Harry Potter and the Half-Blood Prince
Fra : Per Rønne

Dato : 04-01-09 22:04

Juleaften sad vi bl.a. og diskuterede hvornår den næste Harry
Potter-film kom, og nu besluttede jeg mig for at undersøge det. Jeg
googlede, og den 6. film er på vej:

<http://www.imdb.com/title/tt0417741/>

Her må den 17-årige David Radcliffe spille den 16-årige Harry Potter.
Ja, førstnævnte må i mellemtiden være fyldt 18, men filmen må være
optaget i sommers, mens klipningen endnu ikke er færdig.

Skulle være i de danske biografer 17 juli i år, samme dato som UK og US.

Ja, jeg vil tro at det måtte interessere en filmgruppe. Det er så
spørgsmålet om det bliver den 18- eller 19-årige David Radcliffe der
kommer til at spille den 17-årige trolddomslærling.

Film 6 kommer to år efter film 5.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 04-01-09 23:15

> [...]
> spørgsmålet om det bliver den 18- eller 19-årige David Radcliffe der
> kommer til at spille den 17-årige trolddomslærling.

Hvad fanden snakker du om?

Fra : Per Rønne

Dato : 05-01-09 10:05

Peter Larsen <spak@spak.dk.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Hvad fanden snakker du om?

Siger Harry Potter-filmene dig intet?

Og når jeg skriver om afstanden mellem film 5 og film 6 så er det en
slags prognose for hvornår vi kan forvente den sidste film: 2010 eller
2011.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin T.

Dato : 05-01-09 10:30

> Og når jeg skriver om afstanden mellem film 5 og film 6 så er det en
> slags prognose for hvornår vi kan forvente den sidste film: 2010 eller
> 2011.
> --

Den skulle vist have været ude her i julen men Warner valgte at flytte den 6
mnd. Grunden som jeg forstår den er at da de flyttede HP fra vinter til
sommer tjente de flere penge ..

Mvh
Martin T.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-01-09 11:08

Martin T. <ThodeRemove@besked.com> wrote:

> Den skulle vist have været ude her i julen men Warner valgte at flytte den 6
> mnd. Grunden som jeg forstår den er at da de flyttede HP fra vinter til
> sommer tjente de flere penge ..

OK, så tror jeg næsten at vi kan forvente 7eren i sommerferien 2010.
Næste år.

Så må vi bare vente på det samlede DVD boks set, med »director's cut«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Just Johnny

Dato : 05-01-09 22:10

Per Rønne posted the following:

>OK, så tror jeg næsten at vi kan forvente 7eren i sommerferien 2010.
>Næste år.

"Harry Potter og dødsregalierne del I" får dansk premiere d. 19
november 2010, og del II d. 1. maj 2011.

I hverfald hvis man skal tro Cinemaxx's liste over kommende
filmpremierer...

Fra : Per Rønne

Dato : 06-01-09 08:04

Just Johnny <just.johnny@your.service> wrote:

> Per Rønne posted the following:

> "Harry Potter og dødsregalierne del I" får dansk premiere d. 19
> november 2010, og del II d. 1. maj 2011.

Åh, hele to film.

> I hverfald hvis man skal tro Cinemaxx's liste over kommende
> filmpremierer...

Tak for oplysningerne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 06-01-09 22:34

> Åh, hele to film.

Nej det er slet ikke sikkert, de har overvejet at sløjfe de sidste 2 film
pga finanskrisen og fordi at selskabet mener at ikke så mange vil gå ind og
se filmene nuda det er de sidste der kommer og at bogen har kunne læses i
flere år (til premiere tiden). Så de kommer muligvis ikke.

Mvh
Silver.

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 06-01-09 22:40

> [...]
> og se filmene nuda det er de sidste der kommer og at bogen har kunne læses
> i flere år (til premiere tiden). Så de kommer muligvis ikke.

http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/films/news/can-fantasy-epics-survive-the-credit-crunch-chronicles-1213848.html

Her er link til nyheden.

Mvh
Silver.

Fra : Kim2000

Dato : 06-01-09 22:49

"Michael 'Silver'" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/films/news/can-fantasy-epics-survive-the-credit-crunch-chronicles-1213848.html
>
> Her er link til nyheden.

Lyder som en and, Harry Potters salgstal fortæller alt. Der kommer 2 mere,
derefter vel en tv serie og en tegnefilmsserie. Mærkelig nok er der vist
ikke en tegneserie om ham.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-09 06:50

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> Lyder som en and, Harry Potters salgstal fortæller alt. Der kommer 2 mere,
> derefter vel en tv serie og en tegnefilmsserie. Mærkelig nok er der vist
> ikke en tegneserie om ham.

Det er jo i bund og grund noget forfatteren bestemmer. Hun er i forvejen
UKs rigeste kvinde, efter dronningen.

David Radcliffe er stadig UKs rigeste dreng, selv om den »ære« vel på
sigt bortfalder - pga alder .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : -=JF=-

Dato : 05-01-09 18:09

Per Rønne skrev:

> Siger Harry Potter-filmene dig intet?
> Og når jeg skriver om afstanden mellem film 5 og film 6 så er det en
> slags prognose for hvornår vi kan forvente den sidste film: 2010 eller
> 2011.

Respekt til dig for at besvare at tomhjernet indlæg i så pæn en tone!

--
Mvh. John, som også glæder sig til næste HP-film.

Life is what happens while you are busy making other plans.
John Lennon

Fra : Per Rønne

Dato : 05-01-09 20:30

-=JF=- <invalid@invalid.invalid> wrote:

> Respekt til dig for at besvare at tomhjernet indlæg i så pæn en tone!

Det gør jeg vist altid ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-01-09 22:31

"Per Rønne" wrote:

> Det gør jeg vist altid ...

Ja, det skal siges til din ros. Det er derfor, man gider diskutere med dig,
selv når du er mest pedantisk.

Per V

--
Pleased to meet you, hope you get my name - but what's puzzling you is
the nature of my game

Fra : Kim2000

Dato : 06-01-09 21:07

> [...]
> spørgsmålet om det bliver den 18- eller 19-årige David Radcliffe der
> kommer til at spille den 17-årige trolddomslærling.

Selvskabet har fastslået at man fastholder alle skuespillerne i alle film,
tilgengæld vil der være omskrivninger i forhold til bøgerne for at få deres
alder til at passe med manuskriptet. Største problem opstår hvis pigen
bliver gravid og han bliver tvangsspiser

Fra : Per Rønne

Dato : 06-01-09 21:27

> [...]

> tilgengæld vil der være omskrivninger i forhold til bøgerne for at få deres

Mon ikke at 20-årige David Radcliffe kan gå for den 17-årige Harry
Potter på samme måde som den 18-årige David kan?

> Største problem opstår hvis pigen bliver gravid og han bliver tvangsspiser

Herminone og Ron Weasley ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk