Det er vist.....
Fra : Malene P

Dato : 03-01-09 17:25

...... ikke lovligt at brænde andre nationers flag af. Dannebrog må man
selvfølgelig gerne brænde af, men andre landes flag må man ikke. Men mon
nogle af disse beskidte køtere overhovedet vil blive straffet? Næppe.

Malene P

Fra : N E i L -+- D A N E ~

Dato : 03-01-09 17:45

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> selvfølgelig gerne brænde af, men andre landes flag må man ikke. Men mon
> nogle af disse beskidte køtere overhovedet vil blive straffet? Næppe.

Så er det da godt, at de kan slås lidt indbyrdes:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1104842.ece

Fra : Jensen

Dato : 03-01-09 17:41

On Sat, 3 Jan 2009 17:24:34 +0100, "Malene P" <malenekors@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>selvfølgelig gerne brænde af, men andre landes flag må man ikke. Men mon
>nogle af disse beskidte køtere overhovedet vil blive straffet? Næppe.

Faktisk er afbrændning den korrekte måde at skille sig af med et Dannebrog.
Så de, der brænder vores flag af, ærer det faktisk, men det aner de nok
næppe.

--
2-ben sad på 3-ben og gnavede på 1-ben.
Så kom 4-ben og tog 1-ben fra 2-ben

Fra : Kert Rats

Dato : 03-01-09 20:22

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Faktisk er afbrændning den korrekte måde at skille sig af med et
> Dannebrog.
> Så de, der brænder vores flag af, ærer det faktisk, men det aner de nok
> næppe.

Mit gamle Dannebrog klippede jeg i mindre stykker og brugte som klude til
aftøring af bl.a. olie.
Men er det så faktisk ulovligt?

Venligst

Kert Rats

Fra : Bruno Christensen

Dato : 03-01-09 21:03

On Sat, 3 Jan 2009 20:22:23 +0100, Kert Rats wrote:

> Mit gamle Dannebrog klippede jeg i mindre stykker og brugte som klude til
> aftøring af bl.a. olie.
> Men er det så faktisk ulovligt?

Jeg kan/kender ikke ordlyden af loven, men du må ikke vanhellige dit flag,
såå du har været i nærheden..

Du kunne muligvis undskylde med at du ville have en bedre "brændbarhed",
dog ville jeg snakke med en advokat før jeg fremførte det synspunkt.

Der findes en jura-nyhedsgruppe, prøv at spørge dem. Kom gerne tilbage med
svaret da jeg ikke følger med der.

--
MVH
Bruno

Fra : @

Dato : 03-01-09 21:14

On Sat, 3 Jan 2009 21:03:00 +0100, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

> [...]
>dog ville jeg snakke med en advokat før jeg fremførte det synspunkt.
>
>Der findes en jura-nyhedsgruppe, prøv at spørge dem. Kom gerne tilbage med

Bortskaffelse af udtjente flag- og faneduge
Broderede faneduge og fanebånd bør overvejes anvendt som vægdekoration
fremfor bortbrænding, med mindre dugen/båndet på ingen måde er
repræsentabel. Faner fra foreninger bør overdrages lokalsamlinger
eller lignende eller kan i yderste konsekvens returneres til
Danmarks-Samfundet.

Falmede, flossede og på lignende måde udtjente flag- og faneduge skal
bortskaffes ved bortbrænding ifm. kamin/brændeovn eller dagrenovation
til forbrændingsanstalt. Derved sikres at Dannebrog betragtes med
respekt og ikke forefindes som klude, gulvmåtter eller affald på
lossepladser.

Traditionen kan sandsynligvis føres tilbage til Dannebrogs anvendelse
i krig, hvor fanen ikke måtte falde i fjendens hænder, da den var det
synlige samlingspunkt ved fremrykning. Det kunne således være
skæbnesvangert at fjenden erobrede fanen og hermed kunne forvirre
fremrykningen. Fanen skulle således for enhver pris forsvares eller i
værste fald destrueres. Se endvidere fane-befalingen nederst på siden,
der i slutningen taler om at "må du opgive kampen - det Gud forbyde -
skal du vikle dig i flaget og dø".

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kert Rats

Dato : 03-01-09 21:47

> [...]
> værste fald destrueres. Se endvidere fane-befalingen nederst på siden,
> der i slutningen taler om at "må du opgive kampen - det Gud forbyde -

Hmm ... det kan være, at jeg bør bortskaffe min dørmåtte, der netop er
udformet som et Dannebrogsflag og tænk som en velkomsthilsen til mine
besøgende: Betræd mit/vores land, Danmark. Men det er måske også ulovligt,
når det kommer til stykket?

Venligst

Kert Rats

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-01-09 01:06

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udformet som et Dannebrogsflag og tænk som en velkomsthilsen til mine
> besøgende: Betræd mit/vores land, Danmark. Men det er måske også

Du kan strimle din dørmåtte og bruge den til at tørre røv i eller hvad
pokker, du har lyst til. Vi lever heldigvis i et land, hvor der ikke er
lovgivet om dén slags pjat.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Volger Garfield

Dato : 04-01-09 13:02

On Sat, 3 Jan 2009 21:47:20 +0100, "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk>
wrote:

> [...]
>udformet som et Dannebrogsflag og tænk som en velkomsthilsen til mine
>besøgende: Betræd mit/vores land, Danmark. Men det er måske også ulovligt,

Det kan ihvertfald virke lidt provokerende, at man inviteres til at
"tørre føderne af i sit flag og land"

Volger

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-01-09 01:04

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan/kender ikke ordlyden af loven, men du må ikke vanhellige dit
> flag, såå du har været i nærheden..

En henvisning til en konkret paragraf ville gøre din påstand en smule
troværdig. Mens du leder efter en sådan, kan vi andre bruge din påstand til
at tørre vor bagdele i.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 04-01-09 10:01

On Sun, 4 Jan 2009 01:04:24 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>En henvisning til en konkret paragraf ville gøre din påstand en smule
>troværdig. Mens du leder efter en sådan, kan vi andre bruge din påstand til

straffeloven

»§ 110 e. Med bøde eller fængsel indtil 2 år straffes den, der
offentligt forhåner Danmark eller en fremmed nation, en fremmed stat,
det danske eller en fremmed nations eller stats flag eller andet
anerkendt nationalitetsmærke eller De Forenede Nationers eller Det
Europæiske Råds flag.«

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-01-09 12:01

> [...]
> det danske eller en fremmed nations eller stats flag eller andet
> anerkendt nationalitetsmærke eller De Forenede Nationers eller Det

Det var vist ikke lige dét, jeg efterspurgte - vel?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 05-01-09 01:30

On Sun, 4 Jan 2009 12:00:47 +0100, "Jens Bruun"

en strid om ord

forhåne - vanhellige

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-01-09 21:42

> en strid om ord
>
> forhåne - vanhellige

Nej. Læs tråden igen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 05-01-09 21:53

On Mon, 5 Jan 2009 21:41:49 +0100, "Jens Bruun"

<<<<
From: "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com>

> [...]

En henvisning til en konkret paragraf ville gøre din påstand en smule
troværdig. Mens du leder efter en sådan, kan vi andre bruge din
<<<<<<

jo

du efterlyste en paragraf - den fik du

så om det hedder forhåne eller vanhellige ER blot en ordstrid

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-01-09 22:01

> så om det hedder forhåne eller vanhellige ER blot en ordstrid

Det er ikke en strid om vanhellige kontra forhåne. Glem det, snabel-a. Jeg
gider ikke diskutere med dig, når du ikke kan læse og forstå simpelt dansk.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 05-01-09 22:06

On Mon, 5 Jan 2009 22:00:36 +0100, "Jens Bruun"
> [...]

>gider ikke diskutere med dig, når du ikke kan læse og forstå simpelt dansk.

at du ikke stillede dig tvivlende angående lov mod forhånelse af vort
flag er dit problem

du eftelyste paragraf og fik den

eller det var måske slet ikke dig der skrev citatet herunder?

<<<

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-01-09 22:08

> [...]
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> En henvisning til en konkret paragraf ville gøre din påstand en smule

Du er jo snot-hamrende dum. Læs nu for fanden tråden én gang til, inden du
blamerer dig yderligere.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 05-01-09 22:10

On Mon, 5 Jan 2009 22:07:35 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Du er jo

efterlyste du en paragraf

ja eller nej?

eller er det for svært?

dine vurderinger af egen dumhed interesserer ikke

snot-hamrende dum. Læs nu for fanden tråden én gang til, inden du
>blamerer dig yderligere.

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : @

Dato : 05-01-09 22:28

On Mon, 5 Jan 2009 22:07:35 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Læs nu for fanden tråden én gang til, inden du
>blamerer dig yderligere.

DU fremfører påstand om at der ingen lovgivning er

og efterfølgende efterlyser du en paragraf

og da den bliver tilbagevist begynder du med en syg bortforklaring

påstand:
From: "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com>
Vi lever heldigvis i et land, hvor der ikke er
lovgivet om dén slags pjat.

efterlysning:
From: "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com>
En henvisning til en konkret paragraf ville gøre din påstand en smule
troværdig.

syg bortforklaring:
From: "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com>
Det var vist ikke lige dét, jeg efterspurgte - vel?

<<<<<<<<
From: "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com>

Newsgroups: dk.politik
From: "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com>

Newsgroups: dk.politik
From: "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com>

> [...]
> Europæiske Råds flag.«

Det var vist ikke lige dét, jeg efterspurgte - vel?
<<<<<<<

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Volger Garfield

Dato : 05-01-09 23:15

On Mon, 5 Jan 2009 22:07:35 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Du er jo snot-hamrende dum. Læs nu for fanden tråden én gang til, inden du
>blamerer dig yderligere.

Så giv dog for h*lv*d* manden et hint... Det er jo lidt ligesom "Der
er en fejl i det brev du har skrevet, ret den lige".
Men problemet er måske, at du kom lidt længere ud end du havde regnet
med?

Volger

Fra : Egon Stich

Dato : 04-01-09 13:18

> Mit gamle Dannebrog klippede jeg i mindre stykker og brugte som klude til
> [...]

Ikke ulovligt, men udtryk for yderst dårlig opførsel.

Egon