Elektroniske fodlænker?
Fra : Ukendt

Dato : 02-01-09 18:17

Nedenstående kan IKKE tillades, for det kunne virke, ting der kunne tænkes
at virke, er pr definition forbudt, kun ønsketænkning er altid tilladt i
Danmark.

--------

Århus-rådmand: Bøller i fodlænker
Af MADS BONDE BROBERG

Offentliggjort 02.01.09 kl. 15:43

De mest hårdkogte unge fra Gellerup skal i elektroniske fodlænker i
weekenden og om natten, mener rådmand Gert Bjerregaard (V).

---------
»Vi skal finde løsninger på, hvordan vi bekæmper disse meget forhærdede
bøller,« fortæller Bjerregaard om gruppen, hvortil han bl.a. vil invitere
politiet, Kriminalforsorgen samt børn og unge-forvaltningen.

Derudover vil hans forvaltning være ekstra opmærksomme på de familier, hvor
storebrødrene allerede er kriminelle.

»Vi skal have brudt det mønster, hvor en hel familie ender i kriminalitet.«

Vil have debat om 15 års-grænse
Også den kriminelle lavalder er rådmanden klar til at se på.

»Vi kan ikke acceptere, at unge spekulerer i straffrihed, fordi de er under
15 år,« siger Gert Bjerregaard og fortsætter:

»Det er naturligvis et landspolitisk spørgsmål, men jeg vil gerne være med
til at rejse debatten. Jeg tror ikke, at det forbedrer de unges adfærd at
sidde i fængsel. Men vi har at gøre med nogen, der laver så alvorlig
kriminalitet, at de er til fare for samfundet.«