MS Windows
briani 27239
Aconis: Backup til Secure Zone?
Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 22-12-08 07:50

På en tom harddisk (drev Z) har jeg oprettet en secure zone på 40 Gb. Når
jeg vælger at lave en komplet backup og vælger drev Z som destination,
havner backup'en udenfor denne usynlige zone.

Under Create Backup Location optræder de forskellige drev/partitions. Drev
Z indeholder Recycler og System Volume Information, men jeg kan ikke se at
jeg kan vælge at placere backup'en i sikkerhedszonen. I pogrammets hjælp
står der: "The Acronis Secure Zone is available as a location to store
backup files as long as there is free space in the Zone".

Hvodan vælger jeg at få min backup lagt i det beskyttede område? Jeg har
læst og læst, men har ikke selv fundet løsningen.

Og så bliver jeg lidt begrebsforvirret. Pogrammets formål skulle vel være
at lave et "Image" af en given partition, men ordet optræder faktisk ingen
steder. Der tales og skrives udelukkende om Backup.
--
Venlig hilsen
Mikkel

Fra : Andersen [3650]

Dato : 22-12-08 08:06

Mikkel Mikkelsen kom med denne ide:
> [...]
> at lave et "Image" af en given partition, men ordet optræder faktisk ingen
> steder. Der tales og skrives udelukkende om Backup.

Nu kan jeg ikke lige se billedet for mig, men det forekommer mig at der
på drevoversigten også er et "drev" der hedder "secure zone" foruden
det drev hvor man har oprettet zonen på.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 22-12-08 09:20

On Mon, 22 Dec 2008 08:05:31 +0100, Andersen [3650] wrote:

> Mikkel Mikkelsen kom med denne ide:

> Nu kan jeg ikke lige se billedet for mig, men det forekommer mig at der
> på drevoversigten også er et "drev" der hedder "secure zone" foruden
> det drev hvor man har oprettet zonen på.

Det gør der ikke.

Er efterfølgende kommet i tvivl om hvad fordelen egentlig skulle være ved
at lægge backups der. Jeg bliver forviret af at Google. Nogle anbefaler og
andre advarer.
--
Venlig hilsen
Mikkel

Fra : Per

Dato : 22-12-08 14:08

Mikkel Mikkelsen wrote:

> Det gør der ikke.
>
> Er efterfølgende kommet i tvivl om hvad fordelen egentlig skulle være
> ved at lægge backups der. Jeg bliver forviret af at Google. Nogle
> anbefaler og andre advarer.

Du bør ikke ligge back-ups på samme fysiske disk som styrestystemet.

Brug hellere en ekstern eller en ekstra HD i Pc´en evt. dvd´ere.

Problemet er, hvis din HD går fysisk i stykker, så kan du ikke gendanne.

Jeg bruger selv en ekstern USB HD- til Acronis back-up.

/Per

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 22-12-08 16:54

On Mon, 22 Dec 2008 14:07:51 +0100, Per wrote:

> Mikkel Mikkelsen wrote:

Fra mit opindelige indlæg:
> På en tom harddisk (drev Z) har jeg oprettet en secure zone på 40 Gb.

> Brug hellere en ekstern eller en ekstra HD i Pc´en evt. dvd´ere.

Den sidder i samme kabinet og er altså ikke ekstern, men vil vel være
sikkert nok - undtaget hvis huset brænder

Det er et image af en standardinstallation. Mine data brænder jeg og
opevarer kopier uden for huset.
--
Venlig hilsen
Mikkel