Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af Kamera i USA, TX? Canon Powershot ~
Fra : morten.krogh.sorense~

Dato : 03-01-09 04:48

Hej,

Jeg er på udkig efter et nyt kamera, da min kæreste og jeg skal på en
længere (backpakker) tur til Asien her til sommer. Jeg har haft kig på
henholdvis Canon Powershot G10 og Panasonic DMC-LX3. Jeg har læst
anmeldelser af begge på dpreview.com, og hælder pt. mest til LX3'eren.
Hvad er jeres anbefaling?

Jeg står overfor at skulle til USA(Texas), med arbejdet - og i den
forbindelse vil det jo være oplagt at snuppe et kamera med hjem, hvis
der er penge at spare, og det er muligt at finde et af de nævnte
kameraer i en almindelig butik. Er der nogle herinde der kender til
større fotoforretninger som har en af de nævnte kameraer. Jeg skal bo
i nærheden af Midland og Odessa?

Eller er det simpelthen for meget bøvl ifht. hvad der sparet? Hvor
skal man i så fald købe sine kameraer i Dk (jeg bor i Århus)?

På forhånd mange tak for hjælpen

Med venlig hilsen
Morten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-01-09 13:52

<morten.krogh.sorensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Eller er det simpelthen for meget bøvl ifht. hvad der sparet?

Bøvl og bøvl - det største problem er at garantien ikke dækker i Europa,
så det skal sendes til USA, hvis den skal bruges.

Der vil også være lidt med stikket på opladeren ikke passer herovre -
men det kan så klares med en anden oplader eller et omformerstik.

Mht Canon ved jeg at der er lidt forskel på USA-modeller og de
europæiske modeller - men det er muligvis kun Ixus-modellerne - og det
er mest at de har et lidt andet navn i USA og har ikke den store
betydning for anvendelsen.

Hvis du er meget lovlydig, så skal du fortælle tolderne at det er købt
frovre, og du skal så betale dansk moms ved indførsel til Danmark

Ellers er der vist ikke bøvl ved at handle i USA - men med forholdsvis
billige kameraer som disse, så ved jeg ikke helt om det er besværet værd
?

Du kan spare en masse ved handle pr netbiks i f.x. Tyskland - og der
dækker garantien i Danmark.

De danske priser kan du få en ide om på www.edbpriser.dk

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-01-09 13:56

<morten.krogh.sorensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,

PS - spørgsmålet hører i øvrigt til i news:dk.fritid.foto.indkoeb hvor
det er oppe jævnligt - så du kan nok finde gamle indlæg om emnet der.

Jan

Fra : -;o\)-max-

Dato : 03-01-09 14:42

<morten.krogh.
[...]

Spørgsmålet hører hjemme i dk.fritid.foto.indkøb - men -
køb det eksempelvis i warehouseexpress.co.uk eller tjek
edbpriser. Jeg tvivler på det er en go ide at købe i usa, de
net priser du ser skal tillægges "vat" når du handler i en fysisk
butik, eller bor i samme stat som web shoppen, det er lidt
kringlet og ikke det værd imo--

Hvilket kamera du skal vælge - uuh - Thomas købte G10
og jeg har købt LX3 ingen af os er vidst videre begejstrede.
Der er fanme langt op til kvaliteten i selv de billigest dslr.
Så er det ikke noget du skal kunne have i frakkelommen, som
du kan med LX3 (G10 er en del større), så vil jeg seriøst anbefale
dig at kigge på en Sony a350 med en Tamron 17-50/2,8. Du
kan finde det på warehouseexpress, til en go pris, der er endda
cashback på kameraet. Lad være med at købe de billige kit
objektiver, selvom man næsten får dem kastet i nakken, med
den nævnte Tamron, blir du garanteret mere tilfreds med kvaliteten
af de billeder du tager.

Jeg er selv lun på det sæt, så hvis du køber det og fortryder, vil
jeg gerne bytte min LX3 og betale forskellen. -max-