/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bilvask og efterfølgende el-fejl
Fra : Carsten Andersen


Dato : 22-12-08 18:13

Hej,

Jeg har idag besøgt en vaskehal af typen hvor det er en mand der vasker
bilen med højtryksrenser istedet for at bilen køres igennem en maskine.
Efterfølgende er der nu problemer med bagklappen, nogle gange reagere den
ikke når man vil åbne, og andre gange kører låsemekanismen når klappen står
åben.
Det er sikkert noget overgang i låsemekanismen, men hvad gør jeg ved det?
Skal det bare tørre?
Bilen er en Ford Mondeo 2.0.tdci st.car fra 2004

mvh

Carsten Andersen



 
 
Morten G. Jensen (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Morten G. Jensen


Dato : 22-12-08 19:44

> Jeg har idag besøgt en vaskehal af typen hvor det er en mand der vasker
> bilen med højtryksrenser istedet for at bilen køres igennem en maskine.
> Efterfølgende er der nu problemer med bagklappen, nogle gange reagere den
> ikke når man vil åbne, og andre gange kører låsemekanismen når klappen
> står åben.
> Det er sikkert noget overgang i låsemekanismen, men hvad gør jeg ved det?
> Skal det bare tørre?


Jeg ville pille beklædningen af ellers tager det lang tid for det at tørre.
Evt. noget kontakt rens på det elektriske.


Ivar (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 22-12-08 20:20

Carsten Andersen skrev:

> hvor det er en mand der vasker bilen med højtryksrenser

Det skriger da også på problemer.


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/



Martin Johansen [600~ (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-12-08 22:36

In article <mn.b4c47d8c79354546.31159@nozpamwebspeed.dk>,
Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> Carsten Andersen skrev:
>
> > hvor det er en mand der vasker bilen med højtryksrenser
>
> Det skriger da også på problemer.

Hvorfor? Det er da meget normalt.

Det giver kun problemer hvis man ikke ved hvordan det skal gøres.

Men at bruge en højtryksrenser er i sig selv absolut intet problem -
tværtimod skånsomt for bilen.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Ivar (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 22-12-08 23:13

Martin Johansen [6000] skrev:

> Hvorfor? Det er da meget normalt.

At det er normalt, gør det ikke til noget fornuftigt.


> Men at bruge en højtryksrenser er i sig selv absolut intet problem -
> tværtimod skånsomt for bilen.

Med en almindelig højtryksvasker kan man ødelægge stor set alt.
De er rigtigt gode til at få gjort ordentligt rent, men de er
også rigtigt gode til at få vand ind alle steder. Det høje tryk
gør, at de kan "banke" vand ind gennem ellers tætte pakninger.
Man kan få vand under gummilister, i lygter og andre steder
hvor man normalt ikke ønsker vand.

En bil holder cirka tætningsgrad IP65. Med en højtryksvasker
kan man få vand ind i noget der er IP69.


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.
http://LexInfo.dk/MesNews/



Martin Johansen [600~ (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-12-08 23:35

> Med en almindelig højtryksvasker kan man ødelægge stor set alt.

Man kan ødelægge meget med meget, men er det værktøjets skyld altid?

> De er rigtigt gode til at få gjort ordentligt rent, men de er
> også rigtigt gode til at få vand ind alle steder.

Ja hvis man gør det forkert.

> Det høje tryk
> gør, at de kan "banke" vand ind gennem ellers tætte pakninger.

Der er ikke "højt" tryk for enden af strålen når den bruges med den
afstand den skal.

> En bil holder cirka tætningsgrad IP65. Med en højtryksvasker
> kan man få vand ind i noget der er IP69.

Sort snak for mig.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Klaus D. Mikkelsen (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-12-08 23:39

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Ja hvis man gør det forkert.

Hvilket de fleste gør.

> Der er ikke "højt" tryk for enden af strålen når den bruges med den
> afstand den skal.

Se ovenover.

> Sort snak for mig.

"IP tæt", eller "IP utæt"....
http://shop.ligro.dk/products/productlist.aspx?MenuItemID=14


Klaus (der har arbejdet en del med IP klassificeret udstyr)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-12-08 23:53

> Hvilket de fleste gør.

Er det værktøjets skyld?

> Se ovenover.

Jeg ved godt hvor du vil hen, men se ovenfor selv

> "IP tæt", eller "IP utæt"....
> http://shop.ligro.dk/products/productlist.aspx?MenuItemID=14

Jeg kunne have konsulteret google før jeg postede og efterfølgende
snakket med som om jeg vidste alt om IP klasser - men det gider jeg
ikke. Det skaber et forkert billede af mig at jeg forsøger at spille
klog på noget jeg kun lige har brugt 2 min. på Google på. Så hellere
sige slet og ret: Det aner jeg ikke hvad er. Så kan folk med forstand på
det berette om det istedet for ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Ivar (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 22-12-08 23:57

Martin Johansen [6000] skrev:

>> Med en almindelig højtryksvasker kan man ødelægge stor set alt.

> Man kan ødelægge meget med meget, men er det værktøjets skyld altid?

Ordetlig værktøj er halvdelen af arbejdet, så må det også
få halvdelen af skylden


> Der er ikke "højt" tryk for enden af strålen når den bruges med den
> afstand den skal.

Jammen, hvis der ikke er højt tryk, er der ingen grund til at
bruge en højtryksvasker! Så brug da for pokker en almindelig slange,
og undgå rissikoen for at sprøjte vand ind, hvor det ikke bør komme.


>> En bil holder cirka tætningsgrad IP65. Med en højtryksvasker
>> kan man få vand ind i noget der er IP69.

> Sort snak for mig.

Jub, så er det måske derfor, at du ikke kan se noget problem i
at bruge højtryksvasker.
Udstyr der mærket IP65 skal kunne tåle en kraftig vandslange fra
1 meters afstand i cirka 1 minut fra 3-4 sider. Ved IP69 er
det vand med 80-100 bar fra 10-15 cm afstand fra alle sider.
Der er teknisk meget stor forskel mellem udstyr til IP65 og IP69.



Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:
http://LexInfo.dk/MesNews/



Martin Johansen [600~ (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-12-08 00:13

> Jub, så er det måske derfor, at du ikke kan se noget problem i
> at bruge højtryksvasker.

Nej det er fordi jeg ved hvordan den skal bruges.

Jeg er da godt klar over visse ting kan tåle større tryk end andre, men
hvad grænsen kaldes osv. aner jeg ikke en brik om og er også irrellevant.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Martin Johansen [600~ (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-12-08 00:13

> Jammen, hvis der ikke er højt tryk, er der ingen grund til at
> bruge en højtryksvasker! Så brug da for pokker en almindelig slange,
> og undgå rissikoen for at sprøjte vand ind, hvor det ikke bør komme.

Jeg glemte lige, at besvare dette.

Du bruger en del mindre vand med en højttryksrenser. Derfor.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Carsten Andersen (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Andersen


Dato : 23-12-08 21:45


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-C9D3DC.00132923122008@news.sunsite.dk...
>> Jammen, hvis der ikke er højt tryk, er der ingen grund til at
>> bruge en højtryksvasker! Så brug da for pokker en almindelig slange,
>> og undgå rissikoen for at sprøjte vand ind, hvor det ikke bør komme.
>
> Jeg glemte lige, at besvare dette.
>
> Du bruger en del mindre vand med en højttryksrenser. Derfor.
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk

Hej,

Sidste nyt: Jeg har fundet ud af at jeg kan åbne klappen ved at trykke to
gange på fj.bet til bagklappen, og det virker hver gang. Fjernudløsning fra
kabinen eller håndtaget på selve klappen virker dog stadig ikke. Har har
plast-skjoldet indeni afmonteret, og der er ikke tegn på vand. Mystisk, kan
der være brændt noget af i en styring?

mvh

Carsten Andersen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408541
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste