt @ 30-40 raketter hver dag mod deres
land, man skal sgu' da være en total idiot hvis man forestiller sig
at Israel ikke ville sige "NOK"

Mine bedste håb til Israels folk, håber at I får held med at udrydde
truslen mod jer.

Håber vi også i Danmark får galskaben stoppet i tide.

Ole Mogensen