MS Windows
briani 27239
Vista: Visual Studio 2005 installation ryg~
Fra : Mads Aggerholm

Dato : 28-12-08 08:48

Hej folkens,

(Måske forkert gruppe, i så fald beklager jeg meget...)

Jeg sidder og prøver at få alle mine programmer til at køre under Vista.
Når jeg installerer Visual Studio 2005, så går den i fejl.
Maskinen er en 64 bit, Vistaen er en OEM ("Home premium edition (X64)") som
maskinen kom med.

Nogen råd?

(Der findes vel ikke en hjemmeside eller noget, som hedder: "Hvordan man får
software som kørte upåklageligt under WinXP til at køre lige så upåklageligt
under Vista"?)

Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 28-12-08 09:11

"Mads Aggerholm" <mads001@FJERNhotmail.com> skrev

> (Der findes vel ikke en hjemmeside eller noget, som hedder: "Hvordan man
> får software som kørte upåklageligt under WinXP til at køre lige så
> upåklageligt under Vista"?)

Problemet er nok ikke Vista, men de 64 bit.
Jeg har i hvert fald en overgang haft Visual Webdeveloper kørende fint under
Vista, og mig bekendt er VWD en slags "lillebror" til Visual Studio.
Men jeg har altså 32 bit.

Denne side antyder at man skal have en SP1 til VS 2005, og derefter en
Vista-patch til programmet.
http://www.vistax64.com/net-general/162907-visual-studio-2005-vista-64-issues.html

Fra : Mads Aggerholm

Dato : 28-12-08 11:17

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Men jeg har altså 32 bit.
>
> Denne side antyder at man skal have en SP1 til VS 2005, og derefter en

Tak for linket "so far".
Der skrives jo netop om dette problem, og at man skal downloade disse to
filer:
VS80sp1-KB932232-X86-ENU.exe
VS80sp1-KB926601-X86-ENU.exe

Men Ak!

Når jeg prøver at køre sagerne, kommer den med en lang meddelelse:
"opgraderingsfilen kan ikke installeres via windows installer, fordi det
program, der skal opdateres, ikke findes, eller er en forkert version.
Kontroller, at det program, der skal opgraderes, findes på computeren, og at
du har den rigtige opgraderingsfil."

(Og så har forfatteren til denne besked vist også brugt hele sin dagsration
af komma'er...

Det er begge filer den ikke vil køre.
Er der nogen som har fået det til at fungere?

Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Fra : Mads Aggerholm

Dato : 29-12-08 10:13

Nå, det var åbenbart en fejl-40

På en eller anden måde havde jeg ikke fået installeret Visual Studio - jeg
må have fået afbrudt installationen da den fortalte at der var
kompatibilitetsproblemer.
VS er installeret og de to opdateringspakker er kørt ind.
Så vidt jeg kan se funker det nu.

Tak fro hjælpen.

Venlig hilsen
Mads Aggerholm