Willads Hansen, Øster Marup Ringkøbing 176~
Fra : Carsten Grøndal

Dato : 27-12-08 12:41

Hej.

Willads Hansen, gift med Kirsten Cathrine Jensdatter 1801 og far til 4 børn.

Jeg har fundet deres bryllup i C540-003 Stauning 1780-1814 opslag 171.

Men kan ikke andre steder finde nogen data på ham. Ved hans død i 1831 står
der "gaardmand fra Øster Marup". 65 år.

Jeg har forgæves søgt i Skjern 1762-1815 men har prøvet Hanning/Dejbjerg
1719-1815 og der fundet en Villads født 1765 (opslag 123 øverst). Men for
mig ser det ud som at faderen hedder Jens?

Og sidst men ikke mindst kan jeg ikke finde ham i nogen folketællinger,
1769-1787 eller 1801.

Nogen der kan hjælpe med gode ideer til hvordan jeg kan finde ham?

Carsten Grøndal

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 05-01-09 23:10

"Carsten Grøndal" <Carsten1955@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1769-1787 eller 1801.
>
> Nogen der kan hjælpe med gode ideer til hvordan jeg kan finde ham?

Selv om du har fundet deres vielse i Stauning - er du
så opmærksom på, at familien befinder sig i Skjern i årene
derefter?

Der er kilder, som skriver kvindens navn som Nielsdatter -
hvad siger du til det?

Mvh.Bodil.

Fra : beskpe@gmail.com

Dato : 07-01-09 03:01

Fra : beskpe@gmail.com

Dato : 07-01-09 03:04

> [...]
> 1769-1787 eller 1801.
>
> Nogen der kan hjælpe med gode ideer til hvordan jeg kan finde ham?

Så vidt jeg husker, så er han af Sand slægten, og så er de begge fra
Mejlby området i Stauning, men jeg prøver lige om jeg har andet
(datteren Inger Maria bliver gift med en Skaarup).

Og Kirsten Cathrine ER en NIELSdatter !

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Fra : Carsten Grøndal

Dato : 07-01-09 17:27

> [...]
> 1769-1787 eller 1801.
>
> Nogen der kan hjælpe med gode ideer til hvordan jeg kan finde ham?

Hej.

Undskyld.
Min fejl mht Willads Hansen hustru Kirsten. Hun er også hos mig en
Nielsdatter.
Ved ikke hvorfor jeg har skrevet forkert. Hendes forældre har jeg også
fundet.

Vidste ikke at Willads Hansen var en Sand. Jeg har selv en Sand i familien
så prøvede at lave en slægtsberegning i Legacy.
Den siger at Peter Andersen Sand forhold til Willads Hansen at Peter er
Willads oldebarns hustrus morfar
Til at blive helt forpustet af.

Men har endnu ikke hjulpet mig til Willads forældre

mvh

Carsten Grøndal

Fra : beskpe@gmail.com

Dato : 08-01-09 00:38

On 7 Jan., 17:27, Carsten Grøndal <Carsten1...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Men har endnu ikke hjulpet mig til Willads forældre
>
> mvh
>
> Carsten Grøndal- Skjul tekst i anførselstegn -

Jeg har sendt dig en udskrift fra min computer om Villads Hansens
forfædre - men selv om, at der på den tid var en del indgiftede
familier, så er en Sand ikke nødvendigvis i familie med en anden med
navnet Sand - heller ikke selv om de begge kommer fra Stauning
området !

Sand var oprindelig en stedbetegnelse i Mejlby i Stauning, hvor der lå
2 gårde (nu "Sand" og "Nørkærgaard"), og slægtsbøgerne med Sand
slægten handler ikke om de første familier i området, derimod om en
familie fra Albæk i Skjern, som havde Nørkærgaard gennem mange
generationer, og antog slægtsnavnet Sand !

Og så vidt jeg kan se, så er Villads Hansen ikke fra den familie,
selvom hans forfædre altså også anvendte Sand navnet !

mvh

Bent Skaarup Pedersen