Videofilformat i Nokia telefon.
Fra : Hr Jørgen

Dato : 30-12-08 12:34

Jeg har små AVI-videofiler, jeg vil putte ind i min Nokia 6110 Navigator.
Hvilke filtyper kan den vise?
Jeg har gransket den store udprintede mobil-manual og den lille trykte
manual på 114 sider. Ingen steder står der et ord om, hvilke filtyper den
accepterer.
Jeg konverterer videofilerne til en anden type og overfører dem med Nokia PC
Suite. Drag and Drop ind på Hukommelseskort\Video. Jeg har bare ikke fundet
den type, der virker.

Jørgen

Fra : John N. H.

Dato : 30-12-08 17:53

"Hr Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har små AVI-videofiler, jeg vil putte ind i min Nokia 6110
> Navigator.
> Hvilke filtyper kan den vise?

Har du kikket på http://mobilsiden.dk/index.php?page=15&id=3161 ?

On-line konvertering kan evt. foretages her http://www.zamzar.com/
Fungerer udmærket.
John
; -))

Fra : Christian Kragh

Dato : 30-12-08 18:43

> Har du kikket på http://mobilsiden.dk/index.php?page=15&id=3161 ?
>
> On-line konvertering kan evt. foretages her http://www.zamzar.com/
> Fungerer udmærket.

For lokal konvertering kan du bruge SUPER.
Det er et gratis værktøj til konvertering af alle video formater til andre.

Og det kører super hurtigt i forhold til hvad man ellers ser.

http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Christian

Fra : Hr Jørgen

Dato : 30-12-08 20:32

Jeg HAR fået øje på SUPER. Den er rigtigt god, og den kan konvertere til 7
forsk. typer, bl.a. *:3GP. Den advarer bare hver eneste gang om, at jeg godt
kan lagre en fil i telefonens hukommelseskort, men den vil ikke komme til at
virke. Det har jeg fundet ud af, at den gør alligevel. Jeg konverterede
simpelthen en lille fil til alle de typer, der var mulige, og så lagde jeg
dem ind i telefonen enkeltvis og prøvede dem af.

Tak Jørgen

Fra : Hr Jørgen

Dato : 30-12-08 21:27

Mobilsiden.dk er helt fantastisk. Der står alle tekniske data. Langt mere
end der står i manualerne.

Der er også nævnet filbetegnelser for videodelen i kameraet. De nævnte
filtyper er bare ikke til at genfinde andre steder. Men i mellemtiden har
jeg fundet 3gp, der ikke står på listen, men som åbenbart virker alligevel.

Tak. Jørgen