MS Windows
briani 27239
Fjerne Vista`s irriterende indblanding ...~
Fra : ham_selv

Dato : 03-01-09 19:15

Google er altid din ven, her er en mulighed for dit problem

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.9 Final

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-01-09 19:45
Fra : J. E.

Dato : 03-01-09 20:17

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Dårligt råd. Læs evt.
>
> http://4sysops.com/archives/should-you-disable-uac-user-account-control-in-windows-vista/
> http://www.dasmirnov.net/blog/2008/10/23/why-you-should-never-disable-uac

rådet er vel fint nok hvis man vil af med UAC.
Jeg formoder systemet ikke bliver ringere end en XP som jeg er
rimelig tryg ved at bruge sammen med sund fornuft.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 04-01-09 01:24

J. E. skrev:

> rådet er vel fint nok hvis man vil af med UAC.
> Jeg formoder systemet ikke bliver ringere end en XP som jeg er
> rimelig tryg ved at bruge sammen med sund fornuft.

Jo, men så fjerner man en af de primære argumenter for at bruge Vista.
Hvorfor så ikke bruge XP i stedet?

Fra : Ole C

Dato : 04-01-09 10:05

Thomas Jespersen skrev blandt andet:

> Jo, men så fjerner man en af de primære argumenter for at bruge Vista.

De færreste ligefrem vælger Vista, men får det leveret på den maskine de
køber.

> Hvorfor så ikke bruge XP i stedet?

Fordi det både betyder ekstra udgifter og ekstra besvær for brugerne.
Og så er det vel i øvrigt meget rimeligt, at brugere forsøger at få deres
udstyr til at virke som det passer dem.....

--
vh
Ole C

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 04-01-09 18:34

> Fordi det både betyder ekstra udgifter og ekstra besvær for brugerne.
> Og så er det vel i øvrigt meget rimeligt, at brugere forsøger at få deres
> udstyr til at virke som det passer dem.....

Nemlig, og det oprindelige spørgsmål gik på hvordan man slog prompten fra.
Hvis du overhovedet havde læst mine links havde du set at jeg gav link til
en side med anvisninger til at slå prompten fra. Slå hele UAC fra er hul i
hovedet.

Fra : Ole C

Dato : 04-01-09 19:39

> [...]
> fra. Hvis du overhovedet havde læst mine links havde du set at jeg
> gav link til en side med anvisninger til at slå prompten fra. Slå

Jeg har ingen brug for dine links, da jeg i den oprindelige tråd med samme
overskrift og emne, såmænd var den første der forklarede hvordan det gøres..
Spørgsmålet var nemlig hvordan man fjerner "Vistas irriterende
indblanding" - og ikke hvordan man fjerner prompten.
Hvad du mener er hul i hovedet i den forbindelse, er irrelevant.

--
vh
Ole C

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-01-09 12:57

> Spørgsmålet var nemlig hvordan man fjerner "Vistas irriterende
> indblanding" - og ikke hvordan man fjerner prompten.

*suk*

Her er citatet:

"Han vil gerne vide om man ikke kan fjerne Vistas spørgsmål/pop-up
indblanding."

Der blev IKKE spurgt hvordan man slår UAC fra, men hvordan man slår prompten
fra!

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 04-01-09 16:52

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev

> Jo, men så fjerner man en af de primære argumenter for at bruge Vista.
> Hvorfor så ikke bruge XP i stedet?

Nu har Vista jo mange andre forskelle i forhold til XP end lige UAC.
Noget andet er at folk der har købt ny computer gennem de sidste 1½-2 år har
fået den leveret med Vista, så de har ikke haft noget valg.

Hvis UAC-popupperne så i det mindste fortalte hvorfor de kom frem i stedet
for bare at skrive en uforståelig besked om at "mappen er skrivebeskyttet"
(hvilket de berørte mapper ellers *ikke* ser ud til at være når man kigger
efter) eller lignende, kunne det måske være at vi almindelige dummies
forstod pointen.

Altså en forklaring om at anbefalingen er at man skal gemme sine ting under
Users-mappen, hvis man da i det hele tage _vil_ gemme noget på C-drevet
(hvad jeg ellers aldrig gør, med mindre jeg er tvunget til det; Jeg har
ekstra harddiske til formålet).

Så er der problemet med programmer og installationer der tilsidesætter denne
anbefaling, herunder Microsofts egen IIS (og også Screamer Radio og XAMPP).
Det med IIS/XAMPP er så grunden til at jeg har været nødt til at slå den
helt fra. Ved Screamer Radio har jeg i det mindste kunnet sætte den til at
gemme på et andet drev.

Fra : M.N.

Dato : 03-01-09 21:03

"ham_selv" <hhh@hhh.com> skrev i meddelelsen
> Google er altid din ven, her er en mulighed for dit problem

Jeg har ikke noget problem!

MN