MS Windows
briani 27239
XP Home, installationsprogrammet kunne ikk~
Fra : Morten Christensen

Dato : 26-12-08 11:24

Jeg har fået en bekendts PC til genopretning.
Pludselig og uopfordret startede den på, at boot'e op til beskedden:

"Et problem har forhindret Windows i at kontrollere licensen til denne
computer korrekt. Fejlkode 0x80090006". Det var kun muligt at bruge
systemet i fejlsikret tilstand.

Jeg fand en Microsoft-vejledning, hvor det kunne repareres med en
opgradering fra XP-cd'en, så det forsøgte jeg.

Desværre endte det ud i en alvorlig fejl: Installationsprogrammet kunne
ikke installere produktkatalogerne. Dette er en alvorlig fejl.

Hver gang jeg starter på enten installations-cd'en eller harddisken,
kører det i ring, så jeg kommer ind i den ikke-gennemførte installation,
som ender i den alvorlige fejl.

Jeg vil helst ikke skulle formatere disken.

Kan I hjælpe med en løsningsmulighed ?

--
Morten Christensen

Fra : JK

Dato : 26-12-08 14:44

"Morten Christensen" <mc@mc.sletmig.cx> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hver gang jeg starter på enten installations-cd'en eller harddisken, kører
> det i ring, så jeg kommer ind i den ikke-gennemførte installation, som

kunne være en defekt harddisk

Fra : Morten Christensen

Dato : 26-12-08 19:08

JK skrev:
> "Morten Christensen" <mc@mc.sletmig.cx> skrev i en meddelelse

> kunne være en defekt harddisk

Måske, men jeg tror det ikke. Jeg har klonet hele indholdet over på en
anden disk (med Acronis), uden at det gør en forskel.

--
Morten Christensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-12-08 02:17

Morten Christensen skrev:

> Kan I hjælpe med en løsningsmulighed?

Når jeg løber ind i den slags, starter jeg med at
teste RAM med et testprogram (memtest).

Er der fejl på din RAM, kan du løbe ind i den slags
problemer.

Herefter tester jeg harddisken med
harddiskproducens testsoftware.

> Jeg vil helst ikke skulle formatere disken.

Pil harddisken fra, og lav en testinstallation på en
anden.

Er RAM og harddisk i orden, og du fortsat ikke kan
installere, kan det være et defekt bundkort eller en
anden enhed der er defekt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Morten Christensen

Dato : 27-12-08 12:34

Allan Vebel skrev:

> [...]
> anden.
>
> Er RAM og harddisk i orden, og du fortsat ikke kan
> installere, kan det være et defekt bundkort eller en

Pt. leder jeg nu bare efter den fil på c:, som fortæller XP's
installations-cd, at der allerede er en installation igang. Hvis jeg kan
få slettet/rettet den fil, kan jeg formådentlig starte en nyinstallation
ved siden af den defekte, uden at slette hele disken.

--
Morten Christensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-12-08 22:48

Morten Christensen skrev:

> få slettet/rettet den fil, kan jeg formådentlig starte en
> nyinstallation ved siden af den defekte, uden at slette
> hele disken.

Hvorfor prøver du ikke bare på en anden harddisk?

Du fik fortsat ikke testet om din RAM er i orden

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Morten Christensen

Dato : 29-12-08 22:57

Allan Vebel skrev den 29-12-2008 22:48:

> Hvorfor prøver du ikke bare på en anden harddisk?

Det er jeg også endt med.

> Du fik fortsat ikke testet om din RAM er i orden

Det er ikke et hardware-problem. Det er en loop i intallationsprogrammet
jeg er blevet fanget i.

--
Morten Christensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-12-08 23:03

Morten Christensen skrev:

> Det er jeg også endt med.

Godt!

> Det er ikke et hardware-problem. Det er en loop i
> intallationsprogrammet jeg er blevet fanget i.

Det kan en ramfejl også være skyld i - det har jeg
set masser af gange.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk