MS Windows
briani 27239
RPC server ikke til rådighed
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 06-01-09 17:15

Når jeg forsøger at starte en backup med Acronis, får jeg en
fejlmeddelelse med bl.a. denne tekst:

Failed to create the scheduled task. Error #1722 - "RPC-serveren er
ikke til rådighed (0xFFF0)"

Jeg kører Vista Premium Home, og det er ligegyldigt hvad jeg vil backe
up og til hvilket drev, så får jeg fejlen.

Nogen her, der kender en løsning?

Kirsten

Fra : Ole C

Dato : 06-01-09 17:30

Kirsten Bjorneboe skrev blandt andet:

> [...]
>
> Jeg kører Vista Premium Home, og det er ligegyldigt hvad jeg vil backe
> up og til hvilket drev, så får jeg fejlen.

Det kommer vist lidt an på hvilken version af Acronis True Image. Men
tidligere har jeg oplevet det samme, hvis visse af programmets tjenester var
slået fra.
Har du ikke mulighed for at geninstallere programmet? - så burde det rette
op på fejlene.

--
vh
Ole C

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 06-01-09 17:47

On Tue, 6 Jan 2009 17:29:35 +0100, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

> [...]
>slået fra.
>Har du ikke mulighed for at geninstallere programmet? - så burde det rette

Jeg har (selvfølgelig) mulighed for at geninstallere programmet. Så
det prøver jeg.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 06-01-09 18:05

On Tue, 06 Jan 2009 17:46:42 +0100, Kirsten Bjorneboe
<ladydenmark@gmail.com> wrote:

> [...]

Det er Acronis True Image Home 11 - jeg har nu prøvet at geninstallere
det - det hjalp ikke.

Jeg har også checket windows' tjenester - der ser det ud til at
RPC-serveren kører lystigt.

Efter geninstalleringen rebootede maskinen - så det er altså også
prøvet.

Kirsten

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-01-09 02:19

Har du prøvet Højreklik kør som Administrator?

Regards Jens Peter Karlsen.

On Tue, 06 Jan 2009 18:05:19 +0100, Kirsten Bjorneboe

Fra : Ole C

Dato : 07-01-09 09:02

Jens Peter Karlsen skrev blandt andet:

> Har du prøvet Højreklik kør som Administrator?

Har du prøvet at læse tråden?

--
vh
Ole C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-01-09 11:28

Ja, det var ikke nævnt i denne tråd, Måske i en af de andre hun har
oprettet om det samme?

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ole C

Dato : 07-01-09 12:37

Jens Peter Karlsen skrev blandt andet:

> Ja, det var ikke nævnt i denne tråd, Måske i en af de andre hun har
> oprettet om det samme?

Der må være noget galt med din newsreader. Den topposter i øvrigt også.....

--
vh
Ole C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-01-09 17:38

Så du mener altså stadig at mit forslag havde været fremme før i denne
tråd. Nu er der ikke så mange indlæg i tråden så du bør jo hurtigt
kunne påpege hvor det var.
Eller det kan du måske ikke alligevel?

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ole C

Dato : 07-01-09 18:59

> [...]

> Så du mener altså stadig at mit forslag havde været fremme før i denne
> tråd. Nu er der ikke så mange indlæg i tråden så du bør jo hurtigt

Dit forslag er ganske overflødigt, da du sendte det mange timer efter at
Kirsten selv havde løst problemet.
Og i øvrigt ville det ikke have hjulpet hende.

Og så topposter du stadig, hvilket betragtes som dårlig adfærd på
Usenet.....

--
vh
Ole C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-01-09 00:45

Lidt undervisning om Usenetservere.
Da de er placeret mange forskellige steder i verden (f.eks. skriver du
gennem Sunsite i DK mens jeg bruger en server i USA) vil der altid
være forskel på hvornår en bestemt server modtager et indlæg til det
er kommet ud til en bestemt anden server og det samme med et eventuelt
svar.
Og hvis du udelukkende mente at det var mærkeligt at jeg svarede efter
en postet løsning hvorfor skrev du så ikke det? Eller undlod helt at
komme med en kommentar (jeg havde set Kirstens løsning inden du
postede dit indlæg)?
Det her ligner blot en dårlig bortforklaring men i tilfælde af at du
virkelig ikke vidste så meget om Usenet kan du jo læse min forklaring
ovenfor. Derudover er der en del usenet grupper for begyndere hvor du
kan få forklaret mere i detaljer hvordan det virker.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ole C

Dato : 08-01-09 02:02

Jens Peter Karlsen skrev:

(klip en masse vås)

Haps, sagde killfiltret.

--
vh
Ole C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-01-09 03:14

Dit tab.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 07-01-09 16:43

On Wed, 07 Jan 2009 11:28:22 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Ja, det var ikke nævnt i denne tråd, Måske i en af de andre hun har
>oprettet om det samme?

Nej hør nu, Jens Peter, jeg har kun oprettet denne ene tråd om
RPC-serveren! Og jeg havde aldrig hørt om den før.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-01-09 17:27

Min fejl, anden tråd anden gruppe.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Wed, 07 Jan 2009 16:42:35 +0100, Kirsten Bjorneboe

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 06-01-09 22:11

On Tue, 06 Jan 2009 17:15:21 +0100, Kirsten Bjorneboe
> [...]

>Jeg kører Vista Premium Home, og det er ligegyldigt hvad jeg vil backe
>up og til hvilket drev, så får jeg fejlen.

BINGO! Så fandt jeg løsningen - citat fra en Acronis-supporter på en
tidligere forespørgsel::

"Please make sure that Acronis Scheduler 2 Service (Control Panel ->
Administrative Tools -> Services) Startup type is set to Automatic in
Properties. If it is not so, please make it so and then reboot your
computer."

Det var såmænd ikke engang nødvendigt at reboote.

Dette bare hvis andre skulle få dette problem.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Ole C

Dato : 06-01-09 22:29

> [...]

> Administrative Tools -> Services) Startup type is set to Automatic in
> Properties. If it is not so, please make it so and then reboot your

OK - og så var det altså det samme "problem", som jeg husker fra version 8
af Acronis True Image.
Tilbage er så spørgsmålet om hvorfor tjenesten var stoppet. Måske fordi du
har ryddet lidt for grundigt op?
Det var i hvert fald sådan jeg opdagede "problemet" i sin tid...

--
vh
Ole C

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 07-01-09 00:43

On Tue, 6 Jan 2009 22:29:28 +0100, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

>Tilbage er så spørgsmålet om hvorfor tjenesten var stoppet. Måske fordi du
>har ryddet lidt for grundigt op?

<fnis> det var netop hvad jeg havde gjort, da jeg ikke kunne komme af
med Acronis - og derefter glemt alt om det. Min backup-harddisk var
gået i smadder, og jeg ville se, om det var Acronis, der drillede -
men det var HD'en selv.

Men jeg var ikke sikker på, at RPC serverens stop skyldtes Acronis,
for der er mange hits omkring det på nettet. Men ingen løsninger, før
jeg søgte på Acronis også.

Kirsten