Chikane fra anonym
Fra : N I E L S

Dato : 04-01-09 03:16

Hej

Er det muligt at finde ud af hvem der står bag en anonym sms-besked?

Jeg har modtaget et par stykker fra en afsender hvor der står 'navn12345'
(eks.).
Min udbyder er Sonofon.

Jeg går ud fra at beskederne er oprettet via en net-tjeneste af en art.

Hvad kan jeg gøre for at indkredse afsenderen?

MVH
NIELS

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-01-09 17:49

"N I E L S" <underlig@msn.com_FJERNES> wrote in

> Hvad kan jeg gøre for at indkredse afsenderen?

Kontakt dit teleselskab, forklar dem problemet og se om ikke du kan slippe
igennem første forsvarslinie (kundeservice) og få fat i noget teknisk
personale eller nogen der arbejder med misbrug.

Fra : N I E L S

Dato : 30-03-09 19:51

Tak. jeg vil prøve det.
NIELS

Fra : J.K.Arning

Dato : 31-03-09 18:52

On 2009-01-04 17:49:02 +0100, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> said:

> Kontakt dit teleselskab, forklar dem problemet og se om ikke du kan slippe
> igennem første forsvarslinie (kundeservice) og få fat i noget teknisk
> personale eller nogen der arbejder med misbrug.

Hvis beskeden er afsendt fra en telefon må de ikke oplyse det og hvis
den er afsendt fra en web tjeneste kan de ikke.

Så alt i alt ingen grund til at ringe til teleselskabet.

De eneste der _teoretisk_ kan hjælpe er politiet, der med en
dommerkendelse i hånden kan få oplysninger om afsenderen, og der skal
meget mere til end et par sms`er før de gør noget som helst.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-03-09 20:25

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote in

> Så alt i alt ingen grund til at ringe til teleselskabet.

Teleselskaber kan mange ting - muligvis også blokere for et bestemt nummer.
Desuden kan de være behjælpelige med at sende klage videre til det korrekte
selskab hvis man vil klare det udenom politiet.

Fra : Anders

Dato : 01-04-09 05:40

> [...]
> korrekte
> selskab hvis man vil klare det udenom politiet.

Der er nogle alt, muligheder...
Den ene er at simpelt ignorere nummeret, så holder vedkommende nok op med at
chikanere dig...

Den anden mulighed....
Er at du skifter nummer, men det er lidt irreterende, fordi man så skal sige
til sin omgangs/venner/bekendte at man har fået nyt nummer...
Men så slipper du ihvertfald for flere chikaner lige pt.

Fra : N I E L S

Dato : 15-04-09 22:01

"Anders" <spamer@nogetskidt.dk> skrev
> Der er nogle alt, muligheder...
> Den ene er at simpelt ignorere nummeret, så holder vedkommende nok op med
> at chikanere dig...

Man ken ikke se noget normalt kende telefonummer. beskeden figurerer som
sendt af en der kalder sig 'NAVN1234' (Eksempel). Så det tyder måske på at
beskederne er sendt fra en webtjeneste?
Kan man spore IP-adressen?

> [...]
> sige til sin omgangs/venner/bekendte at man har fået nyt nummer...
> Men så slipper du ihvertfald for flere chikaner lige pt.

Det er en arbejdstelefon, så mit nummer vil hurtigt blive 'offentligt'.

NIELS