ping tider
Fra : Jonas Hansen

Dato : 26-07-01 22:28

Hejsa,
Jeg ville bare høre hvilke erfaringer folk har med ping tider de forskellige
udbyderer imellem. Jeg har hørt fra enkelte personer at TeleDanmark som
tommelfingerregel altid har de bedste ping-tider.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-07-01 08:06

Jonas Hansen <jehova@diku.dk> wrote in message

>Jeg har hørt fra enkelte personer at TeleDanmark som
> tommelfingerregel altid har de bedste ping-tider.

Det er ikke min oplevelse, snarere tværtimod.

Mvh haa.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-07-01 09:40

"Henrik Aarfeldt" <haa@orangedk.com> wrote in message

> Det er ikke min oplevelse, snarere tværtimod.

Hvad er pingtiderne så hos Orange,,,? Du plejer du altså at være på deres
side, da du arbejder for dem?

Fra : Simon Skals

Dato : 27-07-01 09:42

It seems Henrik Aarfeldt wrote:

>Det er ikke min oplevelse, snarere tværtimod.

Vi venter spændt på det indlæg, hvor du dokumenterer, at fx
Orange har "bedre ping-tider" (hvilket i sig selv er et
pseudo-begreb).

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-07-01 13:38

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote in message

> Vi venter spændt på det indlæg, hvor du dokumenterer, at fx
> Orange har "bedre ping-tider" (hvilket i sig selv er et
> pseudo-begreb).

Jeg siger ikke at Orange har bedre ping i spil.

Lad os nu blande min arbejdsplads udenom dette, pls.

Jeg baserer min mening ( private ) på min erfaring i spille-miljø'et.
Der er det en udbredt erfaring, at ADSL-access via TDC ikke som
tommelfingerregel giver bedst ping, i forhold til andre leverandører.

Og de må jo vide hvad de snakker om.....de bruger det til dagligt.....i
maaaaange timer.
Og er der nogen der er smålige...så er det spillere der er afhængig af lav
ping.

Mvh haa.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-07-01 12:55

> Jeg baserer min mening ( private ) på min erfaring i spille-miljø'et.

Hvilke arfaringer har du så? Hvad du går og hører, eller praktisk?

> Og de må jo vide hvad de snakker om.....de bruger det til dagligt.....i
> maaaaange timer.

Hvem må vide, og hvad bruger de til dagligt..?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-07-01 14:20

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> Hvilke arfaringer har du så? Hvad du går og hører, eller praktisk?

Jeg hører hvad de andre gør i praksis.
Og deres erfaring er, at ADSL-access via TDC ikke leverer bedst ping som
tommelfingerregel.

> Hvem må vide

Dem jeg snakker med i spille-miljø'et.

>og hvad bruger de til dagligt..?

Spil + web + mail + irc.

Mvh haa.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-07-01 13:25

> Jeg hører hvad de andre gør i praksis.
> Og deres erfaring er, at ADSL-access via TDC ikke leverer bedst ping som
> tommelfingerregel.

Ok, men hvis man skal stole på arfaringer,, er bedste kilde, vel een selv..

> Dem jeg snakker med i spille-miljø'et.

Men hvem har sagt at ping, kun har sammenhæng ved spil?

Man burde vel kun tænke på ping, ned til centralen...?

> Spil + web + mail + irc.`

Nu tænker jeg nu mest på, hvilke udbyddere de har..

Men hvad bruger du selv...? Du sidder vel ikke og spiller i arbejdstiden

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-07-01 15:18

> Ok, men hvis man skal stole på arfaringer,, er bedste kilde, vel een
selv..

Tjo....men jeg har ikke lyst (læs: jeg er fattig) til at bestille
ADSL-access fra samtlige ISP'ere for at kunne svare på spørgsmålet der blev
stillet.
Andres erfaringer er brugbare i denne sammenhæng.

> Men hvem har sagt at ping, kun har sammenhæng ved spil?

Ikke mig....men det er meget afgørende specielt i spil, derfor er det et
godt sted at tage udgangspunkt til en tommelfingerregel.

> Man burde vel kun tænke på ping, ned til centralen...?

Det blev spurgt om ping mellem forskellige udbydere.
Desuden kan man vist ikke ping'e centralen.

> Nu tænker jeg nu mest på, hvilke udbyddere de har..

TDC, CC, Tiscali.

> Men hvad bruger du selv...?

Jeg bruger personligt ISDN til Åransje, og har dermed ingen praktisk
erfaring selv angående spørgsmålet.

>Du sidder vel ikke og spiller i arbejdstiden

Joda....jeg spiller et spil der hedder "conf t"

;)

Mvh haa

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-07-01 13:26

"Henrik Aarfeldt" <haa@orangedk.com> wrote in message

Øhh,, tjek dit UR

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-07-01 15:06

> "Henrik Aarfeldt" <haa@orangedk.com> wrote in message
>
> Øhh,, tjek dit UR

Tak, det går helt ok.

Mvh haa.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-07-01 14:11

> Tak, det går helt ok.

Næ ikke efter mit ur....

Date: Fri, 27 Jul 2001 15:05:54 +0100

Dit ur er een time forud....

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-07-01 15:32

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> [...]

Vil det så sige, at jeg allerede har haft 1 overarbejdstime ?

Mvh haa.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-07-01 14:36

> Næ ikke efter mit ur....
>
> Date: Fri, 27 Jul 2001 15:05:54 +0100
>
> Dit ur er een time forud....

For det andet, er din computer heller ikke indstillet til sommertid....

Den rigtige tid ligenu i meantime, eller hvad det heder... er 13:35

Hvor så Danmark er +1 time fra meantime... og så sommertid,, +2 timer
meantime.....

Så tag lige og tjek dit ud en gang til...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-07-01 17:20

On Fri, 27 Jul 2001 14:25:49 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Øhh,, tjek dit UR

Det forklarer det da. Mens TDC-kunder har lousy pingtider på 50ms, har
han selv en suveræn pingtid på -3599950ms. Hurtigere kan det næppe gå.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 28-07-01 12:51

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
> Det forklarer det da. Mens TDC-kunder har lousy pingtider på 50ms, har
> han selv en suveræn pingtid på -3599950ms. Hurtigere kan det næppe gå.

Nååå, det er jo det der med at få en bedre ping ved at køle sin linie ned
til -273 grader så det bliver en superleder. Sejt nok. Jeg troede ikke det
var implementeret i praksis nogen steder.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Simon Skals

Dato : 30-07-01 10:53

> [...]
>maaaaange timer.
>Og er der nogen der er smålige...så er det spillere der er afhængig af lav

Men som fagmand ved du jo også godt, at ping i spil ikke udelukkende
dikteres af den aktuelle latency fra brugerens NIC til
spilserveren.

Skal man tro udsagn fra folk, der sædvanligvis ved, hvad de taler
om, så kan pc'ens processorkraft, grafikkortets ditto og en række
andre faktorer have indflydelse, når spillene måler "ping".

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-07-01 10:40

"Henrik Aarfeldt" <haa@orangedk.com> wrote in message

> Det er ikke min oplevelse, snarere tværtimod.

Jeg har også lige et andet Spørgsmål.,,,

Hvordan kan du sige, Dog ikke sagt direkte... Men at Orange har bedre
forbindelser... Nårr du ingen gang kan få Orange ADSL i din bolig i
Humlebæk, Rivmin@ ?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-07-01 16:19

> Hvordan kan du sige, Dog ikke sagt direkte... Men at
Orange har bedre
> forbindelser..

Er det virkelig så svært at holde min arbejdsplads adskilt
fra min private mening ?
Det er lidt irriterende at blive påduttet
meninger/holdninger, pga ens arbejdsplads.

Specielt når jeg på ingen måde nævner min arbejdsplads i mit
indlæg, eller drager sammenligninger/konklusioner deraf.

ps...forresten har jeg en båd i Rungsted Havn....er jeg så
dermed sat i "han-er-sikkert-også-snobbet-bås'en" ?

pps...for nogle år siden blev jeg europa-mester i
strandsejlads...er jeg så også sat i
"han-er-sgu-også-sports-idiot-bås'en" ?

Have fun !

Mvh haa.

Fra : Martin Damberg

Dato : 27-07-01 13:57

> [...]
> udbyderer imellem. Jeg har hørt fra enkelte personer at TeleDanmark som
> tommelfingerregel altid har de bedste ping-tider.
Det skal siges, at TDC har den fordel ved at de oftest ikke går
igennem DIXen, men direkte til andre ISP'ers backbone.
Hvad angår mine erfaringer med Orange så går alt deres trafik igennem
DIXen. Dette er både en fordel men også en ulempe.

Vores pingtider til DIXen ligger altså "meget" pænt som erhvervskunde hos
Orange, men vi har oplevet at fra DIXen har det været flere problemer
hvor flertallet dog er blevet rettet.

mvh

Martin D
www.vejen-net.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-07-01 18:38

In article <8ukrj9.rq1.ln@testbox.vejen-net.dk>, Martin Damberg wrote:

> Vores pingtider til DIXen ligger altså "meget" pænt som erhvervskunde hos
> Orange, men vi har oplevet at fra DIXen har det været flere problemer
> hvor flertallet dog er blevet rettet.

Jeg tror ikke problemerne har ligget på DIXen, da det eneste problem jeg
har oplevet (som jeg kan huske) i det sidste år var en strømafbrydelse
for et par uger siden, der fjernede alle de andre udbyderes routere et
par timer

--
Andreas Plesner Jacobsen | So so is good, very good, very excellent good:

Fra : SALSA

Dato : 30-07-01 11:49

"Jonas Hansen" <jehova@diku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udbyderer imellem. Jeg har hørt fra enkelte personer at TeleDanmark som
> tommelfingerregel altid har de bedste ping-tider.

Spiller sammen med en anden dansker på en UK q3 server, min TDC ping ligger
mellem
50-55, hans ligger mellem 60-70 (Cybercity)....

--
SALSA