Religion spiller ingen rolle
Fra : Ukendt

Dato : 31-12-08 10:18

Religion spiller stort set ingen rolle for muslimer, ihverfald kun for et
mindretal, - siger mange velmenere. Men er det rigtigt?

– Eksempelvis ser tyrkiske forældre helst, at deres piger gifter sig med
tyrkiske muslimer. Lykkes det ikke, skal det være med en anden muslim.
Lykkes det heller ikke, kan det ende med at blive en dansk mand, som
konverterer til islam. Men selvom han går så langt som at konvertere, vil
ægteskabet være ugleset i mange tyrkiske miljøer, siger hun.

Religion spiller en altafgørende rolle for valget af ægtefælle, konkluderer
Lene Kühle, lektor i religionssociologi ved Aarhus Universitet.

– Inden for islam er det praksis, at en muslimsk kvinde skal gifte sig med
en muslimsk mand, og det har selvfølgelig en effekt, som man ikke skal
underkende. Men inden for alle religioner synes man, at det er en god idé,
at man gifter sig med en fra samme religion.

Det medgiver integrationskonsulent Manu Sareen, der er valgt til Københavns
Borgerrepræsentation for det Radikale Venstre, men han mener, at der er et
særligt kraftigt pres fra indvandrerforældre med muslimsk baggrund.

– Datteren kommer ikke bare slæbende hjem med én, der hedder Rasmus, siger
han.

De få blandede ægteskaber mellem efterkommere og danskere er et symptom på,
at vi lever i parallelle samfund, mener Manu Sareen.

– For mig vidner tallene om, at der er en voldsom polarisering mellem
danskere og etniske minoriteter. Både danskerne og minoriteterne kan hver
især se, at der er en masse galt med den anden gruppe, og derfor adskiller
de sig fra hinanden.

hall@kristeligt-dagblad.dk

Parallelle samfund? dét kan enhver velmener afvise med stor sikkerhed, det
vil aldrig ske, og sker da slet ikke lige nu.

Fra : Martin Larsen

Dato : 31-12-08 11:52

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Parallelle samfund? dét kan enhver velmener afvise med stor sikkerhed, det
> vil aldrig ske, og sker da slet ikke lige nu.

"Tværtimod har antallet af blandede ægteskaber ligget stabilt på cirka 100
årligt siden 1999, selvom antallet af nygifte efterkommere stiger."

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/309116:Danmark--Vielser-blandt-efterkommere-boomer

Hvornår stiller RV mon forslag om at alle skal lære tyrkisk i skolen?

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 31-12-08 23:25

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvornår stiller RV mon forslag om at alle skal lære tyrkisk i skolen?

De har længe ført sig frem, som om de var et stort parti, men da S end ikke
bakker dem op om skattelettelser, er RV ved at indse , at de er meget alene
i verden.

Fra : N/A

Dato : 31-12-08 12:58

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-08 12:58

Poul Nielsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
> meddelelse news:00253778$0$2203$c3e8da3@news.astraweb.com...

> Det her forstår jeg ikke, jeg har været sammen med mindst to
> muslimske piger i club cityswingers til noget gruppesex, jeg har
> ganske vist ikke været gift med dem, men Rushi Rashid er da gift med
> en dansker og jeg har til dags dato ikke modtaget dødstrusler fra de
> muslimske miljøer pga det med pigerne.

Du forstår ikke? Det er da synd for dig. Rushy Rashids mand måtte konvertere
til islam, som det er normalt for ikke-muslimske mænd der gifter sig med
muslimske kvinder. Sharia tillader IKKE at en muslimsk kvinder gifter sig
med en ikke-muslim, og *slet ikke* men en som ikke er fra "bogens folk"

Ork ja, jeg møder også altid muslimske piger i Cityswingers, de er faktisk
flertallet dér

Har du været ude i "miljøet" og fortælle om dine oplevelser, eller har dine
gruppesexpartnere fortalt dig, at de går hjem og fortæller farmand og
brormand ALT hvad de har foretaget sig?

Eller forsøger du at at være morsom?

Et af de store problemer med islam som indvandringsreligion er jo at de IKKE
gifter sig ind i majoritetssamfundet fordi de har denne racistiske
sharia-lov om at kvinder ikke må, og mænd må kun gifte sig med "troende
kvinder fra bogens folk", og det ER noget man efterlever.

Vi havde EN her på dk.politik, det kan du måske huske, en mand som var gift
med en muslimsk kvinde, - han kendte nu heller ikke andre tilfælde, OG
kvinden var "alevi"-muslims, OG hendes far ville ikke sætte benene i deres
hus, OG de er nu blevet skilt.

Lader du som om du ikke forstår, dvs du er velmener, - eller er det virkelig
sandt at du "ikke forstår"?

Fra : Poul Nielsen

Dato : 31-12-08 13:31

> [...]
> deres hus, OG de er nu blevet skilt.
>
> Lader du som om du ikke forstår, dvs du er velmener, - eller er det

Nu opfatter jeg ordet "Velmener" meget positivt. Det jeg protesterer imod er
din evindelige trang til at sætte tingene på spidsen. Muslimer findes i
mange variationer, du ser kun det værste i enhver muslim, men muslimer
findes i alle udgaver gode som dårlige. Dit syn på muslimer minder om
kristne og kastesystemet, de fleste kristne hader Hinduer pga kastesystemet,
men de glemmer at Danmark er et klassesamfund hvor der er forskel på høj og
lav.

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-08 13:57

Poul Nielsen wrote:
> [...]
> hader Hinduer pga kastesystemet, men de glemmer at Danmark er et
> klassesamfund hvor der er forskel på høj og lav.

Du vrøvler jo så det fløjter. Jeg nævner det uomtvistelige faktum, at
muslimer ikke må gifte sig med hvemsomhelst, det har absolut NUL at gøre med
"på spidsen" det er helt "på normalen". OG det er et problem i alle de lande
muslimer indvandrer til, og det er som bekendt flere og flere. Og sjovt nok
var det præcis det artiklen gik ud på.

Muslimer findes i mange variationer, MEN det gør de muslimske hellige love
ikke, dvs der er ting som går igen i alle lovskoler, - mange ting. De
sociale sharia-love er de mest udbredte i hele den muslimske verden og
blandt de muslimske mennesker i diasporaen.

Hader kristne hinduer, dét har jeg sgu aldrig hørt eller set. Er der ikke
fuld lighed i Danmark? det er da løgn
Vi har dog den fladeste sociale struktur i verden, - hvis vi lige skal
realitetsbehandle emnet et sekund.

Velmener, er en som mener vel , sjovt nok, men som ofte gør stor skade,
fordi vedkommende ikke har viden, OG tænker i teorier om hvordan verden
*burde* være, og ikke hvordan den er.

Iøvrigt mht dine muslimske sexpartnere i swingerklubben, vidste du de var
muslimer, fordi de beholdt tørklædet på under akterne eller citerede de
Koranen når det gik hedest til?

Mener du iøvrigt, som flere andre velmenenere, at man komme længst ved at
benægte problematiske træk ved visse indvandringskulturer. Eller er du
ligefrem "svensk velmener", som jo benægter AT der overhovedet *findes*
problematiske ting ved en masseindvandring fra ikke-vestlige lande,- især
fra visse kulturer?

"Lad os alle lukke - øjnene i" kunne vi omdøbe bønnen.

Fra : Martin Larsen

Dato : 31-12-08 14:22

> Poul Nielsen wrote:
>
> Iøvrigt mht dine muslimske sexpartnere i swingerklubben, vidste du de var
> muslimer, fordi de beholdt tørklædet på under akterne eller citerede
> de Koranen når det gik hedest til?

http://www.kosmetiskguide.dk/behandlinger/operative/mødom

)))))))

Mvh
Martin

Fra : Poul Nielsen

Dato : 31-12-08 15:53

> [...]

> lande muslimer indvandrer til, og det er som bekendt flere og flere. Og
> sjovt nok var det præcis det artiklen gik ud på.

Jamen Knud det er jo ikke sandt, der findes masser af danske piger der er
giftet ind i en muslimsk familie, der er færre mænd der har giftet sig med
muslimske kvinder indrømmet men de findes.

> [...]
> blandt de muslimske mennesker i diasporaen.
>
> Hader kristne hinduer, dét har jeg sgu aldrig hørt eller set. Er der ikke

Dialogcentret blev i 70erne oprindelig oprettet som et bolværk imod de her
Indiske guruer, de kristne jeg har snakket med har virkelig ikke kunne
fordrage hinduer skulle jeg tage fejl så vis mig lige hvor det er. Som APJ
så smukt udtrykker det der er religionsfrihed i Danmark ikke
"religionslighed"

> Vi har dog den fladeste sociale struktur i verden, - hvis vi lige skal
> realitetsbehandle emnet et sekund.

Ja indrømmet.

> [...]
>
> Iøvrigt mht dine muslimske sexpartnere i swingerklubben, vidste du de var
> muslimer, fordi de beholdt tørklædet på under akterne eller citerede

Den ene var Pakistaner, den anden Iraner.

> [...]
> ligefrem "svensk velmener", som jo benægter AT der overhovedet *findes*
> problematiske ting ved en masseindvandring fra ikke-vestlige lande,- især

Jeg flyttede fra hovedstaden netop for at slippe for indvandrer
problematikken, desværre kun for at opdage at der er de samme typer (som
indvandrerne i KBH) hvor jeg bor nu, de er blot danskere med de samme
sociale problemer som muslimerne. Så du har ret der er ingen problemer med
indvandrerne som integration ikke kan løse.

Fra : @

Dato : 31-12-08 17:03

On Wed, 31 Dec 2008 15:52:59 +0100, "Poul Nielsen" <pn@mail.dk> wrote:

>"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

>Jamen Knud det er jo ikke sandt, der findes masser af danske piger der er
>giftet ind i en muslimsk familie,

netop

> der er færre mænd der har giftet sig med
>muslimske kvinder indrømmet men de findes.

nævn lige et par stykker - hvor manden IKKE har konverteret til
muhamedanismen.og alt stadigvæk er fryd og gammen mellem ham og
svigerfamilien

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Poul Nielsen

Dato : 31-12-08 17:33

> netop

> nævn lige et par stykker - hvor manden IKKE har konverteret til
> muhamedanismen.og alt stadigvæk er fryd og gammen mellem ham og
> svigerfamilien

Jamen jeg har da kendt to danskere der har konverteret til Islam og?.
Forskellen imellem islam og kristendommen er ikke så stor som nogle hævder.

Fra : @

Dato : 31-12-08 17:43

On Wed, 31 Dec 2008 17:33:18 +0100, "Poul Nielsen" <pn@mail.dk> wrote:

>"@" <123@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Jamen jeg har da kendt to danskere der har konverteret til Islam og?.

du kunne altså IKKE nævne nogen dansk ikke-muhamedaner der er blevet
gift med en muhamedansk kvinde uden at konvertere

>Forskellen imellem islam og kristendommen er ikke så stor som nogle hævder.

nej

den er meget større

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-08 17:47

Poul Nielsen wrote:
> "@" <123@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Jamen jeg har da kendt to danskere der har konverteret til Islam og?.
> Forskellen imellem islam og kristendommen er ikke så stor som nogle
> hævder.

Ikke? Bortset fra at kristne stort set er areligiøse, og muslimer mener at
islam er det vigtigste i deres liv overhovedet.

Islam er som bekendt både jura og religion, mens lutherdommen er noget
personligt. Der er fanden til forskel, - katolicismen er tættere på, men
stadig meget anderledes.

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-08 17:45

Poul Nielsen wrote:
> [...]
> der er giftet ind i en muslimsk familie, der er færre mænd der har
> giftet sig med muslimske kvinder indrømmet men de findes.

Masser? Og det drejer sig om konverterede kvinder. Færre mænd? Ja, det MÅ
man nok sige, du bliver naturligvis frosset ud i dit bagland hvis du gifter
dig med en vantro mand. Selv en moderat eller "moderat" muslim som Tariq
Ramadan advarer om endog konverterede mænd som gifter sig med muslimske
kvinder.

> [...]
> ikke kunne fordrage hinduer skulle jeg tage fejl så vis mig lige hvor
> det er. Som APJ så smukt udtrykker det der er religionsfrihed i

Jeg har bare *aldrig* hørt et ord kritik om "hinduer", tværtimod var mange
jo fascinerede af guruer, i 1960 og 70erne.
OG vi har stadig pinger som dyrker Sai Baba fx.

> Ja indrømmet.

> Den ene var Pakistaner, den anden Iraner.

Og hvad var deres mænd?

> [...]
> samme sociale problemer som muslimerne. Så du har ret der er ingen
> problemer med indvandrerne som integration ikke kan løse.

Sikkert ikke, det eneste problem er at mange muslimer ikke ønsker
"integration" OG at man ikke aner hvad man skal gøre for at "integrere"
folk, - det lykkes jo ikke i et eneste europæisk land.

Du kan jo tage en tur i en af de tre største svenske ghettoer, og gå og
mumle "de skal bare integreres" og se om det forårsager mirakler.

Fra : @

Dato : 31-12-08 14:11

On Wed, 31 Dec 2008 13:31:07 +0100, "Poul Nielsen" <pn@mail.dk> wrote:

> Muslimer findes i
>mange variationer,

ja

slem
værre
og
værst

læs dog noget historie og find ud af hvad muhamedanismen og dens
tilhængere har stået for i mere end 1350 år

de har forsvaret sig mod angreb hele vejen fra medina til Wien i
Østrig

den slags tror du vel på

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bo Warming

Dato : 01-01-09 00:35

"Poul Nielsen" <pn@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kristne og kastesystemet, de fleste kristne hader Hinduer pga
> kastesystemet, men de glemmer at Danmark er et klassesamfund hvor der er

Velmenere er dem der vil indføre ligestilling så en stilling uden kvindelige
ansøgere SKAL VÆRE UBESAT

Thor Pedersen, folketingsformand siger at der skal ansættes så service kan
gives til borgerne sttraks DVS EFTER KVALIFIKATIONER

Blandt vore kamptropper i AFghanistran har de netop interviewet en kaptajn
der er PRESSEOFFICER, Christina Jo, sød og blond, slank og sexet - som
fylder op uden at måtte slås - vi er til grin i det krigerland

De to år jeg var der opnåede jeg respekt ved at knokle - og holde fester med
rigeligt lammekød for mine afghanerkolleger.
Kan nogen forestille sig at en dansk bimbo i Helmand kan gøre gavn for andre
end danske jensers pikhoveder?

Tror i at Taleban-sympatisører , der er blevet bestukket med lidt
Christina-fisse vil sige
"DAsnsk ligesttilling skal vi efteerligne - min datter skal også være luder,
når hun blir stor"

Fra : Poul Nielsen

Dato : 31-12-08 21:56

> [...]

> Du forstår ikke? Det er da synd for dig. Rushy Rashids mand måtte
> konvertere til islam, som det er normalt for ikke-muslimske mænd der

Det er vel heller ikke urimeligt al den stund at Rushys mand ikke er
religiøs i nævneværdig grad.

Sharia tillader IKKE at en muslimsk kvinder gifter sig
> med en ikke-muslim, og *slet ikke* men en som ikke er fra "bogens folk"

Jamen Knud Danskerne er jo "Bogens folk", det er kun de ikke-semitiske
religioner der ikke er af "bogens folk".

Fra : @

Dato : 31-12-08 22:04

On Wed, 31 Dec 2008 21:55:58 +0100, "Poul Nielsen" <pn@mail.dk> wrote:

>"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

>Det er vel heller ikke urimeligt al den stund at Rushys mand ikke er
>religiøs i nævneværdig grad.

jo

så er det da i særdelsehed meget urimeligt

men hold du blot fortsat øjnene lukkede

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 00:29

Poul Nielsen wrote:
> [...]
>
> Jamen Knud Danskerne er jo "Bogens folk", det er kun de ikke-semitiske
> religioner der ikke er af "bogens folk".

JEG er ikke "bogens folk", jeg er ikke-troende, og derfor dømt til helvedes
flammer, OG slag med bøjede jernrør, OG hælden flydende metal ned i maven,
OG ny hud hver dag når den gamle er brændt af, dét er straffen for ikke at
tro på en gud.

OG selv om vi så er "bogens folk" så skal manden STADIG konvertere til
islam, og ikke-kristne eller jøder regnes slet ikke for mennesker, - en
herlig fromhed synes du altså?

En hindu-kvinde er som bekendt en 32. del værd af en muslimsk mand iflg
lovskolerne, og ilfg loven i Iran.

Men det er helt fint efter din mening?

Fra : Bo Warming

Dato : 31-12-08 23:21

> [...]
> til dags dato ikke modtaget dødstrusler fra de muslimske miljøer pga det
Hvis der skal være gnist af håb om integration skal muslimerne lægge deres
belastende racisme om DEM OG OS fra sig.

Der er meget andet der skal opnås og religionssociaologens pessisisme er
ikke eneste tragedie

Hanne Bech Hansen ser nødvendighed i at få fjernet de biler , som
muslimbanderne har opnået ved kriminalitet...(TV2 netop nu)

At hun har opgivet håbet om at fjerne selv volds og overkriminaliteten er
tragisk