USA+Krupp-rytterne Bismarck+HitlerTÆNKTE9+~
Fra : Bo Warming

Dato : 03-01-09 14:28

USA+Krupp-rytterne Bismarck+HitlerTÆNKTE9+9+7 skaktræk frem
En dygtig regeringschef tænker flere skaktræk frem end modparts-landets og
Washington-udenrigsministrene har været uovertrufne til det 1815-1992, og
det var også Bismarck , hvis komplicerede personlighed jeg vil indlede med
at beskrive.
Han var typisk halv-artigt morsdreng med middel-skoleintelligens og megen
charmerende dovenskab/grådighed. Hans fænomenale charme og intuition bragte
ham til tops som kansler i det Tyskland, som han samlede via 3 krige
1864-70, og hvis "Grunder-periode"(wirtschaftswunder) derefter, han gav
mere økonomisk vækst end noget andet land, Japan excl.
Han havde ikke været krigliderlig som Hitler ved de 3 krige men taktisk og
det var han helt genialt med diplomatik 1870-90 så Tyskland var næsten
sikker på fred til evig tid hvis hans mastermind ku ha været
robot-indprogrameret i Berlins politik.
Men måske USA-spioner trak i langsigtede tråde via de jøder, der havde
rådgivet Bismarck, så man fik en ny kansler udnævnt i 1890, og den unge
utrænede Kejser Vilhelm2 drev overmodigt Tyskland til WW1+2, så USA blev
verdensejer i 1945..

Afgørende for Bismarcks succes var de faktiske forhold i stålindustrien, og
den var i tysk Ruhr ledet af Alfred Krupp, hvis kloge ingeniørarbejde og
investeringer også var vigtigste medskyldige til krigssucces (i starten) hos
den store Bismark-efterfølger, Hitler.
Hitler var også et intuitivt politisk geni, når bortses fra hans sidste
narkomane år. Han havde store drømme om at overgå den af alle tyskere
forgudede super-landsfader Bismarck.
Det kunne han have gjort, hvis han havde undgået den tofrontskrig som USA
fik gjort uundgåelig, og som Hess-flyveturen og andet var mislykkede forsøg
på at forpurre.
USA's diplomat-geni handlede om at tænke lige så mange skaktræk frem
som Bismarck, - lad os sige 9.

Fra : Aage Andersen

Dato : 03-01-09 15:19

"Bo Warming"
> Hitler var også et intuitivt politisk geni, når bortses fra hans sidste
> narkomane år. Han havde store drømme om at overgå den af alle tyskere
> forgudede super-landsfader Bismarck.

Hitler var en charlatan, og hans generaler turde ikke sige ham imod. De
kunne paa forhaand have fortalt, de ikke kunne vinde en krig.

Aage

Fra : Bo Warming

Dato : 03-01-09 15:59

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i meddelelsen
> "Bo Warming"
>
> Hitler var en charlatan, og hans generaler turde ikke sige ham imod. De
> kunne paa forhaand have fortalt, de ikke kunne vinde en krig.

dET VAR på et hængende hår at ikke et skib var kommet fra USA til
Europa eller Afrika, for ubådene lykkedes længe godtt

Men Goebbels var enig med dig og han søgte derfor at blive ambasadør i
ARgentina - men kunne ikke undværes som propagandist

At USA overkomm isolationismen var en uhyggelig overraskelse - og det
opnåedes kun ved at USA fik lokket Japan til Pearl Harbour fadæsen

Som var klog for ellers havde USA færdiggjort opiumskrigen og udrryddet al
konfujzianisme fra Kina
Japan ofrede sig for at Mao kunne lykkes

Da Hitler lammetævede Frankrig og UK og ikke nænnede at gøre Dunquersqe
bombning færdig
var hans generaler overforsigtie og han var den klogeste

At USA havde tvunget UK til at gå i krig for Polen var uforudsigeligt

Fra : Isachsen

Dato : 03-01-09 16:21

Bo Warming wrote:
> [...]
> var hans generaler overforsigtie og han var den klogeste
>
> At USA havde tvunget UK til at gå i krig for Polen var uforudsigeligt

Du har mange viktige detaljer, som spenner over et stort historisk
tidsavsnitt, og som folk flest ikke kjenner. Men kan du ordne dem slik,
at de danner et helhetlig, sammenhengende og forståelig bilde?

Isachsen

Fra : Bo Warming

Dato : 03-01-09 16:32

"Isachsen" <tavekkorigi@setoinett> skrev i meddelelsen

> Du har mange viktige detaljer, som spenner over et stort historisk
> tidsavsnitt, og som folk flest ikke kjenner. Men kan du ordne dem slik, at
> de danner et helhetlig, sammenhengende og forståelig bilde?

Opiumskrigenplanlagde USA og multginationale ved Gentfreden 1815 og man
pushede Kina til tusinddoblling af opiumsimport så hundredtusinder blev
afhængige og uarbejdsdygtige

Pga motorskibe kunne man udmanøvrere Kina og straks bombede man
kejsermagtens synboler, biblioteker og administrationsbygninger som LEDEDe
LANDET

Man skar hovedet af Kina - ondere end noget Hitler eller Stalin gjorde mod
jøder aller andre

Fra : Isachsen

Dato : 03-01-09 17:50

Bo Warming wrote:
> [...]
> LEDEDe LANDET
>
> Man skar hovedet af Kina - ondere end noget Hitler eller Stalin

Her skal du få enda en brikke til din mosaikk: England hjalp Japan mot
Russland i krigen 1904-05. Fra den tiden var de to landene knyttet
sammen av en avtale.

USA presset britene ut av den avtalen en gang på 20-tallet, slik at ikke
England skulle havne på "feil side" i den neste krig. En viktig
opplysning hvis man skal danne seg en forestilling om hvem, som først
begynte å tenke på/planlegge den 2. VK.

Isachsen