MS Windows
briani 27239
USB2 problem
Fra : 39_6tv_Thomas

Dato : 31-12-08 04:30

Hej alle og godt nytår.

Har en computer. intel quadcore 4gb ram m.m bundkortet er et asus
formula og windows er XP. Mit problem er at alle portene til USB ikke
er USB2. Kun front USB er usb2.
Jeg har været inde og kigge i bios og der står at usb2 er sat til.
Blev spurgt om det var muligt at kigge på de forskellige porte i min
bios og desværre nej, kan hun vælge usb2 generelt.

Jeg er sikker på at der tidligere har været usb2 på alle portene, men
nu er der altså ikke. Alle porte er usb2, men i windows er det kun
nogle af dem som er usb2.

Kører som sagt windows XP med service pack 3 og har været flere gange
på nettet for at finde en løsning på problemet. Der står flere steder
at hvis man kører service packs så er usb2 inkluderet og derfor er der
ingen drivere at finde noget sted (heller ikke på motherboard disken).

I device manageren står der INTEL(R) ICH9 family USB unisersal host
controller - 2934 (og tæller op med altal porte)
Dog med dem som kører usb2 hedder disse
INTEL(R) ICH9 family USB2 enhanced host controller - 293 A osv..

Jeg har prøvet at installere anden driver, men så virker porten bare
ikke.

Nogen ideer til hvad jeg kan gøre?

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Thomas.

Fra : Mads

Dato : 31-12-08 13:30

On Wed, 31 Dec 2008 03:29:48 -0800 (PST), 39_6tv_Thomas
<Pinga.msn@gmail.com> wrote:

> [...]
>INTEL(R) ICH9 family USB2 enhanced host controller - 293 A osv..
>
>Jeg har prøvet at installere anden driver, men så virker porten bare

Prøv at fjerne alt USB halløj i Enhedshåndteringen og genstart så.
Det får Windows XP til at skulle vælge USB drivere igen og så er
der en god chance for at det lykkes.
Jeg kan ikke garantere at det virker, men det skader ihvertfald
ikke og jeg har mange gange løst den type problemer på nævnte
måde.

mvh Mads

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-12-08 13:35

39_6tv_Thomas skrev:

> Nogen ideer til hvad jeg kan gøre?

Prøv at gå ind i Enhedshåndtering, klik på +,
højreklik på de enkelte og vælg Fjern.

Genstart maskinen, så skulle den gerne finde
ny hardware med de rigtige drivere helt af sig
selv.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : 39_6tv_Thomas

Dato : 31-12-08 10:23

Har tidligere også prøvet at fjerne dem, men desværre virkede det
ikke.
Prøvede igen, fordi det kunne jo være.... men desværre.

Tænkte at det måske ville hjælpe med en biosopdatering, men desværre
gav det heller ikke noget... øv øv

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-12-08 20:51

39_6tv_Thomas skrev:

> Prøvede igen, fordi det kunne jo være.... men
> desværre.

Jamen, hvordan reagerer porten - kan du mærke
en væsentlig hastighedsnedgang ved filoverførsel?

USB 1.1 = 11 Mbit/s
USB 2 = 480 Mbit/s

Prøv også at installere den nyeste chipset-driver.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : 39_6tv_Thomas

Dato : 01-01-09 05:59

Grunden til at jeg lagde mærke til det var fordi at jeg købte et nyt
webcam og jeg "hakker" :) Så tænkte jeg det var godt nok underligt, så
jeg anvendte portene i fronten, og så virkede det som det skulle. Gik
ind i device manager og så at alle dem som er bagpå ikke hed noget med
USB2.

Jeg har kun sagt mus og tastatur på bagi, og det kører fint, så har
ikke rigtig lagt mærke til det.

Jeg har allerede indstalleret de nye chipsat drivere, da det var noget
af det første jeg tænkte på - men jeg giver ikke op med at prøve lidt
af hvert... det skal virke fordi jeg kan virkelig ikke have mit cam
sat til i fronten, da kablet ikke er langt nok - og det ser heller
ikke så pænt ud.