SE C905 net/google maps?
Fra : pr

Dato : 02-01-09 11:46

Hej NG

er lige hoppet fra min lille guldklump af N95 8gb til en SE C905
som indtil vider kun har 2 store minuser

1 internet viseren alt for lille tekst hvilket man jo må leve med
2 GPS google maps vil heletiden på nettet og lokaliserer en 2 km fra hvor
man er. findes der ikke et alternativ som den i nokiaen der ikke går på
internettet og viser max 10-20 m fra hvor man er da jeg ofte bruger den i
telefonen til at lokaliserer hvor jeg er og hvad de omkring værende gader
hedder??

ellers er det en dejlig lille telefon

MV Per R

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-01-09 14:55

"pr" <pr-nospam@gets.dk> wrote in

> 1 internet viseren alt for lille tekst hvilket man jo må leve med

Sony Ericsson har en elendig browser i telefonerne, det må man desværre
bare leve med :(

> [...]
> går på internettet og viser max 10-20 m fra hvor man er da jeg ofte
> bruger den i telefonen til at lokaliserer hvor jeg er og hvad de

Google Maps vil på nettet for at finde kortet. Desuden bruges net til
"assisteret start" hvor GPS data downloades via nettet så den hurtigere kan
finde satelitterne (det kan slås fra under GPS indstillingerne).

Der findes mange kortprogrammer men fælles for dem er at de fylder en hel
del og så er de som regel dårligere end Google Maps.

Har du prøvet det WayFinder program der ligger på telefonen også? det kan
vise dig kort og svjh downloader det ikke fra internettet. Den kræver dog
GPS data før den kan vise dig din position hvor Google Maps bruger
mobilmasterne først (derfor den ringe præcision) og så GPS når forbindelsen
er opnået (hvilket giver ned til få meters præcision).