Landoffensiven startet
Fra : Martin Larsen

Dato : 03-01-09 20:16

Israelske tanks er trængt ind i gazastriben ved Beit Lahiya.

Jeg gætter på at det drejer sig om at fange flere hamas-terrorister.

Eller også bliver det en længere besættelse for at sætte stopper for Kassam.

Mvh
Martin

Fra : Poul E Hansen

Dato : 03-01-09 13:23

On 3 Jan., 20:15, "Martin Larsen" <mlar...@post7.tele.dk> wrote:
> Israelske tanks er trængt ind i gazastriben ved Beit Lahiya.
>
> Jeg gætter på at det drejer sig om at fange flere hamas-terrorister.
>
> Eller også bliver det en længere besættelse for at sætte stopper for Kassam.

Hvis de bare fanger nogle Hamasfolk, kan der være mange folk tilbage
der på sigt ville kunne fremstille de samme raketter samt udvikle dem.
Mon ikke det er smartere at få kontrol over Gaza og kvæle terrorismen
henad vejen?

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-01-09 21:52

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

der på sigt ville kunne fremstille de samme raketter samt udvikle dem.
Mon ikke det er smartere at få kontrol over Gaza og kvæle terrorismen

---------------

Hvis de vil standse Kassam og fjerne Hamas-folkenes magtbastioner, vil det
nok blive en langsigtet affære. Måske Hamas kan svækkes så meget at Fatah
kan tage over, men det bliver et delikat projekt.
Forhåbentlig er det enden på den Iransk inspirerede Hamas-styrede
terrorstat.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 04-01-09 05:37

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> der på sigt ville kunne fremstille de samme raketter samt udvikle dem.
> Mon ikke det er smartere at få kontrol over Gaza og kvæle terrorismen

Israel gør ikke hvad er smart men hvad giver dem mulighed for at brillere og
holde konflikten igang længe

der er fejl på begge sider men DK bør holde mmed jøderne

Fra : Poul E Hansen

Dato : 03-01-09 14:02

On 3 Jan., 21:52, "Martin Larsen" <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
> kan tage over, men det bliver et delikat projekt.
> Forhåbentlig er det enden på den Iransk inspirerede Hamas-styrede

Ja, de blev jo blodigt skræmt væk fra Gaza. Men mon de (Fatah)
overhovedet ville kunne stoppe Hamasfolkene, selv hvis de får
kontrollen? Der skal nok kraftige midler i brug som de kan have
skrubler ved at bruge mod folk der siger at de vil befri Palæstina.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-01-09 23:25

> [...]
>
> Jeg gætter på at det drejer sig om at fange flere hamas-terrorister.
>
> Eller også bliver det en længere besættelse for at sætte stopper for

Behøver Israel tabe blot EEN soldat

Får Hamas andre sejre end """moralske""" ?

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-09 09:27

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Behøver Israel tabe blot EEN soldat
>
> Får Hamas andre sejre end """moralske""" ?

Nok er nok - ligesom i DK!

Mvh
Martin