softwaere til at finde mobil på gps...?
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 03-01-09 15:02

nu har jeg en gang mistet en mobil og jeg tænkte det kunne være rart med et
program hvor jeg kunne se hvor min mobil var hænde i verden ( hvis den
bliver stjålet ) jeg er en Sony ericson mand :)
nogen der har erfaringer med hvordan man tracker sin mobil ?

optimalt set så skulle det også virke hvis sim kortet bliver taget ud ... er
det muligt ?

bedste hilsner
Bo M Mogensen

Fra : Per

Dato : 03-01-09 19:13

Bo Mørch Mogensen wrote:
> [...]
> nogen der har erfaringer med hvordan man tracker sin mobil ?
>
> optimalt set så skulle det også virke hvis sim kortet bliver taget ud

Det der er muligt med Fring som er en slags Skype/MSN osv.

www.fring.com

Det er et gratis program, men kræver selvfølgelig at programmet kører - og
det koster data trafik.

Du kan sætte den op til, at dine venner på fx. din hjemmeside kan se hvor i
verden du er.

Hvis sætter en widget op på din hjemmeside/blog sådan en her:
http://www.fring.com/fun/fringMe/ så kan du se at der er en knap, der hedder
find me.

Den vil vise dig via google maps hvor tlf. befinder sig.

En ret smart feature egentlig - jeg bruger det selv af og til.

Men en krimi vil jo nok slukke alle programmer og så er det jo ikke så meget
bevendt.

/ Per

Fra : Max

Dato : 03-01-09 19:43

Hej Per

> Men en krimi vil jo nok slukke alle programmer og så er det jo ikke
> så meget bevendt.

De vil vel også give den et nyt EMEI nummer så den kan være på nettet ?

--
Mvh Max

Fra : Per

Dato : 03-01-09 20:11

Max wrote:
> Hej Per

> De vil vel også give den et nyt EMEI nummer så den kan være på nettet

Du kan ikke ændre Emei nummeret - det er fast og er telefonens fingeraftryk
om jeg så må sige.

Per

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-01-09 20:35

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in

> Du kan ikke ændre Emei nummeret - det er fast og er telefonens
> fingeraftryk om jeg så må sige.

Man kan godt ændre IMEI nummeret, det kræver nogle specielle programmer men
det kan godt gøres.

Fra : Helge

Dato : 03-01-09 23:26

>Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev
>
> Man kan godt ændre IMEI nummeret, det kræver nogle specielle programmer
> men
> det kan godt gøres.

Hej, nu har jeg efterhånden set den påstand utallige gange, men aldrig set
et seriøst link eller dokumentation for påstanden...., nogen der kan klare
det....??

Helge

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-01-09 00:20

"Helge" <nyhedsgrupper@hotmail.com> wrote in

> Hej, nu har jeg efterhånden set den påstand utallige gange, men aldrig
> set et seriøst link eller dokumentation for påstanden...., nogen der
> kan klare det....??

Prøv at google det lidt, der er mange der snakker om det men programmerne
er tilsyneladende svære at få fat i.

I England har man gjort det ulovligt hvilket omtales på et forum:
The law in the UK does specifically state that if SW with IMEI options also
has other features, i.e. unlocking, flashing etc. then it is perfectly
legal to own this SW, just illegal to use the IMEI option.

This paragraph is the one you need:-

11. The equipment required to reprogramme the IMEI number may also be used
for other legitimate purposes. The section makes it clear that the offences
are committed only if the person intends to use the equipment or allow it
to be used for the purposes of making an unauthorised change to the IMEI
number, or knows that the person to whom he supplies it or offers to supply
it intends to use it or allow it to be used for that purpose.

Which can be found here:-
http://www.opsi.gov.uk/acts/en2002/2002en31.htm
-------------------
http://forum.gsmhosting.com/vbb/archive/index.php/t-302658.html

Fra : Helge

Dato : 04-01-09 13:26

Hej Henrik, tak for linket, ja man må jo antage at England ikke laver en lov
mod noget som ikke kan lade sig gøre, men du har nok ret i, at det udstyr
der kræves ikke lige er noget man kan købe i Tigeren....

Hilsen Helge

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-01-09 17:48

> Hej Henrik, tak for linket, ja man må jo antage at England ikke laver
> en lov mod noget som ikke kan lade sig gøre, men du har nok ret i, at
> det udstyr der kræves ikke lige er noget man kan købe i Tigeren....

Man kan aldrig vide ;)

Jeg tror du skal kikke efter programmer til at flashe software, debrande
eller lign. Så vidt jeg kunne se på de sider jeg kiggede så var det ofte
den slags programmer der kunne tricket.

Men som nogen vil indvende - med mindre du har en stjålet mobil der er
blacklistet på GSM nettet så har du intet ud af at ændre IMEI nummeret.

Fra : Max

Dato : 06-01-09 08:39

Hej Henrik

> Men som nogen vil indvende - med mindre du har en stjålet mobil der er
> blacklistet på GSM nettet så har du intet ud af at ændre IMEI
> nummeret.

Der findes jo software der hænger på IMEI nummeret.

--
Mvh Max

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-01-09 19:31

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in

> Der findes jo software der hænger på IMEI nummeret.

Det er ikke ret meget men ja, du har ret - men i så fald er det vel for at
omgå en eller anden spærring og slippe for at betale? ;)

Fra : Kim

Dato : 04-01-09 23:04

"Helge" skrev i meddelelsen

> Hej, nu har jeg efterhånden set den påstand utallige gange, men aldrig set
> et seriøst link eller dokumentation for påstanden...., nogen der kan klare
> det....??

Jeg havde for nogle år siden det problem at have købt en paraell inpoteret
Nokia N80 og da jeg opdaterede softwaren i mobilen skiftede den sprog
til tysk. Det var ikke muligt at ændre den tilbage til dansk.
Jeg fandt dog et stykke flash-sorftware det hed vist nok "Nemesis multi
flasher" eller noget derhen ad.
Udover at kunne ænder landekode som var det jeg havde brug for, kunne
jeg også have ændret IMEI nummeret, men det havde jeg jo ingen grund
til at rode med.

Mvh Kim

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-01-09 21:44

Per har bragt dette til verden:
> Du kan ikke ændre Emei nummeret - det er fast og er telefonens fingeraftryk
> om jeg så må sige.

Nu har jeg ikke selv haft brug for det, men i min søgen efter unlock
programmer o.l. har jeg flere gange set SW der påstår at det kan ændre
IMEI nummeret. Så mon ikke det alligevel er muligt. Jeg tror det, og
kan se jeg ikke er den eneste her i NG

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : J. E.

Dato : 03-01-09 23:50

> Hej Per

> De vil vel også give den et nyt EMEI nummer så den kan være på nettet ?
>
> --

Der er ingen der interesserer sig for IMEI-nummeret selv om telefonen
bliver stjålet. Har været turen igennem med politiet sidste år som ikke
havde noget at bruge det til ifm. min telefon blev stjålet.

Fra : Helge

Dato : 04-01-09 13:32

Det er ikke helt rigtigt, man skal både opgive imei-nummeret til sit
teleselskab, der så sørger for at spærre imeinummeret, så det ikke kan
bruges i nogen af de lande, der er med i en aftale om at spærre imeinumre,
og til politiet, der så kan opdatere det i en database for stjålne ting...

mvh. Helge

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-01-09 03:13

On Sat, 3 Jan 2009 19:12:31 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Det der er muligt med Fring som er en slags Skype/MSN osv.
>
>www.fring.com

jeg vil fluks se på den - men det var den her jeg havde i tankerne

http://www.securstar.com/products_positiontracer.php

men onde tunger siger den ikke virker i europa ??

--
MvH Bo M Mogensen
Some wish beer was rain , but it aint (stephen king)

Fra : Daniel

Dato : 04-01-09 23:26

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen der har erfaringer med hvordan man tracker sin mobil ?
>
> optimalt set så skulle det også virke hvis sim kortet bliver taget ud ...

For lige at vende tilbage til dit oprindelige spørgsmål

Ja, prøv at se på det her:
http://www.symbian-toys.com/Guardian.aspx

Det virker så kun på Symbian mobiler. Men det er genialt! Man kan få sms om
position (udnytter mobilens gps, ellers via mobilmaster), tlf.nummer,
udbyder osv på sim-kort hvis dette udskiftes. Desuden kan man låse mobilen,
slette personlige ting og så se tyvens ind- og udgående opkald og sms'er....