Forrude 14 centimeter tykke ruder !
Fra : Bo

Dato : 22-12-08 07:13

http://www.fri.dk/bil/obama-faar-verdens-sikreste-bil Mit spm kan
chaufføren se klart ud af en 14 cm tykke ruder og til alle sider ?
vh Bo

Fra : Klaus G.

Dato : 22-12-08 15:51

> http://www.fri.dk/bil/obama-faar-verdens-sikreste-bil Mit spm kan
> chaufføren se klart ud af en 14 cm tykke ruder og til alle sider ?
Så vidt jeg er orienteret, så er det først et problem hvis glasset ikke er
HELT plant/lige. Har det bøjninger/krumninger så får man et par ordentlige
"Squash-Briller" :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-12-08 13:27

Klaus G. skrev:
> Så vidt jeg er orienteret, så er det først et problem hvis glasset ikke er
> HELT plant/lige. Har det bøjninger/krumninger så får man et par ordentlige
> "Squash-Briller" :)

Det problem kan man så løse en stor del af ved at forme glasset som en
linse. (Læs: At det ikke er lige tykt over det hele)

Systemet blev brugt i den originale pilot Ray-Ban solbrille. Der var
(er?) glasset slebet så der ingen optisk forvrængning var.

Med de hastigheder de bevæger sig med er der ikke tid til at vente på at
øjet indstiller sig på et kigge forskellige steder hen gennem glasset.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Mikael

Dato : 22-12-08 11:55

On 22 Dec., 15:13, Bo <solfran...@gmail.com> wrote:
> http://www.fri.dk/bil/obama-faar-verdens-sikreste-bil Mit spm kan
> chaufføren se klart ud af en 14 cm tykke ruder og til alle sider ?
> vh Bo

Nej , det er lidt svært at bedømme afstand og der er en anelse
forvrængning af udsynet hvis man ikke kigger "lige" igennem panserede
bilruder og jeg tror ikke problemet bliver mindre når ruderne bliver
så tykke.

Problemet er dog ikke stort i sådan en præsident limo. Der skal
chaufføren jo ikke ligge og cruise i trafikken, han skal bare følge
bilen foran.

Mikael