SE C905 vil ikke finde netværk
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-01-09 18:34

Min C905 er en historie om problemer desværre - en længere historie også...

Jeg har haft den i 2 måneder nu og den har hele tiden haft svært ved at
holde signalet - mister signalet uden at opdage det, dvs, beskeder kommer
ikke, opkald kommer ikke og jeg kan ikke afsende beskeder. Som regel skal
den genstartes før den opnår forbindelse. Når forbindelsen er væk vises der
stadig signalstyrke i displayet - telefonen må altså tro den har
forbindelse.

Der har hele tiden været problemer med at opnå forbindelse til internet,
det virker som om telefonen misser at et program (f.eks. browseren) gerne
vil forbinde til nettet - programmet står så og venter men får aldrig en
timeout.

Bluetooth har virket sporadisk. Selv hvis det er slået til opdager min
computer ikke at det er der. Først når jeg starter et program, jeg har
brugt BlueFTP, og forsøger at forbinde til min PC opdager PC'en at der er
en telefon og begynder at synkronisere den. Programmet, BlueFTP, spørger 9
ud af 10 gange om den må aktivere bluetooth når den skal søge efter enheder
at forbinde til selvom der er ikon f or at bluetooth er aktiveret.

I dag stod der så pludselig "Kun nødopkald" i displayet. Telefonen kan ikke
finde netværk fra 3 eller TDC. Der findes Telia og Sonofon, nogen gange
GSM, nogen gange 3G, nogen gange begge dele. Det sker en sjælden gang i
mellem at den finder et 3 netværk men når den får logget på det - hvis den
når det inden der forsvinder - er der intet signal og jeg kan ikke bruge
netværket (kan ikke åbne Planet3 eller sende SMS). Jeg har genstartet
telefonen flere gange uden at det har ændret noget. Jeg valgte at opdatere
softwaren - dvs, geninstallere nyeste version - hvilket gjorde at telefonen
kom på 3 netværk længe nok til at jeg kunne åbne Planet3 og modtage en SMS.
Derefter var der ingen forbindelse igen.

Jeg bruger nu min gamle Nokia N81 der sagtens finder 3 netværk og fungerer
fint, det er altså ikke netværket der er nede.

Det undrer mig at den kan finde Telia og Sonofon netværk men ikke 3 og TDC.
Jeg tolker det som at det ikke er antennen den er gal med hvilket jo også
bekræftes af at den ind i mellem finder 3´s netværk. Men hvad er det så der
går galt? Er det softwaren (en software geninstallation løste problemet i
~10 sek efter start) den er gal med?

Jeg må have den til reperation i morgen men vil lige høre gruppen om nogen
har oplevet det eller har en ide om hvad der kan være galt - meget gerne
noget man kan efterprøve. Er på nippet til at ønske mig pengene tilbage for
telefonen for jeg har kun haft problemer med den.