MS Windows
briani 27239
omformatere harddisk på en maskine, som ha~
Fra : Peter L

Dato : 21-12-08 08:27

Hej alle - Jeg har en idé om at starte min PC op helt fra bunden, dvs. jeg
fjerner partionen og formaterer HD om.
Nu er det jo således, at det er en lovlig XP, jeg har og den er over 30 dage
gammel.
Har Microsoft mulighed for at se, at det er samme maskine, jeg installerer
min lovlige XP'en på, når nu partitionen er slettet, og der dermed ikke er
nogen spor på HD, som fortæller, at min XP er den samme, som lå på maskinen
tidligere?

Peter L

Fra : Max

Dato : 21-12-08 09:16

Hej Peter

> Nu er det jo således, at det er en lovlig XP, jeg har og den er over
> 30 dage gammel.

Jeg ved ikke hvilket problem du mener de har, men der er altså intet
problem i at geninstallere en XP på maskinen og registere den igen.

--
Mvh Max

Fra : J

Dato : 21-12-08 10:15

> Hej Peter

> Jeg ved ikke hvilket problem du mener de har, men der er altså intet
> problem i at geninstallere en XP på maskinen og registere den igen.

Windowx XP skal *ikke* registreres.

Fra : Jakob

Dato : 21-12-08 12:58

On Sun, 21 Dec 2008 10:14:54 +0100, J wrote:

> Windowx XP skal *ikke* registreres.

Nej, men den skal aktiveres. Det er i øvrigt det samme med Vista.

--
Jakob

Fra : N_B_DK

Dato : 21-12-08 16:59

"Jakob" <wh@tever.not> wrote in message

> Nej, men den skal aktiveres. Det er i øvrigt det samme med Vista.

Skal er ikke det korrekte ord, nogle versioner skal ja, men ikke alle.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Jakob

Dato : 21-12-08 20:54

On Sun, 21 Dec 2008 16:58:55 +0100, N_B_DK wrote:

> "Jakob" <wh@tever.not> wrote in message

> Skal er ikke det korrekte ord, nogle versioner skal ja, men ikke alle.

Det er helt korrekt, at hvis man har en volumen- eller en corporatelicens
så skal man ikke aktivere. Men det er de færreste i denne gruppe der har
det.
--
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-08 09:45

> [...]
> min lovlige XP'en på, når nu partitionen er slettet, og der dermed ikke er
> nogen spor på HD, som fortæller, at min XP er den samme, som lå på

Hvis du har den installations-kode, der hører til BÅDE din computer SAMT til
din WINXP installations CD, så burde det ikke skabe problemer.

Så vidt jeg ved, så 'låses' en OEM-installations-kode til den aktuelle
hardware, når XP aktiveres første gang hos Microsoft. Du kan aktivere XP
igen på samme PC, fordi Microsoft kan genkende hardwaren til koden.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : N_B_DK

Dato : 21-12-08 10:06

"Villy57" <diy4wd[at]hotmail[dot]com> wrote in message

> Hvis du har den installations-kode, der hører til BÅDE din computer
> SAMT til din WINXP installations CD, så burde det ikke skabe
> problemer.

Produkt koden er IKKE bundet op på en bestemt install cd, med derimod en
bestemt type install cd (pro/home/OEM osv)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-12-08 14:56

"Peter L" skrev i en meddelelse
> [...]
> installerer min lovlige XP'en på, når nu partitionen er slettet, og
> der dermed ikke er nogen spor på HD, som fortæller, at min XP er den

Ja - og hvis hardwaren er tilnærmelsesvis den samme - så får du ingen
problemer.

Hvis du har lavet større ændringer i hardwaren, så skal du sandsynligvis
ringe til MS og få den aktiveret - men det er stadig rimelig
problemfrit.

Jan

Fra : Arkimedes

Dato : 21-12-08 15:46

Hej Alle

Tak for de fine svar. Det jeg var nervøs for var, at jeg ikke frem over
kunne opdatere den.
Den er netop købt af den grund, at brugeren ikke kunne opdatere den, da den
som tidligere sad i maskinen var en kopi.

Peter L - Arkimedes