MS Windows
briani 27239
problemer med adgang til mappe
Fra : Janner

Dato : 29-12-08 19:24

Kære medlæsere og skribenter... Hjæælp

Var på min eksterne disk ved at ændre attributter til deling af en mappe med
musik (Win XP home) alm. højre klik og så del. Mens den stod pg tyggede på
ændring af attributter skete der det at pc'en pludseligt ikke svarede.

- Og nu er der ingen adgang til mappen, får bare beskeden at mappen "musik"
ikke svarer.

Nogen der har nogen gode ideer? Der ligger mange af mine gode Cd'er som jeg
møjsommeligt har konverteret.

På forhånd tak og godt nytår

/Jan

Fra : Janner

Dato : 29-12-08 19:47

"Janner" <baumspieler@NOTVALID.NONO> skrev i en meddelelse
> [...]
> "musik" ikke svarer.
>
> Nogen der har nogen gode ideer? Der ligger mange af mine gode Cd'er som

Skal siges jeg har prøvet køre en systemgendannelse til et par dage inden,
men PC'en mener ikke der er foretaget nogen ændringer.

/Jan

Fra : Janner

Dato : 29-12-08 20:12

"Janner" <not_valid@not_valid> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Skal siges jeg har prøvet køre en systemgendannelse til et par dage inden,
> men PC'en mener ikke der er foretaget nogen ændringer.

Har sat disken til en anden pc men får beskeden G: osv. er ikke tilgængelig
da der opstod en I/O-enhedsfejl

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-12-08 23:00

Janner skrev:

> Har sat disken til en anden pc men får beskeden
> G: osv. er ikke tilgængelig da der opstod en
> I/O-enhedsfejl

Så er det vist her du skal have fat i din backup

Har du prøvet at undersøge / reparere filsystemet?

Denne Computer => højreklik på drev => Egenskaber
=> Funktioner => Undersøg nu => klik begge til =>
Start.

Vil den ikke starte nu, så genstart maskinen, og den
går i gang med at undersøge disken ved opstart.

Vær opmærksom på at det kan tage nogle timer, det
kommer an på diskens størrelse.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Janner

Dato : 30-12-08 22:53

Tak for jeres indsatse, men det var åbenbart et "hint" nu melder hele
disken/drevet I/O fejl ... Så er bange for tabt er tabt øv ... Den ene
partition på disken blev brugt til back up ØØØVVVVVVVVVVVVVV !

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-12-08 23:22

Janner skrev:

> nu melder hele disken/drevet I/O fejl

Shit!

> Så er bange for tabt er tabt øv ... Den ene partition
> på disken blev brugt til back up

Det er det der altid er farligt - dør disken, dør din
backup også - det skal altid ligge på to forskellige
diske.

Nu er det du skal over i hardwaregruppen[1], for at
se om noget han reddes alligevel.

[1] XFUT: news:dk.edb.hardware
Fra: news:dk.edb.system.ms-windows

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-12-08 23:34

Allan Vebel skrev:

> Det er det der altid er farligt - dør disken, dør din
> backup også - det skal altid ligge på to forskellige
> diske.

Sæt disken til en harddiskboks[1], der kan tilsluttes en
usb-port, og se om den kan læses.

Hvordan lyder disken når du sætter den til, lyder den
normalt, eller kommer der en tikkende lyde fra den?

[1] Kan fås for under 300 kroner, og er altid rar at have
liggende.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ole C

Dato : 30-12-08 23:11

Janner skrev blandt andet:

> Tak for jeres indsatse, men det var åbenbart et "hint" nu melder hele
> disken/drevet I/O fejl ... Så er bange for tabt er tabt øv ... Den ene
> partition på disken blev brugt til back up ØØØVVVVVVVVVVVVVV !

Måske du kan få hjælp af PC Inspector
http://www.pcinspector.de/Sites/file_recovery/info.htm?Language=7

--
vh
Ole C

Fra : Geggo

Dato : 31-12-08 02:15

> Tak for jeres indsatse, men det var åbenbart et "hint" nu melder hele
> disken/drevet I/O fejl ... Så er bange for tabt er tabt øv ... Den ene
> partition på disken blev brugt til back up ØØØVVVVVVVVVVVVVV !

prøv GetDataBack for FAT/NTFS