Mailto: ??
Fra : Erik Isager

Dato : 26-07-01 23:12

Hej NG
jeg har flytter lidt på Office2000, og så var jeg inde på en hjemmeside,
hvor jeg klikkede på :
Mailto: ?????...
så skulle outlook jo lukke op, det gør det ikke , men kom med en
fejlmeddelse: at det kunne ikke finde outlook.exe filen, jeg valgte så
find, og jeg mener jeg markerede det rigtige, men det virker stadig ikke,
men nu får jeg bare en fejl: emnet kan ikke oprettes !! og ingen mulighed
for at ændre stien til outlook.exe !!

Hvor og hvordan får jeg det til at virke igen ?
Er det den rigtige gr. til emnet ??

Erik Isager

Fra : emj

Dato : 27-07-01 01:25

Erik Isager skrev i <9jq4kr$ghj$1@sunsite.dk>:

>Hvor og hvordan får jeg det til at virke igen ?
Gå ind i kontrolpanel/internetindstillinger
Vælg fanebladet Programmer
Vælg Outlook som mailprogram
Hilsen emj
--
- www.enterpol.dk/foto/
- få prøveabonnement på

Fra : Erik Isager

Dato : 27-07-01 12:04

--
Outlook ER valgt til mailprogram ??

Erik Isager

Fra : Arne Eckmann

Dato : 27-07-01 13:09

"Erik Isager" <e.i@get2net.dk> skrev i en meddelelse:

> --
> Outlook ER valgt til mailprogram ??
>
> --

Har du prøvet at køre: Find og Ret Fejl?
(Findes på Hjælp gardinet)

mvh
Arne

Fra : Erik Isager

Dato : 27-07-01 18:48

> Har du prøvet at køre: Find og Ret Fejl?
> (Findes på Hjælp gardinet)

Hmmm!

jeg kan ikke finde noget jeg kan bruge til noget !

Erik Isager

Fra : Arne Eckmann

Dato : 28-07-01 04:02

> Hmmm!
>
> jeg kan ikke finde noget jeg kan bruge til noget !

Hvis du går ind på Hjælp menuen, er der simpelthen
en fuktion på den gardinmenu, som ruller ned, der
simpelthen hedder "Find og Ret Fejl"

Hvis du klikker på denne funktion, starter der
simpelthen en fejlsøgnings og reparations-
rutine op, der systematisk og næsten helt
automatisk undersøger hele din Outlook 2000
installation, og retter de fejl rutinen finder.

Hvis du ikke har prøvet at køre denne rutine
burde du gøre det.

Hvis du har prøvet at køre denne rutine uden
at den har fundet fejl og har repareret det
der var galt, ja så er du - efter min mening
på den.

Om ikke andet, så kan du jo prøve at afinstallere
og derefter geninstallere Outlook 2000.

Alt dette forudsætter selvfølgelig, at vi taler om
Outlook 2000 og altså ikke Outlook Express.

mvh

Arne

Fra : pre

Dato : 28-07-01 02:16

Er den kommando ikke lidt out-of-age ? Her er f.eks. en anden vej:

I Outlook/Inbox med folderlisten åben højreklik på Inboxikonet og træk det
til
skrivebordet. Tjek først at det virker, næst træk ikonet til proceslinien
f. eks.
lige efter det sidste ikon og slip musen når der er en lodret sort streg
på den ønskede plads. Skillelinien mellen Launch feltet og Status feltet kan
flyttes som andre grænselinier kan.

Nu kan du sende mails fra Outlook nårsomhelst og fra alle programmer uden at
hente Outlook.

Venlig hilsen
pre

Der kan være dem der synes det ku´være smart at ha´ kalenderen eller
kontaklisten på samme måde - det er samme opskrift.

Fra : Erik Isager

Dato : 27-07-01 19:30

--
Jeg tror ikke du forstår hvad jeg mener !

på en hvilken som helst hjemmeside kan der være Hyperlink, som f eks :
http://www.hundeportalen.dk !!!!
der kan også være en e.i@get2net.dk og når man klikker på det, så åbnes
den besøgends mailprogram!! det er det jeg ikke kan få til at virke ???
ellers mit mailprogram (outlook 2000) virker udmærket når jeg selv starter
det !!

Erik Isager

Fra : pre

Dato : 28-07-01 18:06

Nok muligt at jeg ikke forstår, men: Et klik på et hyperlink dirigerer en
browser til den pågældende side. I min IE (6.0) kan jeg fra Filer menuen
sende dette hyperlink til min desktop.

Et klik på en E-mail adresse starter på samme måde en mail til mailadressen.

Mailto kommandoen er en tredie funktion som kan integreres i f. eks. en Web
side (Mailtoxxx@yyy.zz)

Alle disse funktioner virker perfekt her, hvis din Outlook ellers er OK må
der selvfølgelig være noget galt et eller andet sted, men ikke noget der kan
rettes manuelt, og det kan være vanskeligt at fastslå hvilket program der
har fejlen. Men sandsynligvis vil følgende virke: Slet Outlook.exe. Start
installationsprogrammet fra Kontrol Panel/Tilføj fjern. Vælg den rutine der
reparerer fejl og kør løs. Hvis SR1 er installeret vil den også være det
bagefter. Undgå at flytte på tingene i Office.

mvh
pre

Fra : Erik Isager

Dato : 28-07-01 21:53

Jeg svarer på begge forslag i denne :

> Nok muligt at jeg ikke forstår, men: Et klik ...
---
ok - godt ord igen !
---

>Hvis du går ind på Hjælp menuen, er der simpelthen
>en fuktion på den gardinmenu, som ruller ned, der
>simpelthen hedder "Find og Ret Fejl"
---
den var svær at finde, ved et tilfælde fik jeg rullet hele hjælp gardinet
ud, og så var den der jo !!!
Men det gjorde ingen forskel, fejlen er der stadig !! (efter kørsel af "find
og ret fejl")
---
>Hvis du har prøvet at køre denne rutine uden
>at den har fundet fejl og har repareret det
>der var galt, ja så er du - efter min mening
>på den.
---
Så jeg er på den !
---

>Om ikke andet, så kan du jo prøve at afinstallere
>og derefter geninstallere Outlook 2000.
---
Det har jeg så også prøvet ! uden andet resultat, end jeg når jeg prøver
første gang at trykke på en "mailto:" så får jeg lov til at vælge den mappe
hvor outlook.exe er, når det er sket kommer fejlmeddelse: emnet kan ikke
oprettes .
---

>Alt dette forudsætter selvfølgelig, at vi taler om
>Outlook 2000 og altså ikke Outlook Express.
---
Ja ! jeg bruger Outlook 2000 som mail program.

Hvad skal jeg så prøve ???

Problemet startede da jeg gerne ville både have Access97 & Access2000
installeret på min maskine, det biksede jeg noget med, resultatet blev at
jeg slettede Office2000, installerede 97, for så når jeg installerede 2000
igen fandt jeg den mulighed, at gemme 97 ved install af 2000. Dette krævede
at jeg lavede en ny mappe til office2000. Det eneste jeg til nu har
opdaget der ikke virker er ovenstående.
-
jeg bruger win 95 ??

jeg har lagt office 2000 i:
C:\programmer\Microsoft Office\Office2K
hvilket gør at outlook.exe filen ligger i:
C:\programmer\Microsoft Office\Office2K\Office

Erik Isager

Fra : Erik Isager

Dato : 28-07-01 22:14

Jeg kan tilføje at :
hvis jeg har outlook kørende når jeg er på en hjemmeside, og trykker på en
"mailto:" så kommer jeg over i outlook, men straks kommer fejlmedelsen:
Emnet kan ikke oprettes !!

Erik Isager

Fra : Erik Isager

Dato : 28-07-01 23:57

Jeg har lavet endnu et forsøg;

Hvis jeg smider Outlook.exe i papirkurven, og trykker på en "mailto:"
så kommer den frem med den ikke kan finde... og jeg skal angi stien til
mappen med Outlook.exe filen er .

Hvis jeg gendanner Outlook.exe filen, og trykker på en "mailto:" kommer
fejlmeddelse: Emnet kan ikke oprettes .

??

Erik Isager

Fra : Arne Eckmann

Dato : 29-07-01 10:25

> [...]

> mappen med Outlook.exe filen er .
>
> Hvis jeg gendanner Outlook.exe filen, og trykker på en "mailto:" kommer

Ja, jeg ved snart ikke ...

Det lyder nærmest som en MAPI fejl. Og jeg tror ærlig talt,
at der skal en helt ny installation til.

Problemet er bare, at en "afstallation" (hvis man kan sige
det sådan) ikke fjerner alt. Og derfor er man ofte lige vidt,
selvom man geninstallerer.

Der er imidlertid ikke noget i vejen for, at man både kan
have Office 97 og Office 2000 kørende på den samme
pc. Ligesom der heller ikke er noget i vejen for, at man
kan køre med et mix af komponenter fra hhv. det ene
og det andet.

Her først på året lavede jeg en installation på ca. 50 pc'er
af Office 2000, men minus Access 2000, der istedet var
erstattet af Access 97 (af kompatibilitetsgrunde). Denne
installation blev lavet på et mix af Win95, Win98 og
W2kPro pc'er.

Normal ville jeg bruge Office Ressourse Kit, men hvis jeg
var i din situation, og kun skulle installere på een pc, ville
jeg afinstallere hele Office pakken eller begge Office pakker,
og derefter manuelt fjerne, hvad der måtte være tilbage
af rester. Derefter ville jeg så installere på en frisk.

Omvendt vil jeg heller ikke lægge skjul på, at jeg, ved en
upgrade fra W98 til W2Kpro har været ude for, at Office
pakkens Outlook 2000 slet ikke kunne installeres, men
ligesom blev hængende i et installations loop. Og, der
var det fuldstændig ligegyldigt, hvad jeg gjorde. Til sidst
mistede jeg tålmodigheden, og smækkede en standalone
version på af Outlook 2000. Så virkede skidtet.

Altså, afinstaller igen. Fjern evt. rester manuelt. Geninstaller.

mvh
Arne

Fra : Erik Isager

Dato : 29-07-01 11:28

Da jeg skulle install begge fil jeg hjælp via NG Access og et link:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q241/1/41.ASP

det var jo mest access det drejede sig om den gang ?? men jeg forsøget med
det meste af office pakkerne. det passer mig nemlig fint med 97 & 2000 af
både access, excel, poverpoint.

jeg instal først 97 og derefter 2000 i en ny mappe !!

tror du det ville gøre nogen forskel hvis jeg gjorde det omvendte !
forstået på den måde at jeg lagde ver 97 i en "anden" mappe, og så lod 2000
være hvor den selv foreslår ???

Erik Isager

Fra : Arne Eckmann

Dato : 29-07-01 11:40

"Erik Isager" <e.i@get2net.dk> wrote in message:

> Da jeg skulle install begge fil jeg hjælp via NG Access og et link:
>
> http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q241/1/41.ASP

Jamen, den er også god nok!

> det var jo mest access det drejede sig om den gang ??
> men jeg forsøget med det meste af office pakkerne.
> det passer mig nemlig fint med 97 & 2000 af
> både access, excel, poverpoint.

Det skulle også sagtens kunne gå

> jeg instal først 97 og derefter 2000 i en ny mappe !!

Jamen, det er jo perfekt!

> tror du det ville gøre nogen forskel hvis jeg gjorde
> det omvendte ! forstået på den måde at jeg lagde
> ver 97 i en "anden" mappe, og så lod 2000
> være hvor den selv foreslår ???

Nej! I de installationer jeg lavede, lod jeg Access 97
ligge, hvor den hele tiden havde ligget, og så lod jeg
Office 2000 installere i en ny mappe!

Så, det du har lavet er lige efter bogen, og burde
fungere.

mvh
Arne

Fra : pre

Dato : 29-07-01 20:38

Inden du kommer alt for godt i gang med slette og installere og pip og kuk
så prøv følgende:
Kopier et link til en e-mailadresse, indsæt det i Word.
Hvis linket bli´r blåt efter et linieskift så højreklik på linket og vælg
hyperlink i menuen, vælg dernæst rediger. Det skulle gi´ en box hvor det er
muligt at rette i adresserne. Af gode grunde kan jeg ikke teste her, men
det burde virke.

Mailto kommandoen er nemlig en Word funktion. Kom gerne igen, der er
givetvis flere som kan få glæde af dine erfaringer. Og jeg skal nok rede
tingene ud efterhånden.

Mvh
pre

Fra : pre

Dato : 29-07-01 22:15

Det bli´r mere og mere utroligt, men der er faktisk flere varianter af
kommandoen og det eneste Officeprogram som ikke har en dialogbox er Outlook
som skriver i sin hjælpetekst:

Protocols you can type to create hyperlinks
When you type one of the following Internet protocols in the text box of a
message, Outlook creates a hyperlink for you from the text. If recipients of
the message have an Internet browser (such as Microsoft Internet Explorer)
that supports the protocol installed on their computers, they can click the
hyperlink to quickly go to the destination.

If the Internet address includes spaces, you must enclose the entire address
in angle brackets (< >). For example, <file://C:\My Documents\MyFile.doc>

Protocol Description
file:// A protocol used to open a file on an intranet.
ftp:// File Transfer Protocol (FTP) , the most common method used to
transfer files over the Internet.
gopher:// Gopher protocol, by which hyperlinks and text are stored
separately.
http:// Hypertext Transfer Protocol (HTTP), the protocol most commonly used
for Web pages
https:// Hypertext Transfer Protocol, Secure. A protocol designed to provide
secure communications using HTTP on the Internet.
mailto: A protocol used to send messages to an e-mail address. When the
recipient clicks this hyperlink, a new message opens with the mailto e-mail
address filled in.
Men det virker bare ikke. Det er muligt at Outlook har fjernet Mailto: af
hensyn til sikkerheden. Jeg forsker lidt i supporten, men hvis andre har /
eller netop ikke har mulighed for at bruge et sådant link, så ville det være
rart med en kort melding.

pre