MS Windows
briani 27239
Hvorledes ændres HOMEDRIVE eviroment varia~
Fra : Finn Brodersen

Dato : 29-12-08 04:17

Hej

Har forsøgt i en ny WinXP installation at ændre C:\Documents and
Settings
til D:\Documents and Settings for at holder data adskilt fra
programmer.

Alt er ok, undtagen én ting

HOMEDRIVE=C:

jeg er løbet tør for ideer, nogen her der ved hvorledes, jeg kan ændre
værdien af denne system variable HOMEDRIVE til D:

Finn

Fra : Ole C

Dato : 29-12-08 12:42

Finn Brodersen skrev blandt andet:

> [...]
>
> jeg er løbet tør for ideer, nogen her der ved hvorledes, jeg kan ændre
> værdien af denne system variable HOMEDRIVE til D:

Har Googlet lidt (har du også? ) - og har fundet denne opskrift:
"You can edit it in your registry under \HKEY_CURRENT_USER\Volatile
Environment\.
Just double click the HomeDrive key and change it to whatever you want."
Maskinen skal genstartes før ændringen træder i kraft.

--
vh
Ole C

Fra : Finn Brodersen

Dato : 29-12-08 05:05

On 29 Dec., 12:42, "Ole C" <m...@FJERNolec.dk> wrote:

> [...]
> Just double click the HomeDrive key and change it to whatever you want."
> Maskinen skal genstartes før ændringen træder i kraft.

Tak for svar

Hjælper desværre ikke, da værdien overskrives med C: igen ved boot

Fra : Ole C

Dato : 29-12-08 14:13

Finn Brodersen skrev blandt andet:

> Hjælper desværre ikke, da værdien overskrives med C: igen ved boot

Hmm.
Værdien optræder faktisk endnu et sted (i min Vista)
Det var måske et forsøg værd at søge efter alle steder i Registry hvor
HOMEDRIVE optræder - og ændre værdierne alle steder.
Men det har du måske gjort....?

--
vh
Ole C

Fra : Jakob

Dato : 30-12-08 14:47

On Mon, 29 Dec 2008 03:16:36 -0800 (PST), Finn Brodersen wrote:

> [...]
>
> jeg er løbet tør for ideer, nogen her der ved hvorledes, jeg kan ændre
> værdien af denne system variable HOMEDRIVE til D:

Min erfaring er, at der ikke kommer noget godt ud af at flytte hele
Documents and Settings mappen. Derimod hvirker det fint at flytte mappen
dokumenter og bookmarks
Lav en ny mappe der hvor du vil have den -> i en stifinder, højreklik på
den mappe du vil have flyttet -> træk den til ny placering og vælg 'flyt
hertil'

--
Jakob