Ny Skoda Octavia, hvornår?
Fra : peter

Dato : 03-01-09 09:23

Hej ng!

Nogle her, der ved hvornår den nye Skoda Octavia kommer? Den, der er
baseret på den nuværende VW Golf platform. Hvad synes I ellers om
Skoda Octavia sammenlignet med den forhenværende generation af VW
Golf?

Mvh og på forhånd tak for svarene!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-01-09 17:53

peter skriver:

> Nogle her, der ved hvornår den nye Skoda Octavia kommer?

Den der blev præsenteret på sidste års Paris motorshow?
Den kommer vel i år.

> Den, der er baseret på den nuværende VW Golf platform.

Det er Octavia II også.

Golf V og VI er bygget på samme (PQ35) platform - hvilket også kommer
til at gælde den nye Octavia (der mere er et avanceret facelift, en
egentlig et modelskifte - præcsit som med Golf).

> Hvad synes I ellers om Skoda Octavia sammenlignet med den
> forhenværende generation af VW Golf?

At Octavien byder på mere plads.

Køremæssigt er de meget ens, kørepladsmæssigt er de meget ens,
motormæssigt er de meget ens. Octavia støjer en smule mere.

Jeg har selv en Golf V og har kørt et par længere ture i min kammerats
Octavia.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leo_Jensen

Dato : 03-01-09 10:11

On 3 Jan., 17:52, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> [...]
>
> Køremæssigt er de meget ens, kørepladsmæssigt er de meget ens,
> motormæssigt er de meget ens. Octavia støjer en smule mere.

Nu har jeg ikke været ude at køre Golf længe, men en Octavia II er da
ikke specielt støjsvag, så jeg håber da for VW, at der er en temmelig
stor forskel i støjniveauet.

Leo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-01-09 18:13

Leo_Jensen skriver:

> Nu har jeg ikke været ude at køre Golf længe, men en Octavia II er da
> ikke specielt støjsvag, så jeg håber da for VW, at der er en temmelig
> stor forskel i støjniveauet.

Dækvalg og motor på aktuel bil har meget at sige....

Fra : Requiem

Dato : 11-01-09 12:29

Købte en Octavia Combi II 1,8 TSI for nylig - prøvede blandt andet
også en Golf 5 1,4 TSI variant. Der er markant mere plads i
Octavia'en, den kører bedre (måske primært pga. den større motor) og
støjen er mindre i Octavia'en (måske igen pga. motoren). Og så er den
i øvrigt billigere hvis du vil ha' AirCon (299.000 vs.297.000 er
listepriserne så vidt jeg husker, men så skal du betale 15.000 kr. for
en DK-pakke til Golf'en for at få AirCon).

Prøv Octavia'en - hvis du kan få et godt tilbud nu inden den
faceliftede er kommet til landet, så ville jeg købe den! Forhandlerne
er vist sultne i disse for vores land så svære tider

Held og lykke!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-01-09 21:50

Requiem skriver:

> Prøv Octavia'en - hvis du kan få et godt tilbud nu inden den
> faceliftede er kommet til landet,

Ellers tak. Jeg har intet at bruge så stor en bil til.

Jeg går efter en Golf VI med 1,4TSI og 7 trins DSG kasse.

Alternativt, kom konen slæbende hjem med brochurer på Scirocco, da jeg
begyndte at kigge på bil.